Gå til innhold

De tristeste/grusomste filmene du har sett?


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

The boy in the striped pyjamas

Hotel Rwanda

America history X

Schindlers liste

Twelve Years a Slave

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seven var bare fæl. 

21 gram. Jeg har sett den to ganger og blir helt ødelagt av den. Første gangen var jeg vrak i mange dager etterpå men trodde det var pga andre ting i livet. Så så jeg den igjen mange flere år senere og reagerte på samme måte. Skal aldri, aldri noensinne se den igjen! 

Jeg kan se skrekkfilmer og filmer med temaer som krig, overgrep, drap, sykdom osv og synes det er fælt. Men det er glemt like etterpå og jeg kan sove godt. Men akkurat 21 gram gjør meg til et psykisk vrak.

Anonymkode: 055e5...38e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hachiko a dogs story. Basert på en sann historie om en hund som venter hver dag på togstasjonen i mange år på eieren (som døde på jobb). Jeg gråter svært sjeldent av filmer, men her strigråt jeg, med lyd 😭😭

The green mile er en veldig bra film, men trist. Gråt en skvett på slutten når han (husker ikke navnet) store svarte snille mannen ble henretta. 

Anonymkode: a43b5...2b8

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan signere på flere av de som er nevnt! Ellers Sophies Choice, Requiem for a dream og Extremely loud & incredibly close. Blitt en del gorefilmer og, men ingen som har satt seg slik at jeg husker de som grusomme.

Anonymkode: 9fcde...0a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Hachiko a dogs story. Basert på en sann historie om en hund som venter hver dag på togstasjonen i mange år på eieren (som døde på jobb). Jeg gråter svært sjeldent av filmer, men her strigråt jeg, med lyd 😭😭

The green mile er en veldig bra film, men trist. Gråt en skvett på slutten når han (husker ikke navnet) store svarte snille mannen ble henretta. 

Anonymkode: a43b5...2b8

Hachi 💖💖 ååååh.  Jeg strigråt siste del av filmen, hele veien og lenge etterpå. Kommer aldri over den tror jeg. Jeg visste jeg ville reagere kraftig så angrer litt på at jeg så den faktisk.  Har 'kjærlighetssorg" for den hunden ☺ har sett noen klipp på YouTube ang den historien. Ekte bilder av den ,statuen osv. Gråt da også. Nesten tårer bare jeg skriver om det ☺ 

Anonymkode: 83880...935

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Once were warriors. Å, som jeg gråt. Egentlig skulle vi se den i engelskklassen men fikk aldri sett den ferdig. Derfor så jeg den alene hjemme, og det var like greit

Martyrs. Hostel 1-3. Srpski Film (A Serbian Movie). Wolf Creek. Ikke triste filmer, bare tragiske. Så mye lidelse - for ingenting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så sippete at jeg får tårer i øynene bare av å tenke på Titanic, så tror ikke jeg skal begi meg ut i det dere andre legger ut her 😂🙈

Anonymkode: 56dd0...85f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurore- om en jente som blir mishandlet av stemoren sin. Basert på sann historie.

So-wan- om en 8 år gammel jente som har gått igjennom en helt grusom voldtekt og er ødelagt både kroppslig og emosjonelt.

Saras key- vinkla fra en journalist etter krigen, men omhandler funnet av en liten jødisk gutt som ble låst inn i et skap av søsteren for å gjemme han fra tyskerne. Hun ble tatt med og kom aldri tilbake. Guttene døde alene i skapet.

Anonymkode: 253bf...074

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Signerer mange bra her.

Jeg så en skandinavisk film (norsk svensk eller dansk) hvor en mann blir anklaget for seksuelle overgrep mot barn. (Ikke den danske med Mads Mikkelsen)

Faren havner i fengsel og en betjent (?) sier noe om at «det krever to»..? 

på slutten blir det tydelig at faren HAR utsatt jenta for overgrep, han sier til henne når de er alene at hun ville det selv sånn som hun viste seg frem i de nye jeansene, og det avsluttes dramatisk med at han kryper i nabolaget i morgenkåpa....

noen som vet navnet på denne filmen ...?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så forresten en film i helgen som også kvalifiserer som nitrist, men en veldig god film. Dolores Claiborne. 

Endret av TulleJenny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er den grusomste, husker jeg ikke, har sett altfor mye skrekkfilmer og slikt.

Men den tristeste? Hmmmm....kan det være Den Engelske Pasienten? Der dør jo kvinnen i hans liv i en hule mens han desperat er ute og leter etter hjelp til henne. Så blir han arrestert og ingen tror på han når han roper at han trenger hjelp til kvinnen som ligger hardt skadd i en hule. Ingen hører på han, så hun ligger der alene med et bål som sakte brenner ned og til slutt blir det mørkt.... og hun dør alene og forlatt i mørket ute i ørkenen. I de siste restene av lyset fra bålet skriver hun i en notatbok et farvel til han.*snufs*

Det var trist - altså sånn skikkelig-trist-kjærlighetshistorie-opplegg. Jeg har lest boka også, og fikk tårer i øynene av både film og bok.

EDIT: Nå tror jeg nesten jeg må lese boka eller se filmen Den Engelske Pasienten en gang til. Mange år siden sist! ❤️

Endret av Million
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...