Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Dere som er på vei nedover? Hva gjør dere, helt konkret?

Og; damn, dere er utrolig flinke!!

Anonymkode: a16ef...aa7

Jeg logger absolutt alt av inntak, dvs teller kalorier.

Jeg har Fitbit, og den beregner antall kalorier jeg må ha i løpet av en dag. Ligger på ca 1800 kalorier om dagen for å være 1000 kalorier i minus. Så ligger jeg rundt 250 kalorier i minus i helgene, så det blir til sammen ca 500 kalorier for uka. Og sånn går jeg sakte men sikkert ned i vekt. ;) 

Og så går jeg minst 10 000 skritt om dagen. Og det er i grunn det jeg gjør. Jeg nekter meg ingenting, men jeg følger kaloribudsjettet. Har jeg 300 kalorier igjen, kan jeg fint spise en liten sjokolade, f.eks. :) 

Endret av SPOCA
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er så irritert. I dag veide jeg 82.5 kg igjen. Greit nok at jeg har spist flere gode måltider denne uken, men allikevel. Jeg trener mye og går alltid minst 10.000 skritt. For all del, er mulig det er vann, da kroppen tviholder på vann da jeg trener, og mensen sin feil. Men uansett, dette er så demotiverende! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lenge kost meg med vin eller champagne i ny og ne. Nå har jeg hatt totalstopp i over en uke (dag 12 idag), i begynnelsen hadde jeg veldig lyst på et glass på kvelden, spesielt etter stressende dager.

Denne uken har suget vært helt borte, drikker te som en gud i stedet, og det rare er at kaloriene inn er også mye mindre i fht mat!? Har ikke den megahungeren etter for eksempel brødmat, pasta som tidligere. Kanskje alkohol fucker opp metthetssystemet hos meg??? Ikke lyst på godteri heller.

Får se hvor lenge det holder i seg. Har satt meg selv på total avholds i 14 dager til en begynnelse, men om maten kontrolleres så bra, så vil jeg fortsette! Kan være pms som også gjorde meg mer fysen da, så får se fremover.

 

ps. drikker te eller "varme koppen" når jeg fryser på kvelden og kjenner jeg vil ha "noe". Fryser alltid når jeg ligger i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 75305...d81

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begybt å bruke appen "zombie run". Fy fader for en bra podkast/skuespill/løpeapp! Google it og prøv den, har gitt meg løpeglede 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt helt av " vi som skal ned i vekt før..." tråden. 😑

I mitt naive hode så trodde jeg at når gutten bare fikk begynt i barnehagen skulle jeg få bedre tid til trening (for våren var en kabal, med januarbarn og bare ett barnehageopptak i året...). Men jeg hadde virkelig ikke tatt innover meg hvor mye snørr og vonde halser barnehagestart innebærer, både for barn og voksne. Så her er jeg da, forkjøla for sånn 5. gang i høst, og støttemedlem på treningssenteret. 

Jeg vet at folk sier "mat er kilo, og trening er gram". Men jeg føler ikke at det stemmer. Hvis jeg skal ned i vekt uten å være mye aktiv, så må jeg så utrolig lavt i inntak. Kaloritelleappen foreslår ca 1200 kcal for meg. Og det kan jeg ikke leve med. Da blir jeg sulten, sur og ukonsentrert: dårlig mamma og dårlig student. Jeg trenger en del treningskalorier å gå på. 

Nå skal jeg jo bare ned noen skjønnhetskilo, det er jo ingen krise. Eller, burde i alle fall ikke føles som noen krise.  Men jeg trives så dårlig med kroppen nå. Og det hjelper heller ikke at jeg som student ikke akkurat har masse penger til klær, og jeg enda ikke kommer inn i før-gravid klærne. Så lei av å føle meg som en slask, alltid kledd i de samme kjipe klærne. 

Jeg blir i alle fall sykt imponert over dere som går ned jevn og trutt, uke for uke. Jeg har aldri visst hvor vanskelig det er! 

Endret av kanelsnurr
  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.11.2018 den 9.34, AnonymBruker skrev:

Jeg har lenge kost meg med vin eller champagne i ny og ne. Nå har jeg hatt totalstopp i over en uke (dag 12 idag), i begynnelsen hadde jeg veldig lyst på et glass på kvelden, spesielt etter stressende dager.

Denne uken har suget vært helt borte, drikker te som en gud i stedet, og det rare er at kaloriene inn er også mye mindre i fht mat!? Har ikke den megahungeren etter for eksempel brødmat, pasta som tidligere. Kanskje alkohol fucker opp metthetssystemet hos meg??? Ikke lyst på godteri heller.

Får se hvor lenge det holder i seg. Har satt meg selv på total avholds i 14 dager til en begynnelse, men om maten kontrolleres så bra, så vil jeg fortsette! Kan være pms som også gjorde meg mer fysen da, så får se fremover.

 

ps. drikker te eller "varme koppen" når jeg fryser på kvelden og kjenner jeg vil ha "noe". Fryser alltid når jeg ligger i kaloriunderskudd.

Anonymkode: 75305...d81

Jeg blir kjempesulten av alkohol, både rett etter et glass og dagen etter. Bare ett glass er nok for at jeg blir mye mer sulten. Så, med andre ord, jeg holder meg unna alkohol når jeg slanker meg :) 

Anonymkode: 4f1b2...ff1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er appetitten bare ute av kontroll...jeg spiste egg til frokost, pluss en frukt og en kopp kaffe. Dro på trening og spiste da jeg kom tilbake - kyllingfilet og litt fullkornpasta. 

Har nettopp spist og er fortsatt sulten. Får håpe det bare er PMS, men mensen er visst litt for langt unna.

Anonymkode: 94d94...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg er også i gang med vektnedgang i høst. Jeg har lenge vært misfornøyd med noen kilo for mye, men har mange ganger nå prøvd Lifesum, Vektklubb osv uten å lykkes. Nå imidlertid er motivasjonen endelig kommet, og jeg føler jeg klarer hva som helst. Den samme følelsen hadde jeg når jeg sluttet å røyke for ti år siden, og når jeg sluttet med Pepsi Max for åtte år siden, så dette tror jeg skal gå fint. Jeg vil gå ned ti kilo.

Jeg har meldt meg på Roede, og jeg merker at det er en veldig stor motivasjonsfaktor det at jeg må veie meg foran andre hver uke. Og jeg øver på å få inn nye vaner, som porsjonskontroll, holde et visst totalregnskap over kaloriene og å spise mer frukt og grønt. Disse vanene håper jeg at jeg beholder hele livet.

Jeg har faktisk gått ned tre kilo på under to uker. Det er jo egentlig litt mye i forhold til anbefalingene, men jeg tenker det er greit. Om jeg kommer fort ned til idealvekten så må jeg uansett jobbe hardt i et par år for å holde den der. Og det skal jeg klare💪

Ingrid

Anonymkode: 7d1ea...239

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdag i helgen, og det har blitt en del kaker. Jeg har heldigvis beregnet dette tidligere i uka, så jeg ligger fremdeles i minus. Vel vel, heldigvis ikke hver dag man har bursdag. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg i dag hos mamma, og ble veldig positivt overrasket. Uten å ha slanket meg bevisst, så har jeg gått ned cirka 5 kilo.

Her er det rett og slett bare vanlige turer til butikken eller mye trappegåing som har utslaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.11.2018 den 12.50, AnonymBruker skrev:

Jeg blir kjempesulten av alkohol, både rett etter et glass og dagen etter. Bare ett glass er nok for at jeg blir mye mer sulten. Så, med andre ord, jeg holder meg unna alkohol når jeg slanker meg :) 

Anonymkode: 4f1b2...ff1

Samme her 😊

Anonymkode: 28157...333

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag ble det pizza fra Domino til middag. Med dressing. Og sånne kanelstenger til dessert. Bare for å avslutte en drittuke på skikkelig vis. Det som er positivt er at selv om vekten stagnerer er det helt tydelig at jeg har gått ned i cm rundt magen. Prøvde et gammelt belte og kunne stramme et hakk lenger inn enn hva jeg gjorde til vanlig før. Det var litt gøy. 
Ny uke og nye muligheter i morgen! Jeg prøver igjen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde besøk av venner som jeg ikke har sett på evigheter. Opplevde spisepress i høy grad, av typen "det er ikke koselig at vi drikker kaffe og spiser bølle når du ikke koser deg også". Jeg svarte som sant er at jeg slanker meg og har vondt i kroppen av alle tidligere boller jeg har spist, så nå må jeg lære meg å kose meg med bare kaffe og godt selskap. Men neida, det var ikke akseptabelt å svare, fordi mat er kos og uten kos har vi det ikke hyggelig. 

Jeg klarte å stå imot spisepress denne gangen  men det kostet. Jeg er rett og slett lei meg, har jeg ødelagt besøket ved å ikke spise? Jeg drakk jo kaffe og vær med på alt. Vennene mine er tynne og vakre, kan spise hva dem vil uten 0 legge på seg og kanskje 30 kg mindre enn meg. Jeg har hormoner som gjør at jeg blir tykk fort, og de forstår ikke hvor vont det gjør i hverdagen. 

Kommer det til å være slik for alltid? Kommer følelsen til å være den samme? Er det verdt det?

  • Liker 13
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tran09 skrev:

Hadde besøk av venner som jeg ikke har sett på evigheter. Opplevde spisepress i høy grad, av typen "det er ikke koselig at vi drikker kaffe og spiser bølle når du ikke koser deg også". Jeg svarte som sant er at jeg slanker meg og har vondt i kroppen av alle tidligere boller jeg har spist, så nå må jeg lære meg å kose meg med bare kaffe og godt selskap. Men neida, det var ikke akseptabelt å svare, fordi mat er kos og uten kos har vi det ikke hyggelig. 

 Jeg klarte å stå imot spisepress denne gangen  men det kostet. Jeg er rett og slett lei meg, har jeg ødelagt besøket ved å ikke spise? Jeg drakk jo kaffe og vær med på alt. Vennene mine er tynne og vakre, kan spise hva dem vil uten 0 legge på seg og kanskje 30 kg mindre enn meg. Jeg har hormoner som gjør at jeg blir tykk fort, og de forstår ikke hvor vont det gjør i hverdagen. 

Kommer det til å være slik for alltid? Kommer følelsen til å være den samme? Er det verdt det?

Det skjønner jeg er en kjip situasjon å komme i! Men bare stå i mot det, ikke la det hindre deg i å nå målet ditt ❤️ 

Selvfølgelig skal man kunne unne seg en bolle i ny og ne, men skjønner det ble ubehagelig under sånn spisepress. Og man kan jo ha det fint med besøket selvom man bare drikker kaffe!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hiver meg på her, må ta tak nå før "kjærestekiloene" kommer helt ut av kontroll. Skal minst ned 7-8 kg, gjerne 10 om jeg klarer. Største utfordringen blir å få tid til å trene i tillegg til full jobb, studier, korøvinger og kjæreste :) Satser først og fremst på kaloritelling, så får trening bli en bonus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i Sverige og skulle bare handle litt godis. LITT godis ja. Og nå, sånn en time etter vi kom hjem :gravid:

Viljestyrke, hvor er du?!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tran09 skrev:

Hadde besøk av venner som jeg ikke har sett på evigheter. Opplevde spisepress i høy grad, av typen "det er ikke koselig at vi drikker kaffe og spiser bølle når du ikke koser deg også". Jeg svarte som sant er at jeg slanker meg og har vondt i kroppen av alle tidligere boller jeg har spist, så nå må jeg lære meg å kose meg med bare kaffe og godt selskap. Men neida, det var ikke akseptabelt å svare, fordi mat er kos og uten kos har vi det ikke hyggelig. 

Jeg klarte å stå imot spisepress denne gangen  men det kostet. Jeg er rett og slett lei meg, har jeg ødelagt besøket ved å ikke spise? Jeg drakk jo kaffe og vær med på alt. Vennene mine er tynne og vakre, kan spise hva dem vil uten 0 legge på seg og kanskje 30 kg mindre enn meg. Jeg har hormoner som gjør at jeg blir tykk fort, og de forstår ikke hvor vont det gjør i hverdagen. 

Kommer det til å være slik for alltid? Kommer følelsen til å være den samme? Er det verdt det?

Ikke tenk på det. Dine venner vender seg til det. Hvordan blir det egentlig mer kos for de om du spiser bolle? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Alt gikk så utrolig bra frem til sommerferien i år (august), men etter det har jeg slitt så unødvendig mye og skjønner ikke hvorfor. Pleier som regel å komme meg inn i det igjen etter ferie og den slags, men denne gangen har jeg bare stanget hodet i veggen om og om igjen. Finner unnskyldninger over alt. Starter dagene bra, som regel, men feiler en eller annen gang i løpet av dagen. For mye fristelser på jobb og liten viljestyrke. Butikken er visst også en dårlig ide å dra på om dagen.🙈

I går kom jeg meg dog i vei på den første spinningtimen på lenge! Det føltes godt, selv om jeg selvfølgelig skeiet ut hele kvelden etterpå.. I dag kastet jeg derimot det som var igjen av usunnheter i huset. Og i morgen er det ny uke og nye muligheter. Skal prøve å ta en dag og ett måltid av gangen, og se om det går noe bedre.🙈 Kommer aldri til å gi opp!💪 Bare hater å slite over lengre perioder.🙄

Anonymkode: 9516c...b11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...