Gå til innhold

Sjakk VM 2018!!


Ariana807

Anbefalte innlegg

Med hver sine brikker

Og ei klokke som tikker

 

De er to som skal spille

I et lokale så stille

 

I opptil tolv partier

Hvor de bruker strategier

 

Som bondetrekket "en pessant" 

Eller rokade nok en gang

 

Blir det remis etter femti trekk

Eller kommer matten i en sekk? 

 

Vi bivåner hvert trekk hvert minutt

Og Carlsen vinner til slutt

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, Ariana807 skrev:

Det var nesten men ikke helt på første parti! So close! Men tidstrøbbel førte til feil 😕 men det var kun første av mange partier. Magnus fikk jo vist at han er tilstede! Og det er bra! Starter med hvit i morgen/dag 👍🏻 

Synd at han ikke vant. Han var jo oppe i en ledelse på 3,0 på barometeret på NrK2, men remis er godt nok med svart, tenker jeg. 

VG siterer Jon Ludvig Hammer, som sa at "Magnus klarte å avverge det som Team Caruana hadde forberedt med hvitt. Han utmanøvrerte nummer to i verden så lett som bare det." Så dette lover godt for hvordan dette til slutt ender.

https://www.vg.no/sport/i/WLzlz2/carlsen-sloeste-bort-sjansen-jeg-greide-ikke-aa-finne-knockouten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjakk er ikke sport. 

Anonymkode: e7edd...d7a

Det betraktes som sport.

Anonymkode: bfd1f...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lure, men hadde dere likt sjakk om det ikke hadde vært en nordmann med?

 

Anonymkode: ec1ad...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lure, men hadde dere likt sjakk om det ikke hadde vært en nordmann med?

 

Anonymkode: ec1ad...39d

Selvfølgelig. Sjakk er sjakk uansett hvem som er med og det er like fascinerende. :)

Anonymkode: bfd1f...7fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lure, men hadde dere likt sjakk om det ikke hadde vært en nordmann med?

Anonymkode: ec1ad...39d

Jeg er ikke så innmari interessert i spillet som sådan - det er kommentatorene som er mest underholdende for min del. Varm te sammen med Torstein og gjengen - det er oppskriften på en topp kveld for meg :yvonne:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lure, men hadde dere likt sjakk om det ikke hadde vært en nordmann med?

 

Anonymkode: ec1ad...39d

Ikke like mye, men hadde ikke ser på håndball i desember uten de norske jentene heller. Hadde ikke sett på curlingteamet i OL uten de normse utdøverne... så dette er en ting som henger igjen hos meg i flere ulike sportsgrener. 

Men sjakk er jo interessant :) men det som gjør dette veldig kjekt er jo og studieoet, snakkingen der, twitter der man kan sende inn kommentarer, ja hele greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lure, men hadde dere likt sjakk om det ikke hadde vært en nordmann med?

 

Anonymkode: ec1ad...39d

Det er nok en bonus at en normann gjør det bra, slik det er i all sport. 

Men sendingen format, formidling og underholdningsevne betyr veldig mye for interessen. 

Sjakk spillet i seg selv er spennende og interessant, men det er klart at det er mye dødtid sammenlignet med en del andre aktiviteter. Men selv en fotballkamp kan være dørgende kjedelig og da er det kommentators oppgave å underholde publikum. Det makter en fotballkommentator i mindre grad enn gjengen som sender sjakk-tv til folket. 

Hadde jeg (vi) sett like mye om ikke Carlsen var med? Mulig ikke, men det er jo mye personligheten til MC - i tillegg til prestasjonene, som engasjerer publikum. Andre norske spillere gjør gjerne ikke det, mens andre utenlandske kanskje gjør. 

Ole Einar Bjørndalen engasjerte like mye utlendinger som oss nordmenn, så at en verdensener kan engasjere uten å være normann er meget mulig. Til sammenligning har TV2 klart tilsvarende med sine Tour de France sendinger, der normenn kun spiller en birolle i den store sammenhengen. 

Endret av Dr. A. Kula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lure, men hadde dere likt sjakk om det ikke hadde vært en nordmann med?

 

Anonymkode: ec1ad...39d

Har det egentlig noe å si? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nevian skrev:

Jeg er ikke så innmari interessert i spillet som sådan - det er kommentatorene som er mest underholdende for min del. Varm te sammen med Torstein og gjengen - det er oppskriften på en topp kveld for meg :yvonne:

Enig med deg, fantastisk god stemning i studioet, de er en fin gjeng :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Rumle skrev:

Har det egentlig noe å si? 

Som jeg sa, jeg bare lurte.

Anonymkode: ec1ad...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da endte dette og i remis. Da går vi bare lade opp til mandag! Da brake det løst igjen!! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu!! Da ble det ikke tap i hvertfall.. Kjenner  det var litt deilig at det ikke varte så lenge som igår- jeg var så smal i øya da de var ferdig atte fy 😂😂 Krøka meg i seng og sovna lyn -sjapt 🙈 

Men- nå gleder jeg meg til mandag allerede- er i sjakk-form jeg nå!! 

Jipppi!! EEER så koselig med plapringa i studio- god stemning og latter- og spenning på brettet 😍😍😍😍

#nestenlittjulestemningjo 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, MammaMums skrev:

Phu!! Da ble det ikke tap i hvertfall.. Kjenner  det var litt deilig at det ikke varte så lenge som igår- jeg var så smal i øya da de var ferdig atte fy 😂😂 Krøka meg i seng og sovna lyn -sjapt 🙈 

Men- nå gleder jeg meg til mandag allerede- er i sjakk-form jeg nå!! 

Jipppi!! EEER så koselig med plapringa i studio- god stemning og latter- og spenning på brettet 😍😍😍😍

#nestenlittjulestemningjo 

#nestenlittjulestemningjo 👍🏻👍🏻 

Er helt klart med på den! Bare å finne frem hekletøyet og litt pepperkaker og gløgg, så har vi det helt perfekt 👌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Ariana807 skrev:

#nestenlittjulestemningjo 👍🏻👍🏻 

Er helt klart med på den! Bare å finne frem hekletøyet og litt pepperkaker og gløgg, så har vi det helt perfekt 👌🏻

Da er det nok på sin plass å innrømme at jeg allerede har tømt en pepperkakeboks fra kiwi 😂😂😂😂 

Sjakk er superkos 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, MammaMums skrev:

Da er det nok på sin plass å innrømme at jeg allerede har tømt en pepperkakeboks fra kiwi 😂😂😂😂 

Sjakk er superkos 👍

Har ikke tømt en, men åpnet en boks med sjokoladepepperkaker 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det flere som reagerer på at Carlsen "definitivt vil se på" den avslørende videoen om åpningstrekkene til Caruana? For meg høres det usportslig ut. Holdningen om at det er greit å bruke alle tilgjengelige midler, uten tanke på etikken, minner om tankegangen til idrettsutøvere som ikke går av veien for å dope seg. Carlsen hadde fått en enda høyere stjerne om han nektet teamet sitt å se på informasjon som åpenbart ble offentliggjort ved en tragisk glipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/9/2018 at 4:15 PM, AnonymBruker said:

Hvor mange av dere så forresten på sjakk før Magnus Carlsen ?

Anonymkode: 4eda6...5a9

Det var knapt mulig å se sjakk på norsk TV før Magnus Carlsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...