Gå til innhold

Næringsinnhold i Cheerios


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke så mye kunnskap om dette. Kan noen forklare meg næringsinnholdet i Cheerios?

Ser jo at det er sukker her, men er dette mye  per porsjon? Hvis en porsjon for eksempel blir sammenlignet med vanlige brødskiver.

Er det så nye sukker at dette blir som godteri å regne? Eller er Cheerios «relativt» sunt? Det står jo på pakken at den inneholder 85% fullkorn... Høres jo sunt ut? 

Anonymkode: 50402...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

1. Ser jo at det er sukker her, men er dette mye  per porsjon? Hvis en porsjon for eksempel blir sammenlignet med vanlige brødskiver.

Er det så nye sukker at dette blir som godteri å regne? Eller er Cheerios «relativt» sunt? Det står jo på pakken at den inneholder 85% fullkorn... Høres jo sunt ut? 

Anonymkode: 50402...66f

1. Det kommer an på hvor mange gram din porsjon er. Hvor stort er et glass? Er vanlig grovbrød inneholder typisk 6 gram sukker per 100 gram. Dvs. at cheerios inneholder omtrent tre ganger så mye sukker som grovbrød. Så kommer det an på hva du vanligvis bruker som pålegg. Er det Nugatti og syltetøy eller er det kokt skinke?

2. Jeg spiser stort sett sånne frokostblandinger som snacks. Spesielt sunt er det neppe, men neppe heller spesielt usunt.

Anonymkode: 391ca...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullkorn schmullkorn. Det er så prossessert at det greiene der har høyere glykemisk index, dvs øker (glukose i blodet raskere, enn rent sukker. (Sukrose)

Det inneholder 72.5 gram raffinerte karbohydrater, dvs i praksis sukker, pr. 100 gram vare. Også skal du ha melk, sannsynligvis lett, på = enda mer sukker. Foreslått porsjonsstørrelse er 30 gram, som gir 27,9 gram sukker. Du kan jo veie og se hvor mye 30 gram er. 

 

Anonymkode: e7a5d...75d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...