Gå til innhold

Har jeg gjort det vanskelig for meg selv ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei ! 

Har kjent en mann i noen måneder og begynte å date. Vi har møttes noen ganger, og liker hverandre godt så langt. 

Han har litt problemer i familien og sa for litt siden at han vurderer å bare flytte bort. Han ba meg om å vente til han har tatt en beslutning. Noe jeg sa ja til for jeg tror sannsynligheten for at han faktisk flytter er liten. Det jeg kom på er at jeg har ikke spurt eller satt noe ramme for hvor lenge jeg er villig til å vente. Da har jeg jo gjort det litt vanskelig for meg selv? 

Jeg sa at mens han tenker ønsker jeg ikke å fortsette å utvikle relasjonen da jeg mener det blir for vanskelig dersom han faktisk flytter.  

Hva gjør jeg? Jeg kan jo ikke vente "evig". 

Anonymkode: 77d9f...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

:) 

Anonymkode: 77e93...48c

Takk! 

Ønsker gjerne kommentarer også 😊 

ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk! 

Ønsker gjerne kommentarer også 😊 

ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

:) :) :) :) :) :) 

Anonymkode: 77e93...48c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du kanskje kan spørre, på en forsiktig måte, hvor lang tid han tror han kommer til å trenge til å tenke over dette. Det er klart at du ikke kan sitte å vente i evigheter. Men personlig hadde jeg nok bare prøvd å gå videre, og legge denne fyren bak meg :) Synes ikke du skal gå rundt og planlegge fremtiden som om han muligens en dag kommer til å ta kontakt, og fortelle deg at han ikke skal flytte likevel. Du et verdifull, og det er tiden din også!

Anonymkode: ebaa0...fe6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Synes du kanskje kan spørre, på en forsiktig måte, hvor lang tid han tror han kommer til å trenge til å tenke over dette. Det er klart at du ikke kan sitte å vente i evigheter. Men personlig hadde jeg nok bare prøvd å gå videre, og legge denne fyren bak meg :) Synes ikke du skal gå rundt og planlegge fremtiden som om han muligens en dag kommer til å ta kontakt, og fortelle deg at han ikke skal flytte likevel. Du et verdifull, og det er tiden din også!

Anonymkode: ebaa0...fe6

Takk for svar! 

Synes du har mange gode poeng. 

Føler meg litt dum som sa ja til å vente 😕 Særlig ettersom vi ikke kom innpå tidsrammen. Jeg glemte også å spørre. Ble nok såpass satt ut av det han sa så klarte ikke å tenke så langt. Han sa han skulle lande på noe snart. Snart er jo relativt naturligvis. 

Ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du venter på den måten at dere beholder kontakten og møtes igjen. Men du har ikke giftet deg med han. Var jeg deg hadde jeg fortsatt å være aktiv på nettdating f.eks. og møte andre også. Så kan du selv kjenne på om du savner han eller ikke. 

Snart er jo i løpet av en måneds tid eller noe tenker jeg. Lenger enn det er vel strengt tatt ikke "snart"...

 

Anonymkode: 94ac8...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

Takk for svar! 

Synes du har mange gode poeng. 

Føler meg litt dum som sa ja til å vente 😕 Særlig ettersom vi ikke kom innpå tidsrammen. Jeg glemte også å spørre. Ble nok såpass satt ut av det han sa så klarte ikke å tenke så langt. Han sa han skulle lande på noe snart. Snart er jo relativt naturligvis. 

Ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

Null stress! :) 

Ja, jeg skjønner at du ble satt ut da han droppet "bomben", men du er ikke dum for det om! Det er en naturlig reaksjon. Synes du kan spørre han, jeg. Samtidig som om du etter dette prøver å gå videre, om du klarer. Dere har kanskje også en ulik oppfatning av hva "snart" betyr. For deg handler det nok om at du trenger svar ganske raskt, mens for han kan det ta litt lengre tid å tenke på det. 

Anonymkode: ebaa0...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Du venter på den måten at dere beholder kontakten og møtes igjen. Men du har ikke giftet deg med han. Var jeg deg hadde jeg fortsatt å være aktiv på nettdating f.eks. og møte andre også. Så kan du selv kjenne på om du savner han eller ikke. 

Snart er jo i løpet av en måneds tid eller noe tenker jeg. Lenger enn det er vel strengt tatt ikke "snart"...

 

Anonymkode: 94ac8...999

Takk for svar! 

Det jeg vel føler på som en utfordring er at han ba meg om å vente og jeg sa ja til det. Tror nok ikke jeg tenkte meg skikkelig om når jeg svarte. Men, det innså jeg ikke før etter en stund. 

Jeg tenker også at 1 mnd er innafor ifht "snart". Vil liksom ikke gjøre noe som trosser det jeg har lovet. Jeg vil ikke være uærlig - hvis du skjønner?

Ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 21.50, AnonymBruker skrev:

Null stress! :) 

Ja, jeg skjønner at du ble satt ut da han droppet "bomben", men du er ikke dum for det om! Det er en naturlig reaksjon. Synes du kan spørre han, jeg. Samtidig som om du etter dette prøver å gå videre, om du klarer. Dere har kanskje også en ulik oppfatning av hva "snart" betyr. For deg handler det nok om at du trenger svar ganske raskt, mens for han kan det ta litt lengre tid å tenke på det. 

Anonymkode: ebaa0...fe6

Takk for svar! 

Jeg ble veldig satt ut av at dette plutselig kom. Det kom litt som lyn fra klar himmel, så jeg ble veldig satt ut. 

Du har helt rett. Jeg kan ikke gå i månedsvis og vente. Det er ikke aktuelt. Jeg tenker at 1 mnd må være innafor ? Eller ? Dersom jeg ikke har hørt noe mer innen den tiden er gått, så tenker jeg at han ikke kan forvente så mye fra meg ? 

Ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! 

Det jeg vel føler på som en utfordring er at han ba meg om å vente og jeg sa ja til det. Tror nok ikke jeg tenkte meg skikkelig om når jeg svarte. Men, det innså jeg ikke før etter en stund. 

Jeg tenker også at 1 mnd er innafor ifht "snart". Vil liksom ikke gjøre noe som trosser det jeg har lovet. Jeg vil ikke være uærlig - hvis du skjønner?

Ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

 

Jeg hadde gjort det samme som deg, og hadde også følt at det var feil å ha mye kontakt eller møte andre.. Samtidig hadde jeg holdt litt igjen både på følelsene og forventningene. Det kan jo hende han ikke vil være i forhold allikevel når han har tenkt seg om en stund. Da vil du kjenne på det at du har ventet.

Men ja; greit å være ærlig og redelig på den avtalen dere har gjort!

 

Anonymkode: 94ac8...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg hadde gjort det samme som deg, og hadde også følt at det var feil å ha mye kontakt eller møte andre.. Samtidig hadde jeg holdt litt igjen både på følelsene og forventningene. Det kan jo hende han ikke vil være i forhold allikevel når han har tenkt seg om en stund. Da vil du kjenne på det at du har ventet.

Men ja; greit å være ærlig og redelig på den avtalen dere har gjort!

 

Anonymkode: 94ac8...999

Takk for svar! 

Jeg forbereder meg på alt. Enten at han sier at han flytter, at han velger å bli men ikke interessert i å ta det videre med meg eller at han blir og ber om å fortsette å møtes. Jeg ønsket å begrense kontakten nettopp for å bremse opp for å utvikle følelser. Jeg orker ikke å bli sittende igjen lei og "forlatt". Vi har snakket sammen omtrent døgnet rundt, og det orket jeg ikke å gjøre mens jeg vet at han vurderer å flytte. Det er feil bruk av energi og tid for meg og føler ikke han kan forvente det. 

Ja, føler jeg må opptre redelig ifht det jeg har sagt. 

Ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering. 

Trolig har han nå endret funksjonen på Messenger til å ikke vise når han er aktiv. Jeg kan fremdeles sende meldinger og vi er fremdeles venner på fb. Messenger vet jeg han bruker flere ganger daglig. Sist jeg så han var aktiv var mandag. 

Skal jeg bare gå videre fra dette ? 

Ts 

Anonymkode: 77d9f...01f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...