Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Så flott at hcg prøven var ok. Tiden kommer til å gå veldig fort denne gangen kjenner jeg også på. Jeg har bestilt TUL nå til neste torsdag, da er jeg 6+6. Jeg skal på venninetur neste helg og ønsker se om det er liv før helga❤️ 

Jeg har 3 stk født i samme mnd😜😅

Spennende! 

Ja rart det der 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Spennende! 

Ja rart det der 😂

Tenkte at jeg sikkert ble gravid i jula igjen jeg, men jammen blir det forhåpentligvis sommerbaby nr 2... ☺️😅 Ikke så kjekt for de å ha bursdag i skoleferien da men...☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

Så flott at hcg prøven var ok. Tiden kommer til å gå veldig fort denne gangen kjenner jeg også på. Jeg har bestilt TUL nå til neste torsdag, da er jeg 6+6. Jeg skal på venninetur neste helg og ønsker se om det er liv før helga❤️ 

Jeg har 3 stk født i samme mnd😜😅

Haha, så morsomt! 

Jeg har brusdag 06.06 og mannen 12.12 - første kom 09.05 og andre kom 15.08. Så nå har vi 6, 9, 12 og 15. Satser på 18 eller 3 denne gangen 😂Og en annen litt morsom detalj er at alle fødselsdagene, i løpet av et kalender år, kommer på samme uke dag! Så skal vi ha det blir det torsdags barn på oss! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, henniie skrev:

Haha, så morsomt! 

Jeg har brusdag 06.06 og mannen 12.12 - første kom 09.05 og andre kom 15.08. Så nå har vi 6, 9, 12 og 15. Satser på 18 eller 3 denne gangen 😂Og en annen litt morsom detalj er at alle fødselsdagene, i løpet av et kalender år, kommer på samme uke dag! Så skal vi ha det blir det torsdags barn på oss! 

Så artig da, skikkelig system jo😁😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

21 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Flere som har influensa følelse i kroppen? Har hatt det siden helga. Verker i spes beina og armene.

Ja, var til leggen også pga det også. Jeg var helt klam i over hele kroppen når jeg var hos henne. Fortalte det som det er: vondt/ømt i ankler, hofter, og håndledd, feber på kveldstid, kvalm og sliten. Hodepine i "kronen" men bare inni mellom, når jeg røyser meg for fort f.eks. eller snur meg. det er liksom intenst som bare rakkern, men så gir det seg like fort som det kom. Svimmel.. 

Hadde en CRP på 47 så ble mer sykmeldt ... og fikk dårlig samvittighet ovenfor sjefen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, henniie skrev:

 

Ja, var til leggen også pga det også. Jeg var helt klam i over hele kroppen når jeg var hos henne. Fortalte det som det er: vondt/ømt i ankler, hofter, og håndledd, feber på kveldstid, kvalm og sliten. Hodepine i "kronen" men bare inni mellom, når jeg røyser meg for fort f.eks. eller snur meg. det er liksom intenst som bare rakkern, men så gir det seg like fort som det kom. Svimmel.. 

Hadde en CRP på 47 så ble mer sykmeldt ... og fikk dårlig samvittighet ovenfor sjefen...

Huff da, men da er du vel syk du da? Tenk på deg selv og dine❤️ Kvalmen har vært borte her i noen dager, men heldigvis har jef noen andre tegn. Blir litt redd det går galt når jeg ikke er kvalm😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, frk.Sanna skrev:

Huff da, men da er du vel syk du da? Tenk på deg selv og dine❤️ Kvalmen har vært borte her i noen dager, men heldigvis har jef noen andre tegn. Blir litt redd det går galt når jeg ikke er kvalm😜

Jeg hangler en del. jeg føler meg for frisk til å være syk om du skjønner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, henniie skrev:

Jeg hangler en del. jeg føler meg for frisk til å være syk om du skjønner? 

Jeg skjønner☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 *endret etter time hos lege.

Memira - B1 - Termin 22.07.2019

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, henniie skrev:

Hva gjør dere i kveld da damer? 
Og hvor langt er dere på vei ? :strix:

Jeg har ikke gjort noe annet enn å ligget på sofaen etter en kjapp rydderunde etter minsten la seg i 7 tiden phuuu. Mannen har tatt minsten, laget middag og latt meg slappe av etter han kom hjem😍🙏🏻 Jeg sover helt elendig om dagen😴 Han jobber kveld nå og skal nok jobbe dagtid igjen fra torsdag, men heldigvis er han hjemme i 3-4 tiden. 3 uker til så drar han på reisejobb i 14 dager igjen! Så nyter å ha litt mer rolige dager enn så lenge. Jeg er 5+4 i dag. TUL neste torsdag😬🤞🏻❤️   Hva med deg??

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Jeg har ikke gjort noe annet enn å ligget på sofaen etter en kjapp rydderunde etter minsten la seg i 7 tiden phuuu. Mannen har tatt mi sten, laget middag og latt meg slappe av etter han kom hjem😍🙏🏻 Jeg sover helt elendig om dagen😴 Han jobber kveld nå og skal nok jobbe dagtid igjen fra torsdag, men heldigvis er han hjemme i 3-4 tiden. 3 uker til så drar han på reisejobb i 14 dager igjen! Så nyter å ha litt mer rolige dager enn så lenge. Jeg er 5+4 i dag. TUL neste torsdag😬🤞🏻❤️   Hva med deg??

Først leverte jeg en i barnehagen og en på skolen. Så var jeg innom legen.. Jeg har nettopp lært av en venninne, som studerer sykepleie at de lærer at termindato er 1. dag i siste mens + 1 uke - 3 mnd noe som skal ha gitt meg en termin på 17. Juli. Den første appen, etter jeg justerte til 40 + 2 gav meg 18. Juli. Og legen gav meg nå 20. Juli. Appen til Babyverdenen har gitt meg samme termin som jeg fikk hos legen. Men skal jeg være like langt på veg som jeg var hos med legen, og på babyverdenen (4+5), må jeg endre termin til 19. Juli for appen Preglife. Rart gravide blir forvirra? 🤷‍♀️

Jeg nyter stillheten av en av to sovende barn, og at mannen er hos foreldrene sine - med gamle episoder av Grey's Anatomy. Kjenner tårene presser på enkelte av episodene 🙄😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, henniie skrev:

Hva gjør dere i kveld da damer? 
Og hvor langt er dere på vei ? :strix:

Ligger på et hotellrom etter en lang dag på en samling med jobben. En dag ferdig, to igjen. Gikk en tur med en kollega mellom samling og middag og ble sliten og andpusten med en gang... hun må tro at jeg er i elendig form 😅  Er 6+6 i dag 😊

Vi har ikke fortalt nyheten til noen, og skal vente til juleaften. Da skal min familie få høre nyheten (hele familien min bor i utlandet) og etter det skal vi begynne å fortelle det til andre. Jeg synes det er så syyyykt lenge til! Har dere begynt å fortelle?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Strikkedilla89 skrev:

Ligger på et hotellrom etter en lang dag på en samling med jobben. En dag ferdig, to igjen. Gikk en tur med en kollega mellom samling og middag og ble sliten og andpusten med en gang... hun må tro at jeg er i elendig form 😅  Er 6+6 i dag 😊

Vi har ikke fortalt nyheten til noen, og skal vente til juleaften. Da skal min familie få høre nyheten (hele familien min bor i utlandet) og etter det skal vi begynne å fortelle det til andre. Jeg synes det er så syyyykt lenge til! Har dere begynt å fortelle?

Jeg/vi har sagt det til en venninne. Når jeg fortalte det til mannen at testen var positiv (han står opp og drar på jobb før jeg kommer meg ut av sengen) så tikket det inn en melding "nå, hvordan går det...?" hun vet vi prøvde på, og vel, jeg er ræva på å lyve. Så hun vet det. For min del er det veldig greit også - for da har jeg noen å prate med. 

Vi skal også vente med å si det til jul. Kanskje ene svigerinnen min aner noe, så det blir litt spennende og se om hun spør før den tid og jeg greier og holde det hemmelig og ikke minst skjult til da! 

Hvordan tenker du å fortelle det da? Vi vurderer 2 ting: ene er å skrive det på julekort og sende det til venner og familie, levere på døren til dem som er innen kort avstand med bil. Eller kjøpe teskjorter og kopper til besteforeldre og onkler. Og annonsere det selv. Jeg vil ha julekort :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, henniie skrev:

Først leverte jeg en i barnehagen og en på skolen. Så var jeg innom legen.. Jeg har nettopp lært av en venninne, som studerer sykepleie at de lærer at termindato er 1. dag i siste mens + 1 uke - 3 mnd noe som skal ha gitt meg en termin på 17. Juli. Den første appen, etter jeg justerte til 40 + 2 gav meg 18. Juli. Og legen gav meg nå 20. Juli. Appen til Babyverdenen har gitt meg samme termin som jeg fikk hos legen. Men skal jeg være like langt på veg som jeg var hos med legen, og på babyverdenen (4+5), må jeg endre termin til 19. Juli for appen Preglife. Rart gravide blir forvirra? 🤷‍♀️

Jeg nyter stillheten av en av to sovende barn, og at mannen er hos foreldrene sine - med gamle episoder av Grey's Anatomy. Kjenner tårene presser på enkelte av episodene 🙄😅

Der ble jeg svimmel av å lese om termin, matte er ikke min sterkeste side🙈🤣 Stemmer med 13 juli på meg da😄 Jeg holder meg til en app, men jeg har gått over termin alle gangene, så jeg gjør nok det denne gangen også😁  Bor dere langt fra barnehage skole? Her går mine til skolen som ligger rett i nærheten og minsten har ikke startet i barnehagen enda.

Kan tenke meg det er rørende å se på Greys☺️ Jeg har ikke vært så hormonell på den måten enda, men heller unormalt hissig jeg☺️ 🙄😅 Jammen deilig med litt egentid🙏🏻

Endret av frk.Sanna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vi har sagt det til mine foreldre og et par venniner av meg. Vi ønsker å holde det skjult lengst mulig til de andre, men kanskje de andre i slekta får vite det på julaften. Da er vi jo inne i uke 12 eventuelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Der ble jeg svimmel av å lese om termin, matte er ikke min sterkeste side🙈🤣 Jeg holder meg til en app, men jeg har gått over termin alle gangene, så jeg gjør nok det denne gangen også😁  Bor dere langt fra barnehage skole? Her går mine til skolen som ligger rett i nærheten og minsten har ikke startet i barnehagen enda.

Kan tenke meg det er rørende å se på Greys☺️ Jeg har ikke vært så hormonell på den måten enda, men heller unormalt hissig jeg☺️ 🙄😅 Jammen deilig med litt egentid🙏🏻

Jeg har til gjengeld å gå over termin, så alle gode ting er tre, sant? 🤷‍♀️Hvilken app bruker du?

Det er egentlig ikke lange strekke til barnehagen. Det er 1,1 km. Men jeg må levere på skolen også. Og jeg tillater ikke guttungen å gå den vegen alene. Det blir litt langt synst jeg, mtp trafikk som er langs skolevegen, spesielt morgentrafikken mellom 7 og 8:30. Til skolen er det 3 km. I første klasse fikk de tilbud om buss, men bussen (uten bussvakt om morgen og ettermiddag) er uaktuelt siden busstoppet om morgenen er 150 m unna (over veien 2 ganger) og etter skolen 750-950 m avhengig av hvilken vei han tar - gjennom sentrum (kryss og rundkjøringer) - som er helt utelukket at en 6-7 åring får gjøre alene. Å gå hjem i bare motbakker gidder han ikke heller 😅

Jeg har meg mine klikk jeg også. Spess om 7 åringen får trassanfall over at jeg sier Nei, eller lignende 😅 Dårlig kombo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...