Gå til innhold

Er det vanlig å føle seg ekkel og brukt når man har blitt dumpet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 Jeg er kanskje rar men jeg føler meg alltid så ekkel når jeg blir dumpet. Selv om en hel haug med menn har dumpet meg opp gjennom så blir det ikke bedre. Jeg ble dumpet av ex-kjæresten for noen uker siden og føler meg bare skitten og ekkel. Enda en på lista, og enda en som behandla meg dårlig. Jeg må også kaste opp når jeg ser han (han jobber ikke så langt unna meg), er det vanlig?

Føler meg bare brukt, stygg, ekkel, jævlig, utnyttet og uønsket :( Føler meg ufattelig stygg også og bruker masse penger på frisør, skjønnhetsbehandlinger osv. Men det hjelper ikke syns jeg. 

Skjønner ikke at damer orker dating og forhold, når det bare blir slutt uansett og man føler seg så elendig og ekkel. Jeg egner meg ikke tydeligvis. Er det naturens måte å påminne meg på at jeg ikke er verdig en partner at jeg reagerer så sterkt hver gang? At jeg ikke er bra nok? 

Anonymkode: cebe0...75f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og føler meg brukt. Ble kvalm da jeg så meg i speilet her om dagen.

Grunnen til at jeg føler meg brukt, er hovedsakelig fordi han slo opp, angret seg og «vil jobbe med forholdet» noe vi gjorde. Jeg forandret meg på de tingene han ville. Så dro han utenlands, fant noen som var bedre og dumpa meg over natten. Så føler meg bokstavlig talt brukt i den grad at jeg bare var bra nok som selskap frem til han kunne finne noe bedre

Anonymkode: 0014b...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme båt. Plutselig vil han ikke mer etter to år. Men å ha sex vil han...

Anonymkode: 446c6...2c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å være trist og sint, men hvis dette med å være brukt og ekkel er stadig tilbakevendende og ikke tar slutt så jeg tror jeg du må jobbe litt med deg selv.

Hvis alle forhold som tar slutt medfører at du blir "brukt" så betyr det at du ikke ser dating eller forhold som noe som har noe verdi utover å ende opp sammen. Og selv om det er mange som gjerne vil ha en livspartner kan de fleste anerkjenne at det tilhører sjeldenhetene, i hvert fall hvis man er ung. Ikke all dating ender med forhold, langt fra alle forhold ender i ekteskap og mange ekteskap ender i skilsmisse. Og om man så holder sammen så vil en partner dø fra en. 

Poenget er at du må ha evnen til å nyte tiden du tilbringer sammen med noen med forbehold om at det ikke varer evig. Det du her kommuniserer er at alt er bortkastet og forferdelig om det ikke varer evig. Men sorry - ingenting varer evig. Du må derfor også være lykkelig alene, og klare å sette pris på gode øyeblikk som kommer og går. 

Anonymkode: d9208...bfd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanlig å være trist og sint, men hvis dette med å være brukt og ekkel er stadig tilbakevendende og ikke tar slutt så jeg tror jeg du må jobbe litt med deg selv.

Hvis alle forhold som tar slutt medfører at du blir "brukt" så betyr det at du ikke ser dating eller forhold som noe som har noe verdi utover å ende opp sammen. Og selv om det er mange som gjerne vil ha en livspartner kan de fleste anerkjenne at det tilhører sjeldenhetene, i hvert fall hvis man er ung. Ikke all dating ender med forhold, langt fra alle forhold ender i ekteskap og mange ekteskap ender i skilsmisse. Og om man så holder sammen så vil en partner dø fra en. 

Poenget er at du må ha evnen til å nyte tiden du tilbringer sammen med noen med forbehold om at det ikke varer evig. Det du her kommuniserer er at alt er bortkastet og forferdelig om det ikke varer evig. Men sorry - ingenting varer evig. Du må derfor også være lykkelig alene, og klare å sette pris på gode øyeblikk som kommer og går. 

Anonymkode: d9208...bfd

Takk for dine tanker. Er klar over at jeg kanskje har et noe negativt syn på forhold og dating. Men er så utrooolig lei av at det alltid går til helvete. Men faktisk denne gangen så var det jeg som tok initiativet til selve bruddet, etter å ha vært sammen med en som ikke var så snill. Problemet er at han ropte til meg på gaten alt som var feil med meg, så jeg følte meg da helt forferdelig :( Han dumpet meg egentlig først fordi han sluttet å svare på meldinger. Og jeg var aldri superforelsket, så hvorfor er jeg så langt nedi kjelleren? Synes selv det er veldig rart at jeg føler det sånn. Og føler den trangen til å kaste opp hver gang jeg ser han. 

Føler meg gjort narr av, og tenker hele tiden at exen ler av meg og hvor stygg og grusom jeg er. 

Anonymkode: cebe0...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i samme båt. Plutselig vil han ikke mer etter to år. Men å ha sex vil han...

Anonymkode: 446c6...2c6

Møter du han likevel? Jeg har blokkert min ex fra alt. Men han tar heldigvis ikke kontakt. 

Anonymkode: cebe0...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og føler meg brukt. Ble kvalm da jeg så meg i speilet her om dagen.

Grunnen til at jeg føler meg brukt, er hovedsakelig fordi han slo opp, angret seg og «vil jobbe med forholdet» noe vi gjorde. Jeg forandret meg på de tingene han ville. Så dro han utenlands, fant noen som var bedre og dumpa meg over natten. Så føler meg bokstavlig talt brukt i den grad at jeg bare var bra nok som selskap frem til han kunne finne noe bedre

Anonymkode: 0014b...de9

Uff jeg kjenner til det der. Er så vondt det! Må være noe galt med sånne menn. Selv er jeg livredd for å møte en ny mann jeg liker, for da kommer jeg bare til å gå rundt som en nervebunt og grue meg til den dagen han dumper meg.. Og planlegge hva jeg skal gjøre osv. Så akkurat nå har jeg nok med meg selv. 

Anonymkode: cebe0...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det. Er nok selvtilliten din som har fått seg en trøkk. Normalt etter ett brudd. Har det på samme måte nå. Jeg VET jeg ikke er ekkel. Har hatt menn etter meg hele livet. Men ofte har jeg dager da jeg ikke klarer å se meg selv i speilet. Har fått høre jeg er pen hele livet men føler det sjelden selv. Så det er nok bare en følelse du har. Prøv å se de fine tingene med deg selv. Pynt deg og ta godt vare på deg selv nå. Klem❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel hvordan man ser på det.

Nå har jeg ikke blitt dumpa siden jeg var tenåring, mine voksne forhold har endt i enighet og at begge så at det var best.

Men da jeg var tenåring så var jeg bare trist en stund, samtidig som jeg tenkte "meh, da funka det ikke, da".

Og jeg er en ubarbert, usminket fjott med gule tenner. Det var jeg både før og etter forholdet, gutter er like lystne etter kjærlighet som oss og jeg fant ut for lenge siden at jeg ikke trenger å gjøre så mye mer enn å være varm og kjærlig. Det gir meg også en selvtillit som jeg tror hjelper på.

Tren deg på positive tanker. Jeg vet at det er et irriterende råd som er hat-verdig, men jeg måtte trene hjernen min gjennom depresjon så jeg vet hvor stor effekt det har. Masse lykke til, du er verdt å elske, med og uten skjønnhetstriks.

Anonymkode: 422ab...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ubehagelige følelsen av å føle seg brukt er nok helt naturlig, og noe de fleste kvinner kjenner på i større eller mindre grad. En kan trøste seg med at det fra naturens side nok er en forsvarsmekanisme mot å faktisk bli brukt, og mot lettsindige valg som kan få store konsekvenser. 

Dette er med andre ord helt normalt og noe jeg tror er veldig vanlig, selv om vi som samfunn prøver å motarbeide det. Prøv å husk at det bare er en følelse som trolig stammer fra eldgamle instinkter, og at det dermed ikke nødvendigvis er rasjonelt eller riktig å sitte med denne følelsen i dag. Det er selvfølgelig lettere sagt enn gjort, men noen ganger kan det være lurt å fokusere på at en følelse tross alt er kun det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg bare så stygg og ekkel :( Fikk jo høre at jeg burde trene mer, bli tynnere, løpe fortere, få bedre teknikk på ski etc av exen. Han hadde skrevet en liste over alt han syntes var feil med meg. Føler meg så udugelig og fæl. Ingen vil ha meg heller. 

Har aldri trent så mye i hele mitt liv som nå men føler meg ikke noe bedre.

Anonymkode: cebe0...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet åssen du har det ts. Har opplevd det samme, blitt dumpet av alle ekser som fint går smertefritt uten meg, blir ofte utestengt i større grupper, sånn som klasser osv. Opplever sjeldent at andre er hyggelige, både jenter og gutter. Guttene snakker kun med meg når de vil utnytte meg for sex eller midlertidig tidsfordriv. Det er ofte klikkdannelser på alle steder, og jeg har alltid vært den som havner alene på utsiden. Folk er uærlige, ustabile og falske dessverre... man kan umulig få en langvarig relasjon nå til dags med beudring. Er tøft når alle en møter på har kjæreste og alle snakker om barnbarn og barn... det får meg til å føle meg rar. Fordi jeg vet ikke om det vil skje meg. Først må jeg finne noen. Neste frykt er at han stikker fra ungen. Den skammen asss. 

Anonymkode: 0bb16...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg bare så stygg og ekkel :( Fikk jo høre at jeg burde trene mer, bli tynnere, løpe fortere, få bedre teknikk på ski etc av exen. Han hadde skrevet en liste over alt han syntes var feil med meg. Føler meg så udugelig og fæl. Ingen vil ha meg heller. 

Har aldri trent så mye i hele mitt liv som nå men føler meg ikke noe bedre.

Anonymkode: cebe0...75f

Dette er nok en selvoppfyllende profeti. Du velger menn som ikke er oppriktig interessert i deg.

Anonymkode: d9208...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok en selvoppfyllende profeti. Du velger menn som ikke er oppriktig interessert i deg.

Anonymkode: d9208...bfd

Men det er jo de som har tatt initiativ til å bli sammen med meg, er ikke det rart da? Skal jeg bare holde meg unna menn for alltid?

Er det jeg gjør nå hvertfall. Er så lei av å ha en haug med exer og menn jeg har datet luskende rundt i denne byen. Er så kleint å møte på de og jeg føler meg bare enda verre. 

Anonymkode: cebe0...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo de som har tatt initiativ til å bli sammen med meg, er ikke det rart da? Skal jeg bare holde meg unna menn for alltid?

Anonymkode: cebe0...75f

Nei, du skal takke nei til de som ikke er rett. Det er det alle andre kvinner gjør.

Hvis jeg akseptert alle menn som la an på meg ville jeg jo vært gjennomkjørt og bitter. Menn tar initiativbiten, kvinner tar filtreringsbiten.

Anonymkode: d9208...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har følt det flere ganger. Skikkelig ubehagelig. Også føler jeg at den tiden vi hadde sammen var så bortkasta!! At jeg kastet bort tiden min. Jeg klarer liksom ikke se det "fine" vi hadde den tiden vi var sammen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet åssen du har det ts. Har opplevd det samme, blitt dumpet av alle ekser som fint går smertefritt uten meg, blir ofte utestengt i større grupper, sånn som klasser osv. Opplever sjeldent at andre er hyggelige, både jenter og gutter. Guttene snakker kun med meg når de vil utnytte meg for sex eller midlertidig tidsfordriv. Det er ofte klikkdannelser på alle steder, og jeg har alltid vært den som havner alene på utsiden. Folk er uærlige, ustabile og falske dessverre... man kan umulig få en langvarig relasjon nå til dags med beudring. Er tøft når alle en møter på har kjæreste og alle snakker om barnbarn og barn... det får meg til å føle meg rar. Fordi jeg vet ikke om det vil skje meg. Først må jeg finne noen. Neste frykt er at han stikker fra ungen. Den skammen asss. 

Anonymkode: 0bb16...d8b

Føler meg deg. Jeg er også en som ikke blir inkludert og som er alene hele tiden. Det går opp og ned, men nå er jeg i en alder der "alle" får barn og etablerer seg. Syns det er vondt å sitte sånn på utsiden og se på livet. Kunne like gjerne bare dødd. 

Anonymkode: 2fed3...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg deg. Jeg er også en som ikke blir inkludert og som er alene hele tiden. Det går opp og ned, men nå er jeg i en alder der "alle" får barn og etablerer seg. Syns det er vondt å sitte sånn på utsiden og se på livet. Kunne like gjerne bare dødd. 

Anonymkode: 2fed3...234

Skriver under dette. Ble dumpet av bestevennen/samboeren min som betydde alt for meg. Vet det er dramatisk, men jeg har aller mest lyst til å forsvinne og ser egentlig ikke noen grunn til å fortsette å leve uten han. 

Anonymkode: 0014b...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver under dette. Ble dumpet av bestevennen/samboeren min som betydde alt for meg. Vet det er dramatisk, men jeg har aller mest lyst til å forsvinne og ser egentlig ikke noen grunn til å fortsette å leve uten han. 

Anonymkode: 0014b...de9

Grubler du noen gang på hvorfor det er slik? Forstår hva du mener da, jeg takler også tap av relasjoner veldig dårlig. Jeg knytter meg til folk for tidlig og for hardt, for jeg vil jo sånn oppleve kjærlighet jeg også. Men det slår sjeldent feil, jeg blir bare avvist og dumpa. Syns det er vondt.. 

Anonymkode: 2fed3...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Grubler du noen gang på hvorfor det er slik? Forstår hva du mener da, jeg takler også tap av relasjoner veldig dårlig. Jeg knytter meg til folk for tidlig og for hardt, for jeg vil jo sånn oppleve kjærlighet jeg også. Men det slår sjeldent feil, jeg blir bare avvist og dumpa. Syns det er vondt.. 

Anonymkode: 2fed3...234

Jeg knytter meg ikke nødvendigvis til folk for tidlig, men knytter meg veldig hardt. Også tar jeg folk veldig på ordet og tror på hva folk sier. Så når jeg og samboeren min satt og «lovet» hverandre at vi skulle kjempe for å holde sammen for alltid, mente jeg det, og tok han på ordet. Men merker mer og mer at jeg blir for glad i andre og legger sjela mi for mye i et forhold. Og tror at andre gjør det samme. Du kan tenke deg sjokket når han sa at jeg var den viktigste og beste personen i livet hans den ene dagen, og bare få dager etter hadde forelsket seg, vært utro og hoppet inn i et nytt forhold og ikke har sørget over meg én eneste dag siden den gang.

 

Har skjønt at jeg aldri skal stole på hva folk sier lenger. For når andre sier noe, mener de det ikke nødvendigvis.

Anonymkode: 0014b...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...