Gå til innhold

Hva er billigere å kjøpe i England?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg bor for tiden i England. Prisnivået her er mer eller mindre akkurat det samme som i Norge. Det eneste som er merkverdig billigere er alkohol. 

Anonymkode: 1bb46...738

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BH'er!

Spesielt om en bruker størrelser som en helst må i spesialforretning for å finne, eller en ønsker å handle litt bedre kvalitet enn hva en finner i typiske kjedebutikker for klær.

Selv bestiller jeg fra engelske nettbutikker (fra etablert kjede med spesialbutikker) - og med porto inkludert betaler jeg ca halve prisen (eller under det) av hva samme merke og modell koster i Norge. 

Anonymkode: 515f1...9c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye! Jeg bor i London, og greit nok at det er svindyrt å bo her og man tener nada, men det er fremdeles billigere å handle ting. 

Mat er billigere, både restauranter og butikker. 

The Body Shop! Gå inn på UK nettside, de har ofte 40% rabatt på ting som allerede er billigere enn i Norge...

Meld deg inn i GAP nyhetsbrev. Alltid 30 eller 40%

Alkohol! I London er det relativt dyrt, men fremdeles billigere enn i Norge. Utenfor London derimot...billig. Godt alkoholutvalg i dagligvaren.

Småting som sminkefjerner, kremer og sminke på Boots...

Holland and Barrett har relativt rimelig kostholdsartikler. Billigere enn Sunkost.

Oliver Bonas har masse fine gaver til gode priser, at fra skjønnhet til interiør

Hva er du i hovedsak ute etter?

 

 

Anonymkode: a58ed...943

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke enig i det en over her skrev om at det er ca like dyrt, for det er det ikke. Har vært veldig mye i England det siste året, og alt utenom kjøtt mener jeg er billigere. 

Meget spesifikke ting er tamponger (sist fikk jeg to store pakker til 2 pund på Boots), BH-er som nevnt, og mange kleskjeder har studentrabatt. 

Holland and Barrett ja, jeg som må ha gluten- og laktosefritt proteinpulver fant et vegansk et på 500 gr til 10 pund, syns det var rimelig.

Merketing kan være hakket billigere, men det er jeg ikke ute etter uansett. Kommer litt an på hvor i landet du er, i London er alt dyrt uansett. 

Jo, og å spise ute er gøy. Det er også mye rimeligere om man ikke er midt i Oxford Street. 

Anonymkode: 13e60...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat og drikke (inkludert alkohol). Er ganske billig å spise ute nord i England ihvertfall. 

Anonymkode: 70395...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ofte til London, og det er mye som er mye billigere enn i Norge.

Jeg hamstrer spesielt godteri og medisiner.

Godteri kjøpt i supermarked er kjempebillig, og spennende merker, flott for oss som liker f.eks. amerikansk godteri som er så dyrt i Norge.

På boots har de paracet og ibux i butikkmerket - som koster omtrent INTENTING. Ca 5 kr per pakke. Jeg pleier å hamstre. Man får bare kjøpt to og to pakker i slengen, så jeg går innom flere apoteker i løpet av turen. :) Andre medisiner og apotekvarer også. Pleier å lage en handleliste før jeg drar hjemmefra. :) De har gode remedier mot forkjølelse - for eksempel halssprayer som lindrer sår hals etc når man er forkjølet, som koster en brøkdel av prisen her hjemme.

Anonymkode: 6ccc2...184

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

BH'er!

Spesielt om en bruker størrelser som en helst må i spesialforretning for å finne, eller en ønsker å handle litt bedre kvalitet enn hva en finner i typiske kjedebutikker for klær.

Selv bestiller jeg fra engelske nettbutikker (fra etablert kjede med spesialbutikker) - og med porto inkludert betaler jeg ca halve prisen (eller under det) av hva samme merke og modell koster i Norge. 

Anonymkode: 515f1...9c5

støtter!  Kjøper og de fleste bhene mine enten i England eller på nett fra England. Digger Brastop og Figleaves på nett. Bruker mye  merker som  Pour Moi, Curvy Kate, Lepel og Fantasie god kvalitet til god pris. Kjøper gjerne undertøy på House Of Fraser , Marks and Spencer og Debenhams. Little`s kaffe er billigere i England...den der gode pulverkaffen med smak. Gourmet sjokolade er billigere:) 

 

 

Anonymkode: 0b33b...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertestillende er veeeldig billig! Tror det koster rundt 50 p.(paracetamol og ibuprofen ihvertfall). Kjøper også cold & flu tabletter. Virker så bra! 

Godteri som nevnt(fra f.eks Aldi ❤️). Snack a jack og andre crisps i poser på 5-6 stk, gjerne 1 pund! 😄 

Jeg drikker ikke, så jeg vet ikke priser på alkohol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av toalettartikler og apotekvarer.  Jeg hamstrer Daynurse og Nightnurse når jeg er der. Det hjelper veldig godt mot influensa og forkjølelse. Får bare kjøpt en pakke om gangen,  så må innom flere.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tirben skrev:

Alt av toalettartikler og apotekvarer.  Jeg hamstrer Daynurse og Nightnurse når jeg er der. Det hjelper veldig godt mot influensa og forkjølelse. Får bare kjøpt en pakke om gangen,  så må innom flere.  

Er det samme som Cold and flu? Funker gull ja 😄 skal dit i morgen, så da kan jeg hamstre en del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...