Gå til innhold

Noen råd til en fortvilt dame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, KGKonto skrev:

Jeg har brukt 10 år på å sette meg inn i slike problemstillinger og sett ting fra alle kanter. Min erfaring er at damer kun kjører på med en strategi (det de blir fortalt av andre), og så kjører de på hardere når det ikke fungerer. 

På en måte er jeg litt trist for at TS og andre kvinner her ender opp ensomme, men på en annen side er det et nødvendig onde for at de yngre jentene som vokser opp, får et eksempel på hva de IKKE burde gjøre for å få seg en mann

En hel generasjon med kvinner må gå tapt for at den neste skal lære. Oss mannfolk lytter dere jo uansett ikke til, så dere må føle det på kroppen før det blir endring.

De rådene du har å gi unge kvinner er: 

- Vær sexy, leken og spretten

- Lær fra ex on the beach

- Ikke ha en utdanning eller jobb

- Bruk tiden din til fyll og fest 

- Vær evig ung

- Les PUA-litteratur eventuelt lær fra PUA-guruer på YouTube

Anonymkode: 56d4b...288

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker said:

De rådene du har å gi unge kvinner er: 

- Vær sexy, leken og spretten

- Lær fra ex on the beach

- Ikke ha en utdanning eller jobb

- Bruk tiden din til fyll og fest 

- Vær evig ung

- Les PUA-litteratur eventuelt lær fra PUA-guruer på YouTube

Anonymkode: 56d4b...288

Nei, jeg sier at balanse er veien. Man kan fint klare å slippe seg løs en gang i blant, og samtidig være en som er seriøs og tar sine forpliktelser alvorlig. 

Dere damer skjønner ikke dette enkle konseptet om balanse. Det morsomme med det hele er at dere skryter av at dere har høy utdanning, men skjønner ikke de enkleste prinsipper.

For å ta et eksempel: jeg hadde en venninne som jeg pratet litt med. Det var greit å prate med henne om politikk og hun hadde en mastergrad. En dag postet hun noe om syria og fikk 2 likes. Litt senere postet hun bilde av mat og fikk 25+ likes. Så la hun ut at hun syns det var teit at hun fikk flere likes på maten enn syria artikkelen. Jeg holdt på å flire meg ihjel. 

Mye av kunnskapen kvinner har hatt om menn, og hvordan de skal være rundt menn, har nå gått tapt. Man har kvinner i den 3 verden som forstår menn bedre enn kvinner i den første verden. Det er faktisk så enkelt.

Når det kommer til lista di så er kun den første som er relevant. Hvis du ikke forstår hvorfor man burde lære av de på ex on the beach, og hvorfor jeg sier det jeg sier, så er det deg deg får gå på. Utdanning og jobb er vel og bra, men mange kvinner er bare one-trick ponies og får enorme egoer knyttet til sin karriere. De tror at det som gjør en mann attraktiv er det samme som gjør en kvinne attraktiv. Det er jo feil. Ja, en smart kvinne er et pluss, men vi oppsøker ikke kvinner pga deres intellekt.

Fyll og fest er vel og bra, artige, kåte jenter får mer menn enn kvinner som vil prate om russiske forfattere. 

PUA litteratur og forøvrig redpill teori er jeg fundamentalt uenig i fordi de hverken hjelper menn eller kvinner få det bedre. Skulle gjerne gått dypere inn på hvorfor jeg er uenig i redpill rådene som gis. Men i denne tråden har man en kvinne som overpriser seg selv fordi hun tror menn bryr seg mer om hjerne enn kropp/moro, og som tror at musa hennes er mer eksklusiv enn alle de andre damene i 30 årene, som er NØYAKTIG lik henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

 

 

 

- Les PUA-litteratur eventuelt lær fra PUA-guruer på YouTube

Anonymkode: 56d4b...288

Spot on!

edit: underrtegnede harstudert dette i 10 år.

Anonymkode: b93d8...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, KGKonto skrev:

Nei, jeg sier at balanse er veien. Man kan fint klare å slippe seg løs en gang i blant, og samtidig være en som er seriøs og tar sine forpliktelser alvorlig. 

Dere damer skjønner ikke dette enkle konseptet om balanse. Det morsomme med det hele er at dere skryter av at dere har høy utdanning, men skjønner ikke de enkleste prinsipper.

For å ta et eksempel: jeg hadde en venninne som jeg pratet litt med. Det var greit å prate med henne om politikk og hun hadde en mastergrad. En dag postet hun noe om syria og fikk 2 likes. Litt senere postet hun bilde av mat og fikk 25+ likes. Så la hun ut at hun syns det var teit at hun fikk flere likes på maten enn syria artikkelen. Jeg holdt på å flire meg ihjel. 

Mye av kunnskapen kvinner har hatt om menn, og hvordan de skal være rundt menn, har nå gått tapt. Man har kvinner i den 3 verden som forstår menn bedre enn kvinner i den første verden. Det er faktisk så enkelt.

Når det kommer til lista di så er kun den første som er relevant. Hvis du ikke forstår hvorfor man burde lære av de på ex on the beach, og hvorfor jeg sier det jeg sier, så er det deg deg får gå på. Utdanning og jobb er vel og bra, men mange kvinner er bare one-trick ponies og får enorme egoer knyttet til sin karriere. De tror at det som gjør en mann attraktiv er det samme som gjør en kvinne attraktiv. Det er jo feil. Ja, en smart kvinne er et pluss, men vi oppsøker ikke kvinner pga deres intellekt.

Fyll og fest er vel og bra, artige, kåte jenter får mer menn enn kvinner som vil prate om russiske forfattere. 

PUA litteratur og forøvrig redpill teori er jeg fundamentalt uenig i fordi de hverken hjelper menn eller kvinner få det bedre. Skulle gjerne gått dypere inn på hvorfor jeg er uenig i redpill rådene som gis. Men i denne tråden har man en kvinne som overpriser seg selv fordi hun tror menn bryr seg mer om hjerne enn kropp/moro, og som tror at musa hennes er mer eksklusiv enn alle de andre damene i 30 årene, som er NØYAKTIG lik henne. 

Skulle ikke du ta kvelden? 

Anonymkode: 56d4b...288

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle ikke du ta kvelden? 

Anonymkode: 56d4b...288

Jo, nå. 

Lykke til videre som sagt. Du kommer til å trenge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, du sier du er "tradisjonell" - jeg antar at dette ikke er noe som har dukket opp i det siste, men noe du alltid har vært. Hva  var problemet for fem år siden, og for ti år siden? Du hadde flere menn å velge blant, mange av disse var selv ute etter en partner.

Dersom du er langtidssingel og faktisk ønsker partner så godtar jeg ikke "kresen" som svar. De fleste av oss anser oss som kresne. Men selv jeg som krever høy intellektuell stimulans av en mann treffer jo på dem iblant. 

Så hvor skorter det? La det handle om deg, ikke menn som er håpløse og useriøse. Vi vet at menn også forelsker seg, og vi vet de gifter seg. Og du er tross alt fellesnevneren i dine relasjoner.

Kaster du et kritisk blikk på deg selv, ser jeg ikke hvorfor du ikke kan identifisere det. Hvor ofte er du sosial, i arenaer der det er naturlig å treffe en likesinnet mann? Tar du deg best mulig ut i disse arenaene, og er du åpen for kontakt? Hvor stor andel av den mannlige befolkning er du åpen for, og hvor ofte eksponeres du for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Marie90 skrev:

Men TS, du sier du er "tradisjonell" - jeg antar at dette ikke er noe som har dukket opp i det siste, men noe du alltid har vært. Hva  var problemet for fem år siden, og for ti år siden? Du hadde flere menn å velge blant, mange av disse var selv ute etter en partner.

Vanskelig å si, men ettersom jeg ikke drikker spesielt mye og ikke er noen festejente så kan det hende at jeg var på feil arenaer eller lette på feil sted. Jeg opplevde ikke selv at jeg var ettertraktet blant seriøse menn og ble avvist da jeg prøvde å ta initiativ selv. At jeg hadde flere menn å velge blant stemmer nok ikke helt for min del. 

Jeg er ikke voldsomt sosial og jeg er fullstendig klar over at det gjør ting vanskeligere. For 7 år siden laget jeg meg en sukker-profil for å prøve en annen arena.

Dersom du er langtidssingel og faktisk ønsker partner så godtar jeg ikke "kresen" som svar. De fleste av oss anser oss som kresne. Men selv jeg som krever høy intellektuell stimulans av en mann treffer jo på dem iblant. 

Samme her. Jeg syns imidlertid jeg har sett et mønster i slike menn ved at de velger bort meg, på tross av at jeg er en likesinnet, til fordel for andre typer damer. Kall de gjerne høylytte, utadvendte festejenter (for å sette de på spissen). Så det er ikke bare jeg som er kresen. 

Så hvor skorter det? La det handle om deg, ikke menn som er håpløse og useriøse. Vi vet at menn også forelsker seg, og vi vet de gifter seg. Og du er tross alt fellesnevneren i dine relasjoner.

Jeg vet at jeg velges bort og at jeg er uaktuell. Men jeg vet ikke hvorfor. Det eneste jeg klarer å konkludere med er at jeg enten er for gammel (men det var jeg jo ikke tidligere) eller at jeg har et mindre heldig utseende/fremtoning, eventuelt at jeg bare sklir inn i mengden uten å bli lagt merke til.  Jeg blir jevnlig fortalt at jeg er pen, vakker og søt så det rimer heller ikke helt. Jeg vet virkelig ikke. 

Kaster du et kritisk blikk på deg selv, ser jeg ikke hvorfor du ikke kan identifisere det.

Jeg har blitt mye skuffet av menn og det absolutt har gått på motivasjonen løs. Dette er kanskje et av hovedproblemene hos meg om jeg skal rette et kritisk blikk på meg selv. En av de jeg skulle date fra nett snudde omtrent i døra da jeg dro til en annen by for å treffe han. Flere andre spiller et spill (dater flere uten å være ærlig om det) og jeg syns helt ærlig at det er veldig slitsomt.  Jeg har ikke hatt mye glede av dating. 

Hvor ofte er du sosial, i arenaer der det er naturlig å treffe en likesinnet mann? Tar du deg best mulig ut i disse arenaene, og er du åpen for kontakt? Hvor stor andel av den mannlige befolkning er du åpen for, og hvor ofte eksponeres du for dem?

Nå er jeg ikke så sosial lengre grunnet mindre og mindre omgangskrets som er opptatt med småbarnslivet. Jeg er sosial på jobb og der jeg trener, eventuelt når jeg er ute og tar et glass vin eller spiser med venner. Jeg har også gitt nettdating en sjanse og har vært på 4-5 dater i år. Ingen av de klaffet. 

 

Anonymkode: 56d4b...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en god grunn at mange ikke får etablert seg er at noen personligheter plasserer seg bak en pc med forventning at det er igjennom pc jeg kan få kjæreste. Men har jungelen av tilbud igjennom pc forvirret ganske så mange sjeler allerede med det håp at lett kjente penger skal strømme inn. Og dem som vil bli sjekket opp går fem på og tror retningslinjer for en kjæreste er å lage en profil på internett, såkalt nettdating. 

Lykke? 

kjærlighet er en kamp å vinne, den kommer iallfall ikke gratis. Her handler det om to personer som har noe internt som skal vinnes og kjempes der to skal bli ett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Anonymkode: 56d4b...288

Jeg mente først og fremst at du hadde flere å velge blant i den forstand at mennene i ditt alderssegment i større grad var uetablert i denne perioden.

Men det er greit - hvis det faktisk er slik at du aldri har opplevd å ha draget enten du var 22, 27, 32 eller 37 så endrer jo det problemstillingen litt. Du spør om du er blitt for gammel, men det stemmer vel egentlig ikke hvis ting ikke var annerledes for ti år siden. Kanskje leter du litt etter noe å "hekte" problemet på, og menns kjente aldersfiksering er en behagelig årsak?

Det er litt vanskelig å identifisere problemet uten å kjenne deg. Kan jo starte med å spørre hvor ofte du opplever oppmerksomhet fra menn generelt, om enn på det rent seksuelle planet, og fra hvem? Det er mulig det starter med den fysiske tiltrekningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Marie90 skrev:

Jeg mente først og fremst at du hadde flere å velge blant i den forstand at mennene i ditt alderssegment i større grad var uetablert i denne perioden.

Men det er greit - hvis det faktisk er slik at du aldri har opplevd å ha draget enten du var 22, 27, 32 eller 37 så endrer jo det problemstillingen litt. Du spør om du er blitt for gammel, men det stemmer vel egentlig ikke hvis ting ikke var annerledes for ti år siden. Kanskje leter du litt etter noe å "hekte" problemet på, og menns kjente aldersfiksering er en behagelig årsak?

Det er litt vanskelig å identifisere problemet uten å kjenne deg. Kan jo starte med å spørre hvor ofte du opplever oppmerksomhet fra menn generelt, om enn på det rent seksuelle planet, og fra hvem? Det er mulig det starter med den fysiske tiltrekningen.

Takk skal du ha for veloverveid svar. Det er nok slik du sier at jeg alltid har slitt med menn og forhold, uavhengig av alder. Jeg opplever holdninger som at "alle" syns det er så voldsomt rart at jeg er singel, men ingen vil jo stille opp. Og dermed fortsetter jeg å stange i veggen uten å komme noen vei. Da jeg var yngre syntes jeg sike ting var vanskelig men jeg så likevel fremover. Det er vel kanskje det jeg har mistet nå, altså håpet? Jeg vet ikke. Jeg er åpen for at jeg er singel ennå grunnet andre ting enn alder, men det hjelper nok ikke at jeg er halvveis i livet heller. Jeg er usikker på hva jeg kan forvente og hvilken strategi jeg skal velge for å gjøre noe med problemet. 

Hva legger du i oppmerksomhet? I det virkelige livet vil jeg si lite, men jeg ser at menn kan kikke i min retning i blant. Jeg blir aldri sjekket opp på treningssenter, på jobb, på gaten eller slike steder. På nett opplever jeg mye oppmerksomhet, både fra kjente og ukjente. Det meste av det har jeg inntrykk av handler om utseende og en viss undersøkelse om jeg er interessert i uforpliktet "moro". Jeg får mange komplimenter for utseendet mitt utenfor sosiale medier, men det kommer ofte fra andre kvinner. 

Anonymkode: 56d4b...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du virker uoppnåelig, altså at du er interessant men at folk tenker at de ikke har kjangs? 

Anonymkode: 0dc9c...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du virker uoppnåelig, altså at du er interessant men at folk tenker at de ikke har kjangs? 

Anonymkode: 0dc9c...db1

Nei, jeg tror ikke det. Det er mange damer som er både smartere og penere enn meg som det ordner seg for :)

Men det kan hende jeg fremstår som utilnærmelig eller utilgjengelig på grunn av at jeg er sosialt mindre interessert. Hvem vet.

Anonymkode: 56d4b...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror ikke det. Det er mange damer som er både smartere og penere enn meg som det ordner seg for :)

Men det kan hende jeg fremstår som utilnærmelig eller utilgjengelig på grunn av at jeg er sosialt mindre interessert. Hvem vet.

Anonymkode: 56d4b...288

du får ta kontakt med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, jeg tenkte det samme selv. Jeg er takknemlig for alle innspillene jeg får, men KgKonto blir bare for dum. Å mener livet mitt er over fordi jeg har bygget meg opp en karriere istedet for å prioritere festog fyll, blir bare for dumt. Om man ikke utdanner seg og jobber, hvordan skal man da overleve? 

Anonymkode: 56d4b...288

Bare flott at kvinner i dag satser mer på seg selv. Vi foretrekker å være selvstendige og ikke være avhengig av en mann. Sånn var det jo før. Men gutter tåler ikke sterke selvstendige kvinner, da føler de seg små. Men ekte mannfolk er noe annet. De liker sterke selvstendige kvinner som har litt mer å by på. Og husk, menn som kvinner er forskjellig. Vi er nok mer like enn vi tror. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror ikke det. Det er mange damer som er både smartere og penere enn meg som det ordner seg for :)

Men det kan hende jeg fremstår som utilnærmelig eller utilgjengelig på grunn av at jeg er sosialt mindre interessert. Hvem vet.

Anonymkode: 56d4b...288

Det med utilnærmelig kan godt være en del av greia her. Det ser ut som vi to har en del til felles angående hvordan vi er, selv om livssituasjonen har vært annerledes. Send meg gjerne en PM, så kanskje vi kan hjelpe hverandre litt. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, wintergirl skrev:

Bare flott at kvinner i dag satser mer på seg selv. Vi foretrekker å være selvstendige og ikke være avhengig av en mann. Sånn var det jo før. Men gutter tåler ikke sterke selvstendige kvinner, da føler de seg små. Men ekte mannfolk er noe annet. De liker sterke selvstendige kvinner som har litt mer å by på. Og husk, menn som kvinner er forskjellig. Vi er nok mer like enn vi tror. 

Hyggelig at du synes det. Jeg ble litt satt ut av at noen her mener det er problemet - nemlig at jeg kan forsørge meg selv. Jeg ser virkelig ikke noe annet valg. 

En liten digresjon; kvinner var betydelig mer avhengig av menn i tidligere generasjoner, men menn var kanskje av en litt annen kvalitet da også kanskje? Det er noe som har gått tapt i relasjonen mann-kvinne og det syns jeg er synd. Met er et annet tema. 

3 timer siden, McMary skrev:

Det med utilnærmelig kan godt være en del av greia her. Det ser ut som vi to har en del til felles angående hvordan vi er, selv om livssituasjonen har vært annerledes. Send meg gjerne en PM, så kanskje vi kan hjelpe hverandre litt. :) 

:)

Anonymkode: 56d4b...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hyggelig at du synes det. Jeg ble litt satt ut av at noen her mener det er problemet - nemlig at jeg kan forsørge meg selv. Jeg ser virkelig ikke noe annet valg. 

En liten digresjon; kvinner var betydelig mer avhengig av menn i tidligere generasjoner, men menn var kanskje av en litt annen kvalitet da også kanskje? Det er noe som har gått tapt i relasjonen mann-kvinne og det syns jeg er synd. Met er et annet tema. 

:)

Anonymkode: 56d4b...288

Leste om en eldre dame her om dagen, hun var 92. Hadde hun vørt ung i dag så hadde hun satset på mer skolegang selv. Samfunnet var helt anderledes før. Kvinner gikk på handelskole og fant seg en mann som forsørget henne. Han jobbet og hun gikk hjemme med barna og stelte huset. I følge min mamma som er 70 år, så hadde ikke kvinner det alltid så lett, spesielt ikke hvis mannen var en drittsekk fra før. Og det var dessverre en del av dem også.  Tror det er en grunn til at feminismen oppstod. Jeg er ikke enig i alt de holder på med, men de fleste kvinner vil ikke tilbake til en tid hvor hun nærmest ble umyndiggjort.  Mange menn føler seg truet av sterke kvinner som har mer å by på enn kun å skreve for mannen sin til enhver tid. De føler seg gjerne ganske små selv og foretrekker kvinner de kan herse med. Ekte menn takler sterke og smarte kvinner. Det er sånne du burde satse på. Vær du glad for at du er selvstendig. Det kommer du langt med. For du må  faktisk aldri regne med om du og din fremtidige partner holder sammen for alltid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, wintergirl skrev:

Leste om en eldre dame her om dagen, hun var 92. Hadde hun vørt ung i dag så hadde hun satset på mer skolegang selv. Samfunnet var helt anderledes før. Kvinner gikk på handelskole og fant seg en mann som forsørget henne. Han jobbet og hun gikk hjemme med barna og stelte huset. I følge min mamma som er 70 år, så hadde ikke kvinner det alltid så lett, spesielt ikke hvis mannen var en drittsekk fra før. Og det var dessverre en del av dem også.  Tror det er en grunn til at feminismen oppstod. Jeg er ikke enig i alt de holder på med, men de fleste kvinner vil ikke tilbake til en tid hvor hun nærmest ble umyndiggjort.  Mange menn føler seg truet av sterke kvinner som har mer å by på enn kun å skreve for mannen sin til enhver tid. De føler seg gjerne ganske små selv og foretrekker kvinner de kan herse med. Ekte menn takler sterke og smarte kvinner. Det er sånne du burde satse på. Vær du glad for at du er selvstendig. Det kommer du langt med. For du kan  faktisk aldri regne med om du og din fremtidige partner holder sammen for alltid. 

Også er du en individ og fortjener å ha det best mulig. Ikke bare et kjønn som er der for å tilfredstille mannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, wintergirl skrev:

Leste om en eldre dame her om dagen, hun var 92. Hadde hun vørt ung i dag så hadde hun satset på mer skolegang selv. Samfunnet var helt anderledes før. Kvinner gikk på handelskole og fant seg en mann som forsørget henne. Han jobbet og hun gikk hjemme med barna og stelte huset. I følge min mamma som er 70 år, så hadde ikke kvinner det alltid så lett, spesielt ikke hvis mannen var en drittsekk fra før. Og det var dessverre en del av dem også.  Tror det er en grunn til at feminismen oppstod. Jeg er ikke enig i alt de holder på med, men de fleste kvinner vil ikke tilbake til en tid hvor hun nærmest ble umyndiggjort.  Mange menn føler seg truet av sterke kvinner som har mer å by på enn kun å skreve for mannen sin til enhver tid. De føler seg gjerne ganske små selv og foretrekker kvinner de kan herse med. Ekte menn takler sterke og smarte kvinner. Det er sånne du burde satse på. Vær du glad for at du er selvstendig. Det kommer du langt med. For du må  faktisk aldri regne med om du og din fremtidige partner holder sammen for alltid. 

 

29 minutter siden, wintergirl skrev:

Også er du en individ og fortjener å ha det best mulig. Ikke bare et kjønn som er der for å tilfredstille mannen.

Takk for en realitetsorientering ❤️ Jeg er helt ærlig ganske misunnelig på alle andre som får til dette med menn og forhold men jeg glemmer at det er her og nå. Det kommer nok ikke til å vare evig for dem heller ettersom de aller fleste går fra hverandre. Og ikke alle forhold er spesielt gode heller. Det skal jeg huske på. Det er lett å bli litt ensrettet i tanken når man kverner på noe, som jeg har gjort en stund nå. Fint at du setter det i perspektiv. 

 

Anonymkode: 56d4b...288

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk for en realitetsorientering ❤️ Jeg er helt ærlig ganske misunnelig på alle andre som får til dette med menn og forhold men jeg glemmer at det er her og nå. Det kommer nok ikke til å vare evig for dem heller ettersom de aller fleste går fra hverandre. Og ikke alle forhold er spesielt gode heller. Det skal jeg huske på. Det er lett å bli litt ensrettet i tanken når man kverner på noe, som jeg har gjort en stund nå. Fint at du setter det i perspektiv. 

 

Anonymkode: 56d4b...288

Mange som kommer i forhold unge, men som kkke har det bra. At man er helt ung er ingen garanti. Mange finne en partner i voksen alder og får det kjempefint❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...