Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

En tråd for oss som skal ned i vekt. Her kan vi skryte, klage, få råd av andre i samme båt osv.

Legger ved link til "vi som skal ned i vekt før sommeren 2021" om noen flere ønsker å bli med der:
 

 

Endret av Mayoo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprettet egentlig denne tråden fordi jeg hadde lyst til å skryte over å ha kommet meg på trening i dag 💁‍♀️
Nå sitter jeg og kvinner meg opp til å gå ut med hunden. Det er så surt og kaldt. Jeg har virkelig ikke lyst. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går så saaaaakte nedover med vekta for tiden 😥 tror jeg nesten ikke har gått ned noe siden august eller noe. Hat på høsten og mørket og kulden og faenskap! Sånn, takk for meg 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått sakte i år, men det går fremover! Irriterer meg over at veiedag er på fredag, for på lørdager veier jeg alltid (av en eller annen grun) mye mindre :fnise: Gårsdagens vekt: 60,2 kg. Dagens vekt: 59,4 kg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke gått noe ned i høst. Dessverre. (har BMI på 32 akkurat nå, aldri veid mer i hele mitt liv, så lenge på 30-31)

 

Men har trent tung styrke regelmessig (helkropp). Her er noen av fordelene jeg har fått:

- Mindre hodepine pga nakke og ryggont.

- Sterkere i hverdagen, bærer tunge saker mye lettere!

- bedre balanse, kan kle på meg bukser og sokker stående uten støtte.

- Selvtillit, det er noe med å ta 1,5 ganger egen vekt i leg press....

- Kan kjenne musklene mine, spesielt i armer og mage. Til og mannen var imponert, har synlige muskler der som fettlagret er mindre! (tenk om fettet hadde vært borte, DEN muskeldama, haha!)

- Mindre vondt i hofter og rygg. Selv om vekten er der, så er kroppen sterkere til å bære vekten.

 

Styrketreningen gir også struktur i hverdagen, og mer lyst til rett mat. 

 

 

Anonymkode: 75305...d81

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke gått ned så mye som ønsket nå i høst. Det kan ha noe med å gjøre at jeg for første gang i livet mitt trener styrke og ikke bare kondisjon. Etter jeg begynte å trene styrke har jeg ikke satt foten min inne hos kiropraktoren pga nakkevondt som jeg slet mye med før. Så greit nok at jeg trener på et relativt dyrt senter, men jeg sparer også 600-1000 kroner i måneden på å ikke gå til kiropraktor. 

Kom meg på trening i dag også! Hurra for det.
Nå bærer det snart i middagsselskap der jeg ikke har tenkt til å begrense meg og spise til jeg blir altfor mett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg begynte før sommeren å gå ned i vekt, gikk fra ca 81/82 kg til mitt laveste siden før graviditetene, 76,5 kg. Så kom sommerferien og alt gikk rett vest, var tilbake på 81/82 kg i august.. 

Så begynte jeg igjen å ta rev i seilene, i september en gang, og legge om livsstil/kostholdet. Har gått ned til 77,1 kg, men etter denne helgen hvor jeg skeiet litt ut så er redd vekten er gått litt opp igjen.. 😐 Tenker det er viktigst at den sakte men sikkert stabiliserer seg på å bli mindre, altså ikke for fort ned, for da går det så fort opp igjen.. Målet mitt er 75 kg før jul og håper virkelig at jeg klarer det!!

Trening i uken som var: en økt på treningssenter med styrke og kondisjon. En økt hjemme med yoga, en økt med løping på tredemølle i går. Og i dag vært på svømming med mann og barn😊

Merket i dag at jeg kunne ta på meg den nye bikinien jeg kjøpte i begynnelsen av sommerferien, uten å føle meg som en elefant! Følte meg faktisk litt lekker, mannen var enig.😉 Det var en fin motivasjon å kunne ta på seg noe som var alt for lite for bare et par mnd siden. Men skeiet litt ut i dag og i går som sagt..

Anonymkode: 9f3f9...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Diamant

Har holdt på med slanking og trening siden mars.Har tatt av 13 kg,så nå er det å holde vekten der den er nå.

Trener styrke 4-5 dager i uka og tar meg gjerne en tur i skogen iløpet av helga😊

Nå fokuseres det på å holde treningen i gang og et sunt kosthold😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en meget god periode i det siste. Har gått ned rundt 80 kg, veide 166 kg, er nå nede på noen og 90, og vil ned til 75-80 kg. Det stagnerte litt i sommer, men så har det plutselig skutt fart igjen. Det føles deilig!

Jeg har sikkert gitt vekk 20 svarte søppelsekker med klær, og nå merker jeg at størrelse 46 begynner å bli for stor også. Morsomt og gøy, og ei på jobben kommenterte det på fredag siden jeg hadde på meg en ganske tettsittende bukse og topp.

I dag derimot har jeg gått litt på en smell, det ble date med Ben & Jerry. Samtidig jeg har gått veldig mye i helgen, og går generelt mye, så litt får man tåle. Så lenger jeg ender på minussida for uka. ;) 

  • Liker 37
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har over en lang periode gått ned fra 86kg til 63kg, og er veldig fornøyd med det:) La på meg til 66kg nylig da jeg møtte veggen på jobb. Nå er jeg i prosess med rehabilitering og jobb-bytte, så jeg har satt meg det beskjedne målet om å nå 63kg innen jul.

Har kommet så langt at jeg forsøker å gå mye tur, forsøker å jogge på gode dager, har også startet med litt lett styrke. Nå må jeg bare få kostholdet med. Spiser ikke så dårlig eller ensformig, men spiser litt for mye, og over tid så blir det jo litt.

Anonymkode: 6a912...883

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått ned fra 72kg til 67 kg og vil ned til 60. De første 3 kiloene gikk så fort, men nå føler jeg at det går utrolig sakte. Er ikke særlig flink til å trene, så jeg fokuserer mest på kostholdet og porsjoner, men det er ikke særlig motiverende å telle kcal hver eneste dag når jeg så vidt har sett endring de siste ukene.. Jeg skal få mensen imorgen, så håper litt på at det har noe med at hvertfall den siste uka har gått så treigt og at det går over om noen dager :) 
Om så vekta ikke rører på seg så skal den ihvertfall IKKE gå oppover igjen :P 

Anonymkode: 2daf1...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Gikk på en McDonalds smell i dag. Er det som er ulempen når en først har dager der en spiser altfor mye og altfor godt. Vanskelig å slutte mens leken er god. 

Men ny dag og nye muligheter i morgen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.11.2018 den 13.59, Nuttery skrev:
 

Det har gått sakte i år, men det går fremover! Irriterer meg over at veiedag er på fredag, for på lørdager veier jeg alltid (av en eller annen grun) mye mindre :fnise: Gårsdagens vekt: 60,2 kg. Dagens vekt: 59,4 kg.

Haha, akkurat samme her. Veier mindre på lørdager 😅

 

 

Har gått ned 16 kilo siden mai. Er veldig fornøyd (og litt stolt). Nå har det endelig begynt å gå nedover igjen etter en litt treg periode. 

Anonymkode: f5e56...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for første gang prøvd å gå ned i vekt uten stress med telling av kalorier eller karbohydrater og uten trening (dvs jeg går ca 1 time tur med hunden pr dag).. Jeg begynte i slutten av september og har faktisk gått ned 8 kg. Jeg spiser vanlig mat i mindre posjoner (slik at jeg ikke går rundt og er sulten) og jeg spiser mye frukt når som helst på døgnet. Lørdager spiser jeg hva jeg vil, men til min overraskelse er det ikke så mye ekstra jeg har lyst på.

Det jeg har merket meg nå er at det ikke er noe stress rundt maten. Jeg tenker ikke på at jeg slanker meg. Og DA føler jeg egentlig at jeg har funnet en livsstil jeg kan leve med. Det er iallefall hva jeg håper.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så imponert over dere! Motiverende å se resultatene deres :) Jeg har nå begynt å ta tak selv og blir med på tråden som kommer etter jul. Jeg har mye jeg må gå ned og det har føltes helt uoverkommelig, men nå er jeg endelig så smått i gang.Har bestilt vekt på nettet nå så da får jeg litt mer overblikk over vektnedgangen. Prøver selvfølgelig å gå ned før jul også, alle monner drar :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dere som er på vei nedover? Hva gjør dere, helt konkret?

Og; damn, dere er utrolig flinke!!

Anonymkode: a16ef...aa7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Dere som er på vei nedover? Hva gjør dere, helt konkret?

Og; damn, dere er utrolig flinke!!

Anonymkode: a16ef...aa7

Loggfører alt jeg spiser i Lifesum slik at jeg passer på å ikke spise mer en 500 under energibruken ila dagen. Bruker pulsklokke for å estimere energibruken. Trener hver dag for å kunne spise mer 😄  Logger ALT - drikke, oljer, nøtter, pastiller etc. Alt. 

Anonymkode: 118ab...eb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...