Gå til innhold

Hva fungerte for deg for å gå ned i vekt og bli der?


Gelica

Anbefalte innlegg

Jeg vil vite hva ditt beste tips er som har fungert for deg for å gå ned i vekt. Jeg går gjerne ned et par tre kg, men så er det rett opp igjen. Lavkarbo har jeg forsøkt, men det var ikke for meg dessverre. 

Takker for tips og råd 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som tilslutt fungerte for meg var lavkarbo.

 

Ellers så har jeg gått ned med Grete Roede og vektklubben på VG, men med disse så klarte jeg ikke holde vekten.

Anonymkode: d086f...029

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer aktivitet og mindre mat frem til du har nådd vekten du vil være på. Og så når du har nådd vekten igjen så kan du spise mer til du slutter å gå ned i vekt.

Anonymkode: af157...7ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned ved hjelp av appen Lifesum, samt «vi som skal ned i vekt»-tråden her på kg. For å holde vekten veier jeg meg hver morgen. Da kan jeg ta tak med en gang hvis vekten begynner å krype oppover igjen.

Anonymkode: da336...563

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til syvende og sist så er det jo antall kalorier som kommer inn har noe å si. 

Finn ut hvor mange kalorier du kan spise for å gå ned x kg i mnd. Når du har nådd ønsket vekt så kan du finne ut ved hjelp sv en kalori/aktivitets-kalkulator hvor mye kalorier du kan spise for å beholde vekten din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk sakte ned 45 kilo ved å spise litt mindre. Har aldri telt kalorier, gått på diett, eller trent. Like etter gikk jeg opp igjen 10 kilo pga en livskrise. Har dessverre en tendens til å spise meg igjennom kriser. Men har hatt stabil vekt i noen år nå.

 

Anonymkode: 63fd9...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gått ned 20 kg på 4 mnd. Det har jeg gjort ved å «faste» fram til middag, spise rent (kjøtt, fisk, grønnsaker, salater), og kutte ut alt av sukker. Begrense mel. Lager meg snacks med sukrin og sånt. Mannen raser også ned i vekt på samme måte. 

Er bare halvveis ennå så vet ikke hvordan jeg blir der. 

Anonymkode: b6ed3...3a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...