Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

33 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Ja, hva skal dere i forhold til annonsering av svangerskapet? Vi har planer om å dele nyheten på julaften til vår nærmeste familie, såfremt UL 21/12 viser bra status ♥️ Vil være 7+3 på julaften, så det er tidlig, men om jeg skulle mistet vil jeg at familien skal vite det uansett. Spesielt i denne tiden som nå ♥️

Forteller det til storesøsknene først så får de fortelle til øvrig familie :nigo:

Fortalte det til familien på julaften sist. Pakket inn et tul-bilde fra julenissen :hoho:

1 minutt siden, frk.Sanna skrev:

Ok, men hos privat får du nok det☺️ Alt var jo helt fint for 2 uker siden❤️

Ja men det er 2 uker siden 🙈 Som sagt ingen tegn til at noe er galt men jeg blir litt gal :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På julaften er jeg akkurat 11 uker, så da får den nærmeste familien vite det med gaver. Hvis alt er greit på TUL til uka da. Vi feirer ikke jul sammen med noen i familien, så blir gøy med alle tlf samtalene da 😂

Vi vil gjerne vite kjønnet og, tror Det blir jente siden alle damer i familien min kun får jenter 😂 Men ønsker litt en gutt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@frk.Sanna, skjønner storesøsken er prioritert😍 Her er storebror 3år og skjønner lite før magen kommer ordentlig tror jeg. Blir så lang ventetid for han så tror ikke vi kommer til å gå så aktivt inn for å forklare så mye helt enda ☺️

@LilleMy1989, så koselig 😍 Sikkert stas for de å være budbringere 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forteller mamma og mormor i jula, grunnen er fordi jeg snakker med dem ca hver dag og er så unaturlig å ikke fortelle og snakke om. Men resten av familien og svigerfamilien får ikke vite før januar/februar.

Vi vurderer å fortelle til alle i bryllupet kanskje. Skrive de nye titlene deres på bordplassene: «farmor Anita» «kusine Tilde» feks😊skal bare ha nærmeste familie så alle vil få nye titler i tilfellet. Klarer ikke bli helt enig med oss selv der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke at dere klarer å holde det skjult så lenge. Jeg er 9+6, og kollegaer og nær familie har visst det i flere uker.😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille bønna har det helt fint, tydelig bankende hjerte på ultralyd ❤️ 

Her vet nærmeste familie og venner det allerede, har ikke sjans å skjule den elendige forma :fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Arianna skrev:

Lille bønna har det helt fint, tydelig bankende hjerte på ultralyd ❤️ 

Her vet nærmeste familie og venner det allerede, har ikke sjans å skjule den elendige forma :fnise:

Så kjekt ❤️ Tror jeg også må spandere på meg en TUL. 

Ikke jeg heller. Er kanskje det som skiller oss fra de som holder det skjult, ja. Jeg er jo nesten ubrukelig på jobb for tiden. Har fått 70% SM nå. Håper det kan lette litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Frostrose skrev:

Så kjekt ❤️ Tror jeg også må spandere på meg en TUL. 

Ikke jeg heller. Er kanskje det som skiller oss fra de som holder det skjult, ja. Jeg er jo nesten ubrukelig på jobb for tiden. Har fått 70% SM nå. Håper det kan lette litt. 

Jeg var veldig dårlig tidligere, men jeg jobber heldigvis ikke for tiden. Uansett jeg er spent på hvor lenge jeg klarer skjule det. Må gå i veldig løse kler om dagen for å si det sånn😜☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

@frk.Sanna, skjønner storesøsken er prioritert😍 Her er storebror 3år og skjønner lite før magen kommer ordentlig tror jeg. Blir så lang ventetid for han så tror ikke vi kommer til å gå så aktivt inn for å forklare så mye helt enda ☺️

@LilleMy1989, så koselig 😍 Sikkert stas for de å være budbringere 🥰

Det skjønner jeg godt❤️ Synes bare det er litt koselig å ha denne hemeligheten for oss selv en god stund heg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Frostrose skrev:

Så kjekt ❤️ Tror jeg også må spandere på meg en TUL. 

Ikke jeg heller. Er kanskje det som skiller oss fra de som holder det skjult, ja. Jeg er jo nesten ubrukelig på jobb for tiden. Har fått 70% SM nå. Håper det kan lette litt. 

Utrolig spesielt å se den bittelille bønna med det bankende hjertet, anbefales ❤️ skal på ny (privat) tul i begynnelsen av januar, da er jeg rundt uke 10, tror vi kommer til å få sett litt mer da. I går var vi på sykehuset, heldigvis er de utrolig flinke å ta paranoide nygravide på alvor her :fnise:

Her er det 100% sykmelding til midten av januar. Jobber som nattevakt, men pr nå er det rett og slett helt umulig... Og skjule det like så. For ikke å snakke om den megsoppblåste magen som ser ut som 5 mnd gravid for øyeblikket. Å skjule det gidder jeg ikke prøve på engang 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste jeg har fortalt det til foreløpig er to veldig gode venninner, som var utrolig god støtte da jeg mistet i oktober i uke 12. (En av de hadde jeg ikke rukket fortelle at jeg var gravid ennå, og det føltes rett og slett urettferdig at de fikk hjelpe meg gjennom sorgen men ikke ta del i gleden fra begynnelsen, så nå fikk de vite det fra positiv test omtrent 😊 )

Tenker vi forteller det til foreldrene mine når vi er der i romjula, såfremt det ser bra ut på TUL på onsdag. Resten av familie/svigermor/venner blir nok rundt januar/februar, om vi kommer så langt og alt ser bra ut på duotest (tilbys alle gravide her i Sverige). 

Ved forrige graviditet hadde jeg jo egentlig lyst til å rope det ut til hele verden, men var veldig glad over at det var bare noen få som visste det da vi mistet. Nå føles det bra å bare dele det med noen få foreløpig. Er enn så lenge i ganske bra form (trøtt, småkvalm og oppblåst, men til å leve med), ellers hadde det nok vært vanskelig å skjule for resten av familien i jula. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt hele nærmeste familie og en del venner nå, synes det er fint. Kanskje mye fordi det er jul også, det er så mye sosialt som skjer og ikke alt jeg orker å være med på. Samt at det er litt unormalt for meg å ikke ta et glass vin til maten ;) Men kollegaer og sjefen må vente litt til. Synes ikke noe på meg enda, har fortsatt markerte magemuskler og tror nesten jeg har gått noe ned i vekt pga lav appetitt. Samtidig som det eneste jeg har lyst på er salt kjeks, salt potetgull og rene karbohydrater – så regner med (og håper på) at vekta snur snart 😂 Merker at jeg er mindre konsentrert og effektiv på jobb enn jeg pleier å være da, det er litt kjipt. Også noe kortere lunte... 🙈

Formen denne helga har vært ganske dårlig. Har vært mye sosialt og mye kvalme og dårlig søvn. Føler ikke at jeg har fått hvilt ut til ny jobbuke for å si det sånn. Men har ferie hele romjula og første uka på nyåret, så har helt klart noe å se frem til!

Hvor har dere tenkt til å føde? Jeg har veldig lyst til å søke ABC-klinikken på Ullevål, så fremt alt går som normalt. Noen av dere som har barn fra før av som har erfaringer med lignende opplegg? 

@Arianna Skal prøve en sånn magnesiumsalve, håper det hjelper! Synes også at varmeflaske og tigerbalsam har hjulpet litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Regnbue89, ABC-klinikken er jo helt enestående og et supert tilbud for de som har ønske om å føde uten medikamentell smertelindring. Man blir fulgt opp der gjennom svangerskapet, og jeg tror man vil få en trygghet under fødselen av den grunn. 

Jeg har høyrisikofødsel denne gangen så hadde ikke fått lov desverre. Håper jeg i det minste får ligge i vann så lenge det lar seg gjøre.

PS: vær forsiktig med bruk av tigerbalsam i svangerskapet. Anbefaler www.relis.no for å sjekke medisiner som er trygge og ikke trygge i bruk under svangerskap 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, LilleMy1989 said:

Det jeg tar til meg fra den type statistikk er først og fremst hvor utrolig vanlig det er å miste! Ti prosent sjanse i uke sju (der jeg er nå) eller to prosent sjanse i uke 12 (når jeg mista sist graviditet) er fremdeles mange, mange kvinner. Er såklart beroligende at grafen går jevnt nedover og at sjansen for at det går bra blir større og større - men vet ikke om jeg ville gå så langt som å si at jeg liker den :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har drøyd lenge med å skrive noe i denne tråden, følte at det var på tide nå :) 

Er i dag 8+4, hadde en blødning rett før jeg tok positiv test (trodde det var mensen, men det visste det seg å ikke være!). Har etter det hatt både rosa utflod og også friskt blod ved en anledning. Har vel egentlig derfor vært helt overbevist om at det ikke gikk veien rett og slett, selv om jeg ikke har hatt noe smerter. Bestilte derfor TUL som jeg var på på torsdag, der så alt bra ut ❤️ Gynekologen fant et lettblødende parti på slimhinna og sa at jeg mest sannsynlig bare er en som blør lett rett og slett. Kjenner at jeg kan puste liiitt lettere ut i alle fall, men klarer man noensinne å slappe helt av? Har ikke kjent på noe kvalme enda (burde vel være glad for det..) og føler meg egentlig i veldig god form. Huden min har aldri sett verre ut og jeg er trøttere enn vanlig, men ellers går det fint. Syns nesten det er mer stressende at jeg ikke "føler" meg så veldig gravid, men bør vel heller være glad for at jeg ikke er i dårlig form.. mange tanker som surrer og går hele tiden, men der er jeg vel ikke alene :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, novacane skrev:

Har drøyd lenge med å skrive noe i denne tråden, følte at det var på tide nå :) 

Er i dag 8+4, hadde en blødning rett før jeg tok positiv test (trodde det var mensen, men det visste det seg å ikke være!). Har etter det hatt både rosa utflod og også friskt blod ved en anledning. Har vel egentlig derfor vært helt overbevist om at det ikke gikk veien rett og slett, selv om jeg ikke har hatt noe smerter. Bestilte derfor TUL som jeg var på på torsdag, der så alt bra ut ❤️ Gynekologen fant et lettblødende parti på slimhinna og sa at jeg mest sannsynlig bare er en som blør lett rett og slett. Kjenner at jeg kan puste liiitt lettere ut i alle fall, men klarer man noensinne å slappe helt av? Har ikke kjent på noe kvalme enda (burde vel være glad for det..) og føler meg egentlig i veldig god form. Huden min har aldri sett verre ut og jeg er trøttere enn vanlig, men ellers går det fint. Syns nesten det er mer stressende at jeg ikke "føler" meg så veldig gravid, men bør vel heller være glad for at jeg ikke er i dårlig form.. mange tanker som surrer og går hele tiden, men der er jeg vel ikke alene :)

 

Hei :blomst:

Kjenner meg veldig igjen ang. det med lite symptomer, jeg går nesten og håper på at jeg skal bli kvalm slik at jeg kan føle meg skikkelig gravid.. Kommer nok til å angre bittert dersom ønsket blir innfridd 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Miss.Wildfox said:

@Regnbue89, ABC-klinikken er jo helt enestående og et supert tilbud for de som har ønske om å føde uten medikamentell smertelindring. Man blir fulgt opp der gjennom svangerskapet, og jeg tror man vil få en trygghet under fødselen av den grunn. 

Jeg har høyrisikofødsel denne gangen så hadde ikke fått lov desverre. Håper jeg i det minste får ligge i vann så lenge det lar seg gjøre.

PS: vær forsiktig med bruk av tigerbalsam i svangerskapet. Anbefaler www.relis.no for å sjekke medisiner som er trygge og ikke trygge i bruk under svangerskap 😊

Oi, at man ikke skulle bruke tigerbalsam var jeg ikke klar over! Typisk det, når man fant noe som funka 😂Takk!

Da tror jeg vi søker ABC i morgen! Ser at man må sende brev i posten, men bor såpass nærme at jeg håper jeg bare kan komme innom å levere. Stoler ikke helt på posten nå i desember, og har skjønt at det er ganske rift om plassene og vi er jo allerede i uke 9 i morgen. Synes tiden går fort jeg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 20.30, Bringebærpiken skrev:

 Huff, håper det går bra med dem alle 4 ❤

Jepp, sterke jenter alle fire ❤️ 

På 14.12.2018 den 10.36, Miss.Wildfox skrev:

Noen som har Flo her? Har dere lagt merke til at den teller veldig merkelig? 5+7 så 6+1 neste dag, osv. 

Ja, jeg har! Den vanlige måten er å telle 6+1 til 6+6 så kommer ny uke. Men flo har +1 isteden for +0 og +7 isteden for +6. Så den er rett, bare ikke norsk :P Og jeg er helt ræva på å forklare! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...