AnonymBruker Skrevet 2. mai #7581 Skrevet 2. mai I dag er første gang jeg dropper innveiingen. Veide meg tidligere i uka og var da på samme nivå som forrige fredag, på tross av at jeg har hatt nok en dårlig uke med kosthold. Toppet det hele med en skikkelig fest med venninner i går med mye alkohol og mat. I tillegg eggløsning og oppblåst som en luftballong. så nei, jeg orker ikke det tallet i fleisen! Justere over helga. Tilbake til uka! Anonymkode: 75372...66f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #7582 Skrevet 2. mai Herre min hatt, skrev om vekttap i fjor høst, og har veid meg innimellom, men nå var det en stund siden sist. For ett og et halvt år siden sa vekta 145. Nå i dag, er jeg på 96! Det er en helt sinnsykt stor selvtillitsboost, og jeg er så glad! Og føler riktignok i ettertid det ikke var så stor livsendring. Litt mer aktivitet med å gå istedenfor å ta bussen, spise litt bedre og stramme kraftig inn på alkoholen. Fortsatt litt mage, så blir ikke noe slack foreløpig, med gud for en selvtillitsboost! Anonymkode: ac28a...93c 8 5
AnonymBruker Skrevet 11. mai #7583 Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 16.20): Jeg tråkket på vekta i påska for første gang på en del måneder, og fikk mistanken min bekreftet: jeg har gått opp noen kilo. Det er ikke snakk om mye, men det er nok til at buksene mine strammer litt. Jeg vet egentlig hva som må til, men ble litt tatt av livet og hverdagen, og det har blitt mye lettvinte løsninger og dårlig planlegging. Det har også blitt mye sjokolade og annet snop. Begynte å ta grep etter påske: mer frukt og grønt, skikkelig middag, mindre godis. Jeg har lett for å skeie ut mye når jeg først skeier ut, og kan ikke ha visse ting i hus. Kjøper kun det jeg skal spise i den mengden jeg faktisk vil spise. Anonymkode: 9098b...b96 Tråkket på vekta igjen i dag. Jeg har ikke badevekt hjemme, da har jeg lett for å bli opphengt i det tallet, så jeg låner gjerne vekt når jeg er hjemme hos noen som har. Tallet var lavere enn sist, så det tyder jo på at jeg gjør noe rett. Jeg har overrasket meg selv litt, egentlig, for søtsug den siste uka til tross, så har kokesjokoladen fått lov til å ligge i fred. Jeg har snackset en del på frukt og bær isteden. En fin bieffekt av at jeg trengte å stramme inn kostholdet, er at jeg blir flinkere til å få brukt frukt og grønt jeg handler inn. Hadde en periode hvor jeg kjøpte diverse med en sånn halvveis plan, og så kom jeg sliten hjem, og endte opp med å lage noe helt annet. Nå er jeg flinkere til å lage meg skikkelig middag, og det reduserer definitivt matsvinnet hos meg. Anonymkode: 9098b...b96 1
Sneips Skrevet 14. mai #7584 Skrevet 14. mai Ved stopp på siste tråd var jeg ca 2 kg fra målet ,4 hvis jeg ikke var fornøyd der. Tanken var å leve litt mindre strikt nå videre ettersom det ikke gjensto mye og jeg vil dette skal være en varig ting, ikke rask kur. Det har jeg holdt. Jeg trener hardt (styrke pga betent fot som ikke tillater løping/ mye gåing på asfalt) og jeg spiser sunt, men tillater meg å skeie ut lørdagene. Jeg skulle veie meg annenhver fredag tenkte jeg, men merket at jeg ble litt opphengt i det tallet, og tilsvarende skuffet når det ikke viste resultater. Nå har jeg prøvd på gamle klær som har vært for små i to år og alle passer! Ikke går såvidt på, men sitter som de gjorde før, når jeg var på målvekt 🤩 jeg har derfor bestemt meg for å ikke la meg påvirke av tallet noen uker, og veier meg igjen 6/6. Da håper jeg å være på en vekt jeg trives på og kan bruke sommeren til vedlikehold 🦾 5 1
sminkebord Skrevet 16. mai #7585 Skrevet 16. mai I går fikk jeg første kommentar på vektnedgang av noen som ikke vet at jeg går ned i vekt🥰 Har ventet såå lenge på det. Vet noen synes det er frekt, men de vet jeg har prøvd å gå ned i vekt før, så tror de var ganske trygge på at jeg ikke kom til å bli fornærmet. 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai #7586 Skrevet 17. mai sminkebord skrev (3 timer siden): I går fikk jeg første kommentar på vektnedgang av noen som ikke vet at jeg går ned i vekt🥰 Har ventet såå lenge på det. Vet noen synes det er frekt, men de vet jeg har prøvd å gå ned i vekt før, så tror de var ganske trygge på at jeg ikke kom til å bli fornærmet. Så herlig! Jeg er generelt mot det å kommentere andre sitt utseende, men jeg ønsker også at folk skal se at man har gjort en jobb. Jeg ønsker kanskje at de skal anerkjenne vektnedgangen uten å si "så pen du har blitt!" eller "så bra du ser ut!" eller "nå får du ikke gå ned mer, da forsvinner du", heller si "så flink du har vært!" eller "for en god jobb du har gjort!". Anonymkode: 4d021...2e1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #7587 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så herlig! Jeg er generelt mot det å kommentere andre sitt utseende, men jeg ønsker også at folk skal se at man har gjort en jobb. Jeg ønsker kanskje at de skal anerkjenne vektnedgangen uten å si "så pen du har blitt!" eller "så bra du ser ut!" eller "nå får du ikke gå ned mer, da forsvinner du", heller si "så flink du har vært!" eller "for en god jobb du har gjort!". Anonymkode: 4d021...2e1 Her er det veldig lett å trå feil. Vektnedgang kan skyldes andre ting, som sorg eller traumer. Ville aldri kommentert vektnedgang hvis ikke personen selv spør meg om jeg ser det. Og selv da er jeg litt usikker. Så poenget, at ikke folk kommenterer, betyr IKKE at de ikke ser det! Dere er kjempeflinke🥳 Anonymkode: bd484...310 1
Saima Skrevet 21. mai #7588 Skrevet 21. mai Jeg er så glad, idag har jeg bikket -30 kg!!🫡🫡👏👏🙏 Yey me! 1,5 år med endring av kosthold og aktivitet har gitt resultater, og jeg gleder meg til fortsettelsen😊 7 1 1
Amatariel Skrevet 21. mai #7589 Skrevet 21. mai Saima skrev (14 minutter siden): Jeg er så glad, idag har jeg bikket -30 kg!!🫡🫡👏👏🙏 Yey me! 1,5 år med endring av kosthold og aktivitet har gitt resultater, og jeg gleder meg til fortsettelsen😊 Det er virkelig helt fantastisk! Du må føle deg som en ny person!
Saima Skrevet 21. mai #7590 Skrevet 21. mai Amatariel skrev (Akkurat nå): Det er virkelig helt fantastisk! Du må føle deg som en ny person! Ja, på mange måter, alt ER lettere, både fysisk og psykisk. Var veldig moody før som nå omtrent er borte og det å være lettere i kroppen har gjort aktiviteter til en glede. Vondter har forsvunnet og energinivået er fra en annen verden. Klart, jeg har dager der jeg helst vil skippe trening, men jeg har det så bra nå at det er drivkraft i seg selv🙏 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7591 Skrevet 21. mai Amatariel skrev (1 time siden): Det er virkelig helt fantastisk! Du må føle deg som en ny person! Bra jobba! Litt morsomt, for jeg er ei lita flis på litt over 40 kg, bare, så du har nesten slanket bort hele meg Anonymkode: fa9c4...39e 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7592 Skrevet 21. mai Saima skrev (2 timer siden): Jeg er så glad, idag har jeg bikket -30 kg!!🫡🫡👏👏🙏 Yey me! 1,5 år med endring av kosthold og aktivitet har gitt resultater, og jeg gleder meg til fortsettelsen😊 Bra jobbet! Det er virkelig inspirerende da jeg har "samme vei" å gå. 🥳 Anonymkode: 4d021...2e1 2
Saima Skrevet 21. mai #7593 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Bra jobba! Litt morsomt, for jeg er ei lita flis på litt over 40 kg, bare, så du har nesten slanket bort hele meg Anonymkode: fa9c4...39e Ja, tenke seg til😆
Saima Skrevet 21. mai #7594 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bra jobbet! Det er virkelig inspirerende da jeg har "samme vei" å gå. 🥳 Anonymkode: 4d021...2e1 Ønsker deg all mulig lykke til det🙏
AnonymBruker Skrevet 21. mai #7595 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 7.54): Her er det veldig lett å trå feil. Vektnedgang kan skyldes andre ting, som sorg eller traumer. Ville aldri kommentert vektnedgang hvis ikke personen selv spør meg om jeg ser det. Og selv da er jeg litt usikker. Så poenget, at ikke folk kommenterer, betyr IKKE at de ikke ser det! Dere er kjempeflinke🥳 Anonymkode: bd484...310 Samme her. Det er et par damer fra skolen til barnet mitt som har gått ned betydelig i vekt. Begge to har gått fra høy overvekt til å bli tynne fliser, men ser nå riktig så sunne og flotte ut. Hun ene kjente jeg nesten ikke igjen fordi jeg ikke hadde sett henne på en stund, men kommenterte bare kort at hun ser fresh ut. Det datt liksom bare ut av meg fordi hun var så slank og pent kledd. Det knøt seg litt i magen i det jeg sa det, for tenk om det faktisk var sorg eller traumer som gjorde at hun hadde tatt av alle disse kiloene. Anonymkode: 28157...333
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7596 Skrevet 24. mai Tror jeg "offisielt" har gått inn i overgangsalderen denne måneden. Mensen er to uker sen, fikk premenstruelle symptomer som vanlig når det er vanlig, gikk opp mine 2 kg i vannretensjon som ikke har forsvunnet. Tarmene har sluttet å fungere helt tror jeg 🤣 Faen, vil gå ned mine ukentlige gram. Sååå irriterende å være i PMS- modus i 3 uker.. Spottet litt igår, hvilket jeg ALDRI gjør, det er full flow her fra start. Så er kanskje litt håp. Ser ut å være høygravid av all denne væske. 😪😪 måtte bare ventilere litt. Jeg er ikke klar for å komme i overgangsalderen. Er fortsatt 25 og lever livet, neida, er 42 som har levd livet, men likevel. Anonymkode: 4d021...2e1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #7597 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Tror jeg "offisielt" har gått inn i overgangsalderen denne måneden. Mensen er to uker sen, fikk premenstruelle symptomer som vanlig når det er vanlig, gikk opp mine 2 kg i vannretensjon som ikke har forsvunnet. Tarmene har sluttet å fungere helt tror jeg 🤣 Faen, vil gå ned mine ukentlige gram. Sååå irriterende å være i PMS- modus i 3 uker.. Spottet litt igår, hvilket jeg ALDRI gjør, det er full flow her fra start. Så er kanskje litt håp. Ser ut å være høygravid av all denne væske. 😪😪 måtte bare ventilere litt. Jeg er ikke klar for å komme i overgangsalderen. Er fortsatt 25 og lever livet, neida, er 42 som har levd livet, men likevel. Anonymkode: 4d021...2e1 Kanskje du er gravid? Anonymkode: 28157...333
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7598 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (17 timer siden): Kanskje du er gravid? Anonymkode: 28157...333 Haha ja kanskje det. Bare 6 måneder over termin 😅 😅 Anonymkode: 4d021...2e1
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7599 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 2.5.2025 den 21.02): Herre min hatt, skrev om vekttap i fjor høst, og har veid meg innimellom, men nå var det en stund siden sist. For ett og et halvt år siden sa vekta 145. Nå i dag, er jeg på 96! Det er en helt sinnsykt stor selvtillitsboost, og jeg er så glad! Og føler riktignok i ettertid det ikke var så stor livsendring. Litt mer aktivitet med å gå istedenfor å ta bussen, spise litt bedre og stramme kraftig inn på alkoholen. Fortsatt litt mage, så blir ikke noe slack foreløpig, med gud for en selvtillitsboost! Anonymkode: ac28a...93c Herregud så bra jobba, og virkelig inspirerende!! Anonymkode: 07e24...d59
AnonymBruker Skrevet 25. mai #7600 Skrevet 25. mai Hei alle😊 jeg er så smått i gang med livsstilsendring, begynte på 86 kg. Har kommet med ned på 83. Synes det går sent, og spesielt når min mann går ned 5 kg på noen dager bare😅 dog har vi litt ulike taktikk, og jeg håper min vil funke for meg på lang sikt. Jeg har regnet meg frem til at jeg holder meg på 1500 kcal pr dag til jeg når målet mitt. Var på en kroppsscanning for noen år siden og tallet 56 var liksom idealet som denne maskinen fortalte meg jeg burde veie. Er 163 cm høy. Har tidligere vert nede på 62 og 67, og husker jeg var fornøyd på begge. Og føler sånn sett at 10 kg mindre enn 67 hvor jeg var fornøyd høres litt for mye ut. Så klarer ikke lande helt på hva mitt egentlige mål er. Men tror jeg har landet på 62 i første omgang, og så ser jeg når jeg kommer dit hva jeg mener. Ved 62 kg vil jeg ha en vedlikeholdsforbrenning på 1800 - 2000 avhening av aktivitet. Tenker da at 1500 er et fint sted å ligge nå, merker at jeg klarer å finne måltider som holder meg god og mett og søtsuget er borte etter jeg begynte å planlegge mat og spise jevnt. Bør jeg "booste" vektnedgang med cheat day? Noen som har gjort det, evt hvor høyt bør jeg går denne dagen. Feks 2000 kcal? Og hvor ofte? 😊 Andre innspill?🙌 Anonymkode: 07e24...d59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå