Gå til innhold

Tips ønskes til Thailand i 2 uker


LeneXCII

Anbefalte innlegg

Ser konkret på dette stedet på Koh Samui: Link

Så kan vi evt ta dagstur til Koh Tao eller noe annet hvis vi føler for det. 

Endret av LeneXCII
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 12.11.2018 den 10.46, LeneXCII skrev:

Ser konkret på dette stedet på Koh Samui: Link

Det er bare litt lenger bort på stranden enn der vi har vært! Ser jo veldig flott ut! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Booket på nevnte sted i dag, flesket til med "Beach front villa" med egen takterrasse... ble ikke direkte billig, men vi lever jo bare en gang som gubben sier :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9. november 2018 den 10.29, gard skrev:

Jeg kom hjem fra en ferie i Thailand igår. Denne gangen besøkte vi Koh Chang og det var flott ettersom vi var veldig heldige med været. Vi hadde fint hotell, solnedgangene var nydelige, det var ganske rolig, vi hadde nydelig sjømat hver dag, dro på snorkling etc. Du kan se noen bilder som jeg har postet på Instagram: https://www.instagram.com/gardkarlsen/ . En kommer seg til Koh Chang med å ta Bangkok Airways til Trat flyplassen og deretter er det en kort tur til øya.

Gi beskjed hvis du har noen spørsmål 🙂

 

Mener på at jeg husker at du har vært i Thailand flere ganger tidligere? I følge lister for verdens rimeliste ferieland har nemlig Thailand havnet langt etter bla Portugal og Bulgaria på prisnivå, hvilket er helt uforstålig for meg. Det er 5 år siden sist jeg var i Thailand, så der før lurte jeg på hva du har erfart om prisstigning? 

Anonymkode: a8e85...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11. november 2018 den 15.18, tirben skrev:

Dette synes jeg var et dårlig råd.  Bangkok er en fantastisk storby som virkelig fortjener et besøk. Der er det mye å se,  mye å oppleve og fantastisk mat! Legger alltid inn noen netter der når vi reiser i Asia. 

Helt enig! Flyplassen er ikke kaotisk og hvis dere flyr business får der fast track i immigrasjonen. Bangkok er veldig spennende, men sørg for å bestille et bra hotell, gjerne med basseng. (mange bra ved elven eller i Sukhumvith-området) Det fins så mange fine og barnevennlige hotell i Bangkok. Anbefaler ellers Koh Lanta og Koh Phangan med barn. Du finner noe bra de fleste steder, det handler mye om hvilket områe og hotell dere havner på. Ville ellers styrt unna Pattaya, Jomtien, Patong ( på Phuket) og de travleste strendene på Koh Samui. 

Anonymkode: e7569...81e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg eeeeelsker Bangok og er tilbake i den fantastiske byen om to uker. Juhuuuu! 

Så jeg vil absolutt anbefale å legge inn noen dager i Bangkok når man først er på de kanter av jordkloden. 

Anonymkode: 30945...65f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Så jeg vil absolutt anbefale å legge inn noen dager i Bangkok når man først er på de kanter av jordkloden

Anonymkode: 30945...65f

Jeg er helt enig! En veldig spennende by å besøke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Mener på at jeg husker at du har vært i Thailand flere ganger tidligere? I følge lister for verdens rimeliste ferieland har nemlig Thailand havnet langt etter bla Portugal og Bulgaria på prisnivå, hvilket er helt uforstålig for meg. Det er 5 år siden sist jeg var i Thailand, så der før lurte jeg på hva du har erfart om prisstigning? 

Ja, jeg er heldig som har fått lov til å besøke Thailand en god del ganger. I år har jeg vært i Chiang Mai i mars og Koh Chang nå i oktober/november. Når det gjelder priser: jeg tror det som har skjedd er at det har blitt større kontraster. I Chiang Mai og på Koh Chang så føltes det ut som om ting var ganske billig. En fersk laget fruktjuice på Koh Chang kostet 30-40 Baht (8-10 kroner) mens hvis du kjøper en juice på en juicebar på et fancy shoppingsenter i Bangkok så kan den koste 140 Baht. Det samme gjelder å spise ut - på en veldig lokal restaurant på Koh Chang kostet en middag for 2 stk 600 Baht (150 kroner) og da fikk vi en helstekt fisk, tom yam suppe, grønnsaker etc mens i Bangkok så kan en spise så dyrt man bare vil. Så jeg tror at konklusjonen er at hvis man drar litt utenfor den vanlige turiststien, så er ting billigere. Men sånn er det vel kanskje overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, gard skrev:

Ja, jeg er heldig som har fått lov til å besøke Thailand en god del ganger. I år har jeg vært i Chiang Mai i mars og Koh Chang nå i oktober/november. Når det gjelder priser: jeg tror det som har skjedd er at det har blitt større kontraster. I Chiang Mai og på Koh Chang så føltes det ut som om ting var ganske billig. En fersk laget fruktjuice på Koh Chang kostet 30-40 Baht (8-10 kroner) mens hvis du kjøper en juice på en juicebar på et fancy shoppingsenter i Bangkok så kan den koste 140 Baht. Det samme gjelder å spise ut - på en veldig lokal restaurant på Koh Chang kostet en middag for 2 stk 600 Baht (150 kroner) og da fikk vi en helstekt fisk, tom yam suppe, grønnsaker etc mens i Bangkok så kan en spise så dyrt man bare vil. Så jeg tror at konklusjonen er at hvis man drar litt utenfor den vanlige turiststien, så er ting billigere. Men sånn er det vel kanskje overalt.

Tusen takk for svar, vi var på Koh Samui for en del år siden og husker at vi spiste både dyrt og kjempebillig. Var litt redd nå for at alt var blitt dyrt på Koh Samui. 

Anonymkode: a8e85...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hua Hin drar vi med barn. 

Vi bor her; 

Centara Grand Hua Hin. 

https://www.centarahotelsresorts.com/centaragrand/chbr/

 

Vi har vært i Thailand flere ganger. Men ikke med barn, så det planlegger vi nå.

 

Kan også anbefale https://www.hyatt.com/en-US/hotel/thailand/hyatt-regency-hua-hin/huahi

 

 

Angående trafikksikkerhet eller...ikke; Phuket worst in Thailand for road accidents

https://www.thephuketnews.com/it-official-phuket-worst-in-thailand-for-road-accidents-53869.php#LWA6DXc4PfY0UBTH.97

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 10.15, Wonders skrev:

Hua Hin drar vi med barn. 

Vi bor her; 

Centara Grand Hua Hin. 

https://www.centarahotelsresorts.com/centaragrand/chbr/

 

Vi har vært i Thailand flere ganger. Men ikke med barn, så det planlegger vi nå.

 

Kan også anbefale https://www.hyatt.com/en-US/hotel/thailand/hyatt-regency-hua-hin/huahi

 

 

Angående trafikksikkerhet eller...ikke; Phuket worst in Thailand for road accidents

https://www.thephuketnews.com/it-official-phuket-worst-in-thailand-for-road-accidents-53869.php#LWA6DXc4PfY0UBTH.97

Der har jeg også bodd og vi likte overhodet ikke Centara hotel. Elendig service og dårlig strand.  Anbefaler ingen å bo der. Anbefaler ikke Hua Hin heller.  By som er blottet for sjarm.  

Endret av tirben
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, tirben skrev:

Der har jeg også bodd og vi likte overhodet ikke Centara hotel. Elendig service og dårlig strand.  Anbefaler ingen å bo der. Anbefaler ikke Hua Hin heller.  By som er blottet for sjarm.  

 

 

HÆÆÆ? Vi hadde butler, 65 kvm rom og pudder-strand. Lounge acces som gav oss tilgang på masse ekstra. Det er hotellet som het Sofitel før. 

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Wonders skrev:

 

 

HÆÆÆ? Vi hadde butler, 65 kvm rom og pudder-strand. Lounge acces som gav oss tilgang på masse ekstra. Det er hotellet som het Sofitel før. 

Stand med hester. Masse hestmøkk. ingen solsenger på stranda.  Måtte derfor ligge ved  et av bassengene, hvor det var unger  som hylte og hoppet hele tiden.  Vi klagde på at det ikke var et rolig basseng. Og hvis vi la oss på stranda,  kom det selgere annethvert minutt for å selge noe ræl. 

Vi hadde ikke lounge access, (var fullt,  så fikk ikke det) og måtte derfor spise i den overfylte frokostsalen hver dag hvor det var kø for alt!  

Synes heller ikke rommene var noe spesielt.  Vi fikk bytte rom da det første var mørkt og dystert. Det andre var litt bedre,  men gammeldags og ukomfortable balkongmøbler. 

Det eneste som var positivt på hotellet,  var baren. En koselig pianobar med hyggelige bartendere.  

Den sveitsiske manageren var en vits.  Nyttet ikke å klage , selv om han medga at det var mye bråk ved alle bassengene, så var det ingenting man kunne gjøre med det.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 11.11.2018 den 21.30, LeneXCII skrev:

Mulig vi velger å skippe Bangkok, usikker.

Hva ble til med Bangkok, og evt hvor mange dager? Lurer fordi vi ser på tur til sommeren. 

Anonymkode: 2600e...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 9.1.2019 den 4.11, AnonymBruker skrev:

Hva ble til med Bangkok, og evt hvor mange dager? Lurer fordi vi ser på tur til sommeren. 

Anonymkode: 2600e...496

Vi tar 4 netter i Bangkok. 

Og så har vi byttet hotell på Lamai, Koh Samui, etter anbefaling av noen kjente valgte vi et bytte (og nedskalering i pris og kvalitet). Slipper nå unna med rundt en tredjedel for noe som skal være helt ok. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LeneXCII skrev:

Vi tar 4 netter i Bangkok. 

Og så har vi byttet hotell på Lamai, Koh Samui, etter anbefaling av noen kjente valgte vi et bytte (og nedskalering i pris og kvalitet). Slipper nå unna med rundt en tredjedel for noe som skal være helt ok. :) 

 

Kan jeg spørre hvilket hotell dere skal bo på på Lamai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Eliza Doalot skrev:

Kan jeg spørre hvilket hotell dere skal bo på på Lamai?

Sendt deg en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...