Gå til innhold

Hva kan jeg studere med 4,6 i snitt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva kan jeg studere i Oslo med 4,6 i snitt? Muligens 4,7

Anonymkode: d24d4...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

umulig å si.. det som betyr noe er konkurransepoeng. Gå til samordna sine sider, regn ut hva du har i poeng, så kan du ta en titt på poenggrensene til ulike studier tidligere år.

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/index.html

https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poenggrenser/poenggrenser-tidligere-ar/

Anonymkode: 7eb2c...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs vel heller på hva du -ønsker- å studere? Ikke studer noe bare fordi du har nok poeng. Der finnes jo åpne studier om du bare "vil ta noe". Det er bortkastet om du ikke skal bruke det til noe.

Du har ikke et dårlig utgangspunkt, særlig ikke om du ser utover i landet. 

Anonymkode: 87900...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan studere bachelor i hvordan—få—bedre—karakterer.

Anonymkode: 4c19b...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan studere bachelor i hvordan—få—bedre—karakterer.

Anonymkode: 4c19b...8f8

Hæ? Hva mener du med det? Bjørknes og Sonans finnes fra før av. 

Anonymkode: 97706...11d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med et snitt på 4,6 burde du vel klare å finne ut av det selv? 

Tviler på at noen gidder å liste opp alle tilgjengelige studier her, da det faktisk er en god del. 

Anonymkode: 75950...3d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt umulig å gi konkrete tips, men etter du har funnet konkurransepoenget ditt, kan du gå til lenken nederst for å se hvilke utdanninger du kvalifiserer deg til, og deretter velge de som appellerer best til deg. Bare husk at uansett hva du velger, så blir ikke det en forpliktelse resten av livet. Men det går jo utover dyrebar tid, så bør fokusere på de du vil bruke livet på. :)

https://utdanning.no/karakterkalkulator/#/studievelgeren

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan studere bachelor i hvordan—få—bedre—karakterer.

Anonymkode: 4c19b...8f8

Herregud, ta deg en bolle! Hilsen sivilingeniør med 4,7 i snitt fra videregående. (PS: dette var et rent karaktersnitt. Konkurransepoeng er jo noe annet.) 

Til TS: regn ut konkurransepoengene dine, gå inn på samordna opptak og finn poenggrensene på ulike studier der. De kan riktignok svinge noe fra år til år, men de fleste er rimelig stabile +/- et poeng eller noe, men du får en idé om hvordan det ligger an.  

https://www2.samordnaopptak.no/arkiv/statistikk/18/poenggrenser_vara_hoved.html

Endret av Ullvott
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vaskedame

Anonymkode: f4e42...b11

Jeg er mann og det heter renholdsmedarbeider.

Anonymkode: d24d4...e85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts.

Det er jo mange studier som passer, men de fleste er utafor Oslo. Og vil helst ikke flytte jeg.

Anonymkode: d24d4...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Det er jo mange studier som passer, men de fleste er utafor Oslo. Og vil helst ikke flytte jeg.

Anonymkode: d24d4...e85

Men hva er du interessert i da? 

Anonymkode: 75950...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts.

Det er jo mange studier som passer, men de fleste er utafor Oslo. Og vil helst ikke flytte jeg.

Anonymkode: d24d4...e85

Tilbudene ved UiO og OsloMet er jo de mest mangfoldige i hele landet, uten at det er SÅ strenge inntakskrav på de fleste studier. Nei, du blir ikke lege, psykolog, tannlege eller jurist med 4,6 i snitt, men på disse studiene er inntakskravene høyere uansett hvor du velger å studere. 

For øvrig bør du spørre deg selv hva som er viktigst. Å studere og få seg kompetanse for noe som legger grunnlaget for resten av livet eller å bo i Oslo i den begrensede perioden man er student? 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Skilpadden skrev:

Har du det snittet med eller uten 

Med alderspeong. 

Anonymkode: d24d4...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Ullvott skrev:

Tilbudene ved UiO og OsloMet er jo de mest mangfoldige i hele landet, uten at det er SÅ strenge inntakskrav på de fleste studier. Nei, du blir ikke lege, psykolog, tannlege eller jurist med 4,6 i snitt, men på disse studiene er inntakskravene høyere uansett hvor du velger å studere. 

For øvrig bør du spørre deg selv hva som er viktigst. Å studere og få seg kompetanse for noe som legger grunnlaget for resten av livet eller å bo i Oslo i den begrensede perioden man er student? 

 

Blir jo mye stress med tanke på å flytte= Ny bolig osv. Har også jobb i Oslo. 

Anonymkode: d24d4...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Med alderspeong. 

Anonymkode: d24d4...e85

Da anbefaler jeg at du tar opp fag som privatist og endrer karakterene du har minste karakterer på. Jeg har god erfaring med Sonans, og de har dyktigere lærere og gode muligheter for deg som har jobb på dagtid med tanke på undervisning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Skilpadden skrev:

Da anbefaler jeg at du tar opp fag som privatist og endrer karakterene du har minste karakterer på. Jeg har god erfaring med Sonans, og de har dyktigere lærere og gode muligheter for deg som har jobb på dagtid med tanke på undervisning. 

Det orker jeg ikke. Tar for lang tid og koster mye.

Anonymkode: d24d4...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Det orker jeg ikke. Tar for lang tid og koster mye.

Anonymkode: d24d4...e85

Du kan ta opp fag uten å gå på skole også. Men har du ikke noen spesifikke ønsker og mål på akademisk plan, er det garantert ett eller annet å komme inn på i Oslo til det snittet. Sjekk sidene til de diverse studieplassene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...