Gå til innhold

Har du fått et termometer i rumpa som voksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

F.eks hos fastlegen eller på sykehus? Var det vondt?

Anonymkode: 43c81...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, når du blir lagt inn på sykehuset så tar de det rektalt. Du får putte den inn selv da... Var veldig flaut for meg da det faktisk var avføring på termometeret når jeg tok det ut.. Jeg prøvde å ta av plasten og krølle så ikke legen så det men han så det ganske tydelig...

Gjorde ikke vondt, er jo veldig tynn og skal jo bare rett på innsiden. 

Anonymkode: 8f44e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det selv da jeg som student ikke hadde råd til annet termomenter 😂 under armen er ikke helt det samme. Nå har jeg et som leser av pannen 👍🏻 Goden av å få seg en utdanning og jobb 😁

Anonymkode: d2535...a1a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TeamWP skrev:

Jeg har alltid fått øre- eller pannetermometer ved måling på sykehus. Aldri måttet ta rektalt.

Ved innleggelser? 

I så fall retter jeg det til at noen ganger tas det rektalt. 😊

Anonymkode: 8f44e...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar det rektalt selv da det er mest nøyaktig. Nei, det gjør ikke vondt. Det er en liten sak på 2-4 mm i diameter. Dersom det hadde gjort vondt så hadde det vært komplett uutholdelig å drite dagen etter man spiste taco.

Anonymkode: 0fd94...61e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved innleggelser? 

I så fall retter jeg det til at noen ganger tas det rektalt. 😊

Anonymkode: 8f44e...fe2

Der jeg jobber tar vi alltid med øretermometer med mindre det er noe spesielt som tilsier at det ikke er hensiktsmessig :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På sykehuset har de brukt øretermometer. Hos fastlegen bruker de pannetermometer. 

Har prøvd hjemme for å se om det er noen særlig forskjell, ev hva forskjellen er. Nei, det er ikke vondt. 

Anonymkode: b30c9...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gjort det selv da jeg som student ikke hadde råd til annet termomenter 😂 under armen er ikke helt det samme. Nå har jeg et som leser av pannen 👍🏻 Goden av å få seg en utdanning og jobb 😁

Anonymkode: d2535...a1a

Hvor ofte måler du feber som voksen, aldri gjort det selv. 

Anonymkode: c0101...383

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har ligget på sykehuset har de flere ganger sjekket tempen rektalt. Det er ikke vondt, jeg føler bare ubehag og føler meg så "liten" da. Grunnen til at de har tatt tempen sånn, er fordi sykepleierne sier at den viser mer nøyaktig temp, men hvis de bruker termometer i øret eller under armen, så plusser de på en halv grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ligget en del på sykehus i voksen alder og da har de både målt med pannetermometer og rektangulær termometer. Virker som at de brukte pannetermometer på akutten, mens på avdelingen brukte de rektalt termometer. Ved de siste innleggelsene tror jeg det var viktig å se hvor mye feberen var og om den gikk ned og hvor mye.

Det gjør nå iallefall ikke vondt å ta feberen rektalt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært innlagt på sykehus, så der har jeg ikke gjort noe som helst. Men hjemme tar jeg rektalt, fordi det er mest til å stole på, har jeg hørt. Jeg får vanligvis svært høy feber, så jeg vil ha så nøyaktige målinger som mulig.

Anonymkode: b6463...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nuttery skrev:

Der jeg jobber tar vi alltid med øretermometer med mindre det er noe spesielt som tilsier at det ikke er hensiktsmessig :) 

Ja, så da tar dere det noen ganger rektalt da så jeg har rett i min påstand. 

Dessuten så kan det vel være forskjell praksis på forskjellige sykehus ved innleggelse. Du har ingen fasit. 

Er virkelig lei av at folk som skal kommentere ting uten å tilføre noe nytt eller produktivt, men kun ønsker å pirke for å fremstå som viktig. 

Anonymkode: 8f44e...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte måler du feber som voksen, aldri gjort det selv. 

Anonymkode: c0101...383

Ikke ofte, men noen ganger er det nødvendig. Hadde et lite inngrep og fikk streng beskjed om å følge med på temperatur i forhold til infeksjonsfare. Noen ganger bare må man :) 

Anonymkode: d2535...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anki- skrev:

Når jeg har ligget på sykehuset har de flere ganger sjekket tempen rektalt. Det er ikke vondt, jeg føler bare ubehag og føler meg så "liten" da. Grunnen til at de har tatt tempen sånn, er fordi sykepleierne sier at den viser mer nøyaktig temp, men hvis de bruker termometer i øret eller under armen, så plusser de på en halv grad.

Fikk du ikke ta den selv?

Anonymkode: 43c81...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så da tar dere det noen ganger rektalt da så jeg har rett i min påstand. 

Dessuten så kan det vel være forskjell praksis på forskjellige sykehus ved innleggelse. Du har ingen fasit. 

Er virkelig lei av at folk som skal kommentere ting uten å tilføre noe nytt eller produktivt, men kun ønsker å pirke for å fremstå som viktig. 

Anonymkode: 8f44e...fe2

Hæ? Jeg bare bekreftet at det er variasjoner ved ulike enheter, og fortalte hvordan det er der jeg jobber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja på føden😂 fortsatt pinlig, driter i at det er helsepersonell

Anonymkode: 45ed3...e18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...