Gå til innhold

Uhell med qtips på baby..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen har nå ringt legevakten og vi har fått beskjed om å ta kontakt med fastlegen i morgen. 

Takk for svar og god natt 

Anonymkode: 32cc6...572

Jeg tror ikke på det du skriver her. Legevakten hadde aldri kommet til å gi en annen beskjed enn at barnet må undersøkes av lege straks!

Anonymkode: 71ecc...8df

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Det er så fint i bakvendtland, for der går allting an!"

Anonymkode: 3b8bf...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye du må lære deg å leve med TS som du ikke "takler", sånn i framtiden med denne ungen. Når h*n er barn og nekter å ta vekk ørevoksen du har observert og du kommer med q-tipsen løpende etter 😂

Men vær så snill da, slutt å plag de små ørene. Bruk en tynn, våt klut til å rense de små babyørene eller i det minste baby q-tips. Visste du at q-tips er det værste du kan bruke? Du dytter nemlig drita enda mer inn! Ikke rart ØNH-spesialister fraråder bruk av disse. 

Hvis du tar mer hensyn til babyen din så blør h*n nok ikke mer.

Anonymkode: 26ccc...266

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste gangen man skal bruke vanlig q-tips er mellom tærne til barnet. Jeg hadde ringt 113 hvis legevakten ikke tok det seriøst. På 113 sitter det topp folk som tar babyer seriøst og har gode råd å komme med.

Anonymkode: 08c4b...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Ved akutt skade i øret som barnet i tråden har fått, vil barnet bli undersøkt på legevakten av en øre-nese-hals-spesialist, dersom den første legen på legevakta mener at en spesialist må undersøke barnet.

Anonymkode: 71ecc...8df

Det er veldig sjelden ønh-spesialister på legevakt. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke på det du skriver her. Legevakten hadde aldri kommet til å gi en annen beskjed enn at barnet må undersøkes av lege straks!

Anonymkode: 71ecc...8df

Det er ikke sikkert. Når spl på legevakt er usikker kan en lege overta telefonen, og de kan fint råde til å vente dagen etter etter en kjapp anamnese. Evt hvis dette ikke er en akutt skade i henhold til norsk indeks, så kan også spl be dem vente til neste dag hvis de feks vet at barnet uansett blir sittende å vente lenge på legevakten på grunn av stor pågang akutte pasienter (store kutt, infarkt, mistanke om slag, sepsis, osv.).

Anonymkode: 40793...76a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, dette er jo åpenbart trolling. Innleggene er tydelig skrevet for å provosere.

Anonymkode: 4b10d...500

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med babyen din, TS, og at du har lært at du ikke under noen omstendighet skal bruke voksen-q-tips på babyen din igjen! 

Ørevoksen er der av en grunn! Alt du behøver å gjøre er å tørke vekk det som kommer ut i ytterøret. Det er ingen grunn til å stikke q-tips inn i øregangen på verken voksne eller barn, men uansett om du velger å dytte ørevoksen lenger inn på deg selv då skal du absolutt ikke gjøre det på en liten baby! 

Anonymkode: 1dff4...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra Ts. Baby trenger faktisk søvn også, og i hvert fall hvis baby er syk. Lege får ikke gjort noe nå. Og ørevoks, æsj, takler det ikke selv. Det er jo verre enn snørr og alt annet. 

Uff, for en generasjon unger vi oppfostrer, hver minste tin RING LV!!!!!! 

Anonymkode: af33b...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bra Ts. Baby trenger faktisk søvn også, og i hvert fall hvis baby er syk. Lege får ikke gjort noe nå. Og ørevoks, æsj, takler det ikke selv. Det er jo verre enn snørr og alt annet. 

Uff, for en generasjon unger vi oppfostrer, hver minste tin RING LV!!!!!! 

Anonymkode: af33b...165

Enda en TS-klone?

Anonymkode: 3b8bf...d3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda en TS-klone?

Anonymkode: 3b8bf...d3a

Sikkert mannen til Ts 

Anonymkode: e40ee...0ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hele denne tråden er tull. Ingen foreldre lar være å ringe legevakten fordi de vil se det an. Det er ikke sånn at man må renne ned døren til sykehuset bare fordi man ber om rådgivning. 

Anonymkode: 578be...98a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier jo ikke at det ikke gjør noe og skjønner jo at det ikke er bra og at baby fikk vondt! 

Jeg blir bare ikke hysterisk og drar en sovende baby opp og ut midt på natta fordi ukjente folk på Internett er hysteriske. Tenker man rasjonelt på det så er det jo ingenting lege kan gjøre, man skal ikke bruke dråper eller noe på sprukken trommehinne, den skal bare få gro helt i fred. 

Anonymkode: 32cc6...572

Jeg har hatt sprukket tromhinna, lillesøsteren min har hatt det. Og man får øredråper med antibiotika i for at det ikke skal bli en infeksjon. Jeg måtte også opperere i voksen alder pga 5% resterende hørsel pga skader på tromhinna, og den operasjonen tok 6 timer og jeg må til enda en operasjon for å rekonstruere hele indre øret, men dette får jeg ikke gjort før ungen er ute. Så jo skader på tromhinna kan være svært alvorlig! 

Anonymkode: f7968...0d7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen legevakt ber folk kontakte fastlegen i morgen på en LØRDAG. Så dette er åpenbart tull. 

Og noen som er motstander av qtips tipper jeg ;)

Anonymkode: 46d5f...22e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her med høreapparater på begge ørene og håper virkelig at dette barnet ikke får problemer med hørselen. Dere må gjerne kalle foreldre hysteriske, men enkelte ting er det grunn til å bli hysterisk for, ørene/hørsel er en av dem. 

Anonymkode: 37665...956

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen legevakt ber folk kontakte fastlegen i morgen på en LØRDAG. Så dette er åpenbart tull. 

Og noen som er motstander av qtips tipper jeg ;)

Anonymkode: 46d5f...22e

Æh, ts skrev dette på torsdag...

Anonymkode: 9cf06...829

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier jo ikke at det ikke gjør noe og skjønner jo at det ikke er bra og at baby fikk vondt! 

Jeg blir bare ikke hysterisk og drar en sovende baby opp og ut midt på natta fordi ukjente folk på Internett er hysteriske. Tenker man rasjonelt på det så er det jo ingenting lege kan gjøre, man skal ikke bruke dråper eller noe på sprukken trommehinne, den skal bare få gro helt i fred. 

Anonymkode: 32cc6...572

Du vet jo ikke om det er bare sprukket trommehinne. Men skal ikke diagnostisere selv.

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen legevakt ber folk kontakte fastlegen i morgen på en LØRDAG. Så dette er åpenbart tull. 

Og noen som er motstander av qtips tipper jeg ;)

Anonymkode: 46d5f...22e

Det er jo snakk om i dag da. TS skrev det for 8 timer siden og hadde sikkert ikke lagt seg enda.

Anonymkode: ee1ba...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdater oss gjerne med hvordan det gikk hos legen ts. 

Anonymkode: 5a368...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere hadde jo ikke trengt å vekke baby for å ringe til legevakten.... skjønner ikke hvorfor dere ikke kunne gjøre det og høre hva de hadde å si? 

Anonymkode: 22315...33e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror du det holder med å vente til mandag? Med tanke på at qtips kom ganske langt inn og det kom blod, og det at baby ikke ville sove så lurer jeg på om det kan ha skjedd noe alvorlig? Men da hadde det vel vært mer blod? 

Kommer til å fortsette med qtips, takler ikke ørevoks. Men jeg kommer til å holde hodet til baby fast fremover. 

Anonymkode: 32cc6...572

Hvorfor utsette babyen slik nå, når uhellet har skjedd? Greit at du gjør det på deg selv, men la nå babyen slippe at det kan skje igjen!

Anonymkode: acbf2...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...