Gå til innhold

Iselin Guttormsen

Hege899

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Isild skrev:

Utrolig trist at influencere som tør å si "fitte" i media (å, så "kult" og frigjørende) skal få påføre oss kvinner skam vi aldri har hatt. Jeg har iallefall ikke hørt om fitteskam før. 

VG har blitt "influencernytt". 

Jepp. 
Det er så patetisk at jeg har ikke ord.... 

Helt utrolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om denne kvinnen har tenkt et sekund på hvordan det vil være for hennes barn å lese og høre alt om hvordan utroskapen til sin far er blitt brettet utover bordet i offentligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.10.2020 den 8.23, Isild skrev:

Utrolig trist at influencere som tør å si "fitte" i media (å, så "kult" og frigjørende) skal få påføre oss kvinner skam vi aldri har hatt. Jeg har iallefall ikke hørt om fitteskam før. 

VG har blitt "influencernytt". 

På 31.10.2020 den 10.50, BethD skrev:

Jepp. 
Det er så patetisk at jeg har ikke ord.... 

Helt utrolig. 

Grunnen til at vi blir opplyst om dette er jo kanskje for å skape en liten debatt rundt det. Det er ikke ukjent at unge kvinner kan slite med selvbildet sitt, og da også tenke over hvordan de ser ut nedentil. Det dukker jo ofte opp tråder her inne, og på andre forumer, laget av kvinner som er usikre på hvordan de ser ut nedentil. Noen ønsker å operere seg og andre lurer på om de er normale.

Dette er jo ikke noe vi lærer om på skolen i det hele tatt, og dagens unge jenter lærer nok ikke noe heller(?). Og det skal ikke mer enn en liten slibrig kommentar til for at noen skal bli usikre på seg selv eller tro at de ikke er normale. Alle har kanskje ikke hørt om "fitteskam", men usikkerhet over eget underliv er noe mange opplever. Derfor syns jeg det er helt greit at det snakkes om, for det skal ikke være nødvendig å skamme seg over underlivet sitt eller overtenke hvordan man ser ut. Og med mindre man opererer seg av medisinske grunner så skal ikke det heller være nødvendig!

Ja til å snakke høyt om tabulagte temaer. Syns for øvrig ikke at det er greit at Sophie Elise går ut og sier at hun har operert sitt underliv av estetiske årsaker, da jeg vet at dette kan treffe unge, usikre jenter og kvinner negativt, men samtidig så syns jeg åpenhet er viktig, ting skal ikke ties i hjel, men så er spørsmålet, når skal man tie og når skal man snakke? Det er litt vanskelig, syns jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betty Brus skrev:

"Jeg mener at hun som nærmest markedsfører seg som Norges nye statssexolog, burde ha en viss faglig bakgrunn. Det aner vi egentlig ikke om Iselin Guttormsen har"

https://www.dagbladet.no/meninger/problematiske-sexologer/73022834

Og Iselin har selvfølgelig ikke villet svare Dagbladet, men har heller skrevet en Instagram-post. Gud forby at hun skal måtte svare for seg hos et redaksjonelt medium hvor hun må svare på kritiske spørsmål. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fju skrev:

Og Iselin har selvfølgelig ikke villet svare Dagbladet, men har heller skrevet en Instagram-post. Gud forby at hun skal måtte svare for seg hos et redaksjonelt medium hvor hun må svare på kritiske spørsmål. 

Svaret hennes på Instagram viste -som forventet- at hele problemstillingen gikk 5 meter over hodet på henne. 

Problemet er ikke at en person er influenser og sexolog. Problemet er at man titulerer seg som sexolog - uten nødvendig utdanning og yrkeserfaring - og fakturerer folk for tjenestene.

Så hjelper det selvfølgelig ikke at massemedia ukritisk gir "sexolog  prosjektet" en stor mikrofon, og stempler artikler med "sexolog mener blabla".

"Iselin Guttormsen mener blabla" hadde vært en mindre villedende  titulerering - så skjønner alle at det ikke er snakk om universelle sannheter, og at tyngden bak meningene ikke er større enn hvis rørlegger Kai på 37 år og lærerinnen Hege på 42 år hadde uttalt seg om nøyaktig samme emne. 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Svaret hennes på Instagram viste -som forventet- at hele problemstillingen gikk 5 meter over hodet på henne. 

Problemet er ikke at en person er influenser og sexolog. Problemet er at man titulerer seg som sexolog - uten nødvendig utdanning og yrkeserfaring - og fakturerer folk for tjenestene.

Så hjelper det selvfølgelig ikke at massemedia ukritisk gir "sexolog  prosjektet" en stor mikrofon, og stempler artikler med "sexolog mener blabla".

"Iselin Guttormsen mener blabla" hadde vært en mindre villedende  titulerering - så skjønner alle at det ikke er snakk om universelle sannheter, og at tyngden bak meningene ikke er større enn hvis rørlegger Kai på 37 år og lærerinnen Hege på 42 år hadde uttalt seg om nøyaktig samme emne. 

Enten går det over hodet på henne, eller så omgår hun temaet med vilje. Veldig beleilig å svare at "Ja, det er kjempeviktig med fokus på sex, det er jo det jeg sier!" i stedet for å forholde seg til kritikken av "utdanningen" hun har tatt. Men i kommentarfeltet får hun hyllest for å drive "girl power". Jeg blir helt matt. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Den kronikken har jeg ventet på 👏🏻
synes den var godt skrevt og belyser de mange har stilt spørsmål ved: hennes faglige kompetanse. 
synd ikke guttormsen ikke skjønner hva dette dreier seg om 🙄

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Betty Brus skrev:

"Jeg mener at hun som nærmest markedsfører seg som Norges nye statssexolog, burde ha en viss faglig bakgrunn. Det aner vi egentlig ikke om Iselin Guttormsen har"

https://www.dagbladet.no/meninger/problematiske-sexologer/73022834

Det som forbauser meg noe hinsides er uttalelsen hennes fra instagram eller hvor enn det er tatt fra, jeg husker ikke i farten. Hun har virkelig ikke forstått det.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig strategi, Sebastian, tenker jeg heller vi sier. De burde adressere kritikken skikkelig, hun har jo ingen skikkelig utdanning! Det er ren, skjær fakta. Det ER farlig at Guttormsen skal behandle kreftpasienter, mennesker med vaginisme og gud vet hva. 

Det betyr IKKE at hun ikke lager en underholdende podcast eller kan fortsette å være influenser. To tanker i hodet samtidig folkens, to tanker.

Endret av Unika
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Unika skrev:

Dårlig strategi, Sebastian, tenker jeg heller vi sier. De burde adressere kritikken skikkelig, hun har jo ingen skikkelig utdanning! Det er ren, skjær fakta. Det ER farlig at Guttormsen skal behandle kreftpasienter, mennesker med vaginisme og gud vet hva. 

Det betyr IKKE at hun ikke lager en underholdende podcast eller kan fortsette å være influenser. To tanker i hodet samtidig folkens, to tanker.

At hun ikke forstår kritikken, viser at hun ikke skjønner alvoret.  Det er skummelt, spesielt for «klientene» hun tar inn 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så henne på God morgen Norge nettopp og synes hun fremstår profesjonel sterk og inlektuell. Hun burde vise mer av denne siden og ikke så mye av det vulgære

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tar hun egentlig inn klienter? jobber hun aktivt på noe måte rundt denne «sexolog utdanningen» eller er det bare spill for galleriet i sosiale medier for å framme seg selv spennende?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, silikon123 skrev:

Men tar hun egentlig inn klienter? jobber hun aktivt på noe måte rundt denne «sexolog utdanningen» eller er det bare spill for galleriet i sosiale medier for å framme seg selv spennende?

Har tenkt på det samme. Hun nevner stadig disse "klientene" sine, og hun nevner stadig vekk noe som "jeg har såååå som mange klienter som bla bla".. Hun hadde visst klienter over 60 også,sier hun i episoden med Fabian Stang. Hvor kommer disse klientene fra? Har ikke sett hun reklamere for tjenestene sine noen sted. 

Likte Iselin i starten, har mistet helt sansen for henne. Målet helliger middelet, og målet er utelukkende å bli kjendis.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må bare tipse om å se Pappahjerne sin instastory i dag 😁 

Han tar en quiz på nett om sex og får alt rett, kaller seg derfor sexolog og svarer på spørsmål om sex på story 😂 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Dragonheart said:

Han tar en quiz på nett om sex og får alt rett, kaller seg derfor sexolog og svarer på spørsmål om sex på story 😂 

Spot on 😅

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Dragonheart skrev:

Er jo basically det hun har gjort og gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

har ikke lest tråden, men hvilken bachelor har hun i bunn? er hun ikke ekte sexolog med videreutdannelse? 

og driver hun praksis, som nevn over her stusser jeg på alle klientene hun snakker om, hun ble vel ferdig utdannet i juni i år?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...