Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet i gang med treningen, og kostholdet er bedre. Har gått ned noen kg, ca de som jeg gikk opp i jula :S 

Dere som spiser knekkebrød, hvilken type er det? PT-en jeg hadde for noen år siden sa jeg skulle spise Brisk Lavkarbo knekkebrød, men jeg har store problemer med å få de i meg. Er det noen andre som er lave på kalorier og uten/lite sukker? 

Jeg er alt for glad i brødskiver :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, FlyBabe skrev:

Jeg har kommet i gang med treningen, og kostholdet er bedre. Har gått ned noen kg, ca de som jeg gikk opp i jula :S 

Dere som spiser knekkebrød, hvilken type er det? PT-en jeg hadde for noen år siden sa jeg skulle spise Brisk Lavkarbo knekkebrød, men jeg har store problemer med å få de i meg. Er det noen andre som er lave på kalorier og uten/lite sukker? 

Jeg er alt for glad i brødskiver :(

Spiser ikke brød selv, men når jeg spiser knekkebrød er det kun Fiber Balance som gjelder. 

Anonymkode: 40bfc...059

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 170cm, målet er vel 55/58 kg. Veier 61 nå, vanskelig å gå ned disse kiloene 😅❤️

Anonymkode: afe74...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 170cm, målet er vel 55/58 kg. Veier 61 nå, vanskelig å gå ned disse kiloene 😅❤️

Anonymkode: afe74...634

Dra en tur til fastlegen. 

Anonymkode: e857a...100

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet godt i gang med 2019. Slet litt både med fokus på trening og ikke minst motivasjon i slutten av 2018. Men så langt dette året har jeg hatt en aktivitet hver dag. 

Jeg har satt meg selv mål om styrkeøkter man/ fre og en gå/løpetur ons samt at jeg skal fullføre en utfordring om 1019 km i løpet av 2019. Utfordringen innebærer at jeg må gå på jobben de fleste dager eller så må jeg ha flere gå/løpeøkter i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2018 den 13.53, Mayoo skrev:

Jeg har heller ikke gått ned så mye som ønsket nå i høst. Det kan ha noe med å gjøre at jeg for første gang i livet mitt trener styrke og ikke bare kondisjon. Etter jeg begynte å trene styrke har jeg ikke satt foten min inne hos kiropraktoren pga nakkevondt som jeg slet mye med før. Så greit nok at jeg trener på et relativt dyrt senter, men jeg sparer også 600-1000 kroner i måneden på å ikke gå til kiropraktor. 

Kom meg på trening i dag også! Hurra for det.
Nå bærer det snart i middagsselskap der jeg ikke har tenkt til å begrense meg og spise til jeg blir altfor mett. 

Samme her. Heller trening enn kiropraktor :) Det er min motivasjon for å trene  Annen vekt med 

På 10.11.2018 den 22.55, sommermor skrev:

Jeg veide meg i dag hos mamma, og ble veldig positivt overrasket. Uten å ha slanket meg bevisst, så har jeg gått ned cirka 5 kilo.

Her er det rett og slett bare vanlige turer til butikken eller mye trappegåing som har utslaget.

Det kan skyldes at det var en annen vekt også. Jeg om min samboer hadde hver vår vekt når vi flyttet sammen. De viser sjelden samme tall om man veier seg samtidig

På 12.11.2018 den 10.38, Tran09 skrev:

Hadde besøk av venner som jeg ikke har sett på evigheter. Opplevde spisepress i høy grad, av typen "det er ikke koselig at vi drikker kaffe og spiser bølle når du ikke koser deg også". Jeg svarte som sant er at jeg slanker meg og har vondt i kroppen av alle tidligere boller jeg har spist, så nå må jeg lære meg å kose meg med bare kaffe og godt selskap. Men neida, det var ikke akseptabelt å svare, fordi mat er kos og uten kos har vi det ikke hyggelig. 

Jeg klarte å stå imot spisepress denne gangen  men det kostet. Jeg er rett og slett lei meg, har jeg ødelagt besøket ved å ikke spise? Jeg drakk jo kaffe og vær med på alt. Vennene mine er tynne og vakre, kan spise hva dem vil uten 0 legge på seg og kanskje 30 kg mindre enn meg. Jeg har hormoner som gjør at jeg blir tykk fort, og de forstår ikke hvor vont det gjør i hverdagen. 

Kommer det til å være slik for alltid? Kommer følelsen til å være den samme? Er det verdt det?

Jeg serverer sjelden annet enn svart kaffe, da jeg aldri spiser noe til. Men neste gang dere skal møtes kan du vel bare svare at du nettopp har spist, er mett og ikke orker bolle? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/18/2018 at 10:12 PM, AnonymBruker said:

Et tips til dere som stadig 'sprekker" og sliter med vekta: få kontroll på insulinet deres, så vil det bli lettere. 

Anonymkode: 1cdd9...694

Hvordan gjør man det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 170cm, målet er vel 55/58 kg. Veier 61 nå, vanskelig å gå ned disse kiloene 😅❤️

Anonymkode: afe74...634

Nå tuller du vel? Er like høy som deg og kan ikke ned mer enn til 65kg, veier jeg mindre enn det blir jeg alt for tynn! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Tyttebæra skrev:

Nå tuller du vel? Er like høy som deg og kan ikke ned mer enn til 65kg, veier jeg mindre enn det blir jeg alt for tynn! 

Folk er forskjellige og har ulike preferanser. Jeg er også 170cm, og trives best nå på ca 53kg.

Anonymkode: bd484...310

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, FlyBabe skrev:

Jeg har kommet i gang med treningen, og kostholdet er bedre. Har gått ned noen kg, ca de som jeg gikk opp i jula :S 

Dere som spiser knekkebrød, hvilken type er det? PT-en jeg hadde for noen år siden sa jeg skulle spise Brisk Lavkarbo knekkebrød, men jeg har store problemer med å få de i meg. Er det noen andre som er lave på kalorier og uten/lite sukker? 

Jeg er alt for glad i brødskiver :(

Kornmat er avhengighetsskapende. Når man unngår det helt i 1-2 uker fosrvinner avhengigheten. Du kan jo lage brød av feks nøttemel, men det er som sagt en vanesak dette med brødmat. Selv bruker jeg bacon som "knekkebrød/kjeks".

Anonymkode: 1cdd9...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kornmat er avhengighetsskapende. Når man unngår det helt i 1-2 uker fosrvinner avhengigheten. Du kan jo lage brød av feks nøttemel, men det er som sagt en vanesak dette med brødmat. Selv bruker jeg bacon som "knekkebrød/kjeks".

Anonymkode: 1cdd9...694

Så sykt bullshit. Selvsagt er ikke korn avhengighetsskapende!

Anonymkode: e857a...100

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så sykt bullshit. Selvsagt er ikke korn avhengighetsskapende!

Anonymkode: e857a...100

Hvorfor er det selvsagt?

Anonymkode: 1cdd9...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hiver meg på dere i morgen. Har egentlig helt normal vekt, men trives best når jeg er nærmere 60. Tipper jeg er rundt 68 nå. Erfaringsmessig går de første kiloene fort hvis jeg bare gjør det som trengs. Føler meg motivert, men det er lett å si nå når jeg ligger mett og skal sove. 

Men i morgen skal jeg redusere inntaket. Blir spennende å se. 

Anonymkode: 35d4f...d92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gikk ned 28 kg, ned til 75kg. Har gått opp til 79kg nå.. målet er 70 kg før juni! :) har begynt på Berit Nordstrands tolv uker til et sunnere liv og smalere midje. 

Anonymkode: 21daf...87d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Januar har jeg satt meg et mål om å ikke spise/drikke unødvendig sukker, alkohol, eller raske karbohydrater. Har spist proteinbarer og proteinbuddinger, men det er uten tilsatt sukker 😄 (noen proteinbarer inneholder noen gram sukker per 100 g, men det går bra så lenge det ikke er overdådig mye). Så det har vært en litt myk overgang fra pepperkaker og ribbe :P 

Jeg jobber i tillegg på bensinstasjon, så jeg gruer meg til jobb nå hvor jeg er omringet av godis og usunn mat 😮 😐 😭 Tror jeg får la bankkortet ligge hjemme! 😂

Ellers føler jeg meg i super form! Jeg har satt meg mål å registrere vanninntak via Lifesum (teller kalorier ellers), og så langt ligger jeg på 1.5 - 2 liter vann daglig :) i tillegg til vann fra mat osv. Jeg har også kommet meg tilbake i gode rutiner med trening og spise sunt, så jeg føler meg egentlig kjempe bra i motsetning til 1. nyttårsdag hvor jeg følte meg så elendig etter uker med dårlig kostholt :P 

Anonymkode: 6a151...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gikk ned 28 kg, ned til 75kg. Har gått opp til 79kg nå.. målet er 70 kg før juni! :) har begynt på Berit Nordstrands tolv uker til et sunnere liv og smalere midje. 

Anonymkode: 21daf...87d

Kjøpte nettopp den boken av Berit Nordstrand selv, kosta bare 149 kr på ark nå 🤗🤗 gleder meg til den kommer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne måneden har jeg en hvit måned, hvor jeg skal holde meg unna alkohol helt. Jeg drikker sjeldent fra før så er ikke veldig «Big deal», men har alltid kost meg med et glass vin eller to i helgene, så det er det slutt med denne måneden. 

Februar måned tenkte jeg en hel måned uten brus og godterier. Spiser sunt til vanlig og trener flere ganger i uken. Har vanligvis 1 cheatday i uka, og det har fungert veldig bra, for jeg går ned i vekt samtidig som jeg har funnet et kosthold jeg kan leve med, og ikke en «diett». Men fikk lyst til å prøve en måned uten cheatdays. 

Forslag til flere måneder? Hadde vært gøy med en ny utfordring hver måned 😃 

 

Endret av Tyttebæra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet jeg til en positiv overraskelse! Har vært stuck på 65kg i flere uker og gadd ikke tenke på mat/veie meg i jula. Var redd for å veie meg idag fordi jeg følte meg litt bloated, men da jeg gikk på vekta viste den 64,1kg!  Akkurat den trengtes nå. Var så forberedt på å ha lagt på meg litt, og i hvertfall ikke å ha gått NED. 😄 

Anonymkode: 2daf1...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...