Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da bør du følge med på mineral og vitaminer, og forsikre deg om at du ikke spiser for lite. Dette kan du gå på en gedigen smell med om du ikke passer på. Sykdom og underernært.

Anonymkode: 8747e...0fe

Er under oppfølging av lege og har ingen mangler. 

Hvem i alle dager kunne vel tro noe slikt?? 🙄

Anonymkode: 40bfc...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært slapp i selvkontrollen, og spist når jeg ikke var sulten. :sjokk: var ansiktet mitt etter at jeg så 70-tallet på vekta igjen. Trodde jeg var kvitt deg, men den dengang ei!

Tar rev i seilene i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Zenobia skrev:

Jeg har vært slapp i selvkontrollen, og spist når jeg ikke var sulten. :sjokk: var ansiktet mitt etter at jeg så 70-tallet på vekta igjen. Trodde jeg var kvitt deg, men den dengang ei!

Tar rev i seilene i dag.

Du er nok kvitt det neste gang du veier deg! Og som den fine illustrasjonen viste - det er helt normalt at det går opp og ned. :) Så lenge trenden er en nedadgående kurve så det bra.

Jeg har hatt en rar uke matmessig selv, har holdt meg under 1500 kalorier hver dag men ikke spist spesielt sunt... I morgen er veiedag, jeg er litt nervøs!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag og det var god nedgang, hurra! Var skikkelig nervøs på forhånd, nesten litt merkelig hvor viktig dette har blitt for meg... Første gang i livet jeg har følt at jeg burde gå ned i vekt, så det er litt big deal, men da hjelper det masse med dette forumet.

Har holdt på i tre og en halv uke nå og i dag sprakk jeg litt, egentlig første gang, så det får gå bra. Baguette med reker og så marsipankake, begge deler pga. bursdag på jobben, og jeg valgte å takke ja, og så heller kjøre stramt resten av dagen. Det fine er at jeg spise den kaken fordi jeg virkelig hadde lyst på, ikke fordi jeg følte at jeg ble presset av kolleger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er det tungt. Røde dager står for tur og vekta går opp 😫 håper dette kunner et resultat av det, jeg ligger i kalori underskudd, så d gir ikke mening at jeg skal gå oppover! 😭 

Mandag blir ikke en gøy veiedag denne gangen, så nesten 79 tallet igjen i dag 😭

Kan jo ikke annet enn å fortsette, men gir ikke noe særlig til motivasjonen 😕 hjelper ikke at jeg trolig skal ut på date i helgen, kinodate = mange store fristelser, røde dager = alltid sulten 😫

Trengte en liten «rant» her! 😅😂

Nei burde lære at jeg bare må unngå vekta på visse dager altså! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par dager siden så jeg 72-tallet igjen, og trodde det hadde løsnet. Vel, i dag var det 1 kg opp til 73.7... føler meg tung i kroppen, og er trøtt og sliten. Vanskelig å holde motivasjonen oppe!😢

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener styrke, og spiser sunt.  Det har vært mye stress den siste tiden. Jeg har gått sakte, men sikkert, ned siden jeg startet arbeidet med å gå ned i vekt.

Hvordan er det egentlig mulig at vekten viser 1 kg mindre tre dager etter sist veiing? Jeg synes det er rart når det er så mye på så kort tid?

Endret av FlyBabe
skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ariana807 skrev:

Akkurat nå er det tungt. Røde dager står for tur og vekta går opp 😫 håper dette kunner et resultat av det, jeg ligger i kalori underskudd, så d gir ikke mening at jeg skal gå oppover! 😭 

Mandag blir ikke en gøy veiedag denne gangen, så nesten 79 tallet igjen i dag 😭

Kan jo ikke annet enn å fortsette, men gir ikke noe særlig til motivasjonen 😕 hjelper ikke at jeg trolig skal ut på date i helgen, kinodate = mange store fristelser, røde dager = alltid sulten 😫

Trengte en liten «rant» her! 😅😂

Nei burde lære at jeg bare må unngå vekta på visse dager altså! 

Alltid greit med en liten "rant"! Det er kjipt når det stopper opp eller man går opp i vekt, men det er jo normalt at det ikke er en konstant nedadgående kurve... Men skjønner godt at det ikke er spesielt motiverende! Jeg var på kino i helgen og spiste før jeg gikk hjemmefra, og så spiste jeg bare sukkerfrie pastiller under filmen. Jeg liker vanligvis ikke kinopopcorn men det luktet jo virkelig så sterkt over alt og for første gang fikk jeg veldig, veldig lyst på det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre her som holder på å gå ned i vekt som ikke registrerer vekt? Jeg har tidligere opplevd at tallene på vekta blir altoppslukende, og hvis ikke opplever jeg det som demotiverende, f.eks. at det går for sakte.

Syns nesten det er litt vanskelig å delta i denne typen tråder fordi jeg ikke har målbare resultater å vise til utenom speilbildet og gamle klær 🤔

Anonymkode: ad3e6...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å gå litt tur igjen. Jeg har stagnert, føler jeg. Det sies at kosthold tar kilo, og trening tar gram. Vel, nå prøver jeg med gram, for kiloene sitter godt! Har kommet meg under 70-tallet igjen, heldigvis! Føles som om hvert kilo vil kjempe for plassen sin. De første 10 kiloene gikk greit med kostholdsomlegging – enda jeg brukte flere måneder på det. Men nå? Har så vidt luktet på 68 et par ganger, og deretter føket opp igjen.

Hm :sur:

Ut på tur, aldri sur :rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Er det noen av dere som har prøvd metoden mee fasting? Jeg har sett på andre forum at noen har god effekt av å spise hver 36 time. Jeg jobber og trener, så har selvfølgelig ikke tenkt på noe så drastisk som dette. Har noen prøvd å faste i færre timer og fått noen effekt av det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Vigdis82 skrev:

Hei! Er det noen av dere som har prøvd metoden mee fasting? Jeg har sett på andre forum at noen har god effekt av å spise hver 36 time. Jeg jobber og trener, så har selvfølgelig ikke tenkt på noe så drastisk som dette. Har noen prøvd å faste i færre timer og fått noen effekt av det? 

Jeg faster fra 20-22 timer i døgnet. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Det er fleksibelt.

Det er mange som faster 18 timer, og har spisevindu 6 timer. Det heter Periodisk fast på norsk, intermitten fasting på englesk. Mye på youtube om det.

 

Anonymkode: 40bfc...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg faster fra 20-22 timer i døgnet. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Det er fleksibelt.

Det er mange som faster 18 timer, og har spisevindu 6 timer. Det heter Periodisk fast på norsk, intermitten fasting på englesk. Mye på youtube om det.

 

Anonymkode: 40bfc...059

Tusen takk for tilbakemeldingen! Har du fått noen resultater av denne metoden? Hvordan fungerer dette i hverdagen, spesielt i forhold til trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på storbyferie, kom hjem i dag, og da jeg veide meg i dag så jeg at jeg har gått ned 1,5 kg. Det er alltid sånn for meg når jeg er på ferie, og jeg lurer på hva jeg gjør "galt" hjemme? Jeg har spist det jeg ville, og drukket en del vin. Lurer på om det er en kombinasjon av at jeg ikke småspiser noe utenom restaurantmåltidene, og går mer enn jeg pleier? Må finne ut hva det skyldes.

Anonymkode: 899de...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært på storbyferie, kom hjem i dag, og da jeg veide meg i dag så jeg at jeg har gått ned 1,5 kg. Det er alltid sånn for meg når jeg er på ferie, og jeg lurer på hva jeg gjør "galt" hjemme? Jeg har spist det jeg ville, og drukket en del vin. Lurer på om det er en kombinasjon av at jeg ikke småspiser noe utenom restaurantmåltidene, og går mer enn jeg pleier? Må finne ut hva det skyldes.

Anonymkode: 899de...76d

Du går mer tipper jeg. Samme for meg, jeg spiser som en hest men går mer. Raser ned i vekt på ferier.

Anonymkode: dcd01...071

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har vært på storbyferie, kom hjem i dag, og da jeg veide meg i dag så jeg at jeg har gått ned 1,5 kg. Det er alltid sånn for meg når jeg er på ferie, og jeg lurer på hva jeg gjør "galt" hjemme? Jeg har spist det jeg ville, og drukket en del vin. Lurer på om det er en kombinasjon av at jeg ikke småspiser noe utenom restaurantmåltidene, og går mer enn jeg pleier? Må finne ut hva det skyldes.

Anonymkode: 899de...76d

Du går nok mye mer og som du sier så småspiser du ikke. Jeg er og sånn, pleier ikke å gå opp i vekt på ferie fordi jeg går veldig mye (20.000+ skritt), noen ganger går jeg ned... så jeg tror det ligger i det. 

 

Utenom det... Merker også de gangene jeg ikke er så streng med meg selv går jeg ned i vekt, men jeg er mer opptatt av mål i cm og hvordan klær passer. Jeg har bygget en del muskler nå, så har gått opp 5 kg de siste månedene. Men det var nesten bare muskler og kanskje vann, fordi buksene mine har blirt større. Vekt er ikke alt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på storbyferie, kom hjem i dag, og da jeg veide meg i dag så jeg at jeg har gått ned 1,5 kg. Det er alltid sånn for meg når jeg er på ferie, og jeg lurer på hva jeg gjør "galt" hjemme? Jeg har spist det jeg ville, og drukket en del vin. Lurer på om det er en kombinasjon av at jeg ikke småspiser noe utenom restaurantmåltidene, og går mer enn jeg pleier? Må finne ut hva det skyldes.

Anonymkode: 899de...76d

Du har oppdaget en hemmelighet - hvorfor slanking ikke virker. Når du er på ferie, gjør du det motsatte av hva du tenker at du bør. Mens du i virkeligheten bare gjør det som er bra for deg. Snodig, hva?

Anonymkode: bfe9c...9c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått to uker siden jeg tok rev i seilene, og mitt andre innlegg her. Har ikke telt kalorier, bare kuttet ned på snacking. Gått ned nesten to kilo🥳 Hurra. Jeg har egentlig bestemt meg for at jeg ikke skal fokusere så mye på vekta, og heller på klær. Men det er ikke lett. Må jobbe litt med det. Målet mitt er å gå ned minst tre kilo til. Det tror jeg blir tøft, pga hormonspiral. I fjor da jeg fikk den fikk jeg en appetitt fra helvete. Prøvde å gå ned det jeg gikk opp av den. Fikk det ikke til. Håper det stabilerer seg slik at det er lettere etter et år. Noen med erfaring? 

Endret av Hmmmmmm
Rette på tekst
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag, det som skjer me vekta, jeg skjønner meg ikke helt på dette her.

Jeg var nede i 78,4 kg på mandag, sjeleglad for å se en liten nedgang fra mandagen før. Men hele resten av denne uka har jeg nesten vært oppe i 79. Har nesten hatt lyst til å sitte meg ned å gråte. 

Jeg har jo sett tidligere at disse røde blodige dagene kan gjøre noe med vekta, og har derfor veid meg nå hver dag de siste dagene bare for å se, følge med litt. Opp fra senga i dag og på vekta, og den viser 77,7. Det er ned 1,1 kg fra i går. Jeg har jo sett at fra kveld-dag kan jeg fint «gå ned» 2 kg, men ...

Har noen en forklaring på hvorfor vekta varierer såpass mye? 

Jeg er jo kjempe glad for å se 77 tallet!! Gud om dette skal feries. Jeg skal på kino i kveld, og jeg fortvilte litt over det å ikke kunne ta med noe inn i salen, det er jo en del av hele opplevelsen. Men nå tror jeg jeg skal spandere på meg litt poppkorn. Om jeg spiser litt av den minste størrelsen, så tror jeg at jeg får i meg rundt 30-50g som egentlig er helt greit på en lørdag :) 

Mandag er jo veiedag, så jeg skal ikke si noe helt bestemt før jeg ser tallet 77 igjen mandag morgen tenker jeg😄👍🏻 Men jeg selv kan vite at det når er 9 kg ned 🎉🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Vigdis82 skrev:

Tusen takk for tilbakemeldingen! Har du fått noen resultater av denne metoden? Hvordan fungerer dette i hverdagen, spesielt i forhold til trening?

Har gått ned 8 kg siden romjula. Trener på morgen (da fastet i omtrent 12 timer) eller før fasten brytes. 

Drikker vann og kaffe så mye jeg ønsker, og gidder. Blir som oftest bare 2-3 kopper kaffen om dagen, resten vann. Smakstilsetter av og til med sitron. 

Anonymkode: 40bfc...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...