Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, Memira skrev:

Vi har også Karsten på guttelisten, det eer jo så fint! Til gutt har vi tenkt mest på: Kasper, Julian, Oskar, Lukas og Karsten. Og til Jente har vi: Nora, Kornelia, Ida og Oda.  Vi er heldigvis veldig enige om navn og så langt tror jeg vi skal bli veldig fort enige om navn til baby.

Den største diskusjonen her i heimen derimot handler ikke om fornavn men om etternavn! Vi har så utrolig lange etternavn begge to at å bruke begge etternavnene er nesten litt uaktuelt - tror vi.. Men så har jeg kun ett etternavn, som er etter min avdøde mor, som jeg såklart ønsker å ha med videre.. så dette med etternavn er ikke enkelt, hvordan gjør dere det? 

Gutter: Lavrans, Laurtiz, Emrik, Konrad, 

Jenter: Ellinor, Olivia, Oline, Thelise, Thelma, Taran

 

Sånn jeg kom på i farta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, henniie skrev:

 Gutter: Lavrans, Laurtiz, Emrik, Konrad

 Jenter: Ellinor, Olivia, Oline, Thelise, Thelma, Taran

  

Sånn jeg kom på i farta ;)

hihi, kanskje jeg formulerte meg litt dårlig :P Men fornavn har vi altså roen enn så lenge 😄 men vi diskuterer hva vi skal gjøre med etternavn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker også om navn for tiden. Sist var vi enig om guttenavn, men fikk jente. Jeg så på det som en selvfølge at vi skulle bruke det navnet nå, men mannen husker ikke at vi var enig om det i det hele tatt, og sier han ikke liker det så godt! Men det blir nok det navnet om det blir gutt...😅 Mannen har iallefall sluttet å nekte. Jentenavn er derimot veldig vanskelig. Jeg har én favoritt, men mannen er skeptisk. Jeg har satt opp en liste med 20 navn jeg liker, men har liker ingen av dem... Og kommer ikke med noen forslag selv. Navnene han liker best er typisk "topp 10-navn". Heldigvis en stund til vi må bestemme oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Memira skrev:

hihi, kanskje jeg formulerte meg litt dårlig :P Men fornavn har vi altså roen enn så lenge 😄 men vi diskuterer hva vi skal gjøre med etternavn :P

Jeg har to, og mannen har to etternavn. Vi tok ett fra hver av oss. Men vær forberedt på at det kan da bli litt små-fornærmelser ute å går. En av guttene har fått bindestrek mellom etternavnene i barnehage-appen ser jeg. Og det går jo det og :)

Og etter vi giftet oss, da tok vi samme etternavna som guttene, så mannen har ett av mitt og ett av sine, og det har jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frostrose skrev:

Vi snakker også om navn for tiden. Sist var vi enig om guttenavn, men fikk jente. Jeg så på det som en selvfølge at vi skulle bruke det navnet nå, men mannen husker ikke at vi var enig om det i det hele tatt, og sier han ikke liker det så godt! Men det blir nok det navnet om det blir gutt...😅 Mannen har iallefall sluttet å nekte. Jentenavn er derimot veldig vanskelig. Jeg har én favoritt, men mannen er skeptisk. Jeg har satt opp en liste med 20 navn jeg liker, men har liker ingen av dem... Og kommer ikke med noen forslag selv. Navnene han liker best er typisk "topp 10-navn". Heldigvis en stund til vi må bestemme oss.

Jeg satt i ett klasserom med 5 andre jenter som het det samme navnet som meg. I tillegg kjenner jeg, eller vet om en hel drøss med andre med samme navn som mannen. Så vi valgte å skygge unna "topp 10-navn".. Det ble for upersonlig når man opplever gjenntatte ganger at lærere ikke greier og skille dere på navn, eller at han/hun aldri greier å huske de forskjellige etternavnene og det ble mest peking og "du der"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, henniie skrev:

Jeg satt i ett klasserom med 5 andre jenter som het det samme navnet som meg. I tillegg kjenner jeg, eller vet om en hel drøss med andre med samme navn som mannen. Så vi valgte å skygge unna "topp 10-navn".. Det ble for upersonlig når man opplever gjenntatte ganger at lærere ikke greier og skille dere på navn, eller at han/hun aldri greier å huske de forskjellige etternavnene og det ble mest peking og "du der"....

Enig i dette. Det er derfor litt vanskelig å ble enig. Nå sa han forresten nettopp at han ikke likte guttenavn et heller, så da starter vi på nytt igjen. 😤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Frostrose skrev:

Enig i dette. Det er derfor litt vanskelig å ble enig. Nå sa han forresten nettopp at han ikke likte guttenavn et heller, så da starter vi på nytt igjen. 😤

Det gjorde mannen min med nr 2 og. Men så kom han noen dager senere å sa han angra, fordi navn må smakes på. Onkelen min sa det så fint at man skal gå i skogen eller på fjellet og rope navnet høy, for å se om det føles riktig. :Knegg: Er ikke helt der ennå, men det spørs om det er det som må til på nr 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Hvor oppblåst kan man bli? Føler meg 5mnd på vei 🎈

Samme her😅 I tillegg våkner jeg mye tidligere enn vanlig for tiden. Pleier vanligvis ikke å stå opp før i 10-tiden når jeg har fri eller kveldsvakt, men nå har jeg begynt å stå opp kl 7-8. Noen andre her som sover mindre etter at de ble gravide? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bringebærpiken skrev:

Samme her😅 I tillegg våkner jeg mye tidligere enn vanlig for tiden. Pleier vanligvis ikke å stå opp før i 10-tiden når jeg har fri eller kveldsvakt, men nå har jeg begynt å stå opp kl 7-8. Noen andre her som sover mindre etter at de ble gravide? 

Jeg er skikkelig B-menneske og det har holdt seg gjennom et svangerskap og de første 3årene som småbarnsmor. Men nå har det snudd helt. Våkner før klokka ringer rundt halv syv. Sovner tidlig på kvelden, da. Håper det varer 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Jeg er skikkelig B-menneske og det har holdt seg gjennom et svangerskap og de første 3årene som småbarnsmor. Men nå har det snudd helt. Våkner før klokka ringer rundt halv syv. Sovner tidlig på kvelden, da. Håper det varer 😅

Så rart, men absolutt en fordel hvis det fortsetter ja! Ganske fint å slippe å tvinge seg opp av sengen om morgenen 😁

22 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Jeg drømte at jeg var på tidlig ultralyd i natt, og at det viste seg å være tvillinger 😅😍 

Vet ikke hvordan jeg hadde reagert på den beskjeden 🤯😂😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 11.12.2018 den 11.34, frk.Sanna skrev:

Jeg ville nok tatt en privat UL for å sjekke, for jeg hadde nok ikke klart å roe meg før jeg fikk se at alt er bra❤️ Det er jo mange som har blødninger i svangerskapet og det går fint, men det kan også være starten på en Spontanabort. Hadde dere hatt sex i forkant kanskje? Noen mister også en tvilling tidlig. Det kan være så forskjellige grunner for at man blør. Håper du har en ufarlig blødning iallefall❤️

Fikk henvisning til TUL idag, og det var en SA 😔💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, J1994 skrev:

Fikk henvisning til TUL idag, og det var en SA 😔💔

😭😩 Varm klem til deg! Det er så vondt 💔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, J1994 skrev:

Fikk henvisning til TUL idag, og det var en SA 😔💔

Så utrolig trist😢 Sender deg varme tanker og klemmer❤️ Håper dere blir gravid igjen rask❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Jeg drømte at jeg var på tidlig ultralyd i natt, og at det viste seg å være tvillinger 😅😍 

Hadde vært mareritt det for meg😜😅 Kanskje du er sanndrømt🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, J1994 skrev:

Fikk henvisning til TUL idag, og det var en SA 😔💔

💔 Så grusomt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Jeg drømte at jeg var på tidlig ultralyd i natt, og at det viste seg å være tvillinger 😅😍 

Jeg har alltid hatt på følelsen at jeg kom til å ende opp med en siddis-mann og få tvilling-gutter. Siddis-mannen har jeg funnet, så spent om det er to spirer i magen😂 Har egentlig et lite håp om at det er det også, jeg..😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...