Gå til innhold

Spørsmål til andre overvektige - hvor ofte / hva trener dere?


Miramira95

Anbefalte innlegg

Hei.

Bare litt nysgjerrig i forhold til veldige overvektige som meg selv - hvor ofte og hva slags trening gjør dere? Skriv også om dere bruker senter eller gjør noe hjemme eller ute i naturen. Trenger litt inspo og motivasjon i forhold til egentrening og ikke minst om vinteren 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trener lite. Har kraftig depresjon også, som styrer hverdagen, og forteller meg at det ikke er noen vits. I tillegg så har jeg også skadet ryggen, som gjør all trening svært smertefull, og stort sett ugjennomførbar, om det er noe som heter det. Forsøker å gå noen turer, men er ikke alltid det heller går.

Anonymkode: 1795b...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke si jeg trener noe men går en del turer. Går mellom 10000 og 25000 skritt om dagen, noe mer enn det har jeg ikke tid eller lyst til.

Anonymkode: a9b55...bbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener tung styrke tre ganger i uka, og forsøker 1 g/uka med cardio, men er så kjedelig. 

Blitt mye bedre i rygg, nakke, skuldre og hofter. Men ikke et gram lettere, haha! Tenker treningen hjelper kroppen holde oppe min egen vekt. :) 

Anonymkode: e6491...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned fra 100 kg til 83 kilo på ca ett år. Det er over ett år siden og nå er jeg ca 84-85 kilo og 170 cm. Ikke tynn, bærer det godt (spør du andre!), og føler meg mye bedre (spør du meg!). Jeg er ganske sikker på at dersom jeg ikke hadde trent, så hadde jeg gått opp i vekt igjen da jeg spiser mye mer nå. Jeg spiste ca 1600 daglig da jeg gikk ned, nå spiser jeg rundt 2000. Noen ganger mindre, noen ganger mer. 

 

Så, jeg trener ca 3-4 ganger i uken. Løper intervaller på tredemølle 3 eller 4 ganger i uken. Løper på ca 11 fart, 2 minutter løping, 1 minutt pause, gjentar dette 6 eller 7 ganger. Trener styrke hver gang jeg trener. Gjør knebøy med rundt 30-40 kilo, markløft rundt 40-45, utfall med 20 kilo, kjerneøvelser for mage og rygg, av og til litt bryst og armer (men syns det er kjedelig så prioriteres ikke!). 

 

Mitt beste tips er - ikke vent på motivasjonen. Motivasjon skaper resultater, ja, men, resultater skaper motivasjon. Dette er så viktig. Bare gjør det! Bare begynn å spise sunt og mindre. Beveg deg. Det er faktisk så lett. (Og så vanskelig...) Men det er så MORO når ting skjer! Lover! Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 5013b...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...