Lindskys Skrevet 18. august #7661 Skrevet 18. august Emalje skrev (1 minutt siden): Ja, det er jo helt opp til hver og en hva man synes er enklest. Bladde meg bakover i arkivet for å se på de første trådene fra 2014-ish, og der hadde trådstarter et excelskjema og oppdaterte selv ørten oversiktsinnlegg på starten av tråden over alles vektnedgang. Dét virker som mye jobb 🫣 Er ikke ute etter å kuppe tråden! 😱😱😱
Queen94 Skrevet 18. august #7662 Skrevet 18. august Jeg har klart å gå ned 10kg, men i sommer har jeg gått opp igjen 2 kg. Planen er fra i dag og periodisk faste og gå ned igjen. 3
AnonymBruker Skrevet 18. august #7664 Skrevet 18. august Jeg synes vektråden er fin som den er, men savner heller litt mer aktivitet i denne. Savner å lese litt hver dag om hvordan dere dager er, både på godt og vondt, for egen motivasjon. Vil ikke være den som «hele tiden» skriver og skriver, spesielt ikke om det ikke kommer noe svar tilbake. Er kanskje ca halvveis i min vektnedgangsprosjekt. Tar det rolig denne gangen, da jeg gikk opp alt første gang jeg gikk inn og det gikk for fort. Er 2-3 kg unna hva jeg stoppet på den gang. Men nå føler jeg at jeg har kontroll over å ha funnet en måte å leve som dette videre. Tenker derfor at 5-10 kg til er realistisk, men når vel ikke dette før til neste sommer (tenker jeg er mest realistisk å tro). Og selv om jeg også da kommer til å fortsette i tråden vi som skal ned i vekt, så vil det være veldig motiverende å fortsette som vedlikeholder. Det synes jeg er spennende å følge med på de som gjør det i tråden nå også. Men skulle derfor ønske litt mer aktivitet her, for daglig motivasjon og støtte, for meg selv og andre. Anonymkode: c444a...275 4 1
Saima Skrevet 18. august #7665 Skrevet 18. august Jeg er enig, og det er jo mange spørsmål om alt mulig rart i forhold til vekt/kosthold som blir laget som egne tråder som sikkert fint kunne blitt tatt opp her🙏 Jeg leste litt om det med vektnedgang og kosthold, og vektnedgang og ny vekt betyr også at du må fortsette med mindre inntak av mat for resten av livet. Jeg tror det er der mange går på en smell, man oppnår ønsket vekt og øker inntaket. Jeg leste et sted at om en har 10% kaloriunderskudd frem til du oppnår ønsket vekt, så kan en plusse på ytterligere 10% underskudd for å beholde vekta ettersom en har blitt mindre og dermed trenger færre kalorier. Det sier seg selv at da er det ikke plass til mye snacks/kaker, men selvsagt av og til, i mindre mengder enn man før tok. 1 1
Saima Skrevet 18. august #7666 Skrevet 18. august Haha, og dette var vel ikke akkurat motiverende, men jeg tenker ved å skape seg gode vaner, så er det mye som kan erstatte det som er usunt og som kan spises ofte- til og med daglig🙏
ÅstaBåsta Skrevet 18. august #7667 Skrevet 18. august Skal vi dra i gang en ukesutfordring knyttet til fysisk aktivitet? 🥳 Minst 3 økter med fysisk aktivitet (>30 minutter) fullført i løpet av uka. Noen som er med? 💪🏻 2
Emalje Skrevet 18. august #7668 Skrevet 18. august Queen94 skrev (2 timer siden): Jeg har klart å gå ned 10kg, men i sommer har jeg gått opp igjen 2 kg. Planen er fra i dag og periodisk faste og gå ned igjen. Gratulerer med 10 kg! Det er virkelig bra jobba 2 kg er jo ikke så mye. Tipper vekta stabiliserer seg igjen når du er tilbake til normalt kosthold? AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Men skulle derfor ønske litt mer aktivitet her, for daglig motivasjon og støtte, for meg selv og andre. Anonymkode: c444a...275 Jeg er med! Kan jo føles litt som om jeg snakker med meg selv i dagbokinnleggene mine under vektnedgangstråden. Skal prøve å sjekke inn oftere her i stedet! Saima skrev (13 minutter siden): Jeg leste litt om det med vektnedgang og kosthold, og vektnedgang og ny vekt betyr også at du må fortsette med mindre inntak av mat for resten av livet. Jeg tror det er der mange går på en smell, man oppnår ønsket vekt og øker inntaket. Jeg leste et sted at om en har 10% kaloriunderskudd frem til du oppnår ønsket vekt, så kan en plusse på ytterligere 10% underskudd for å beholde vekta ettersom en har blitt mindre og dermed trenger færre kalorier. Det sier seg selv at da er det ikke plass til mye snacks/kaker, men selvsagt av og til, i mindre mengder enn man før tok. Oi 🧐 Er bare hobbyforsker på dette temaet, uten særlig god merittliste når det gjelder vedlikehold.. Ser på det som en like stor utfordring som å gå ned i vekt i seg selv! I gamledager var det en egen tråd for vedlikehold, men det er jo litt hyggelig å følge andre videre i samme tråd også ❤️ 1 1
Emalje Skrevet 18. august #7669 Skrevet 18. august ÅstaBåsta skrev (3 minutter siden): Skal vi dra i gang en ukesutfordring knyttet til fysisk aktivitet? 🥳 Minst 3 økter med fysisk aktivitet (>30 minutter) fullført i løpet av uka. Noen som er med? 💪🏻 Jaaa! Godt initiativ. Nå ble det mye fra meg i dag, men da kan vi vel erklære at denne tråden er igang igjen etter sommeren. Har trent jevnt gjennom sommeren, men har glidd ut litt de siste ukene pga forkjølelse, ferieslutt etc etc. Målet er to dager med ren cardio, ca 1 time ellipse hvor jeg prøver å ligge i fat burn zone på fitbiten(114-138 bpm). Pluss en dag hvor jeg trener 4×4 intervall gående på mølle m/bratt bakke(160 bpm på siste intervall), og fire styrkeøvelser på maskin som trener nesten hele kroppen.
AnonymBruker Skrevet 18. august #7670 Skrevet 18. august Så på dokumentaren om The biggest loser på netflix. Jeg husket at jeg så på noen sesonger av den og jeg likte den, derfor litt interessant å se dokumentaren. Tenk å brenne 6000 kalorier hver dag og spise så lite som de gjorde. Helt sykt usunt! og at de fikk holde på! De gikk jo ofte ned over 5 kg i uken. Anonymkode: 4d021...2e1 2
Queen94 Skrevet 18. august #7671 Skrevet 18. august Emalje skrev (7 timer siden): Gratulerer med 10 kg! Det er virkelig bra jobba 2 kg er jo ikke så mye. Tipper vekta stabiliserer seg igjen når du er tilbake til normalt kosthold? Jeg er med! Kan jo føles litt som om jeg snakker med meg selv i dagbokinnleggene mine under vektnedgangstråden. Skal prøve å sjekke inn oftere her i stedet! Oi 🧐 Er bare hobbyforsker på dette temaet, uten særlig god merittliste når det gjelder vedlikehold.. Ser på det som en like stor utfordring som å gå ned i vekt i seg selv! I gamledager var det en egen tråd for vedlikehold, men det er jo litt hyggelig å følge andre videre i samme tråd også ❤️ Jeg ble egentlig overrasket over å kun ha gått opp 2 kg etter hvor mye jeg har spist i ferien 😅 1
Hulderen Skrevet 18. august #7672 Skrevet 18. august Emalje skrev (12 timer siden): Igjen, som nykommer i tråden føler jeg ikke at det er jeg som skal si hvordan ting skal være. Det ga meg bare litt vondt i magen å lese det du skrev fordi det står jo ingen steder i hovedinnlegget om at man ikke skal skrive noe annet enn rapporteringer. Følte jeg hadde brutt en regel jeg ikke visste om, om du skjønner Ut fra det som står i starten av denne diskusjonstråden (savner forøvrig Mayoo, fast inventar i disse trådene leeenge. Håper hun kommer tilbake en dag!), mener jeg å huske at det var et sted å fortsette diskusjoner eller komme med off topic-greier om vektnedgang. Synes rapporteringstråden blir litt mer levende og gøy om det skrives spørsmål og kommentarer i ny og ne.. Men: tråder får jo sitt eget liv over tid, og om det er slik du beskriver det folk vil ha det så skal jeg følge det! Angående scrolling: Som det står i hovedinnlegget, skal ens første innlegg egentlig brukes som oversiktsinnlegg. Man redigerer det for hver gang, også kopierer man eller siterer i nytt innlegg. Så kan man se folks fremgang uten å scrolle hele tråden. Ser at nesten ingen gjør det lenger, så kanskje det må fjernes fra neste tråds hovedinnlegg evt minnes om 😂 Vanskelig for meg å fatte meg i korthet, merker jeg. Kjipt å høre at du står i motbakke. Jeg er i hvert fall åpen for å høre om det du tror kan demotivere oss! Vi må tåle å snakke om ting som er vanskelig, du er helt sikkert ikke alene om det ❤️ Jeg var med fra tråd nr to. De første trådene var mye bedre enn slik det ble etter at denne diskusjonstråden ble opprettet. For i starten så var det mye diskusjoner og støtte i trådene. Da følte jeg at deltagerne ble kjent med hverandre. Det var like motiverende å følge med på hvordan det gikk med de andre som å rapportere selv. Nå har den dimensjonen blitt borte. Det er trist å lese at det faktisk er brukere av siste tråd som nå klager til moderatorene og får dem til å slette. Tråden er så mye mer levende når man faktisk skriver der i stedet for å bare rapportere. 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. august #7673 Skrevet 18. august Jeg gikk ned 14 kilo i fjor vår og klarte fint å holde vekta frem til denne våren. Så ser jeg før sommeren at det har sneket seg på 3 kilo. Har ikke turt å veie meg etter ferien for er så redd for å vite... har derfor startet opp igjen i dag og håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe.. målet er å bli normalvektig og da må jeg gå ned ca 6 kilo til! 😊 Anonymkode: a24a9...353 1 1
Amatariel Skrevet 19. august #7674 Skrevet 19. august Jeg syns også det er veldig fint, motiverende og støttende å kommentere på andres vektoppdateringer. Har absolutt savnet dette i vekttråden, og syns ikke det blir helt det samme å kommentere i denne tråden - når sitatet egentlig hører til den andre tråden. Men for alle som vil skravle litt mer, få støtte, gi støtte osv. så anbefaler jeg dagbokunderforumet Hver og en kan ha sin tråd der, og komme med oppdateringer, refleksjoner og selvsagt få kommentarer. For bare 2-3 år siden var det masse aktivitet der og gøy med liv. Ble helt klart motivert da. Vært ganske stille i år. 2 2
Lindskys Skrevet 19. august #7675 Skrevet 19. august Hulderen skrev (13 timer siden): Jeg var med fra tråd nr to. De første trådene var mye bedre enn slik det ble etter at denne diskusjonstråden ble opprettet. For i starten så var det mye diskusjoner og støtte i trådene. Da følte jeg at deltagerne ble kjent med hverandre. Det var like motiverende å følge med på hvordan det gikk med de andre som å rapportere selv. Nå har den dimensjonen blitt borte. Det er trist å lese at det faktisk er brukere av siste tråd som nå klager til moderatorene og får dem til å slette. Tråden er så mye mer levende når man faktisk skriver der i stedet for å bare rapportere. Jeg har forklart meg og har aldri "klagd til moderatorene" så det er urettferdig kritikk. 1
Lindskys Skrevet 19. august #7676 Skrevet 19. august Ønsker alle lykke til med de kg de ønsker å bli av med! 🤜 1
AnonymBruker Skrevet 19. august #7677 Skrevet 19. august Jeg savner også at man kan kommentere i veietråden, blir mye mer personlig. I denne tråden her aner jeg ikke status på vektnedgang til de som kommenterer, og synes det er fint å kunne heie og støtte hverandre hver uke, man blir også mer kjent med hverandre da. Anonymkode: dae99...d95 2 2
AnonymBruker Skrevet 19. august #7678 Skrevet 19. august Jeg holder på å lage opp mat til fryseren. I dag har jeg fryst tre porsjoner kjøttsaus. Det hjelper veldig på de dagene det ikke er tid eller ork til å lage skikkelig mat. Har holdt meg til planen de siste to-tre ukene, med et par planlagte utskeielser. Men jeg vet jo at jeg har vært flink over lang tid før, og så skjer livet, og plutselig skjærer det seg helt. Jeg er spent på hva vekta viser neste gang jeg veier meg, om det går i riktig retning. Har egentlig ikke et konkret vektmål, men mer et klesplagg som jeg har som mål at sitter fint og komfortabelt på. Likevel er det noe med vekta som litt kjappere gir en pekepinn på retningen. Anonymkode: 9098b...b96 2
Emalje Skrevet 19. august #7679 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (På 18.8.2025 den 21.43): Jeg gikk ned 14 kilo i fjor vår og klarte fint å holde vekta frem til denne våren. Så ser jeg før sommeren at det har sneket seg på 3 kilo. Har ikke turt å veie meg etter ferien for er så redd for å vite... har derfor startet opp igjen i dag og håper jeg klarer å holde motivasjonen oppe.. målet er å bli normalvektig og da må jeg gå ned ca 6 kilo til! 😊 Anonymkode: a24a9...353 Velkommen hit! Så bra jobba å klare å holde vekta, sånn nesten i hvert fall Dette får du til!
Emalje Skrevet 19. august #7680 Skrevet 19. august AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg holder på å lage opp mat til fryseren. I dag har jeg fryst tre porsjoner kjøttsaus. Det hjelper veldig på de dagene det ikke er tid eller ork til å lage skikkelig mat. Har holdt meg til planen de siste to-tre ukene, med et par planlagte utskeielser. Men jeg vet jo at jeg har vært flink over lang tid før, og så skjer livet, og plutselig skjærer det seg helt. Anonymkode: 9098b...b96 Det der kjenner jeg meg SÅ igjen i! Prøver å lage meg gode vaner jeg klarer å holde over tid, ikke gape over for mye og å tenke på hver dag som en ny sjanse. Men fy søren, skulle ønske jeg kunne spole fram i dobbel hastighet noen ganger bare for å holde ekstra lenge på motivasjonen jeg føler akkurat nå Egentlig handler det vel litt om hvordan man tar seg inn igjen når livet skjer? Det er jo enkelte ting vi faktisk ikke har kontroll over! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå