Gå til innhold

Bohemian Rhapsody


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har sett den! Likte den veldig godt! Det eneste jeg lurte på, er om de virkelig ikke spilte We Will rock you under den store Live Aid-konserten som de var med på?! I filmen får man inntrykk av at den låten ble laget spesielt for at de trengte å lage en sang som de ville ha publikum med på. Derfor ble den laget. Men den ble ikke spilt der selv om mange publikummere sang med på flere av deres sanger?

 

Jeg kan gjerne se filmen igjen, gjere også på kino. :)

 

Anonymkode: 44207...e6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er masse faktafeil i den filmen. De ga for eksempel ut albumet "The Works" året før Live Aid, og var på turne store deler av det året. De hadde aldri noen lang pause, og var veldig fit for fight på Live Aid. 

Freddie fikk ikke diagnosen sin før i 1987, to år etter Live Aid. Han døde riktignok av lungebetennelse, men ikke før i 1991. 

We will rock you ble utgitt i 1977, mange år før Live Aid. 

Det er masse annet som er galt også, og masse som er overdrevet for å få en mer dramatisk film. Filmen er kul nok den, men det er vel så mye fiction som fakta. 

Jeg håper ikke folk ser den som en dokumentar, den er laaangt ifra det. 

Anonymkode: 18e0d...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte denne filmen veldig godt, selv om den inneholdt en del faktafeil. Man blir bare glad av å høre den musikken, selv om det også er en del triste ting. Filmen dveler ikke så mye ved Freddie Mercurys sykdom. Forøvrig hadde jeg ingen anelse om at han var av indisk familie. Tanken hadde aldri slått meg i det hele tatt. Da jeg så foreldrene hans i filmen tenkte jeg først, hva, var han adoptert? Og nå, nei, indisk? Virkelig, indisk, Freddie Mercury?? Mulig jeg er den eneste i verden som ikke hadde fått det med meg. 😄

Anonymkode: 2cb63...4a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er interessert, en liste over alle albumene de gav ut fra starten i 1973 og frem til Freddie døde i 1991. Litt mer enn det filmen viser. ;) 

De har gitt ut masse etter 1991 også, men da blir lista litt lang. ;)


Queen (1973)
Queen II (1974)
Sheer Heart Attack (1974)
A Night at the Opera (1975)
A Day at the Races (1976)
News of the World (1977)
Jazz (1978)
Live Killers (1979; livealbum)
The Game (1980)
Flash Gordon (1980)
Hot Space (1982)
The Works (1984)
A Kind of Magic (1986)
Live at Wembley '86 (1986; livealbum)
Live Magic (1986; livealbum)
The Miracle (1989)
A Night at the Opera (1991 remix) (1991)
Innuendo (1991)
 

Anonymkode: 18e0d...12f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg som svarte det første svaret her. Ser de spilte We Will rock you på Live aid. Det finnes opptak av det på YouTube. Husker ikke helt om det kommer frem i filmen, men om man ikke fokuserer så mye på fakta, men kun på sangene hovedsakelig, så er filmen flott. :)  

Anonymkode: 44207...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at jeg bør dra på kino i morgen! Takk.

Anonymkode: 11dac...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med filmen. Rami Malek spiller rollen som Freddie veldig godt. Filmen er ingen dokumentar og den tar noen snarveier og dramatiserer litt, men det funker bra. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gretagarbo

Jeg likte den kjempe godt! Har ikke peiling på Queen så jeg kan ikke si noe om autensiteten på innholdet, men filmen i seg selv var veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2018 den 21.37, AnonymBruker skrev:
 

Har du sett filmen? Hva synes du om den? 

Anonymkode: 11dac...377

Ååå den vil jeg se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å se den selv og tenker det er viktigere at det er en god historie enn at filmen er en god dokumentar. Tenker at det er en film som egner seg å kino fremfor laptopen hjemme siden lyden er såpass sentral. 

Anonymkode: 8217f...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var fantastisk lyd på kino, ja, absolutt verdt det. :)

Anonymkode: 18e0d...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den nå i kveld på kino, likte den kjempegodt! 😁 Jeg virkelig elsker Queen så det var skikkelig gøy 😁

Ja det var noen faktafeil, som at han fikk diagnosen sin i 1985 og fortalte det til bandmedlemmene før Live Aid - han fikk jo først diagnosen i 1987, men hadde jo vært litt dårlig en god stund før, også rundt Live aid. 

Og de fikk det til å virke som om Queen ble oppløst pga Freddie ville ut, da han mente han kunne gjøre større og bedre ting, og at bandet ble bundet sammen igjen før Live aid. Det er jo litt feil - de tok en liten pause og prøvde seg på noe solo greier som ikke slo like godt an, men de beholdt kontakten, og hadde gitt ut et album kort tid før Live aid, så de var jo fit for fight liksom.

Men nå hadde jeg på forhånd bestemt meg for at jeg ikke skulle ha for høye forventninger, forberedt meg på at dette ikke er en dokumentar men en kinofilm, ment for å underholde. En biografi som tar seg noen friheter til å vike unna noen fakta, dramatisere litt, overdrive litt. 

Anonymkode: f04b6...63d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elsket den!
Nå er jeg stor Queen-fan fra før og kjente historien ganske godt, så jeg la merke til faktafeilene i kronologien, men det betød omtrent ingenting for helheten.
Syns castingen var utrolig bra og jeg satt flere ganger og tenkte at det MÅTTE da være Brian May som spilte seg selv... måtte minne meg selv på at han også har blitt eldre siden sist og at han naturlig nok ikke kan spille seg selv som 40 år yngre.... men dæven så lik han var!
Det gjaldt for øvrig de andre også, syns jeg, selv om Rog godt kunne blitt litt eldre i løpet av filmen, slik som de andre gjorde.

Likte også veldig godt hvordan filmen fokuserte på forholdet mellom Freddie og Mary. I virkeligheten så var hun jo faktisk der helt til han døde og arvet halve formuen hans.
Er egentlig ikke noe glad i å gå på kino, men er veldig glad for at jeg valgte å se denne på stort lerret. Den følelsen man fikk da bandet gikk ut på scenen på Wembley var rett og slett gåsehudfremkallende.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Angelheart2 skrev:
 

Elsket den!
Nå er jeg stor Queen-fan fra før og kjente historien ganske godt, så jeg la merke til faktafeilene i kronologien, men det betød omtrent ingenting for helheten.
Syns castingen var utrolig bra og jeg satt flere ganger og tenkte at det MÅTTE da være Brian May som spilte seg selv... måtte minne meg selv på at han også har blitt eldre siden sist og at han naturlig nok ikke kan spille seg selv som 40 år yngre.... men dæven så lik han var!
Det gjaldt for øvrig de andre også, syns jeg, selv om Rog godt kunne blitt litt eldre i løpet av filmen, slik som de andre gjorde.

Likte også veldig godt hvordan filmen fokuserte på forholdet mellom Freddie og Mary. I virkeligheten så var hun jo faktisk der helt til han døde og arvet halve formuen hans.
Er egentlig ikke noe glad i å gå på kino, men er veldig glad for at jeg valgte å se denne på stort lerret. Den følelsen man fikk da bandet gikk ut på scenen på Wembley var rett og slett gåsehudfremkallende.

Brian May må ha fått fatt i en tidsmaskin for å spille seg selv i filmen, altså HERREGUD for en slående likhet! Der traff de virkelig.

Han som spilte John Deacon lignet en del også, spesielt i musikkvideoen I want to break free - helt lik.

«Freddie» synes jeg ikke lignet direkte på ekte Freddie, liksom kroppsbygning og sånn, men liksom kroppspråket, bevegelsene og faktene var såpass treffende og on point at det lignet likevel. Sånn som under Live aid konserten, helt likt!

Og ja, den Live aid konserten, når man så det enorme publikummet, den energien og alt ga meg en fantastisk følelse. Jeg kjente jeg skalv og hadde så mye energi da filmen avsluttet, var så giret! Jeg kunne gjort nesten hva som helst for å ha vært på den konserten. Det beste var jo at på den tiden så var folk helt til stede under konsertene. Nå til dags står jo nesten alle med mobiltelefonene i været og ser konserten gjennom snapchat og instagram. Sørgelige greier...

Anonymkode: f04b6...63d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett den. Og er veldig glad for det. Den fikk frem både latter og tårer. Kan anbefales til de som ikke er Queen fans også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er virkelig en av de beste filmopplevelsene jeg har hatt!! 😍 Så den idag med Atmos-lyd, og det var helt fantastisk!! 😍 

Lo og gråt og jublet og sang og klappet og trampet! 😍 

Anonymkode: cc5ac...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...