Gå til innhold

Hvorfor blir gutter så redd for dette spørsmålet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan handler denne under singelliv og dating? 😳 helt feil sted å ha denne tråden! 

 

Jeg er lei av diskusjoner om «juridisk abort» og «ble tvunget til å bli far»  Jeg syns det er mye viktigere å snakka sammen på forhånd, sånn at mann er klar over hva som skjer om det blir en graviditet.

 

TS

Anonymkode: 42bb8...679

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å ha klarhet i prevensjons-ståa før man har sex, men man saboterer ikke forspillet ved å ta samtalen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av diskusjoner om «juridisk abort» og «ble tvunget til å bli far»  Jeg syns det er mye viktigere å snakka sammen på forhånd, sånn at mann er klar over hva som skjer om det blir en graviditet.

Du kan ikke forvente at en fremmed mann du ikke kjenner skal bli far til barnet ditt. Dummeste jeg har hørt.

Du kan forlange barnebidrag, men ikke noe mer. Dersom det utenkelige skjer at kondomen sprekker under samleie og kvinnen ikke bruker andre prevensjonsmidler som pillen er hun hovedansvarlig for denne graviditeten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, hocane skrev:

Du kan ikke forvente at en fremmed mann du ikke kjenner skal bli far til barnet ditt. Dummeste jeg har hørt.

Du kan forlange barnebidrag, men ikke noe mer. Dersom det utenkelige skjer at kondomen sprekker under samleie og kvinnen ikke bruker andre prevensjonsmidler som pillen er hun hovedansvarlig for denne graviditeten.

Hvis kondomen sprekker så er kvinnen hovedansvarlig ...

Snodig konklusjon

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rucula skrev:

Hvis kondomen sprekker så er kvinnen hovedansvarlig ...

Snodig konklusjon

Du vet det finnes andre prevensjonsmetoder enn kondom? Kondom er alt en mann kan bruke, kvinner har flere ting i ermet for å unngå en graviditet.

Så ja, dersom det uheldige skjer at en kondom sprekker og kvinnen ikke bruker andre prevensjonsmetoder har hun hovedskyld.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, hocane said:

Du vet det finnes andre prevensjonsmetoder enn kondom? Kondom er alt en mann kan bruke, kvinner har flere ting i ermet for å unngå en graviditet.

Så ja, dersom det uheldige skjer at en kondom sprekker og kvinnen ikke bruker andre prevensjonsmetoder har hun hovedskyld.

Herregud!!!

Anonymkode: 6a134...01d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, hocane skrev:

Du vet det finnes andre prevensjonsmetoder enn kondom? Kondom er alt en mann kan bruke, kvinner har flere ting i ermet for å unngå en graviditet.

Så ja, dersom det uheldige skjer at en kondom sprekker og kvinnen ikke bruker andre prevensjonsmetoder har hun hovedskyld.

Du vet det er mange kvinner som ikke tåler hormonelle prevensjonsmidler? 

Jeg blant annet.  Tåler ikke p piller, p stav, p plaster, p ring....har prøvd alle sammen.  

Da står man igjen med kobber spiral da som kan gi enda mer smerter og større blødninger dnn jeg allerede har. 

Hvorfor i pokker skal kvinner gå igjennom så mange lidelser fordi menn ikke gidder å bruke kondom? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rucula skrev:

Hvorfor i pokker skal kvinner gå igjennom så mange lidelser fordi menn ikke gidder å bruke kondom? 

Har ikke sagt noe om ikke å bruke kondom. Hypotesen var dersom det uheldige skjer og kondomen sprekker under samleie, da må kvinnen ta i bruk andre prevensjonsmetoder for å unngå graviditeten. Gjør hun ikke det og ender opp gravid bør hun ta skyld. Sier seg egentlig selv.

Dersom en gressklipper plutselig ikke går lenger og det er behov for en ny gressklipper for å få gresset klippet er det da den gamle gressklipperen sin feil at gresset ikke blir klippet dersom du velger å ikke kjøpe en ny eller er det din egen feil?

 

Endret av hocane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hocane said:

Har ikke sagt noe om ikke å bruke kondom. Hypotesen var dersom det uheldige skjer og kondomen sprekker under samleie, da må kvinnen ta i bruk andre prevensjonsmetoder for å unngå graviditeten. Gjør hun ikke det og ender opp gravid bør hun ta skyld. Sier seg egentlig selv.

 

Nei! Det sier seg absolutt ikke selv.

Anonymkode: 6a134...01d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, hocane skrev:

Har ikke sagt noe om ikke å bruke kondom. Hypotesen var dersom det uheldige skjer og kondomen sprekker under samleie, da må kvinnen ta i bruk andre prevensjonsmetoder for å unngå graviditeten. Gjør hun ikke det og ender opp gravid bør hun ta skyld. Sier seg egentlig selv.

Dersom en gressklipper plutselig ikke går lenger og det er behov for en ny gressklipper for å få gresset klippet er det da den gamle gressklipperen sin feil at gresset ikke blir klippet dersom du velger å ikke kjøpe en ny eller er det din egen feil?

 

Så det er min skyld om jeg blir gravid hvis kondomen sprekker. Selv om jeg blir syk av hormonelle midler, ikke har brukt det på 10 år og mannen er fullstendig klar over dette. 

Det er det tåpeligste argumentet jeg har hørt på en stund

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, hocane said:

Dersom en gressklipper plutselig ikke går lenger og det er behov for en ny gressklipper for å få gresset klippet er det da den gamle gressklipperen sin feil at gresset ikke blir klippet dersom du velger å ikke kjøpe en ny eller er det din egen feil?

 

:klaske:

Anonymkode: 6a134...01d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller alltid slike spørsmål før sex, det gjelder også sykdommer.

Har vært 0 problem, men så dater jeg kun menn med kvalitet da, les: intigritet, verdier og kunnskap.

Har de problemer med helt menneskelige viktige spørsmål, så er det en mann jeg ikke vil date.

Anonymkode: 352a5...323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du kjent disse guttene og hvordan er timingen? Hvis dere har datet en stund og du tar det opp en gang dere snakker om viktige ting, synes jeg det høres flott ut og de mennene du har kommet så langt med bør også klare å ta stilling til realitetene. Men om det er andre date og du midt under forspillet stopper opp og spør "hva om jeg blir gravid" - det tema ville vært en enorm turnoff for meg som kvinne også. 

Du må også tenke på at det er en ting hva man sier i forkant av en slik situasjon og når man står midt oppi den. Mine venninner og jeg var sååå enige om at vi aldri skulle ta abort da vi var blitt 18. Et halvt år senere hadde den ene gjort det allikevel, selv om hun var i et fast forhold. Det er veldig annerledes når du står midt oppi det. Jo tettere forhold du har til mannen innen du eventuelt blir tilfeldig gravid, jo større sjanse er det for at han vil beholde barnet også. Det sier seg jo selv. Hvis dette er veldig viktig for deg, bør du vurdere om du skal fortsette å ha samleie med så mange. Eller, det blir tydeligvis ikke så mye av det da.. 

Endret av McMary
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.11.2018 den 7.08, AnonymBruker skrev:

Jeg stiller alltid gutter spørsmål om hva de tenker om barn og abort før vi har sex. Jeg syns dette er viktig å ha en enighet om før man ser 2 blå streker på en pinne! 

De fleste gutter jeg spør dette om blir ofte redd å tørr ikke ha sex med meg. Dette syns jeg er merkelig. Jeg ønsker ikke bli alenemor til et barn hvor far er fraværende. å jeg ønsker å vite på forhånd om det blir en abort eller ikke om prevensjon skal svikte. 

Jeg bruker hormonell prevensjon og ønsker også at gutten bruker kondom.  Bør det ikke være en trygghet at jeg stiller spørsmålet? sånn at om det skulle bli en positivtest så er jeg og partner enig om hva resultatet blir! 

Hvorfor syns mange gutter det er tryggere å ta denne samtalen etter sex? 
 

Anonymkode: 42bb8...679

Gutten?

Anonymkode: f6d46...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit kontrollspørsmål for å avdekke kvaliteten på en mann det der: responsen sier akkurat hvor kynisk brorparten av menn er. Kvinner skal helst være gratishorer og abortmaskiner. 

Anonymkode: e2cf6...1a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, hocane skrev:

Har ikke sagt noe om ikke å bruke kondom. Hypotesen var dersom det uheldige skjer og kondomen sprekker under samleie, da må kvinnen ta i bruk andre prevensjonsmetoder for å unngå graviditeten. Gjør hun ikke det og ender opp gravid bør hun ta skyld. Sier seg egentlig selv.

Dersom en gressklipper plutselig ikke går lenger og det er behov for en ny gressklipper for å få gresset klippet er det da den gamle gressklipperen sin feil at gresset ikke blir klippet dersom du velger å ikke kjøpe en ny eller er det din egen feil?

 

"Bør hun ta skyld"? Uavhengig av om prevensjonsmidlene har bivirkninger eller ikke? 

Fin sammenligning mellom menneskekropp og en bruksgjenstand fra Jernia. 

Anonymkode: 4a7cd...d28

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette spørsmålet stiller jeg alltid før sex. Samme om det er ons eller fast partner😊. Har også merka at mange gutter blir redd for spørsmål om kjønnssykdommer. 

 

Syns det er trist at viktige spørsmål skal være så turn off.  Det viker også som gutter trur jeg spør fordi jeg vil ha unge. 

 

TS

Anonymkode: 42bb8...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, hocane skrev:

Har ikke sagt noe om ikke å bruke kondom. Hypotesen var dersom det uheldige skjer og kondomen sprekker under samleie, da må kvinnen ta i bruk andre prevensjonsmetoder for å unngå graviditeten. Gjør hun ikke det og ender opp gravid bør hun ta skyld. Sier seg egentlig selv.

Dersom en gressklipper plutselig ikke går lenger og det er behov for en ny gressklipper for å få gresset klippet er det da den gamle gressklipperen sin feil at gresset ikke blir klippet dersom du velger å ikke kjøpe en ny eller er det din egen feil?

 

Så da sier det seg selv at mannen tar ungen om kvinnen går på p-piller å mannen dropper kondom? 

Da er det jo sånn at mannenSELVFØLGELIG skal ta alt av utgifter og ansvar, å kvinnen kan bare føde ut barne å gi det fra seg 😊 

Anonymkode: 42bb8...679

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Var ikke det jeg mente, men det tror jeg faktisk du er klar over.

Anonymkode: 1ba64...725

🙄

Anonymkode: 11416...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...