Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Tilbake på 70,8 (likt som for 3 uker siden). Gikk opp litt 400g tilsammen de siste to ukene for å så gå ned igjen. 

Er så nære 68 som vil gi meg bmi på normalvektig. Har nå en bmi som tilsier overvektig, men føler meg mye freshere nå enn i februar. Har skjedd mye siden den gang, merker godt at jeg hat gått ned en del😊 Trening er ikke lenger et ork, nå er det nesten stress om jeg ikke får planlagt inn treningsøkter. Blir sur når foreldremøter krasjer med «min» time på treningssenteret. 🤪😂  Føler meg som et nytt menneske rett og slett, håper å holde på det også etter jeg forhåpentligvis kommer i mål med de siste kiloene😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veier akkurat 100 kg nå, og gleeeder meg til å se tosifret igjen. Det er lenge siden sist! 

Anonymkode: 784e7...621

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom og sier hei :) Har veid meg et par ganger i pauseukene mine, og er nå fremdeles på laveste vekt, 68.5. Mulig jeg slenger meg med i vinter-tråden etterhvert, men syns det er godt å vite at jeg er stabil der jeg er, at jeg ikke hopper opp igjen. 

Dere er flinke alle sammen! :) God helg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Navani said:

Titter innom og sier hei :) Har veid meg et par ganger i pauseukene mine, og er nå fremdeles på laveste vekt, 68.5. Mulig jeg slenger meg med i vinter-tråden etterhvert, men syns det er godt å vite at jeg er stabil der jeg er, at jeg ikke hopper opp igjen. 

Dere er flinke alle sammen! :) God helg!

Fantastisk! Godt jobba 😄 god helg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg turte endelig å bli med i ned i vekt før jul-tråden. For denne diskusjonstråden er felles, er det egen tråd for hver ned i vekt-tråd?

Skummelt og inderlig flaut å skrive opp tall sånn på et forum, men håper det skal hjelpe meg med å stå til ansvar for egen livsstilsendring. (Hvis ikke så fremstår jeg uansett som en løk :ler: )

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Kepaløk skrev:

Hei hei!

Jeg turte endelig å bli med i ned i vekt før jul-tråden. For denne diskusjonstråden er felles, er det egen tråd for hver ned i vekt-tråd?

Skummelt og inderlig flaut å skrive opp tall sånn på et forum, men håper det skal hjelpe meg med å stå til ansvar for egen livsstilsendring. (Hvis ikke så fremstår jeg uansett som en løk :ler: )

Denne er felles ja, velkommen :hoppe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Navani skrev:

Denne er felles ja, velkommen :hoppe:

Takk!

Har allerede startet, og holdt på i litt over tre uker. Eneste "fordelen" med å være så tung som meg er jo at det gjerne kan gå fort i starten. Har mistet seks kilo totalt, med mindre for hver uke. Er derfor veldig spent på hvordan det fortsetter, og ikke minst hvordan min motivasjon takler det å stå stille etterhvert. Som helt sikkert kommer til å skje.

Sier jo til meg selv at vekten ikke er viktig, det er livsstilsendringen som er viktig. Og ja, det er jo riktig, men jeg er en så enkel sjel at jeg lar meg motivere (evt. demotiveres) av disse tallene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo❤️ flere enn meg som sliter finne riktig "diett"? Har hevet meg på lavkarbo, mest for å bli kvitt søtsuget. Det har hjulpet litt, men er en sosialt hemmende livsstil. Jeg liker jo å treffe venner over mat og litt vin en gang i blant. Veier nå ca 60 kilo og skal ned minst 6-7 (er lav i høyde). Vanskelig å motivere seg selv, men misliker bilringene rundt magen.. 

Anonymkode: 40bb7...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo❤️ flere enn meg som sliter finne riktig "diett"? Har hevet meg på lavkarbo, mest for å bli kvitt søtsuget. Det har hjulpet litt, men er en sosialt hemmende livsstil. Jeg liker jo å treffe venner over mat og litt vin en gang i blant. Veier nå ca 60 kilo og skal ned minst 6-7 (er lav i høyde). Vanskelig å motivere seg selv, men misliker bilringene rundt magen.. 

Anonymkode: 40bb7...b6b

Går ikke på diett. Spiser bare litt mindre enn jeg gjorde før :) finner alltid en måte å gjøre hvert måltid litt sunnere. Dropper risen/pastaen på restaurant, etc..

Anonymkode: 784e7...621

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 9.36, AnonymBruker skrev:

Veier akkurat 100 kg nå, og gleeeder meg til å se tosifret igjen. Det er lenge siden sist! 

Anonymkode: 784e7...621

99,6 nå😍

Anonymkode: 784e7...621

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin tråd! Skal prøve å følge med litt her jeg også for motivasjon. Veide 104,2 sist fredag og gleder meg så sykt til å komme under 100. Drømmer om å se meg selv som normalvektig og med normal bmi. Men veien er lang og motivasjonen er ikke alltid til stede.. heldigvis er den det nå, og selv om jeg ikke får trent så mye med et lite barn her hjemme så går vi tur hver dag, 2x 1 time og 3 dager er første turen jogging! Spent på neste veiing.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallo❤️ flere enn meg som sliter finne riktig "diett"? Har hevet meg på lavkarbo, mest for å bli kvitt søtsuget. Det har hjulpet litt, men er en sosialt hemmende livsstil. Jeg liker jo å treffe venner over mat og litt vin en gang i blant. Veier nå ca 60 kilo og skal ned minst 6-7 (er lav i høyde). Vanskelig å motivere seg selv, men misliker bilringene rundt magen.. 

Anonymkode: 40bb7...b6b

Går ikke på diett (sånn i mine øyne ihvertfall). Teller kalorier, men spiser som før bare i mindre mengder. Har kuttet godteri siden januar og ser for meg at jeg fortsetter med det, dvs at det jeg gjør nå blir normalt kosthold for meg. Kan/får lov til å spise dessert og chips, men i moderate mengder. Om jeg spiser godteri så kjenner jeg på søtsuget i flere dager og jeg spiser da mer på impuls.

Som selverklært chipsoman er jeg litt stolt over at det nå føles greit å bare spise en liten mini-chipspose fra Normal 🙈🙂 og jeg må ikke lenger absolutt spise chips hver helg. Koser meg heller med å kjøpe og tilberede mat som jeg før har tenkt er for dyrt (salmalaks, serranoskinke...). Nå kan jeg glede meg like mye over å skulle lage en digg salat som å kaste meg over Sørlandschipsen (Ja, jeg er virkelig gal etter chips 😆).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Elysian skrev:

Går ikke på diett (sånn i mine øyne ihvertfall). Teller kalorier, men spiser som før bare i mindre mengder. Har kuttet godteri siden januar og ser for meg at jeg fortsetter med det, dvs at det jeg gjør nå blir normalt kosthold for meg. Kan/får lov til å spise dessert og chips, men i moderate mengder. Om jeg spiser godteri så kjenner jeg på søtsuget i flere dager og jeg spiser da mer på impuls.

Som selverklært chipsoman er jeg litt stolt over at det nå føles greit å bare spise en liten mini-chipspose fra Normal 🙈🙂 og jeg må ikke lenger absolutt spise chips hver helg. Koser meg heller med å kjøpe og tilberede mat som jeg før har tenkt er for dyrt (salmalaks, serranoskinke...). Nå kan jeg glede meg like mye over å skulle lage en digg salat som å kaste meg over Sørlandschipsen (Ja, jeg er virkelig gal etter chips 😆).

Huff, jeg klarer ikke styre meg med å spise usunn mat i små mengder, så har kutta det ut rett og slett. Spiser sunn LK mat mens jeg passer på kaloriene. Trøkker ikke i meg baconcrisp og majones... 

La meg sulten idag men minner meg på at sult er kun en følelse🙄

Anonymkode: 40bb7...b6b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener masse , teller kalorier og har holdt meg unna sukker.Jeg er sulten på kveldene. Jeg har ikke regnet på hvor mye jeg har gått ned, men merker det på klærne

Anonymkode: aad54...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Åh, jeg synes det er så vanskelig med kontinuiteten! Kan fint holde meg til ordentlig kosthold 1 uke eller 2. Men såååå. Enten blir jeg sjuk, eller stress, eller fest, eller, eller eller!

Og rare er nå, når jeg ble sjuk (halsbetennelse, feber) og bare hadde lyst på høykarbo usunn mat, så gikk jeg ned i vekt! Mens jeg i to uker har spist ca 1500 kaloerier lavkarbo. 

Jeg spiser lavkarbo for det er det eneste som hjelper mot overspising og "lysten" på ekstra brød, vaffler, boller, etc...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var konfirmasjonen overstått og jeg sliter (kom inn i bunaden forresten, såg riktignok helt sprengt ut, og fikk knapt puste, men den kom på) . Det ble jo en dag med ufattelig mye god mat og kaker, og dagen etter var det rester. Og dagen etter det var det kakerester. Og nå er alt jeg tenker på sukker. Jeg kan spise alt jeg kommer over, det har sikkert noe å gjøre med at jeg har fått mensen også, men jeg blir aldri fornøyd. Og det trenger ikke være usunne ting, jeg må bare ha mengder. 
Gi meg styrke. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mayoo skrev:

Da var konfirmasjonen overstått og jeg sliter (kom inn i bunaden forresten, såg riktignok helt sprengt ut, og fikk knapt puste, men den kom på) . Det ble jo en dag med ufattelig mye god mat og kaker, og dagen etter var det rester. Og dagen etter det var det kakerester. Og nå er alt jeg tenker på sukker. Jeg kan spise alt jeg kommer over, det har sikkert noe å gjøre med at jeg har fått mensen også, men jeg blir aldri fornøyd. Og det trenger ikke være usunne ting, jeg må bare ha mengder. 
Gi meg styrke. 

Jeg hadde enormt søtsug for noen dager siden. For meg hjalp det å holdd meg opptatt med noe, lese rundt i diverse tråder og dagbøker her inne (det inspirerer veldig) og å tenke på hvorfor jeg ønsker å bli normalvektig. Jeg vet jo også at sukker trigger sukkersuget, og hodet måtte jobbe knallhardt for å minne meg om det, og at å spise sukker bare gjør det enda verre.

Plutselig hadde jeg puttet i megen neve tortillachips(!) etter helgas taco, men heldigvis oppdaget jeg det og rakk å spytte det ut før jeg svelget. Skummelt! 🙉

Anonymkode: 598bb...89f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med her :goodbye:

Midten av 30-åra, og jeg skal ned fra 90kg til 70kg i første omgang 🙈 Første gang jeg virkelig går inn for vektnedgang, og foreløpig går det (mentalt) veldig greit. Kjenner på en ro i forhold til mange grep jeg har gjort, med tanke på at det skal være en endring for livet.

 

 

Noen som har sett dokumentaren «Hvorfor er jeg tjukk?» på NRK? Den var veldig interessant! Om ulike grunner til at man kan være ekstra disponert for å legge på seg, og derav hvordan man bør gripe an vektnedgang (vitenskapelig forklaring på hvorfor f.eks 5:2 de supersmart for noen, men ikke for andre).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt spent på veiing og måling i morgen. Kjenner (som nevnt før) ingen forskjell på kropp eller klær, selv om jeg har gått ned over 5 kilo. Håper bare å nå «høstmålet», så kanskje jeg heller vil begynne å se/kjenne litt mer forskjell fremover.

Det som er litt rart er at jeg ikke kjenner på noen sultfølelse. Magen rumler hele tiden (det gjør den alltid, uavhengig av slanking 😅) men jeg kjenner ikke den typiske følelsen av sult, selv om jeg vet at jeg er i betydelig underskudd. Og det bekymrer meg litt, for før har sultfølelsen vært en klar indikasjon på vektnedgang. Så når den ikke er der, så føler jeg at jeg ikke går ned. Menmen, vekten vil vise i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...