Gå til innhold

Redd jeg aldri blir å få langt hår :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere!

jeg er ei jente på 20 år her som i mange hår har prøvd å gro langt hår. Jeg har alltid hatt kort hår, altså sånn guttekort om dere skjønner. Jeg begynte å spare for 4 år siden. Alltid hatt tykt hår egt, og litt bølger i det. Men så utålmodig person som jeg er måtte jeg seff kjøpe clip on extensions, brukt den i begynnelsen omtrent hverdag men jeg sov aldri med dem på. Håret mitt fortsatte å gro og ble langt. Så var jeg så dum og bleket håret mitt platina blondt omtrent. Jeg er naturlig lysbrun i håret. Etter noen måneder og siden jeg ikke gadd tanken på å bleke etterveksten farget jeg det mørkt igjen. Farget det igjen noen ganger og nå er det snart 3 år siden jeg farget det sist. Kunne gå noen dager uten extensions liksom og noen dager med. 

Håret mitt begynte å bli slitt i tuppene men dro aldri til frisøren men klipte dem litt selv hjemme. Håret mitt fortsatte å ble lengere noe jeg seff var glad for. Så et halvt år senere begynte jeg å bli lat med extensions. Jeg gadd aldri å ta dem ut når jeg la meg. Altså jeg sov med dem på. Så dum som jeg var tenkte jeg ikke over at det ødelegger håret veldig. Etter dette merket jeg at håret aldri vokste forbi en viss lengde, altså en bestemt lengde. Men jeg tenkte at det kanskje var pga det var slitt pga gamle blekingen som enda var litt igjen i håret. 

 

Nå 2 år senere sover jeg enda på med extensions på natta.. Jeg er blitt TOTALT avhengig av å gå med extensions, elsker jo å ha langt hår og klarer ikke å slutte med det selv om jeg vet at jeg må for håret min sin skyld. Håret mitt ser helt jævlig ut uten extensions. Det virker såå sykt tynt ut uten og foran er tuppene så tynne at det ser nesten ut som håret er helt kort foran..... Jeg blir så lei meg hver gang jeg ser andre jenter sitt hår. Dem har så sykt i forhold til meg. 

 

Glemte også å si at jeg retter håret med rettetang hvergang etter jeg har dusja håret. Foretrekker å ha håret rett.

så sliter extensions så mye på håret???! Jeg vil jo at mitt eget hår skal bli langt helst ned til rumpa men er takknemlig om det går nedfor puppene. Håret mitt går nedfor skuldrene nesten til overdelen av bryset, men det ser kortere ut fordi det er såååå sykt tynt..

 

Hva bør jeg gjøre? Setter også pris på svar om det er noen frisører her og erfarne extensions brukere

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min første tanke er at jeg bør slutte å sove med det men ikke slutte å bruke det helt... er dessverre litt avhengig :( Vurderer også å barbere av alt håret og kjøpe en parykk evt selv om jeg vet en som ser ekte ut som mulig koster skjorta.. men det hadde jo vært en god idé slik at jeg lar håret mitt få en pause og kan gro ut sunt og tykt slik mitt hår egt bør være :) 

Anonymkode: a3195...ba8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Extensions kan slite mye på håret ja, men varmebehandlingen sliter mye mer! 
Farging kan også slite veldig på håret om det gjøres hjemme. 
Kosthold har også veldig mye å si. 

Anonymkode: a3d69...396

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Extensions kan slite mye på håret ja, men varmebehandlingen sliter mye mer! 
Farging kan også slite veldig på håret om det gjøres hjemme. 
Kosthold har også veldig mye å si. 

Anonymkode: a3d69...396

Jeg dusjer håret sånn hver tredje dag og retter det kun etter å ha dusjet. Min mor tror i allefall at det er extensionset som sliter mest :( 

Men ellers spiser jeg normalt vil jeg si men også litt kresen til enkelt type mat

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det eneste du kan gjøre er jo å la håret ditt være i FRED. Det høres ut som du tyner håret ditt, med både extensions, bleiking/farging og rettetang. I realiteten svir du av håret ditt, og det ikke rart det ikke vil bli langt og sunt.

Dropp rettetang, bleiking og extensions, og begynn på nytt. Klipp en kort bob, så du får bort det slitte, og så lar du det gro derfra uten å stresse. Kur håret ofte og la det lufttørke, føler du at du trenger produkter så velger du en skånsom hårolje eller lotion. Ellers lar du det være helt i fred. Gi det et år, og håret ditt kommer til å være skulderlangt, pluss mye sunnere og blankere enn det er nå. 

Det er for øvrig ikke alle som er ment å ha laaangt hår. Har man tynt/porøst hår fra naturens side, så er det langt penere å holde det til en velstelt, middels lengde. Veldig mange jenter med typisk nordisk hår er finest med skulderlengde. 

 

Anonymkode: 7fe0c...59a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp rettetanga, ta ut extensionsene når du skal sove, ikke barber hodet. 

Parykk er VARMT, klamt og ekkelt å ha på. 

Anonymkode: 4f5c6...e10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Altså, det eneste du kan gjøre er jo å la håret ditt være i FRED. Det høres ut som du tyner håret ditt, med både extensions, bleiking/farging og rettetang. I realiteten svir du av håret ditt, og det ikke rart det ikke vil bli langt og sunt.

Dropp rettetang, bleiking og extensions, og begynn på nytt. Klipp en kort bob, så du får bort det slitte, og så lar du det gro derfra uten å stresse. Kur håret ofte og la det lufttørke, føler du at du trenger produkter så velger du en skånsom hårolje eller lotion. Ellers lar du det være helt i fred. Gi det et år, og håret ditt kommer til å være skulderlangt, pluss mye sunnere og blankere enn det er nå. 

Det er for øvrig ikke alle som er ment å ha laaangt hår. Har man tynt/porøst hår fra naturens side, så er det langt penere å holde det til en velstelt, middels lengde. Veldig mange jenter med typisk nordisk hår er finest med skulderlengde. 

 

Anonymkode: 7fe0c...59a

Hvis du leste innlegget mitt har jeg ikke bleket/farget håret på nesten 3 år nå.... 

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sluttet med rettetang! Det sliter veldig på håret. Spesielt hvis det er litt fuktig eller vått. Så ville jeg droppet extensions helt. Dra til frisøren og klipp en fin frisyre og la det vokse ut igjen naturlig.

Anonymkode: 91789...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Dropp rettetanga, ta ut extensionsene når du skal sove, ikke barber hodet. 

Parykk er VARMT, klamt og ekkelt å ha på. 

Anonymkode: 4f5c6...e10

Men extensionsene er jo rette, det er ikke mitt hår 😕 Og å krølle extensionsene til den type håret mitt er for å få det til å se mest mulig likt ut blir vanskelig

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:
 

Jeg ville sluttet med rettetang! Det sliter veldig på håret. Spesielt hvis det er litt fuktig eller vått. Så ville jeg droppet extensions helt. Dra til frisøren og klipp en fin frisyre og la det vokse ut igjen naturlig.

Anonymkode: 91789...85f

Det har jeg også tenkt men så HATER jeg hvordan håret mitt er når jeg ikke har rettet det 🙃 The struggle haha

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Det har jeg også tenkt men så HATER jeg hvordan håret mitt er når jeg ikke har rettet det 🙃 The struggle haha

Anonymkode: a3195...ba8

Retter du vått hår?!

Anonymkode: 4459b...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Retter du vått hår?!

Anonymkode: 4459b...74a

 Nei håret mitt er tørt når jeg retter det; hvordan det?

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjør den seriøst håret helt rett og du har litt bølger i håret? Den må jeg nok prøve da! Vekk med rettetangen

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:
 

Det har jeg også tenkt men så HATER jeg hvordan håret mitt er når jeg ikke har rettet det 🙃 The struggle haha

Anonymkode: a3195...ba8

Da har du egentlig valget ditt der. Langt hår eller rettetang? Eventuelt kan du kutte ned på bruken og bare rette det ut ved spesielle anledninger. Lær deg noen kule frisyrer. Dutch braid eller fransk flette f.eks. og så kan du krølle håret uten varme ved å sove med håret rullet opp. 

Anonymkode: 91789...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
 

Da har du egentlig valget ditt der. Langt hår eller rettetang? Eventuelt kan du kutte ned på bruken og bare rette det ut ved spesielle anledninger. Lær deg noen kule frisyrer. Dutch braid eller fransk flette f.eks. og så kan du krølle håret uten varme ved å sove med håret rullet opp. 

Anonymkode: 91789...85f

Jeg lager aldri fletter og jeg suger på å flette meg selv. Vanskelig og når håret er så tynt synes jeg å flette det :( 

Skulle ønske jeg kunne gå tilbake i tid og var mer tålmodig og aldri begynte med extensions og slikt drit som ødelegger håret

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Gjør den seriøst håret helt rett og du har litt bølger i håret? Den må jeg nok prøve da! Vekk med rettetangen

Anonymkode: a3195...ba8

Jeg har bølger og hår som krøller seg her og der, jeg har på en god mengde av det der i håret, også bruker jeg en kam VELDIG forsiktig og børster håret så det henger rett ned mens det tørker, det blir veldig bra :) jeg har tjukt stritt hår, og dette funker. Man skulle tro håret kjentes tungt ut etterpå, men det gjør det ikke, blir mykt og fint. 

Anonymkode: c6fae...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å øve.  Var ikke flink jeg heller, men nå klarer jeg uten å se på også. Og så kan du dra i fletten for å få den til å se større ut.

Anonymkode: 91789...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Jeg har bølger og hår som krøller seg her og der, jeg har på en god mengde av det der i håret, også bruker jeg en kam VELDIG forsiktig og børster håret så det henger rett ned mens det tørker, det blir veldig bra :) jeg har tjukt stritt hår, og dette funker. Man skulle tro håret kjentes tungt ut etterpå, men det gjør det ikke, blir mykt og fint. 

Anonymkode: c6fae...912

Ok, takk! Så man skal ikke skylden den ut altså?:p 

 

TS

Anonymkode: a3195...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...