Gå til innhold

Hvordan oppnå en kropp som dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på med styrketrening en liten stund nå, men pga svangerskap har mitt mål om å bli relativt «fit» blitt satt på vent. Jeg fødte en nydelig jente for snart 5 mnd siden og begynte å trene igjen for 3 mnd siden. Trener da tung styrke. Fullkropp, 2-3 dager i uka. Før dette har jeg bare trent litt. 

Jeg har dog ikke samme utgangspunkt nå som da jeg begynte å trene før jeg ble gravid. Har litt mer fett på kroppen og magen ser fortsatt litt ut som en gravidmage. Veier på nåværende tidspunkt 62 kg og er 169 høy. Målet mitt nå blir dermed å gå ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Men hvordan gjøre begge deler samtidig? Må jeg slanke meg først, for så å bygge muskler? Eller vil fettprosenten min automatisk bli lavere når jeg spiser sunt, holder meg i energibalanse (altså, spiser ca like mye som jeg forbrenner) og trener regelmessig? Og hvor «sunt» må jeg spise for å nå målet mitt (legger ved bilder)? 

Akkurat nå går det i helt normal sunn hverdagskost, med fokus på grønnsaker og proteiner, men absolutt ikke uten karbohydrater. Spiser både ris, pasta og brød - og sauser osv i moderate mengder. Ser egentlig ikke for meg et kosthold uten da det rett og slett blir for kjedelig for meg. Vil jeg kunne oppnå den kroppen jeg ønsker ved et slikt kosthold? Spiser lite (om ikke ingenting) junkfood, godteri og snacks i ukedagene. 

Som dere ser på bildene er markerte muskler og en fyldig rumpe det som er målet mitt.

 

 

Anonymkode: 9bd6a...564

Endret av Ann Christin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en slik kropp, bare ikke fylt så markert på ryggen og armene. Nå er jeg i begynnelsen av 20-årene og må egentlig bare takke for at jeg er født med en kropp som hadde en utrolig flott utgangspunkt. 

Tror absolutt du kan trene deg til en slik kropp, men mener også gener har litt å si og da spesielt på hvor fort du merker resultater. 

Jeg syns du skal rett og slett slanke deg først for så å bygge muskler. Ved å gjøre dette ser du lettere resultater fordi du ikke blir «større» ved å bygge muskler. Når du også kun trener cardio slipper du å tenke på om du forbrenner musklene dine. 

Lykke til!

Anonymkode: 730bc...369

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steg 1: Tren seriøs fitness over flere år.

Steg 2: Photoshop og gode kameravinkler.

De fleste som trener for å oppnå en slik kropp gjør det vha. perioder med bulking (kalorioverskudd og proteinoverskudd) og deffing (kaloriunderskudd og høyproteindiett). Med din kroppsvekt ville jeg nok startet med en bulkeperiode. Ville definitivt ikke begynt med deffing om du fortsatt ammer og har en BMI på under 22. De fleste fitnessfolk ser ikke ut slik året rundt. Dama på bildet er en fitnessmodell, jobben hennes er å se slik ut. De fleste av oss vanlige dødelige har en vanlig jobb og må trene på siden av denne.

Enkelte hevder at kroppen kan både bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig eks. er det visst nok en del som driver med periodisk faste med gode resultater. Søk opp leangains eller martin berkhan for mer info om det. Igjen, jeg ville vært veldig forsiktig med fasting og annen eksperimentering under amming. Spør en lege, ernæringsfysiolog eller seriøs fitnessinstruktør før du gjør noe slik. Helst alle 3.

Endret av studerende
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan oppnå en kropp som dette?Anonymkode: 9bd6a...564

Helt klart en fin, kropp, men er den så spesiell egentlig? Hun er jo bare normalt veltrent! 

Anonymkode: f124b...938

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar tid og du må være strukturert både i matveien og på treningssiden. Du må finne ut hva som funker for deg, både mtp mat og trening.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer med litt sunn fornuft her. Du har født for 5 mnd siden, bra jobbet. Så fint du trener og tenker på kosthold. Den kroppen du viser bilde av er flott den, men kan ikke fokuset på treninga være å ha en sunn og frisk kropp? Så du kan leke med jenta di.... og barnebarna når den tid kommer. Klem til deg- hilsen ei som er jævlig lei av å tenke på fettprosent og muskelmasse. 

Anonymkode: af763...3e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ihvertfall ikke lurt å sitte seg for høye mål, ha noen mål som du kan klare å oppfylle

Du må trene en del og ha et godt kosthold

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På bilder som dette ser se gjerne sånn ut pga lyssetting, vinkler, photoshop og at se ikke har spist på en hel del timer før bildene er tatt. Jeg skal love deg ingen mage ser slik ut etter inntak av et større måltid. 

Jeg har lav fettprosent og høy muskelmasse. Likevel har jeg et fettlag nederst på magen som mange andre kvinner, men en morgen der jeg ikke har spist sent kvelden før og jeg ikke har menstruasjon og alt bare klaffer så kan jeg absolutt se ut som de bildene i rett lyssetting og positur jeg også. Jeg spiser absolutt standard norsk husmannskost forøvrig. Det er nødvendig for min kropp med et høyt nok inntak av karbohydrater om jeg skal ha energi til å trene. 

Anonymkode: 955a4...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mattie16

Ta utgangspunkt i din egen kropp og bli den beste versjonen av deg selv. Med normal trening og sunt kosthold. Jeg er ikke for å snakke nedsettende om andre sine kropper, for alle er like mye verdt og det er andre ting som er viktigere. Meeen, hvis jeg nå skal kommentere, så er ikke den type kropp som er avbildet min stil. Synes det ser unaturlig ut med så tynn midje og svær bak. Jeg synes kropper som ser naturlig trente ut og er sunne, ser mer sexy ut! Og det tror jeg de fleste menn synes og.🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 16.52, studerende skrev:

Steg 1: Tren seriøs fitness over flere år.

Steg 2: Photoshop og gode kameravinkler.

De fleste som trener for å oppnå en slik kropp gjør det vha. perioder med bulking (kalorioverskudd og proteinoverskudd) og deffing (kaloriunderskudd og høyproteindiett). Med din kroppsvekt ville jeg nok startet med en bulkeperiode. Ville definitivt ikke begynt med deffing om du fortsatt ammer og har en BMI på under 22. De fleste fitnessfolk ser ikke ut slik året rundt. Dama på bildet er en fitnessmodell, jobben hennes er å se slik ut. De fleste av oss vanlige dødelige har en vanlig jobb og må trene på siden av denne.

Enkelte hevder at kroppen kan både bygge muskler og gå ned i fettprosent samtidig eks. er det visst nok en del som driver med periodisk faste med gode resultater. Søk opp leangains eller martin berkhan for mer info om det. Igjen, jeg ville vært veldig forsiktig med fasting og annen eksperimentering under amming. Spør en lege, ernæringsfysiolog eller seriøs fitnessinstruktør før du gjør noe slik. Helst alle 3.

Ser jeg glemte å nevne det i HI, men jeg ammer ikke. Var også ganske undervektig før jeg ble gravid (slet med ekstrem undervekt i flere år - veide 45 kg på det minste og 52 kg før jeg ble gravid), så er i grunnen litt skeptisk til å drive så mye med slanking. Synes former er fint og vil helst unngå å miste det jeg har fått av former i graviditeten. Magen er vel i hovedsak det jeg vil ha bort, men det går ikke an å punktslanke, så man vet jo ikke om det er der det forsvinner. 

Ts

Anonymkode: 9bd6a...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

På bilder som dette ser se gjerne sånn ut pga lyssetting, vinkler, photoshop og at se ikke har spist på en hel del timer før bildene er tatt. Jeg skal love deg ingen mage ser slik ut etter inntak av et større måltid. 

Jeg har lav fettprosent og høy muskelmasse. Likevel har jeg et fettlag nederst på magen som mange andre kvinner, men en morgen der jeg ikke har spist sent kvelden før og jeg ikke har menstruasjon og alt bare klaffer så kan jeg absolutt se ut som de bildene i rett lyssetting og positur jeg også. Jeg spiser absolutt standard norsk husmannskost forøvrig. Det er nødvendig for min kropp med et høyt nok inntak av karbohydrater om jeg skal ha energi til å trene. 

Anonymkode: 955a4...fca

Okei, så det går an å ha lav fettprosent selv om man ikke kutter ut karbohydrater?

Skjønner at man kan trikse seg slankere/mer veltrent, jeg ønsker bare å ta utgangspunkt i en slik kropp. En så flat mage som bildet jeg la ved kommer jeg nok aldri til å få uansett, spesielt ikke etter fødsel 😜 Men litt markerte muskler hadde ikke gjort noe. ☺️

Ts

Anonymkode: 9bd6a...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer med litt sunn fornuft her. Du har født for 5 mnd siden, bra jobbet. Så fint du trener og tenker på kosthold. Den kroppen du viser bilde av er flott den, men kan ikke fokuset på treninga være å ha en sunn og frisk kropp? Så du kan leke med jenta di.... og barnebarna når den tid kommer. Klem til deg- hilsen ei som er jævlig lei av å tenke på fettprosent og muskelmasse. 

Anonymkode: af763...3e1

Selvfølgelig trener jeg av den grunn óg ☺️ Det hele blir en livsstil, og ikke noe jeg holder på med bare nå. Har intensjoner om å holde på med dette leenge, rett og slett pga hvordan det får meg til å føle meg; mer energi og overskudd!

Men, jeg fokuserer på kropp óg, og det kommer jeg til å fortsette å gjøre. En kropp jeg trives og føler meg bra i er viktig for meg.

Ts

Anonymkode: 9bd6a...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan mer eller mindre garantere for at den dama trener daglig og spiser for å vedlikeholde kroppen sin best mulig hver eneste dag. Og det er en kropp som bare er mulig for jenter i slutten av tenårene og kvinner i 20 årene. Hva er vitsen med å sette seg uoppnåelige overfladiske mål som bare kommer til å gjøre deg til en rævva mor om du prøver oppnå dem? 

Anonymkode: ba09c...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Grøss! Vær glad for at du ikke har en sånn kropp!

Anonymkode: 7361f...6b2

Hva mener du med grøss? Dette er jo en flott og sunn kropp! 

Anonymkode: 8111a...51d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan mer eller mindre garantere for at den dama trener daglig og spiser for å vedlikeholde kroppen sin best mulig hver eneste dag. Og det er en kropp som bare er mulig for jenter i slutten av tenårene og kvinner i 20 årene. Hva er vitsen med å sette seg uoppnåelige overfladiske mål som bare kommer til å gjøre deg til en rævva mor om du prøver oppnå dem? 

Anonymkode: ba09c...de3

Så jeg er ei «rævva mor» fordi jeg har overfladiske mål? Ikke fortell meg at folk som driver med trening IKKE gjør det pga utseende også.

Ts

Anonymkode: 9bd6a...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor var bildene hentet fra? Jeg vil også se. Takk.

Anonymkode: d23f0...11c

Bildene er slettet, ser jeg? Søk opp krissycela på instagram. Tammyhembrow og whitneyysimmons når det gjelder rumpe 👀🍑

Ts

Anonymkode: 9bd6a...564

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...