Gå til innhold

Vend dere om!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Vend dere om til Herren Jesus Kristus før det som skal komme! Noe vil ramme landet hardt og dere vil lide om dere ikke vender dere om! 

Gi deres liv til Jesus. Ikke bare for din del men for din neste! 

Gud har armene åpne nå. Det er på tide og jeg vet flere kjenner på hans kall! 

Noe kommer til å ramme landet men det vil rammes mindre om flere vender om å ber til vår Herre Jesus Kristus som har kjærligheten til oss. 

Anonymkode: 6df08...abb

Du skrev feil. Det heter " Vend EDER om", ikke vend dere om. Slik du har skrevet det kunne du like gjerne ha skrevet:" Snu dere", eller "dere må snu",  "snu dere rundt!". ... 

Anonymkode: fe557...e27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Vend dere om til Herren Jesus Kristus før det som skal komme! Noe vil ramme landet hardt og dere vil lide om dere ikke vender dere om! 

Gi deres liv til Jesus. Ikke bare for din del men for din neste! 

Gud har armene åpne nå. Det er på tide og jeg vet flere kjenner på hans kall! 

Noe kommer til å ramme landet men det vil rammes mindre om flere vender om å ber til vår Herre Jesus Kristus som har kjærligheten til oss. 

Anonymkode: 6df08...abb

Halleluja!!!!!

Anonymkode: fdd69...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lite som foregår i pinsemenigheten for tiden siden det er så mye forkynning her?.

Anonymkode: ee367...8e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er det lite som foregår i pinsemenigheten for tiden siden det er så mye forkynning her?.

Anonymkode: ee367...8e0

Det er forkynning her fordi vi i menigheten allerede er frelst. Dere trenger frelse! Dere trenger Jesus! Og når rammelsen kommer vil dere søke Herren mer enn noen gang! Jeg vet hvor i Norge rammelsen ikke vil komme. Men nåde være med deg som er der rammelsen kommer! 

Anonymkode: 6df08...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Nei, jeg er ikke farlig for andre kristne. Tror ikke folk omvender seg når du skremmer dem akkurat 

Du er ikke farlig for andre kristne. Det har du så rett i. Men du er farlig for mennesker uten frelse. 

Kaller du evig fortapelse skremmelse? 

Nå må du søke Gud på virkelig. Du er forvirret. Ikke la Satan forvirre deg sånn. Jeg ser at du flyter og trenger å lande. Land før det er for sent. 

Anonymkode: 6df08...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Du er ikke farlig for andre kristne. Det har du så rett i. Men du er farlig for mennesker uten frelse. 

Kaller du evig fortapelse skremmelse? 

Nå må du søke Gud på virkelig. Du er forvirret. Ikke la Satan forvirre deg sånn. Jeg ser at du flyter og trenger å lande. Land før det er for sent. 

Anonymkode: 6df08...abb

Nei. Du skremmer folk bort slik at de ikke vil komme til tro. 

Jeg prakker ikke andre på min tro. Jeg ønsker selvsagt at andre skal bli kristne. Jeg elsker Jesus, og ønsker at andre skal ta del i hans kjærlighet: men ved å tilnærmet forlange at andre skal omvende seg, skremme dem med helvete osv gjør at folk bare snur seg enda mer vekk fordi det blir for ekstremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Nei. Du skremmer folk bort slik at de ikke vil komme til tro. 

Jeg prakker ikke andre på min tro. Jeg ønsker selvsagt at andre skal bli kristne. Jeg elsker Jesus, og ønsker at andre skal ta del i hans kjærlighet: men ved å tilnærmet forlange at andre skal omvende seg, skremme dem med helvete osv gjør at folk bare snur seg enda mer vekk fordi det blir for ekstremt.

Du tar så feil min venn! Jeg skremmer ikke men snakker i sannhet. 

Om du virkelig tror at sannheten skremmer hvem er din Gud da? 

Anonymkode: 6df08...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Du tar så feil min venn! Jeg skremmer ikke men snakker i sannhet. 

Om du virkelig tror at sannheten skremmer hvem er din Gud da? 

Anonymkode: 6df08...abb

Amen!

Anonymkode: fdd69...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Tror du folk kommer til tro fordi du truer dem med at hvis ikke brenner de i helvete?

Kaller du deg kristen? 

Du er en fare for de døde. Våkn opp Guds skapning! 

Anonymkode: 6df08...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Kaller du deg kristen? 

Du er en fare for de døde. Våkn opp Guds skapning! 

Anonymkode: 6df08...abb

Jeg er kristen. Jeg tror på Jesus, at han døde for oss og stod opp igjen. At han elsker oss betingelsesløst, at vi alle er hans barn❤️❤️ Jeg tror på nåde, barmhjertighet, toleranse og aksept. Jeg tror at uten Gud så ville det ikke fantes kjærlighet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:
 

Jeg er kristen. Jeg tror på Jesus, at han døde for oss og stod opp igjen. At han elsker oss betingelsesløst, at vi alle er hans barn❤️❤️ Jeg tror på nåde, barmhjertighet, toleranse og aksept. Jeg tror at uten Gud så ville det ikke fantes kjærlighet 

Les igjennom tråden igjen kjære deg. Du tenker bare på din egen sjel. Så egoistisk er du. Vil du ikke komme opp til Herren og høre han si godt jobbet? Eller vil du bare ha ting for deg selv? 

Ta deg noen runder nå. Dette er ikke tiden for å somle og å tenke på seg selv og sine lyster. TIDEN ER DYREBAR! 

 

Evangeliet etter Johannes. 12:35

 35 Jesus svarte: «Ennå en liten stund er lyset hos dere. Dere må vandre mens dere har lyset, så ikke mørket faller over dere. Den som vandrer i mørket, vet ikke hvor han går hen.

Anonymkode: 6df08...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Les igjennom tråden igjen kjære deg. Du tenker bare på din egen sjel. Så egoistisk er du. Vil du ikke komme opp til Herren og høre han si godt jobbet? Eller vil du bare ha ting for deg selv? 

Ta deg noen runder nå. Dette er ikke tiden for å somle og å tenke på seg selv og sine lyster. TIDEN ER DYREBAR! 

 

Evangeliet etter Johannes. 12:35

 35 Jesus svarte: «Ennå en liten stund er lyset hos dere. Dere må vandre mens dere har lyset, så ikke mørket faller over dere. Den som vandrer i mørket, vet ikke hvor han går hen.

Anonymkode: 6df08...abb

Hva i dette innlegget viser at jeg er egoistisk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev:
 

Hva i dette innlegget viser at jeg er egoistisk? 

Egoismen er at man ikke har så mye fokus på Gud og ikke går helt ut for Gud. Forkynner du? Leder du folk til Kristus eller synes du det holder med å bare si til folk at du er kristen? 

Anonymkode: 6df08...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Egoismen er at man ikke har så mye fokus på Gud og ikke går helt ut for Gud. Forkynner du? Leder du folk til Kristus eller synes du det holder med å bare si til folk at du er kristen? 

Anonymkode: 6df08...abb

Nettopp! Her er vi ved problemets kjerne.

Vi må ut og forkynne, lede i riktig retning og få Guds lam til å forstå hva som er den rette veg og stien ut av fortapelsen 

Anonymkode: fdd69...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Nettopp! Her er vi ved problemets kjerne.

Vi må ut og forkynne, lede i riktig retning og få Guds lam til å forstå hva som er den rette veg og stien ut av fortapelsen 

Anonymkode: fdd69...0a7

Halleluja!! 

Anonymkode: 6df08...abb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
Det ville bare være innbilt kjærlighet siden jeg vet at ikke det finnes noen Jesus, og derfor ikke være noe verd.

Anonymkode: b91de...92c

Det er sant, hvis Gud ikke finnes og historien om Jesus er en myte, så vil Guds kjærlighet være innbilt. Men alle vet at menneskers kjærlighet er varierende og flyktig, likevel leter vi hele livet etter det som ikke finnes. Nesten all popmusikk handler om kjærlighet. TV-serier, romaner, kunst og kultur. Overalt møter vi tanker om kjærlighet.

Hvorfor er den fullkomne kjærligheten så sentral i alle menneskers liv, når den ikke finnes?

Kristne mener at kjærligheten som aldri svikter, finnes hos Gud. Alle søker egentlig Guds kjærlighet, de fleste søker bare på steder den ikke finnes, i medmennesker eller i ting. At alle mennesker har denne altomfattende trangen etter Guds kjærlighet, er for oss et tegn på at Gud har lagt den ned ned i oss.

Hva så om Jesus er en mytefigur? Da gavner troen på evig liv ingenting etter døden. Men vi har likevel levd med fullkommen kjærlighet som en fast klippe i våre liv. For troen på at du opplever kjærlighet, virker i deg selv om den er innbilt. Slik all verdens kjærlighet mot deg ikke betyr noe om du ikke tror på den.

Kristne er livets vinnere uansett om det vi tror er sant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Halleluja!! 

Anonymkode: 6df08...abb

Du er veldig aktiv i tråden her, TS, men du har enda ikke svart på spørsmålene mine?
Hvordan søker man Gud "på virkelig"? Hvilke tolkninger av Bibelen skal man forholde seg til? Hvordan tar andre kristne feil, og hvorfor har du rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:
Om du ikke tror det må du sette deg ned med bibelen og søke kunnskap hos Gud. 

Kristne som deg er farlig for folk som ikke tror for du gjør ikke stort av Jesus. 

Du sier at man bør lese Bibelen for å få kunnskap hos Gud - helt riktig!

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja helvete er er sted uten Gud (som er uten kjærlighet) men det er også demoner der som vil flærre menneskers kjøtt og folk vil skrike av pining uten stopp. 

Les i bibelen kjære deg! Ikke lev halveis, har du da olje på lampen? 

Anonymkode: 6df08...abb

Du oppfordrer vedkommende til å lese Bibelen, og da forventer jeg at du gjør det samme. Så fortell meg - hvor i Guds Ord står det skrevet at "helvete er et sted ..hvor demoner som vil flærre menneskers kjøtt"?
Vis meg nøyaktig hvor dette står skrevet.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min tro.Men vokste opp i pinsemenigheten hvor de skremte livet av oss barn med helvetesild,o alle katastrofene som skulle komme nå"i de siste tider" og vi var alltid redd for at vi hadde glemt "å be for de såkalte syndene vi trodde vi kanskje hadde gjort.. Slik skal INGEN oppleve.til og med de som har bevart troen er fortvilet over slik det var da,endel fikk psykiske traumer som ungdom /voksne. De såkalte katastrofene predikanten forkynte,kom aldri.De voksne var også mer opptatt av menigheten enn sine barn,var et stort miljø dette.De voksne var i sin egen boble hvor nesten alt handlet om bibelvers og møter.Vi barn fikk ikke tenke selv og vurdere hva v i ville tro.Kkart det er viktig å ha tro /en religion for mange.men hvis Gud fins så er han en god Gud som forstår alle,hva med de som aldri har hørt om kristendommen da ts,tror ikke Gud er så fordømmende som du tror.At vi tar godt vare på hverandre det er det som skaper fred og trygghet. 

Anonymkode: 0f915...819

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...