Gå til innhold

Uhøflig å ikke svare på meldinger på nettdating?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bruker på et par nettdating-sider, men har akkurat vært i en langvarig relasjon og tror egentlig jeg ikke er klar for å gå videre ennå. Men jeg har aktivert brukeren min og logger inn en gang hver dag. Får en del meldinger fra menn, men orker rett og slett ikke svare. 

Er det uhøflig? Jeg vet at det ikke er forventet at man svarer alle, men akkurat nå bryr jeg meg ikke om å svare noen.. Kanskje like godt å deaktivere brukeren igjen til jeg er mer klar?

Kvinne ca 40

Anonymkode: 82722...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

regner med det er dialog du ønsker, kontakt, relasjon, vennskap og ikke minst kjæreste.... 

for å få dialog, så trenger du faktisk å svare. 

Det som ikke gir deg noe, må du koble vekk. Å ha en profil på nettdating er selvsagt en aktiv sted du har profilert deg med et ønske, så og ikke forvente å få henvendelser vil selvsagt være unaturlig. Bare du selv vet hva du vil. 

Når du  har aktivert din profil så er det fordi du ønsker kontakt. 

Kanskje den relasjonen du hadde også var kontakt igjennom nettdating. Så det viser at din personlighet kun kan bruke nett for å få kjæreste. Er du klar for at du kan få relasjon og kjæreste utenfor nettdating? kanskje du bør åpne opp øynene for det nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Egenskap skrev:

regner med det er dialog du ønsker, kontakt, relasjon, vennskap og ikke minst kjæreste.... 

for å få dialog, så trenger du faktisk å svare. 

Det som ikke gir deg noe, må du koble vekk. Å ha en profil på nettdating er selvsagt en aktiv sted du har profilert deg med et ønske, så og ikke forvente å få henvendelser vil selvsagt være unaturlig. Bare du selv vet hva du vil. 

Når du  har aktivert din profil så er det fordi du ønsker kontakt. 

Kanskje den relasjonen du hadde også var kontakt igjennom nettdating. Så det viser at din personlighet kun kan bruke nett for å få kjæreste. Er du klar for at du kan få relasjon og kjæreste utenfor nettdating? kanskje du bør åpne opp øynene for det nå. 

 

Jeg er mest interessert i å bli kjent med noen utenfor nettet, bruke litt mer tid og ikke vurdere flere samtidig som er vanlig ved nettdating. Har hatt en tanke om å finne kjæreste, men orker ikke.. Han jeg har hatt relasjon med traff jeg på nett.

Har tenkt at kanskje jeg bare skal droppe nettet litt, men i min alder treffer man færre utenfor nettet... Jeg er ikke så mye på byen og fester, mye med venninner og familie.

Men ja; mulig det å holde øynene åpne og være åpen for å treffe noen ute i virkeligheten passer meg best! Tror nesten det.

ts

Anonymkode: 82722...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke uhøflig. Skulle jeg svart på alle meldingene jeg fikk, så hadde jeg ikke hatt et liv utenom, og jeg er ikke en gang spesielt pen.

Anonymkode: 86f7d...bc6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke uhøflig. Skulle jeg svart på alle meldingene jeg fikk, så hadde jeg ikke hatt et liv utenom, og jeg er ikke en gang spesielt pen.

Anonymkode: 86f7d...bc6

 

Jeg får ikke masse meldinger, kanskje 1-3 om dagen (varierer litt med ukedagene). Så det er ikke det at jeg ikke kan svare. det er heller det at jeg ikke orker....

Men hva gjør du? Svarer du bare de du er interessert i?

Jeg synes det er så uhøflig å se på profilen til personen, lese meldingen og så ikke gi noe svar...

ts

Anonymkode: 82722...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er på sukker og når en mann jeg ikke er interessert i skriver til meg så blokkerer jeg bare. Det står i sukker sine veiledninger at det er slik blokkeringsfunksjonen er ment å brukes.

Har ikke dårlig samvittighet, han har nok skrevet til 3 andre damer før jeg engang leste meldingen. 

Anonymkode: ec391...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg er mest interessert i å bli kjent med noen utenfor nettet, bruke litt mer tid og ikke vurdere flere samtidig som er vanlig ved nettdating. Har hatt en tanke om å finne kjæreste, men orker ikke.. Han jeg har hatt relasjon med traff jeg på nett.

Har tenkt at kanskje jeg bare skal droppe nettet litt, men i min alder treffer man færre utenfor nettet... Jeg er ikke så mye på byen og fester, mye med venninner og familie.

Men ja; mulig det å holde øynene åpne og være åpen for å treffe noen ute i virkeligheten passer meg best! Tror nesten det.

ts

Anonymkode: 82722...fc3

men hvorfor ikke være mer åpen for dialog med noen du møter i i din hverdag?

helt sikkert mange kjæreste emner du kommer i snakk med. 

Det er garantert sikkert det ikke er meningen for deg å bruke masse tid på nettdating og som du sier ha kommunikasjon med flere pr. nettdating. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så fremt det er en "normal" melding og ikke bare "hei snuppa, åssen går'e" så mener jeg det er uhøflig å ikke svare. Hvis den som skriver til deg har lagt litt arbeid i meldingen og vist deg interesse så fortjener han i det minste et svar selv om det blir et høflig avslag. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt tåpelig å ha en aktivert date-profil når du ikke svarer noen som helst og egentlig ikke ser etter noen. Du kaster bort andres tid, og får dem til å føle seg dritt av å ikke få svar. Egoistisk opplegg. 

Anonymkode: dbad9...be2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er uhøflig å ikke svare når du får en melding. Og i hvert fall hvis det er en melding med mer enn "hei" - som Cata også sier over her.

Selv om mange menn skriver meldinger til mange samtidig for å få napp så har han uansett investert i tid til å ta kontakt om det er for å si mer enn bare "hei, hvordan går det". Kan tenke meg at det er rimelig demotiverende å sende meldinger til mange kvinner og så får man ikke et hyggelig "hei" tilbake engang.

Og jeg ser heller ikke vitsen med å ha aktiv profil når du uansett ikke ønsker kontakt med noen. Da burde du i hvert fall skrive det i profilen din da - "er her bare for å være her, vil ikke snakke med noen og sender aldri svar på meldinger". 

Sammenligner det litt med å være ute blant folk. Greit å være der, men om noen kommer bort for å hilse så er det normal høflighet å si "hei" tilbake syns jeg. 

Anonymkode: d17f6...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. Da har jeg vært inne og svart de som har skrevet mer enn "fin profil", "hei", "du er fin" og andre korte, meningsløse meldinger.

Har svart at jeg ikke er helt klar for dating akkurat nå, men skriver litt med noen. Det som er kjedelig med å svare sånn, er at noen da tror at det er en åpning for å fortsette kommunikasjonen...

ts

Anonymkode: 82722...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg synes ikke det. Jeg gidder ikke å svare kun for å avvise. Folk skjønner det når man ikke svarer.

Jeg synes kanskje at det er litt rart å være på nettdating når du ikke er klar for å møte noen. Da ville jeg deaktivert profilen og heller brukt tid på å komme deg videre og ikke kaste bort tiden til de som er der for å møte noen.

Anonymkode: 44b8c...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja.. Da har jeg vært inne og svart de som har skrevet mer enn "fin profil", "hei", "du er fin" og andre korte, meningsløse meldinger.

Har svart at jeg ikke er helt klar for dating akkurat nå, men skriver litt med noen. Det som er kjedelig med å svare sånn, er at noen da tror at det er en åpning for å fortsette kommunikasjonen...

ts

Anonymkode: 82722...fc3

Skjønner ikke hvorfor du er der da? Du gir dem falske forhåpninger og kaster bor tiden til disse mennene som er der for å møte noen 

Anonymkode: 7c9c7...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor du er der da? Du gir dem falske forhåpninger og kaster bor tiden til disse mennene som er der for å møte noen 

Anonymkode: 7c9c7...7ca

 

Eeeehh. Jeg har vel ikke akkurat opplevd at alle menn på nettdating er veldig ivrig på å faktisk møte noen eller få seg kjæreste.. Flere jeg har vært borti liker chattingen og det å få kontakt og bekreftelse. Så nei, jeg vil ikke si at jeg gir noen falske forhåpninger eller kaster bort noe tid (kaste bort tid... de fleste har brukt 5 sek å skrive en melding til meg, så veldig mye tid bortkastet er det vel ikke).

ts

Anonymkode: 82722...fc3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Eeeehh. Jeg har vel ikke akkurat opplevd at alle menn på nettdating er veldig ivrig på å faktisk møte noen eller få seg kjæreste.. Flere jeg har vært borti liker chattingen og det å få kontakt og bekreftelse. Så nei, jeg vil ikke si at jeg gir noen falske forhåpninger eller kaster bort noe tid (kaste bort tid... de fleste har brukt 5 sek å skrive en melding til meg, så veldig mye tid bortkastet er det vel ikke).

ts

Anonymkode: 82722...fc3

Det er jo bare tull å tenke sånn. Det er mulig at de sier det, men at de har forhåpninger om at du skal skifte mening. Hvor lang tid de bruker på å skrive en melding har ingenting med saken å gjøre. Poenget er at de skriver fordi de finner deg interessant på en eller annen måte.

Om jeg hadde skrevet til noen og de hadde sagt at de bare var der for å chatte så hadde jeg begynt å lure litt.

Jeg tenker i hvert fall at det er greit å opplyse om det på profilen din. Da slipper folk å føle at de kaster bort tiden på folk som ønsker bekreftelse eller er det inne som et tidsfordriv.

Anonymkode: 44b8c...33b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare tull å tenke sånn. Det er mulig at de sier det, men at de har forhåpninger om at du skal skifte mening. Hvor lang tid de bruker på å skrive en melding har ingenting med saken å gjøre. Poenget er at de skriver fordi de finner deg interessant på en eller annen måte.

Om jeg hadde skrevet til noen og de hadde sagt at de bare var der for å chatte så hadde jeg begynt å lure litt.

Jeg tenker i hvert fall at det er greit å opplyse om det på profilen din. Da slipper folk å føle at de kaster bort tiden på folk som ønsker bekreftelse eller er det inne som et tidsfordriv.

Anonymkode: 44b8c...33b

 

Føler fremdeles ikke at jeg har lurt noen eller kastet bort noens tid. Og leser du HI en gang til ser du at jeg er tvilende, men har aktivert profilen fordi jeg kanskje er klar igjen... Like mye som flere av mennene jeg har vært i kontakt med tidligere.

 

Anonymkode: 82722...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Føler fremdeles ikke at jeg har lurt noen eller kastet bort noens tid. Og leser du HI en gang til ser du at jeg er tvilende, men har aktivert profilen fordi jeg kanskje er klar igjen... Like mye som flere av mennene jeg har vært i kontakt med tidligere.

 

Anonymkode: 82722...fc3

Men det er hva DU tenker, ts! Skjønner ikke hvorfor du legger ut en tråd og spør om det er uhøflig av deg å ikke svare. Også gidder du ikke å høre på oss og kverulerer videre. Jeg hadde hvertfall blitt irritert om jeg sendte en lang hyggelig melding jeg hadde brukt tid på også ikke fått noe svar, av en jeg matcher med. Igjen, hva er vitsen?

Anonymkode: 7c9c7...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det er hva DU tenker, ts! Skjønner ikke hvorfor du legger ut en tråd og spør om det er uhøflig av deg å ikke svare. Også gidder du ikke å høre på oss og kverulerer videre. Jeg hadde hvertfall blitt irritert om jeg sendte en lang hyggelig melding jeg hadde brukt tid på også ikke fått noe svar, av en jeg matcher med. Igjen, hva er vitsen?

Anonymkode: 7c9c7...7ca

 

Hadde du giddet å lese alt hadde du nå visst at jeg faktisk har svart dem som har skrevet en skikkelig melding.... Og svaret hos et par er: Kom gjerne tilbake hvis det ikke blir noe mer av han du driver med.

 

Anonymkode: 82722...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...