Gå til innhold

Iman meskini fra skam klappet hunden til Lars Monsen, er ikke hund svartelistet i Koranen?


BMW 5-serie 535D

Anbefalte innlegg

Muslimske Iman meskini klappet og fikk hundehår på seg fra hunden til Lars. Trodde ikke muslimer ville være i nærheten av hunder som ifølge Koranen er skitne dyr?

Veldig fint at det ikke ble ramaskrik når ho satt ved siden av hunden i sofaen, men hva mener muslimer flest om det? Iman meskini virker som et bra menneske på flere forskjellige måter, hadde alle muslimer og andre religiøse vært som ho så hadde verden vært et mye bedre sted å være.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ulike muslimer praktiserer religionen sin ulikt? Litt sånn som absolutt alle andre religiøse, deriblant kristne? Du har kanskje hørt om pinsevenner eller kalvinisme? Ulike syn på samme religion

Hva er poenget ditt?

Selv om jeg misliker religion, så betyr ikke det at det at mange idioter innenfor en religion betyr at alle religiøse er idioter. 

Er du redd for at du må endre synet ditt på muslimer til å bli mer positivt, så du må ha mange ekstremmuslimer som skriver på kg og kaller denne fyren en uekte muslim slik at du igjen kan leve videre med troen på at alle muslimer er onde? 

Skal sies at det er som regel troll på kg som skriver de mest ekstreme meningene. De utgir seg for å være religiøse, nevrotiske mammaer, utro papper, ekstremveganere osv. 

Anonymkode: aaab1...353

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ulike muslimer praktiserer religionen sin ulikt? Litt sånn som absolutt alle andre religiøse, deriblant kristne? Du har kanskje hørt om pinsevenner eller kalvinisme? Ulike syn på samme religion

Hva er poenget ditt?

Selv om jeg misliker religion, så betyr ikke det at det at mange idioter innenfor en religion betyr at alle religiøse er idioter. 

Er du redd for at du må endre synet ditt på muslimer til å bli mer positivt, så du må ha mange ekstremmuslimer som skriver på kg og kaller denne fyren en uekte muslim slik at du igjen kan leve videre med troen på at alle muslimer er onde? 

Skal sies at det er som regel troll på kg som skriver de mest ekstreme meningene. De utgir seg for å være religiøse, nevrotiske mammaer, utro papper, ekstremveganere osv. 

Anonymkode: aaab1...353

Jeg anser ingen religioner som bedre eller dårligere enn andre, har bare fått med meg at muslim og hund ikke går i hop. Ja har hørt om pinsevenner, jehovas vitner, bedehusfolk, kirkevenner osv men hva de ser ulikt på vet jeg faen ikke. 

Har ikke sakt at de er idioter, men fint å se noen som ikke tar alt så jævla seriøst til enhver tid som mange religiøse i alle trosretninger gjør. 

Nei, mitt syn på muslimer blir på akkuratt den samme plassen sammen med all annen religion, men såklart finnes det jævla mange greie i alle verdens religioner. Muslim, kristendom, hinduisme eller buddhisme setter jeg helt likt, er ikke en religion jeg misliker mindre eller liker mer, all religion er uansett løgn i mine øyne. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

før bønn må man alltid ta en rituell vask, hender, munn, ansikt osv. hvis man kommer i kontakt med hund etter vask og før bønn må man ta vasken på nytt. ikke værre en det. dette er fordi spyttet til hunden regnes som urent, og hunder vasker seg med å slikke seg, så de kan ha det på kroppen. grunnen til at noen er ektra "forsiktige" med å ha hund i for eksempel bil osv er at det kan komme hår der, og man mister oversikten over hvor "smusset" har spredt seg. da kan det være vanskelig å vite om man er rituelt ren hvis man skal i moskeen for eksempel. her er noen veldig rigide, andre ikke. i land som for eksempel Tyrkia og Iran er hund veldig utbredt som kjæledyr, mens lenger sør i midtøsten og nord Afrika har jeg inntrykk av at det er mindre vanlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er muslim og praktiserende. Men klapper hunder og kjøper alkohol til venner når de skal på middagsbesøk hos meg. Muslimer er forskjellige og praktiserer islam ulikt. Det er ikke enten svart eller hvit. Det er få som følger Koranen, bibelen til punkt og prikke. 

Anonymkode: fa14e...e0a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er muslim og praktiserende. Men klapper hunder og kjøper alkohol til venner når de skal på middagsbesøk hos meg. Muslimer er forskjellige og praktiserer islam ulikt. Det er ikke enten svart eller hvit. Det er få som følger Koranen, bibelen til punkt og prikke. 

Anonymkode: fa14e...e0a

jeg er ikke muslim, men slik jeg ser muslimer så ser jeg det slik du skriver det. Noen ber, drikker ikke alkohol, men de følger ikke koranen slavisk. 
Men veldig mange her på kg(nordmenn) vil ikke se det..de liker å tenke at alle muslimer følger religionen slavisk, banker konene sine, ser på norske kvinenr som horer osv. 

Anonymkode: c72c0...de1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er Haram å eie hund og ha de som kjeledyr. Det er ikke Haram å klappe en hund. 

Anonymkode: a0e51...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Muslimske Iman meskini klappet og fikk hundehår på seg fra hunden til Lars. Trodde ikke muslimer ville være i nærheten av hunder som ifølge Koranen er skitne dyr?

Veldig fint at det ikke ble ramaskrik når ho satt ved siden av hunden i sofaen, men hva mener muslimer flest om det? Iman meskini virker som et bra menneske på flere forskjellige måter, hadde alle muslimer og andre religiøse vært som ho så hadde verden vært et mye bedre sted å være.  

Nope:

Let me clarify a few myths and make a few points:

1. It is NOT haraam to own a dog, though it is not hygienic to keep a dog in the house.

2. It is NOT haraam to touch a dog or any other animal. If the saliva of a dog touches you or any part of your clothing, then it is required of you to wash the body part touched and the item of clothing touched by the dog’s mouth or snout.

3. It is incumbent upon all Muslims who own animals, whether for farming or work purposes or as pets, to provide adequate shelter, food, water, and, when needed, veterinary care for their animals. Arrangements must be made, if one is going to be away from home, to have one’s animals taken care of as well.

4. It is haraam to keep a dog or any other animal on a short lead for long periods without food, water, and shelter. Dogs need exercise and are social creatures who form organized “family” structures in nature. Dog owners therefore need to spend time daily with their dogs.

5. It is cruel, and therefore haraam, to keep any animal in a cage so small that it cannot behave in a natural way.

6. Fireworks cause untold suffering to most domestic animals because of their acute sense of hearing.

7. It is haraam to participate in any blood “sport,” like dog fighting and trophy hunting.

 

https://www.animalsinislam.com/islam-animal-rights/dogs/

Anonymkode: 12bd0...6d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er Haram å eie hund og ha de som kjeledyr. Det er ikke Haram å klappe en hund. 

Anonymkode: a0e51...413

Hvor har du referanse på dette? Det finnes ingen tekst i islam som forbyr å eie en hund. 

Hund er faktisk nevnt positivt i Koranen og hadith.

Anonymkode: 48b21...41c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har muslimsk kjæreste, og han klapper aldri hunder. Husker første gangen jeg opplevde det med han, det kom en hund bort og han hadde en ganske voldsom reaksjon. Hoppet vekk og ville ikke være i nærheten. Ble litt paff, men nå vet jeg jo. Må nevne at han er veldig religiøs, og ber hver dag, er ikke i nærheten av alkohol osv. Jeg så også det innslaget og merket meg at hun klappet hunden. 

Anonymkode: a3b7d...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har muslimsk kjæreste, og han klapper aldri hunder. Husker første gangen jeg opplevde det med han, det kom en hund bort og han hadde en ganske voldsom reaksjon. Hoppet vekk og ville ikke være i nærheten. Ble litt paff, men nå vet jeg jo. Må nevne at han er veldig religiøs, og ber hver dag, er ikke i nærheten av alkohol osv. Jeg så også det innslaget og merket meg at hun klappet hunden. 

Anonymkode: a3b7d...d75

Man skal vel være veldig strengt muslimsk dersom det er haram?! kjenner menn født og bor i muslimsk land som har hund jeg. 

Hvorfor er du sammen med han? blir du ikke styrt? er du gift?

Anonymkode: c72c0...de1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke Haram å eie hund. Men man skal vaske seg før man ber om man har klappet en hund. Forresten tenker Mattilsynet at hunder er «skitne» i og med at det er ikke lov å ta de inn på kafeer, spisesteder, butikker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.11.2018 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Jeg har muslimsk kjæreste, og han klapper aldri hunder. Husker første gangen jeg opplevde det med han, det kom en hund bort og han hadde en ganske voldsom reaksjon. Hoppet vekk og ville ikke være i nærheten. Ble litt paff, men nå vet jeg jo. Må nevne at han er veldig religiøs, og ber hver dag, er ikke i nærheten av alkohol osv. Jeg så også det innslaget og merket meg at hun klappet hunden. 

Anonymkode: a3b7d...d75

Hvis han er veldig religiøs så er det veldig rart at han har kjæreste. 

Anonymkode: fdfa2...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Iva skrev:

Ikke Haram å eie hund. Men man skal vaske seg før man ber om man har klappet en hund. Forresten tenker Mattilsynet at hunder er «skitne» i og med at det er ikke lov å ta de inn på kafeer, spisesteder, butikker....

Det finnes kafeer, spisesteder og butikker hvor det er lov å ha med hunder. Det er ikke Mattilsynet som bestemmer hvor det er lov å tillate hunder, det er bedriftseiere selv som bestemmer det. Så lenge man ikke har en hund inn på kjøkkenet i en kafé eller på et spisested, så kan den hunden fint oppholde seg i selve lokalet likevel. 

Hadde hunder vært "skitne" så ville ikke førerhunder vært tillatt på slike steder heller. 

Anonymkode: abc82...390

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 8.25, AnonymBruker skrev:

Hvor har du referanse på dette? Det finnes ingen tekst i islam som forbyr å eie en hund. 

Hund er faktisk nevnt positivt i Koranen og hadith.

Anonymkode: 48b21...41c

Dette er fordi spyttet til hunden er ansett skittent og man skal være ren fra dette når man ber. Siden man ikke kan se spyttet, hverken på deg selv, klær eller møbler er det mange som sidestiller det å ha en hund hjemme som kjæledyr med å være skitten til bønn, og det er Haram. 

Anonymkode: a0e51...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han er veldig religiøs så er det veldig rart at han har kjæreste. 

Anonymkode: fdfa2...f6f

Ja for veldig religiøse har jo ikke følelser, behov for kjærlighet eller ønske om partnerskap. 🙄

Anonymkode: a0e51...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja for veldig religiøse har jo ikke følelser, behov for kjærlighet eller ønske om partnerskap. 🙄

Anonymkode: a0e51...413

Nettopp! :) Følelser er vanskelig å styre.

Jeg har forøvrig møtt flere muslimer som ikke har ønsket være nær hunder. 

 

Anonymkode: a3b7d...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et urent dyr i islam er et dyr man ikke kan spise. Det betyr egentlig ikke man skal unngå dyret for enhver pris. Jeg kjenner troende muslimer som er oppvokst med hunder i hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, The Kitten skrev:

Et urent dyr i islam er et dyr man ikke kan spise. Det betyr egentlig ikke man skal unngå dyret for enhver pris. Jeg kjenner troende muslimer som er oppvokst med hunder i hjemmet.

Man kan ikke spise hund.. Så... 

Jeg kjenner muslimer som røyker og drikker, det betyr ikke at det er greit innenfor islam 

Anonymkode: a0e51...413

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...