Gå til innhold

Vitnesbyrd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du lyst til å fortelle om ditt vitnesbyrd? Om hvorfor du tok valget om å tro på Gud og Jesus? Eller omvendt; var du troende, men ble ikke-troende? 

Anonymkode: f3033...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en drøm om at det begynte å brenne rundt meg. Jeg fikk tak i et lite barn og ville redde det, så jeg krøp bort over marken med barnet under meg for at det skulle bli skånet fra røyken. Jeg gløttet opp og så at også det brant på sjøen og tenkte at da var det ingen redning.

Jeg krøp videre, og plutselig så jeg to nakne føtter rett foran meg, og jeg stoppet brått og så opp. Der sto en mann i lang hvit kappe, og jeg skjønte at det var Jesus, og han sa: du må tro på meg, så skal du bli reddet.

Jeg ble satt ut av den drømmen, og ingen drøm en glemmer. Jeg tror, men er også i tvil. Det er bare at Gud alltid følger meg uansett. Har gjort fra jeg var ung tenåring. Det blir for mye å forklare, men sånn er det. Dette var kanskje bare et halvt vitnesbyrd.... Jeg tror jeg håper mer enn jeg tror ofte. 

Anonymkode: cf2ee...c5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så nevøen min dø av kreft som 3-åring. Jeg vil ikke tro eller be til en gud som tillater slikt.

Anonymkode: 40663...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 3.41, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde en drøm om at det begynte å brenne rundt meg. Jeg fikk tak i et lite barn og ville redde det, så jeg krøp bort over marken med barnet under meg for at det skulle bli skånet fra røyken. Jeg gløttet opp og så at også det brant på sjøen og tenkte at da var det ingen redning.

Jeg krøp videre, og plutselig så jeg to nakne føtter rett foran meg, og jeg stoppet brått og så opp. Der sto en mann i lang hvit kappe, og jeg skjønte at det var Jesus, og han sa: du må tro på meg, så skal du bli reddet.

Jeg ble satt ut av den drømmen, og ingen drøm en glemmer. Jeg tror, men er også i tvil. Det er bare at Gud alltid følger meg uansett. Har gjort fra jeg var ung tenåring. Det blir for mye å forklare, men sånn er det. Dette var kanskje bare et halvt vitnesbyrd.... Jeg tror jeg håper mer enn jeg tror ofte. 

Anonymkode: cf2ee...c5b

Interessant! Usikker på Gud selv, og har lenge ønsket å en slik drøm..en åpenbaring, på en måte

Anonymkode: f3033...8c4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 3.43, AnonymBruker skrev:

Jeg så nevøen min dø av kreft som 3-åring. Jeg vil ikke tro eller be til en gud som tillater slikt.

Anonymkode: 40663...487

Trist å høre. Men det er ikke slik at Gud styrer deg, og menneskene har fri vilje. Noe som også vil si at sykdommer og slikt vil forekomme av verden vi har laget. Dessverre. 

Anonymkode: f3033...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 3.43, AnonymBruker skrev:

Jeg så nevøen min dø av kreft som 3-åring. Jeg vil ikke tro eller be til en gud som tillater slikt.

Anonymkode: 40663...487

❤️ Kan ikke si noe fornuftig. Det er bare uendelig trist,

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist å høre. Men det er ikke slik at Gud styrer deg, og menneskene har fri vilje. Noe som også vil si at sykdommer og slikt vil forekomme av verden vi har laget. Dessverre. 

Anonymkode: f3033...8c4

" Men det er ikke slik...." Gud skapte alt liv sier der, og det inkluderer virus og bakterier. Dette var kreft, men ikke unnskyld andres ulykke med deres tro. Jesus elsket alle barna har også blitt sagt..

Ingen dør av fri vilje til kreft.

Anonymkode: db5af...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

❤️ Kan ikke si noe fornuftig. Det er bare uendelig trist,

" Men det er ikke slik...." Gud skapte alt liv sier der, og det inkluderer virus og bakterier. Dette var kreft, men ikke unnskyld andres ulykke med deres tro. Jesus elsket alle barna har også blitt sagt..

Ingen dør av fri vilje til kreft.

Anonymkode: db5af...c44

Formulerte meg dårig. Mener mer at Gud har skap jorden, men har lot menneskene få fri vilje og det er da menneskene som selv må styre ting på jorden.. Er for sent,klarer ikke å forklare..

Anonymkode: f3033...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Formulerte meg dårig. Mener mer at Gud har skap jorden, men har lot menneskene få fri vilje og det er da menneskene som selv må styre ting på jorden.. Er for sent,klarer ikke å forklare..

Anonymkode: f3033...8c4

Den du siterte har gitt sitt standpundt om at det ikke finnes noen tro, så la det være...

Anonymkode: db5af...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er søtt at du tror at kristne velger å tro på Gud og Jesus. Ja det er selvsagt noen som velger det men de aller fleste kristne har ikke valgt det de har blitt utsatt for indoktrinering siden de var barn til å tro på den kristne tro. 

 

Jeg verken tror eller ikke tror på Gud, Jeg er likegyldig til Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 4.33, AnonymBruker skrev:

Interessant! Usikker på Gud selv, og har lenge ønsket å en slik drøm..en åpenbaring, på en måte

Anonymkode: f3033...8c4

Håper du får det. Det var ganske sterkt. Har også hatt gjentagende drømmer om at jeg står og ser opp på en kirke som står høyt opp på et fjell. Det var alltid snø og sol i de drømmene, og den følelsen jeg fikk av synet er en følelse jeg aldri har kjent i virkeligheten. Den var vel det en kaller euforisk. Utrolig vakkert. Har desverre ikke hatt den drømmen på noen år nå. 

Anonymkode: cf2ee...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 13.00, Eugene Onegin skrev:

De er søtt at du tror at kristne velger å tro på Gud og Jesus. Ja det er selvsagt noen som velger det men de aller fleste kristne har ikke valgt det de har blitt utsatt for indoktrinering siden de var barn til å tro på den kristne tro. 

 

Jeg verken tror eller ikke tror på Gud, Jeg er likegyldig til Gud.

Du er åpenbart ikke likegyldig til det. Just saying. Hadde du vært likegyldig så hadde du ikke brydd deg om en tråd som dette.

Anonymkode: 599ec...776

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...