Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Frostrose skrev:

Jeg har ei jente 😊 Går og venter på juleferie nå. Har heldigvis fri hele romjulen. Satser på å få sove ut litt da. Kanskje det også kan hjelpe på. 

Jeg føler med deg. Hadde ikke klart å være aleine med min ettåring. Denne uken har jeg henne aleine en time før faren kommer hjem fra jobb. Det er mer enn nok! 

Det er rart hva man klarer når man må, men jeg merker jeg har vært mer kvalm igjen etter at mannen reiste. Det er nok derfor vi blir ekstra dårlig når vi er sliten/trøtt? Han min er blitt syk og har vært våken de siste 4 nettene noe som ikke akkurat hjelper på. Vi skal ha han inn 50% i barnehage fra jan og det kjenner jeg at jeg begynner å bli klar for nå. Han virker veldig klar for mer stimulanse enn det jeg klarer å gi om dagen☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Jeg er sulten før 3 timer jeg😜 Til vanlig sliter jeg med å huske spise hver 3 time liksom.... Kanskje det er en gutt denne gangen også, for var like sulten sist😅 Burger trenger jo ikke være så usunt da☺️

Ja det går ofte bare 2 timer :fnise: Hvordan blir den sunn? :hoho:

 

9 minutter siden, Bringebærpiken skrev:

Har noen av dere sett Helene sjekker inn på nyfødt intensiv? Herregud så utrolig trist, burde aldri ha sett den episoden 😢 

Nei og vurderer om jeg i det hele tatt orker å se den 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Milki - klærne var skikkelig billig på jollyroom! 

Bestilte en for å teste siden jeg ikke fant noen gode sist. Håper den er stor nok til meg nå da 😂 Ammet til 2år og 3 mnd sist så greit med skikkelig bh!

 

Shiiit!!! 😯 For to dager siden kostet de 399kr fast lavpris på Jollyroom og nå 89kr. Må være feil?! Jeg bestilte jeg, så håper jeg det ikke blir trykket fra ordren pga feilpris ☺️

 

Apropos ulvehunger.. Hvem spiste en hel pakke melkehjerter til lunsj tror dere? 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg ikke sulten, men jeg spiser hele tiden for det 😂 Prøvde å være lur å kjøpe klementiner, druer og bananer men da spiser jeg det + alt det andre 😂

Ikke bra timing å være på tjukka i jula 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått avsmak for alt søtt.. her snakker jeg om en person (meg altså) så bare måtte ha en sjokolade hver dag, og nå smaker det ikke godt en gang. Ikke julekaker eller desserter etter julebord eller noe. Ikke at det er noe negativt sånt sett, men hadde vært kjekt å ville smake på og kose med med førjulskosen på pauserommet feks🤪😅 her har jeg fått skikkelig dilla på tomater, perletomater😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Ja det går ofte bare 2 timer :fnise: Hvordan blir den sunn? :hoho:

 

Nei og vurderer om jeg i det hele tatt orker å se den 🙈

Kanskje best å droppe det, håper jeg aldri kommer i samme situasjon som de stakkars foreldrene ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, månki said:

Jeg har fått avsmak for alt søtt.. her snakker jeg om en person (meg altså) så bare måtte ha en sjokolade hver dag, og nå smaker det ikke godt en gang. Ikke julekaker eller desserter etter julebord eller noe. Ikke at det er noe negativt sånt sett, men hadde vært kjekt å ville smake på og kose med med førjulskosen på pauserommet feks🤪😅 her har jeg fått skikkelig dilla på tomater, perletomater😍

Jeg er også mye mindre glad i søtt en vanlig. Er ikke så ille plaga med kvalme foreløpig, men søte ting trigger det. (Søtt+fett er enda verre, sjokolade frister ikke i det hele tatt!) Spørs om mesteparten av julekakene får bli med inn på jobben tidlig i januar..

Apropos julebord og slikt, så var jeg på julebord både tirsdag og onsdag denne uka, og stressa litt i forkant med hvordan unngå alkohol uten å vekke mistenksomheten til alle rundt meg. Endte opp med å skylde på det andre julebordet begge kveldene (spare krefter til i morgen / fremdeles litt uggen etter i går). :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bringebærpiken skrev:

Har noen av dere sett Helene sjekker inn på nyfødt intensiv? Herregud så utrolig trist, burde aldri ha sett den episoden 😢 

Jeg har en venninne som ligger der faktisk ❤️ Hun ble prematur-mamma til tre trilling-jenter ❤️❤️❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, månki skrev:

Jeg har fått avsmak for alt søtt.. her snakker jeg om en person (meg altså) så bare måtte ha en sjokolade hver dag, og nå smaker det ikke godt en gang. Ikke julekaker eller desserter etter julebord eller noe. Ikke at det er noe negativt sånt sett, men hadde vært kjekt å ville smake på og kose med med førjulskosen på pauserommet feks🤪😅 her har jeg fått skikkelig dilla på tomater, perletomater😍

Perletomater 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, henniie skrev:

Jeg har en venninne som ligger der faktisk ❤️ Hun ble prematur-mamma til tre trilling-jenter ❤️❤️❤️ 

 Huff, håper det går bra med dem alle 4 ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg slipper det alkohol maset, folk er vandt med at jeg sjeldent drikker til vanlig så slipper lett unna 😊

Godteri frister ikke meg, jeg har en smågodt pose i skuffen enda etter helgen 😂 Men mat! Og desserter,kaker etc... Ihvertfall de dagene hvor formen er grei, de dagene den er ugrei så spiser jeg kun fordi kvalmen blir bedre av det. Jeg har merket at egg til frokost hjelper på kvalmen faktisk 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldige dere er som ikke craver søtt! Håper det stopper hos meg, eventuelt at kvalmen kommer snikende snart for dette lover ikke godt gjennom jula 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å klage litt ? 😛😟 

Endelig slapp den verste gravidkvalmen for 2 gager siden (er 11+2 i dag), og så kom spysjuka!!!! 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Minemini skrev:

Er det lov å klage litt ? 😛😟 

Endelig slapp den verste gravidkvalmen for 2 gager siden (er 11+2 i dag), og så kom spysjuka!!!! 😣

Ånei 😩 Den dypeste medfølelse, håper det går fort over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har Flo her? Har dere lagt merke til at den teller veldig merkelig? 5+7 så 6+1 neste dag, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miss.Wildfox skrev:

Noen som har Flo her? Har dere lagt merke til at den teller veldig merkelig? 5+7 så 6+1 neste dag, osv. 

Jeg har den, men har ikke reagert på at den teller rart, men det stemmer det du sier. Men vet også at denne teller annerledes enn det vi gjør i norge da den er amerikansk. Visstnok så regnes svangerskapet annerledes der enn her, så den ville ikke stemme 100% med vår telling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere som har fått rastløse ben? Klarer nesten ikke å legge meg på sofaen før jeg må opp og bevege beina igjen 😅 

Ellers er jeg konstant sulten og kvalm, veldig mye jeg ikke har lyst på. Orker ikke tanken på krydret mat, men har alltid lyst på potetgull feks.. Men spiser en del klementiner, det går ned! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Regnbue89 skrev:

Flere som har fått rastløse ben? Klarer nesten ikke å legge meg på sofaen før jeg må opp og bevege beina igjen 😅 

Ellers er jeg konstant sulten og kvalm, veldig mye jeg ikke har lyst på. Orker ikke tanken på krydret mat, men har alltid lyst på potetgull feks.. Men spiser en del klementiner, det går ned! 

Oh yes!! Var skikkelig plaget sist også, da fikk jeg faktisk sobril siste 6-7 ukene, da jeg ikke hadde fått sove mer enn 15 minutter sammenhengende de siste månedene og var på nippet til å virkelig gå på veggen. Tar du magnesium? Det kan hjelpe 😊

Ellers @LilleMy1989, litt regnefeil fra min side, termin ser ut til å bli mer rundt 9. august 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny medisin i hus! Nå håper jeg helgen kan bli bra 🤢:) Legen sa at jeg ligger helt på grensen til hyperemesis og innleggelse, så jeg må roe ned enda mer. Fikk mer sykemelding også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frostrose skrev:

Ny medisin i hus! Nå håper jeg helgen kan bli bra 🤢:) Legen sa at jeg ligger helt på grensen til hyperemesis og innleggelse, så jeg må roe ned enda mer. Fikk mer sykemelding også. 

Håper det funker! 😊 

Jeg er fortsatt sykmeldt,  tenkte å fortelle det til sjefen i romjula eller på nyåret så jeg kan få satt igang søknaden om svangerskapspenger.  Ikke har jeg sett snurten av sykepenger fra NAV heller, så får vel ta en tlf på mandag og høre.

Og jeg kunne solgt sjela mi for en baguett med brie og salami! 🤤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...