Gå til innhold
tweet

Vondt/ubehag i klitoris etter fødsel

Anbefalte innlegg

tweet

Denne gidder jeg ikke å ta helt anonymt. No shame! 

Men etter fødselen (keisersnitt) opplever jeg ubehag nedentil under sex, spesielt i klitoris. Det er ikke direkte vondt, men den gode følelsen forsvinner og det går over til å føles som jeg får gnagsår. I tillegg skal det så lite til før jeg blir sår og får en brennende følelse ved inngangen. Jeg blir så lei meg og mister lysten av det! Føler meg skikkelig alene.

Andre som har følt det samme? Finnes det en løsning eller må jeg bare vente? Jeg vet det er vanlig å bli sår pga hormoner og tørre slimhinner, men jeg har aldri hørt noen klage på rar følelse i klitoris før.. 😛 Jeg ammer, om det har noen betydning. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

førstedamen

Jeg har baby på fem måneder tatt med keisersnitt, og jeg opplever akkurat det samme! Skulle tro man slapp unna slike plager når man ikke har født vaginalt, men den gang ei.... 

Håper noen kan fortelle oss at det går over. 

Endret av førstedamen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Har du hatt problemet lenge? Jeg opplevde det slik du beskriver ved UVI noen måneder etter fødsel. Hadde ikke de typiske symptomene på UVI. 

Er det lenge siden du fødte?

Anonymkode: 1bb35...d9d

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tweet
17 minutter siden, førstedamen skrev:

Jeg har baby på fem måneder tatt med keisersnitt, og jeg opplever akkurat det samme! Skulle tro man slapp unna slike plager når man ikke har født vaginalt, men den gang ei.... 

Håper noen kan fortelle oss at det går over. 

Så deilig at jeg ikke er helt alene! 😅 Planlagt ks eller? Jeg hadde rier og et helsike i nesten et døgn før det ble hastekeisersnitt, så har tenkt han kanskje presset på noe nerver? Men jeg vet ikke altså.. Han er 10 måneder snart, så er passe lei! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tweet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt problemet lenge? Jeg opplevde det slik du beskriver ved UVI noen måneder etter fødsel. Hadde ikke de typiske symptomene på UVI. 

Er det lenge siden du fødte?

Anonymkode: 1bb35...d9d

Ja, siden første gang vi hadde sex, som var ca 4 uker etter fødsel. Han er snart 10 måneder gammel. 

Jeg sjekket meg for uvi, men det var før vi hadde sex. Kanskje det bør sjekkes på nytt 🤔 Hmm. Takk for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Hormonene slippes ut når morkaken løsnes, uavhengig om det er KS eller vaginal. Det betyr at alt av dine genetalia er i helspenn, noe som igjen skal skape morsmelk, slik at du kan amme. I denne faen vil alt føles sårt, numment, ikke-kontaktbart. Varierer fra kvinne til kvinne hvor lenge dette varer. Alle pattedyr er skapt slik at de ikke vil forplantes før amming og tilknytning er på plass, og dermed er det sårt/numment.

Anonymkode: 87161...840

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

tweet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hormonene slippes ut når morkaken løsnes, uavhengig om det er KS eller vaginal. Det betyr at alt av dine genetalia er i helspenn, noe som igjen skal skape morsmelk, slik at du kan amme. I denne faen vil alt føles sårt, numment, ikke-kontaktbart. Varierer fra kvinne til kvinne hvor lenge dette varer. Alle pattedyr er skapt slik at de ikke vil forplantes før amming og tilknytning er på plass, og dermed er det sårt/numment.

Anonymkode: 87161...840

Det høres logisk ut! Har du noen kilde på det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg hadde ikke KS, men var det noen GU-undersøkelser i forkant av fødsel? For herregud så sår jeg var selv etter masse modningsundersøkelser. De hadde bare fokus på hvor de presset mest med fingrene, og jeg måtte be dem tenke over at tommelen på utsiden holdt å knuse klitorisen min - FLERE GANGER. Var sår i månedsvis.

Anonymkode: 4931c...34e

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
førstedamen
På 9.11.2018 den 1.50, tweet skrev:

Så deilig at jeg ikke er helt alene! 😅 Planlagt ks eller? Jeg hadde rier og et helsike i nesten et døgn før det ble hastekeisersnitt, så har tenkt han kanskje presset på noe nerver? Men jeg vet ikke altså.. Han er 10 måneder snart, så er passe lei! 

Nei haste ks, så jeg hadde jo rier og nedpress ol i timesvis. 

Men jeg fullammer, og slimhinner ol blir jo skjøre når man ammee. Kanskje det kan være en grunn.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg hadde også hastekeisersnitt og føler på det samme... 😅 her er barnet 5 måneder og vi fullammer bortsett fra smaksprøver. 

Anonymkode: 707c9...bcd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kanskje dumt forslag, men bruker du glidemiddel? 

Hvis en del av problemet er at du er tørrere enn før, så er i alle fall det noe å prøve. 

Jeg pleide ikke bruke glidemiddel for jeg ble mer enn våt nok før, men nå blir jeg ikke det lenger og glidemiddel er helt essensielt for god sex. 

Anonymkode: 82b2c...170

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her