Gå til innhold

Uhell med qtips på baby..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det samme konkluderte vi med. 

Og ja, noen tar jo helt av. Lurer på hva dem sier dersom deres barn kommer hjem med skrubbsår? Legevakt! Umiddelbart! 

Anonymkode: 32cc6...572

Jeg mener også at du bør få babyen sjekket ut hos lege. Blod fra øret, sprukket trommehinne eller verre skal ikke tulles med. Og ja, jeg har to barn som er fulle av blåmerker, ett av dem er ørebarn. Man tar ikke barna med til legevakt for vanlige skader, men dette må sjekkes ut. Har du noen gang hatt sprukken trommehinne? Det er helt for jævelig vondt, hadde det selv i fjor. Fikk smertestillende så jeg skulle hjelpe litt. Jeg bet deg, sjekk barnet ditt. Og nei, q-tips skal ikke i øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi er tilbake fra legen. Trommehinnen er inntakt og alt ser greit ut, legen kan ikke forklare hvorfor det kom blod annet enn at huden kan ha blitt skrapet opp. 

Baby overlever altså. 

Anonymkode: 32cc6...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så overdrevent å reise til legen med en helt frisk baby

Anonymkode: af33b...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er tilbake fra legen. Trommehinnen er inntakt og alt ser greit ut, legen kan ikke forklare hvorfor det kom blod annet enn at huden kan ha blitt skrapet opp. 

Baby overlever altså. 

Anonymkode: 32cc6...572

Hurra :D

Anonymkode: 6b2b5...5ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig sjelden ønh-spesialister på legevakt. 

Anonymkode: 40793...76a

Det kan så være. Da tilkaller de en slik spesialist. De har vel utrykningsvakt eller hva det heter. JA jeg har erfart dette selv på legevakten.

Anonymkode: 71ecc...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig sjelden ønh-spesialister på legevakt. 

Anonymkode: 40793...76a

Merkelig da, at en nabo av meg ble sendt fra legevaktlegen og direkte til øre-nese-hals-spesialist, som sto klar for å legge vedkommende i narkose...

Anonymkode: 71ecc...8df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig da, at en nabo av meg ble sendt fra legevaktlegen og direkte til øre-nese-hals-spesialist, som sto klar for å legge vedkommende i narkose...

Anonymkode: 71ecc...8df

Og denne spesialisten kom neppe til sykehuset på tilkalling, da det tok under ett minutt fra legen på legevakta sendte naboen til spesialisten og til naboen var i trygge hender hos spesialisten.

Anonymkode: 71ecc...8df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er tilbake fra legen. Trommehinnen er inntakt og alt ser greit ut, legen kan ikke forklare hvorfor det kom blod annet enn at huden kan ha blitt skrapet opp. 

Baby overlever altså. 

Anonymkode: 32cc6...572

Men du har fremdeles tenkt å fortsette å utsette barnet for risiko med voksen q-tips i øret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rainstorm skrev:

Men du har fremdeles tenkt å fortsette å utsette barnet for risiko med voksen q-tips i øret?

Gjorde jo ingen skade. Men jeg skal holde fast hodet til baby. 

Anonymkode: 32cc6...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde jo ingen skade. Men jeg skal holde fast hodet til baby. 

Anonymkode: 32cc6...572

Unnskyld meg, men er det noe galt med deg? Man bruker ikke q tips på baby, du drypper evnt olje og vasker med klut eller kompress. Du holder ikke en baby fast, for så å vaske ørene på feil måte. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Noen burde ikke ha fått barn ut ifra kommentarene, og da hinter jeg til TS. Jeg vet denne er fra 2018, men det finnes så mange foreldre der ute som burde bruke prevensjon. Jeg ville ALDRI brukt vanlig q-tips i øret til babyen min. Q-tips er ikke engang anbefalt for voksne. BRUK HODET, og om du ikke har vett så søk deg opp før du gjør noe som kan skade barnet ditt. 

Anonymkode: a9724...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen burde ikke ha fått barn ut ifra kommentarene, og da hinter jeg til TS. Jeg vet denne er fra 2018, men det finnes så mange foreldre der ute som burde bruke prevensjon. Jeg ville ALDRI brukt vanlig q-tips i øret til babyen min. Q-tips er ikke engang anbefalt for voksne. BRUK HODET, og om du ikke har vett så søk deg opp før du gjør noe som kan skade barnet ditt. 

Anonymkode: a9724...69c

Oj. Så perfekt du er! Man burde kanskje revurdert barn hvis man skal overføre slike holdninger til små mennesker. 

Anonymkode: 3a91b...153

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...