Gå til innhold

Snart kan personer med penis dusje i damegarderoben.


kat-e

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Eikenøtt skrev:
 

Nettopp, man er der for å vaske seg - er det da så viktig for deg hvem som rengjør seg ved siden av deg? 

Hvorfor er det viktigere at DU ikke blir ukomfortabel enn at noen andre føler seg diskriminert og ukomfortabel? 

Hvorfor er det greit at kvinner som er tiltrukket av kvinner dusjer naken i samme rom som deg, men kvinner som er tiltrukket av menn men som ble født i feil kropp som ikke har gjennomgått alle operasjoner enda ikke kan det? 

 

Det er brister i logikken din, og handler egentlig bare om at du blir krenka og ukomfortabel og synes det er viktigst at du slipper den følelsen. Spar meg. 

Helt ærlig vil jeg ikke dusje med en penis. Ferdig med saken.
Er andre som føler det samme. Ikke faen om jeg skal bli diskriminert for at et mindre tall skal bestemme ._.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Drakan said:
 

Helt ærlig vil jeg ikke dusje med en penis. Ferdig med saken.
Er andre som føler det samme. Ikke faen om jeg skal bli diskriminert for at et mindre tall skal bestemme ._.

Det er såpass gal verden har blitt i dag. Et ekstremt mindretall skal få bestemme for hvordan resten skal ha det. Det er faktisk ganske sykt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Drakan said:
 

Ja, jeg gir litt blaffen siden de er kvinner.

Og homofile menn vil du selvfølgelig heller ikke dusje med. Er du mest redd for deres reaksjon på deg eller din reaksjon på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vær noe annet som handicapet så hadde jeg vært mer åpen for løsninger. :) 
Det er derimot allerede tilrettelagt på skoler og på trening med kjønnsnøytrale dusjer og do. 😕 
Man kan godt se seg som kvinne eller mann og være i en prosess for endring til den siden, men å gjøre det uten hensyn til andres følelser og tanker. 

Hva om en kvinne som er offer for voldtekt kommer inn i en dusj hvor noen henger med penisen sin og bare "Nei jeg er kvinne". 
Hva slags hensyn er det til kvinner som blir redd for å dra på trening og svømmehaller fordi de er redd for å møte en mann (som mener de er dame)? Man er ikke et kjønn før eventuelle endring, og da burde man forholde seg til noe kjønnsnøytralt av hensyn til andre. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, LoneWolf said:
 

Det er såpass gal verden har blitt i dag. Et ekstremt mindretall skal få bestemme for hvordan resten skal ha det. Det er faktisk ganske sykt.

De nekter ikke deg å gå hvor du vil. Det er du som nekter de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bag skrev:
 

Og homofile menn vil du selvfølgelig heller ikke dusje med. Er du mest redd for deres reaksjon på deg eller din reaksjon på de?

Jeg er dame, hvorfor i all verden skulle jeg dusje med homofile menn?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, Drakan said:
 

Jeg er dame, hvorfor i all verden skulle jeg dusje med homofile menn?

Er du mest redd for din reaksjon eller deres?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bag skrev:
 

Er du mest redd for din reaksjon eller deres?

Hvorfor skulle jeg være redd? Jeg dusjer ikke med homofile menn. -_-

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Drakan said:
 

Jeg er dame, hvorfor i all verden skulle jeg dusje med homofile menn?

Man kan vel like gjerne spørre hvorfor i alle dager du dusjer du med andre damer? Hva har kjønn med saken å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bag skrev:
 

Man kan vel like gjerne spørre hvorfor i alle dager du dusjer du med andre damer? Hva har kjønn med saken å gjøre?

Faktumet at man ikke vil dusje med menn kanskje? 
Det er ingen kultur for felles kjønnsdusj i Norge, selv ikke i vikingtiden. Da hadde de egne dager for damer å vaske seg og egne dager for menn. ._.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Drakan said:
 

Faktumet at man ikke vil dusje med menn kanskje? 
Det er ingen kultur for felles kjønnsdusj i Norge, selv ikke i vikingtiden. Da hadde de egne dager for damer å vaske seg og egne dager for menn. ._.

Det er ikke helt riktig. Det var store lokale variasjoner. Variasjonene ble mindre når folk begynte å reise mer og media spredte de samme holdninger over et større område. Hvis du leser eldre reiseskildringer fra Norge (1200 tallet og 1500 tallet) så var en reaksjonene overraskelse over hvor store variasjonene kunne være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Drakan said:
 

Faktumet at man ikke vil dusje med menn kanskje? 
Det er ingen kultur for felles kjønnsdusj i Norge, selv ikke i vikingtiden. Da hadde de egne dager for damer å vaske seg og egne dager for menn. ._.

Felles (naken) badstu var spesielt vanlig i områder påvirket av finner eller tyskere (hansatiden). Det var også vanlig lengst nord i landet. I sør-norge var det mindre vanlig men fant mindre steder hvor naboene badet og gikk i badstu sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, kat-e skrev:
 

https://www.document.no/2018/11/04/hva-tror-vi-pa/?cn-reloaded=1

Snart kan personer som har penis (er det lov å si det?) eller ikke vet hvilket kjønn de er, få lov å dusje i damegarderoben.

Det kan de allerede. Men i dag kan vel stedet nekte deg det.

3 timer siden, Drakan skrev:
 

Vil ikke ha en fysisk mann damergarderoben uansett hva de sier de føler seg som. 
Jeg er ikke komfortabel med å dusje naken med en mann i felles dusjer. 
Det er bedre med de små dusjene alle anlegg i dag har, med egne dører, som uansett kjønn kan bruke. 

Så slem du er mot trannskjønnede. Skam deg.

1 time siden, FrankDrebin skrev:
 

En hvilken som helst mannsgris kan jo påstå at han "ser seg selv som kvinne" og ha det alle tiders i damegarderoben. 

Man må vel fylle ut et skjema til skattetaten for å bytte kjønn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor de har kjønnsegregerte garderober. Det er fjottete og tar masse unødig plass. Lærte vi ingenting av apartheid?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Brutex skrev:
 

Felles (naken) badstu var spesielt vanlig i områder påvirket av finner eller tyskere (hansatiden). Det var også vanlig lengst nord i landet. I sør-norge var det mindre vanlig men fant mindre steder hvor naboene badet og gikk i badstu sammen.

 

11 minutter siden, Brutex skrev:
 

Det er ikke helt riktig. Det var store lokale variasjoner. Variasjonene ble mindre når folk begynte å reise mer og media spredte de samme holdninger over et større område. Hvis du leser eldre reiseskildringer fra Norge (1200 tallet og 1500 tallet) så var en reaksjonene overraskelse over hvor store variasjonene kunne være.

Badstu er ikke DUSJ. -_-
Og man går med badetøy i badstu når det er felles og dekker seg faen meg med håndduk. -_-

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:
 

Det kan de allerede. Men i dag kan vel stedet nekte deg det.

Så slem du er mot trannskjønnede. Skam deg.

Man må vel fylle ut et skjema til skattetaten for å bytte kjønn.

Jeg er en homofil mann født i en kvinnekropp.... så...  om noen har rett å si noe er jeg en av de. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Drakan skrev:
 

Hadde det vær noe annet som handicapet så hadde jeg vært mer åpen for løsninger. :) 
Det er derimot allerede tilrettelagt på skoler og på trening med kjønnsnøytrale dusjer og do. 😕 
Man kan godt se seg som kvinne eller mann og være i en prosess for endring til den siden, men å gjøre det uten hensyn til andres følelser og tanker. 

Hva om en kvinne som er offer for voldtekt kommer inn i en dusj hvor noen henger med penisen sin og bare "Nei jeg er kvinne". 
Hva slags hensyn er det til kvinner som blir redd for å dra på trening og svømmehaller fordi de er redd for å møte en mann (som mener de er dame)? Man er ikke et kjønn før eventuelle endring, og da burde man forholde seg til noe kjønnsnøytralt av hensyn til andre. 

Du trenger ikke kappe av deg tisseluren for å være dame. Chicks with dicks er en greie. 

Du ser argumentene dine kan brukes til å argumentere for rasisme?

Hvis jeg er irrasjonelt redd for mørkhudede, burde vi gi dem egne garderober? Riktig løsning på vrangforestillinger er å gå til psykolog, ikke å endre samfunnet og gjøre det upraktisk for alle andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Drakan skrev:
 

 

Badstu er ikke DUSJ. -_-
Og man går med badetøy i badstu når det er felles og dekker seg faen meg med håndduk. -_-

Jeg er en homofil mann født i en kvinnekropp.... så...  om noen har rett å si noe er jeg en av de. -_-

Man trenger ikke være en laks for å mene noe om oppdrettsnæringen. Det er et fjottete og ufølsomt argument.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:
 

Du trenger ikke kappe av deg tisseluren for å være dame. Chicks with dicks er en greie. 

Du ser argumentene dine kan brukes til å argumentere for rasisme?

Hvis jeg er irrasjonelt redd for mørkhudede, burde vi gi dem egne garderober? Riktig løsning på vrangforestillinger er å gå til psykolog, ikke å endre samfunnet og gjøre det upraktisk for alle andre.

Er ikke rasisme at noen som har en kukk ikke skal dusje med damer. -_-

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev:
 

Man trenger ikke være en laks for å mene noe om oppdrettsnæringen. Det er et fjottete og ufølsomt argument.

Driver du rasisme nå. 🤔
Undertrykker du meningene mine fordi jeg er mann i kvinnekropp? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drakan skrev:
 

Er ikke rasisme at noen som har en kukk ikke skal dusje med damer. -_-

Hva er egentlig forskjellen på å ha en stor klit og en liten kuk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...