Gå til innhold

Var dette et svar fra Gud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg anser ikke meg selv som troende, men har blitt mer tilbøyelig til å tro at det kan være at det finnes en Gud. 

Nå har det seg sånn at jeg har forsøkt å be en stund, og i dag skjedde det noe som jeg ble litt overrasket over. Jeg lurer på hvordan dere troende tolker dette her. Det fremstår kanskje litt komisk og teit, men jeg spør bare av nysgjerrighet:)

De siste åra har vært noe turbulent med tanke på kjærlighetsslivet mitt, jeg har hatt uflaks med de fleste relasjonene. De som vil ha meg, vil ikke jeg ha og de jeg vil ha, vil ikke ha meg. Er en eks jeg har lyst til å prøve med igjen, men innerst inne vet jeg også at han ikke egentlig er den rette. Jeg ba om at jeg skulle få et tegn eller en slags veiledning til hvem som kan være den rette om jeg allerede har møtt han (om dette i det hele tatt går an å be om??!). 

Så boom, i dag fikk jeg venneforespørsel fra en mann jeg datet for 2 år siden, og som jeg avbrøt med fordi vi absolutt ikke passa sammen og fordi vi mentalt sett er på helt ulike nivåer. Jeg er verken psykisk eller fysisk (lenger) tiltrukket av han. Det tok flere måneder fra jeg avbrøt datingen til han «godtok» det. 

Nå sitter jeg her da (og kjeder meg litt!) og lurer på om jeg liksom skal ta dette som et «tegn» på bønnen min?! Og i såfall skal jeg da tolke det som at jeg aldri vil finne kjærligheten?

 

Anonymkode: 4794d...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer jo på hvordan dere troende opplever å få svar på deres bønner? Er det et konkret svar eller er det litt sånn svevende og kan tolkes som hva som helst- aktig?

Anonymkode: 4794d...8f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hvis det hadde vært et tegn fra Gud så ville det visset seg dette i framtiden. Poenget er at det var et vannlig venneforespørsel men hvis det skulle i sin naturlig vei vise seg at dere er ment for hverandre kunne dette bety at det var et tegn fra Gud og dine ønsker ble oppfylt. 

Jeg tror ikke at Gud fungerer på den måten at vi plutselig ber om noe også får vi det akkurat som vi hadde sendt ønskeliste til " julenissen " også hadde vi fått ønsket gaven til jul.

Men Gud/ Skjebne/ Livet kan skape situasjoner som skal vise vei eller lage situasjoner som medfører til andre situasjoner og påvirker i noen grad våre valg.

Nå vet jeg ikke hvilken religion har du men i min religion tror vi at Gud har skapt oss som frie mennesker som har sin egen vilje og tar sine valg selv. 

Da kan ikke Gud " sende til oss" kjæreste fordi Gud kan ikke bestemme overfor et annet mennske hva den skulle ville.

Men situasjoner for at 2 mennesker skal treffe hverandre kan komme fra Gud men ikke slik at han kan bestemme at de 2 skal være sammen.

Tror jeg..

 

 

Endret av Colgatesmilselfie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg lurer jo på hvordan dere troende opplever å få svar på deres bønner? Er det et konkret svar eller er det litt sånn svevende og kan tolkes som hva som helst- aktig?

Anonymkode: 4794d...8f2

Jeg tolker kun direkte " svar" som svar. Også å tolke hva som helst som Guds beskjed kan medføre til fanatisme og andre veldig farlige konsekvenser. 

Sin egen måte å oppfatte verden og livs situasjoner på kan ikke tolkes som tegn fra Gud at det skal gjøres sånn og sånn.

De som tror på Gud vet hvilke regler som gjerder i bestemt religion.

 Man skal gjøre sånn og sånn iht regler og samvittighet- resten bestemmer ikke Gud fordi den har gitt oss rettighet å bestemme selv.

Derfor syns jeg at ikke alt kan tolkes som beskjed fra Gud ( bare fordi vi ønsker å tolke det slik).

 

 

 

Endret av Colgatesmilselfie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Hei.

Jeg anser ikke meg selv som troende, men har blitt mer tilbøyelig til å tro at det kan være at det finnes en Gud. 

Nå har det seg sånn at jeg har forsøkt å be en stund, og i dag skjedde det noe som jeg ble litt overrasket over. Jeg lurer på hvordan dere troende tolker dette her. Det fremstår kanskje litt komisk og teit, men jeg spør bare av nysgjerrighet:)

De siste åra har vært noe turbulent med tanke på kjærlighetsslivet mitt, jeg har hatt uflaks med de fleste relasjonene. De som vil ha meg, vil ikke jeg ha og de jeg vil ha, vil ikke ha meg. Er en eks jeg har lyst til å prøve med igjen, men innerst inne vet jeg også at han ikke egentlig er den rette. Jeg ba om at jeg skulle få et tegn eller en slags veiledning til hvem som kan være den rette om jeg allerede har møtt han (om dette i det hele tatt går an å be om??!). 

Så boom, i dag fikk jeg venneforespørsel fra en mann jeg datet for 2 år siden, og som jeg avbrøt med fordi vi absolutt ikke passa sammen og fordi vi mentalt sett er på helt ulike nivåer. Jeg er verken psykisk eller fysisk (lenger) tiltrukket av han. Det tok flere måneder fra jeg avbrøt datingen til han «godtok» det. 

Nå sitter jeg her da (og kjeder meg litt!) og lurer på om jeg liksom skal ta dette som et «tegn» på bønnen min?! Og i såfall skal jeg da tolke det som at jeg aldri vil finne kjærligheten?

 

Anonymkode: 4794d...8f2

Jeg ber også av og til, og et par ganger har jeg bare hørt fra han. Jeg passer ikke inn i noe forhold nå uansett, fordi jeg virkelig liker ikke meg selv. Men han er jo ekstremt ofte den første som dukker opp på some på lista mi! enten det er så se story, plutselig dukke opp fordi han har sendt meg melding, og bla bla. 

Han bare kom inn i livet mitt på denne ekstremt klisjeaktige måten!! men jeg får ikke lov å forelske meg i han. langt fra hverandre bor vi og det er noen hindringer. så er spørsmålet om jeg skal la hindringene være der eller ikke. (Ikke gift)

Jeg tror ikke du skal ta en venneforespørsel som tegn. Husk det er mennesker som har venneforeslpørsler hele tiden. Hvis det var slik, hadde det åpenbart betydd at skjebnen min har pekt ut en til meg som driver å prøver seg nå. Men han vil ikke jeg ha! :( 
Det er ingen andre enn han jeg liker som har holdt kontakten på denne måten. Bortsett fra venner selvfølgelig. Jeg tar meg i å lure på hvorfor i huleste han sendte meg melding igjen for 3 uker siden! Hvis han ikke bryr seg. 

Jeg bare føler det er noe der. At han var ment for meg på en eller annen måte. Men hvem har egentlig sagt at "ment for" betyr at dere skal være sammen? Jeg fant aldri ut av det. jeg tør ikke heller. Jeg bare føler vi er NOE, men jeg er ikke schizofren så jeg sender han ikke noen "elsker deg" mld. Kanskje skal jeg bare lære noe ?? Men jeg skjønner ikke hvorfor han serveres meg på denne måten, og så skal jeg ikke ha lov. 

Jeg sier ikke hva du skal gjøre. Men ikke håp for mye ang kjærligheten. vil du være optimist så greit. "en dag ordner det seg", men jeg blir bare skuffet og irritert når folk driver å sier slik. Så jeg tenker også at sannsynligheten er stor for at jeg aldri finner noen. For livet prøver tydeligvis å gi meg noen, men jeg vil jo ikke ha dem. 

 

Anonymkode: 8a9ae...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...