Gå til innhold

Vend dere om!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har min tro.Men vokste opp i pinsemenigheten hvor de skremte livet av oss barn med helvetesild,o alle katastrofene som skulle komme nå"i de siste tider" og vi var alltid redd for at vi hadde glemt "å be for de såkalte syndene vi trodde vi kanskje hadde gjort.. Slik skal INGEN oppleve.til og med de som har bevart troen er fortvilet over slik det var da,endel fikk psykiske traumer som ungdom /voksne. De såkalte katastrofene predikanten forkynte,kom aldri.De voksne var også mer opptatt av menigheten enn sine barn,var et stort miljø dette.De voksne var i sin egen boble hvor nesten alt handlet om bibelvers og møter.Vi barn fikk ikke tenke selv og vurdere hva v i ville tro.Kkart det er viktig å ha tro /en religion for mange.men hvis Gud fins så er han en god Gud som forstår alle,hva med de som aldri har hørt om kristendommen da ts,tror ikke Gud er så fordømmende som du tror.At vi tar godt vare på hverandre det er det som skaper fred og trygghet. 

Anonymkode: 0f915...819

"helvette.. 

Anonymkode: 0f915...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, Horten Market said:

Hva så om Jesus er en mytefigur? Da gavner troen på evig liv ingenting etter døden. Men vi har likevel levd med fullkommen kjærlighet som en fast klippe i våre liv. For troen på at du opplever kjærlighet, virker i deg selv om den er innbilt. Slik all verdens kjærlighet mot deg ikke betyr noe om du ikke tror på den.

Jeg kan ikke basere livet mitt på en løgn for å oppnå en lykkefølelse selv om jeg ville, jeg har et altfor grunnleggende nøkternt syn på livet til at det vil være mulig. Selv om jeg vet at andres kjærlighet til meg bare er hormoner så er det hormoner som finnes.

Anonymkode: b91de...92c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har min tro.Men vokste opp i pinsemenigheten hvor de skremte livet av oss barn med helvetesild,o alle katastrofene som skulle komme nå"i de siste tider" og vi var alltid redd for at vi hadde glemt "å be for de såkalte syndene vi trodde vi kanskje hadde gjort.. Slik skal INGEN oppleve.til og med de som har bevart troen er fortvilet over slik det var da,endel fikk psykiske traumer som ungdom /voksne. De såkalte katastrofene predikanten forkynte,kom aldri.De voksne var også mer opptatt av menigheten enn sine barn,var et stort miljø dette.De voksne var i sin egen boble hvor nesten alt handlet om bibelvers og møter.Vi barn fikk ikke tenke selv og vurdere hva v i ville tro.Kkart det er viktig å ha tro /en religion for mange.men hvis Gud fins så er han en god Gud som forstår alle,hva med de som aldri har hørt om kristendommen da ts,tror ikke Gud er så fordømmende som du tror.At vi tar godt vare på hverandre det er det som skaper fred og trygghet. 

Anonymkode: 0f915...819

Vi er flere som vet om dette ja. Jeg kaller en del av det som skjer der for ren barnemishandling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, SoWhat? skrev:
 

Vi er flere som vet om dette ja. Jeg kaller en del av det som skjer der for ren barnemishandling.

Ja det er mishandling å skremme med helvette!!!! 

Anonymkode: 0f915...819

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 19.41, AnonymBruker skrev:
 

Du tar feil. Jeg er ikke vokst opp kristen. Jeg har vært ute for lidelser du ikke kan tenke deg en gang. Men Jesus har fridfmeg ut og helbredet meg. Jeg ble så overveldet av hans kjærlighet. 

Du har enten Gud til far eller Satan. Du har Satan til far. Ikke la han lure deg. Han ønsket mennesker ned i Helvete men det gjør ikke Gud. Vend seg om før det er for sent. For mange er det for sent. Noen dør i morgen uten å vendt om. Og de aner ikke hva mareritt som ventet. Vend om og Gud skal øse ut sin kjærlighet over deg i kveld. Ta sjansen. Det er verdt det! 

Anonymkode: 6df08...abb

Noen av de verste fordømmende mennesker er nyfrelste. 

Du har Satan til far, Du slenger rundt deg med evig fordømmelse og lyder ikke Herrens ord. Hadde du lydt Herrens ord hadde du ikke slengt rundt deg med disse blasfemiske trådene. 

Den eneste som kan dømme er Han, pass deg for far din Satan, han lurer deg. 

Anonymkode: 5fe83...e41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.11.2018 den 0.46, Horten Market skrev:
Min forestilling om helvete er at det ikke er et sted, men død. Den evige død, i motsetning til det evige liv.

Men hva om man ikke ønsker "det evige liv"? Hva om man bare ønsker å være død når man har dødd? 

Anonymkode: 3b6a6...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.11.2018 den 1.13, AnonymBruker skrev:
 

Les bibelen kjære deg! Merker du har liten kunnskap. Kunnskapen kommer fra Gud og den må søkes etter! 

Anonymkode: 6df08...abb

Hvilken utgave av bibelen mener du jeg skal lese?, før eller etter 1539?.

Anonymkode: ee367...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig alltid ansett Satan som den mest hyggelige karakteren i bibelen. Han vil jo bare at mennesket skal følge sin natur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Katten.2.0 skrev:

Jeg har egentlig alltid ansett Satan som den mest hyggelige karakteren i bibelen. Han vil jo bare at mennesket skal følge sin natur.

Når menneskets natur er hat, løgn, svik, bakvaskelse, tyveri, drap, for å nevne litt, og du synes dette er hyggelige trekk, så forteller det noe om deg. Men du er sikkert en grei fyr, du skriver vel dette bare fordi du tror det er tøft. De fleste mennesker foretrekker kjærlighet fremfor hat. Det er derfor vi har utviklet kulturer som temmer menneskets natur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djevelens 11 bud er bedre enn Gud sine, Gud sine er gammeldagse.

 

Bibelens 10 Bud

1. Du skal ikke ha andre guder enn meg.
2. Du skal ikke misbruke Guds navn.
3. Du skal holde hviledagen hellig.
4. Du skal hedre din far og din mor.
5. Du skal ikke slå i hjel.
6. Du skal ikke bryte ekteskapet.
7. Du skal ikke stjele.
8. Du skal ikke tale usant om din neste.
9. Du skal ikke begjære din nestes eiendom.
10. Du skal ikke begjære din nestes ektefelle, eller hans arbeidsfolk eller andre som hører til hos din neste.

De 11 Sataniske bud

1. Ikke gi råd eller veiledning med mindre du blir spurt.
2. Ikke fortell om dine plager eller bekymringer til andre uten at du er sikker på at de vil høre dem.
3. Når du befinner deg på andres eiendom skal du vise respekt, eller unngå å dra dit.
4. Hvis en gjest på din eiendom irriterer deg skal du behandle dem ondskapsfullt og nådeløst.
5. Ikke tilnærm deg noen seksuelt uten at du har mottatt riktige signaler.
6. Ikke ta ting som ikke tilhører deg, med mindre det er en byrde for den andre personen og de ber om befrielse.
7. Anerkjenn magiens makt hvis du har brukt den til å oppfylle dine ønsker med hell. Hvis du fornekter magiens makt etter å ha påkalt den med suksess vil du miste alt du har oppnådd.
8. Ikke klag over det du ikke behøver å utsette deg selv for.
9. Ikke skad små barn.
10. Ikke drep umenneskelige dyr med mindre du blir angrepet eller trenger mat.
11. Når du går på åpent territorium, ikke plag noen. Hvis noen plager deg, be dem slutte. Hvis de ikke slutter, tilintetgjør dem.

 

Anonymkode: a110f...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Vend dere om til Herren Jesus Kristus før det som skal komme! Noe vil ramme landet hardt og dere vil lide om dere ikke vender dere om! 

Gi deres liv til Jesus. Ikke bare for din del men for din neste! 

Gud har armene åpne nå. Det er på tide og jeg vet flere kjenner på hans kall! 

Noe kommer til å ramme landet men det vil rammes mindre om flere vender om å ber til vår Herre Jesus Kristus som har kjærligheten til oss. 

Anonymkode: 6df08...abb

Nettopp dette får meg i hvert fall ikke til å tro på kristendommen. Hvilken Gud er det som er god, og som skremmer? 

Hadde Herre Jesus Kristus vært bare god, hadde han gitt kjærlighet til dem som ikke bad også. Han viser stor egoisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Horten Market said:

Når menneskets natur er hat, løgn, svik, bakvaskelse, tyveri, drap, for å nevne litt, og du synes dette er hyggelige trekk, så forteller det noe om deg. Men du er sikkert en grei fyr, du skriver vel dette bare fordi du tror det er tøft. De fleste mennesker foretrekker kjærlighet fremfor hat. Det er derfor vi har utviklet kulturer som temmer menneskets natur.

Djevelen er den eneste som er på menneskets side i bibelen. Gud er en barnslig massemorder med alvorlige mindreverdighetskomplekser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, exictence skrev:

Hadde Herre Jesus Kristus vært bare god, hadde han gitt kjærlighet til dem som ikke bad også. Han viser stor egoisme.

Er du gift, eller har du kjæreste? Forestill deg at han hadde sluttet å tro på at du elsker ham. Det er umulig for deg å nå frem til ham, uansett hva du sier eller gjør, nekter han for at du gjør det av kjærlighet. Tvert imot er du bare egoistisk.

Gud har gått i døden for alle mennesker, men kjærligheten kan ikke nå frem til den som ikke tror på den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Horten Market skrev:

Er du gift, eller har du kjæreste? Forestill deg at han hadde sluttet å tro på at du elsker ham. Det er umulig for deg å nå frem til ham, uansett hva du sier eller gjør, nekter han for at du gjør det av kjærlighet. Tvert imot er du bare egoistisk.

Skal vi se om jeg tolker deg rett: Altså min kjæreste slutter å tro på at jeg elsker ham. Du sier derfor er det umulig for meg å nå inn til ham. 

Hm, jeg ville jo ikke hatt en kjæreste som jeg ikke elsket. Så jeg ser ikke problemstillingen din i denne sammenheng.

Hvorfor er jeg egoistisk her, sier du? Det er jo da kjæresten som er egoistisk som nekter for at jeg gjør ting i kjærlighet (i ditt eksempel). For selv om jeg ikke hadde elsket min kjæreste (som du her vil at jeg skal forestille meg at situasjonen er), hadde jeg likevel handlet og gjort ting i godhet og kjærlighet. 

1 time siden, Horten Market skrev:

Gud har gått i døden for alle mennesker, men kjærligheten kan ikke nå frem til den som ikke tror på den.

Og hvorfor ikke det? Kjærligheten burde kunne nå frem til alle, uansett hvem en er. Er ikke sann kjærlighet nettopp det? Handler ikke barmhjertighet nettopp det å være god og kjærlig mot alle, til og med den som tukter (er det ikke noe sånt det står i bibelen). 

Man burde kunne vise kjærlighet til hele verden, selv om de har et annet livssyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, exictence skrev:

Skal vi se om jeg tolker deg rett: Altså min kjæreste slutter å tro på at jeg elsker ham. Du sier derfor er det umulig for meg å nå inn til ham. 

Hm, jeg ville jo ikke hatt en kjæreste som jeg ikke elsket. Så jeg ser ikke problemstillingen din i denne sammenheng.

Du har ikke forstått problemstillingen, nei. Du elsker ham, men han tror ikke på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Horten Market skrev:

Du har ikke forstått problemstillingen, nei. Du elsker ham, men han tror ikke på deg.

Nei, den problemstillingen passet ikke med å sammenligne en kjæreste jeg ikke elsket med en Gud jeg ikke tror på. Vise kjærlighet ville jeg gjort uansett. Det var det jeg ville frem til. 

Og spesielt hvis jeg elsket en, uansett om han trodde på meg eller ikke, ville jeg elsket ham like høyt for det. Det synes jeg en god Gud også skulle ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, exictence skrev:

Nei, den problemstillingen passet ikke med å sammenligne en kjæreste jeg ikke elsket med en Gud jeg ikke tror på. Vise kjærlighet ville jeg gjort uansett. Det var det jeg ville frem til.

Prøv å forstå problemstillingen en gang til. Du misforstår ikke med vilje, håper jeg. Jeg skriver at du elsker ham, du leser det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Horten Market skrev:

Prøv å forstå problemstillingen en gang til. Du misforstår ikke med vilje, håper jeg. Jeg skriver at du elsker ham, du leser det motsatte.

Ok, hadde jeg elsket ham, ville jeg jo absolutt vist ham masse kjærlighet (det er du enig i?). Men han tror ikke på min kjærlighet. Jeg når ikke inn til ham (sier du), men uansett vil jeg jo vise kjærlighet til ham. Hvorfor sier du at jeg er egoistisk i min handling der?

Og han er da ikke egoistisk heller. Han kan ikke hjelpe for at han ikke tror jeg elsker ham. Men siden han ikke klarer å ta imot, så går han fordi han unner meg å møte en som virkelig kan elske meg. Han handler i kjærlighet, og vil mitt beste. Sett alt han er en god mann. Akkurat som jeg tenker at Gud burde gi kjærlighet til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, exictence skrev:

Ok, hadde jeg elsket ham, ville jeg jo absolutt vist ham masse kjærlighet (det er du enig i?). Men han tror ikke på min kjærlighet. Jeg når ikke inn til ham (sier du), men uansett vil jeg jo vise kjærlighet til ham.

Ja, nå er vi på bølgelengde. :)

Sitat

Hvorfor sier du at jeg er egoistisk i min handling der?

Du er ikke egoistisk, men HAN hevder at du er det. Slik du hevder at Gud er det. Han mistror og feiltolker kjærligheten du gir ham.

Sitat

Og han er da ikke egoistisk heller. Han kan ikke hjelpe for at han ikke tror jeg elsker ham.

Det er et valg han gjør. Når andre viser oss kjærlighet i handlinger, så kan vi alltid tolke motivet annerledes.

Sitat

Men siden han ikke klarer å ta imot, så går han fordi han unner meg å møte en som virkelig kan elske meg. Han handler i kjærlighet, og vil mitt beste. Sett alt han er en god mann.

Men han elsker deg, og vil være sammen med deg. Det er DU som ikke elsker ham, påstår han.

Sitat

Akkurat som jeg tenker at Gud burde gi kjærlighet til alle.

Gud elsker alle. Det er jo hovedpremisset i kristendommen. Det er bare opp til mennesker å tro på det.

Poenget er at Gud kan ikke gjøre noe for mennesker som ikke vil tro på kjærligheten han gir. Slik du heller ikke kan gjøre noe for en kjæreste som nekter å tro på at du elsker ham, uansett hva du gjør for ham.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Horten Market skrev:

Ja, nå er vi på bølgelengde. :)

Du er ikke egoistisk, men HAN hevder at du er det. Slik du hevder at Gud er det. Han mistror og feiltolker kjærligheten du gir ham.

Det er et valg han gjør. Når andre viser oss kjærlighet i handlinger, så kan vi alltid tolke motivet annerledes.

Men han elsker deg, og vil være sammen med deg. Det er DU som ikke elsker ham, påstår han.

Gud elsker alle. Det er jo hovedpremisset i kristendommen. Det er bare opp til mennesker å tro på det.

Poenget er at Gud kan ikke gjøre noe for mennesker som ikke vil tro på kjærligheten han gir. Slik du heller ikke kan gjøre noe for en kjæreste som nekter å tro på at du elsker ham, uansett hva du gjør for ham.

Hva med oss som ble vettskremt som barn som jeg skrev litt om ts,syns du det er greit eller..mener ikke å angripe deg,bare lurer på hva du tenker om slikt.. 

Anonymkode: 0f915...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...