Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syntes dette med navn er så spennende å snakke om. Tror mannen er litt lei da han sa «kan du ikke vente til etter første legetime iallefall?»😂 har helt siden jeg var liten kalt opp barbier, dukker og bamser med de navnene jeg tenkte mine barn skulle ha. Men tviler nå på at spiren i magen får navnet Nalla-Maia, haha! Er så spent på hva vi ender med å velge, og det er kjekt at vi liker samme type navn (og egentlig har noen få som begge har som favoritter)😊

hvordan har dere det med navn? Begynt å tenke/bestemt/diskutert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, månki said:

Jeg syntes dette med navn er så spennende å snakke om. Tror mannen er litt lei da han sa «kan du ikke vente til etter første legetime iallefall?»😂 har helt siden jeg var liten kalt opp barbier, dukker og bamser med de navnene jeg tenkte mine barn skulle ha. Men tviler nå på at spiren i magen får navnet Nalla-Maia, haha! Er så spent på hva vi ender med å velge, og det er kjekt at vi liker samme type navn (og egentlig har noen få som begge har som favoritter)😊

hvordan har dere det med navn? Begynt å tenke/bestemt/diskutert? 

Jeg syns det er kjempevanskelig med navn. Mannen har engelsk som morsmål, og helst vil jeg ha et navn som *uttales* noenlunde likt på både norsk og engelsk. Kan komme på noen sånne jentenavn (f.eks Emma eller Saga, selv om begge er litt for trendy akkurat nå), men er helt blank på guttenavn. Tenker vi venter til ca halvveis når vi kanskje vet hva vi får, så får vi fundere mer da. Akkurat nå har jeg vanskelig for å tro at dette skal ende med en baby, og kommer neppe til å ta det innover meg før vi i alle fall kommer lengre enn forrige gang. Men ser for meg noen diskusjoner om noen måneder om alt går bra 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miss.Wildfox skrev:

 

@henniie, jeg er glad de har sesongpause sånn egentlig 😅

 

Vet det er tidlig, men det blir ikke lenge før jeg gjør første innkjøp 😅 Skal definitivt unne meg en skikkelig gravidpute denne gangen. 

Jeg og, for all del. Men det er gruusomt noen ganger å se ting igjen, selv om man vet det skjer! 

Har ikke kjøpt noe, men jeg bruker mannen sin hotellpute på 100x70 cm for tiden :Knegg: Må ha puter! Store deilige puter! 

5 minutter siden, månki skrev:

Jeg syntes dette med navn er så spennende å snakke om. Tror mannen er litt lei da han sa «kan du ikke vente til etter første legetime iallefall?»😂 har helt siden jeg var liten kalt opp barbier, dukker og bamser med de navnene jeg tenkte mine barn skulle ha. Men tviler nå på at spiren i magen får navnet Nalla-Maia, haha! Er så spent på hva vi ender med å velge, og det er kjekt at vi liker samme type navn (og egentlig har noen få som begge har som favoritter)😊

hvordan har dere det med navn? Begynt å tenke/bestemt/diskutert? 

Førsten... det hadde jeg bestemt på ungdomsskolen alt. Wilhelm. Jeg har alltid likt det. Det er liksom ting i Ålesund som er etter Keiser Wilhelm, så jeg har det egentlig der i fra. Men jeg var også hodestups forelsket i en gutt på TV :Knegg:  Jeg husker ikke kanalen den gikk på men jeg vet det var ungdom som prøvde seg på hvordan livet var før, på kostskole eller husmorskole, eller hva den het. Tror skolebygget ligger en eller annen plass ved Lillehammer ish. Men det er jeg alt annet enn sikker på. Jeg mener i all fall at man kjører forbi lokalet serien var innspilt på. Og han ene het Wilhelm eller Vilhelm. Guri.. nå irriterer det meg at jeg ikke kommer på hva serien het!! Farsken da! Men det spiller egentlig ingen rolle. 
Jeg husker jeg manna meg sikkelig opp for å overbevise mannen om at dersom det var gutt, så skulle han hete Wilhelm. Sitter i bilen, og jeg begynner med noe sånt som "du... vi må diskutere navn" og han er enig. og jeg sier "om det er gutt vil jeg ha Wilhelm" og forberedte meg på store protester og hadde motargumentene klare. Men jeg fikk enkelt og greit "da heter han det!" tilbake fordi det viste seg at oldefaren hans het Wilhelm ❤️ Så da ble det sånn!

På nr 2, så skrev jeg ett A4 ark fult med navn. Og han tok en sprittusj og strøk ut SAMTLIGE! Guri så sint og fornærma jeg var. Så jeg kan ha sagt noe sånt som at da skal han hete ingenting. Men noen dager senere kom han å sa at han likte egentlig et navn som jeg hadde skrevet opp. Så da ble det Zakarias. Endret på skrivemåten da. Originalt het han Zacharias. Men vi gjorde det litt enklere :)

Nå har jeg foreslått Lauritz, Lavrans og Emrik. Men på jenter er jeg helt blank! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Miss.Wildfox said:

@Twilight_Sparkle, skjønner det er sårt så tett. Håper innskrivningen gjorde godt til tross. Så kjekt med tidlig UL før jul, det gjør godt å få sett i fasen vi er nå. 

Ja, jeg er veldig glad for at det ikke var noe problem å få henvisning til TUL. Håper vi faktisk får time før juleferien og at jeg klarer å slappe av litt etterpå. Veldig blanda følelser - jeg er så utrolig takknemlig for at vi klarte å bli gravide igjen nesten med en gang, men var veldig spesielt å være tilbake der og snakke med samme jordmor som forrige gang. Blir ikke akkurat mindre emosjonell av alle disse hormonene, heller. Krysser fingrene for at vi faktisk kommer oss til 20-ukers kontroll denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, henniie skrev:

Jeg og, for all del. Men det er gruusomt noen ganger å se ting igjen, selv om man vet det skjer! 

Har ikke kjøpt noe, men jeg bruker mannen sin hotellpute på 100x70 cm for tiden :Knegg: Må ha puter! Store deilige puter! 

Førsten... det hadde jeg bestemt på ungdomsskolen alt. Wilhelm. Jeg har alltid likt det. Det er liksom ting i Ålesund som er etter Keiser Wilhelm, så jeg har det egentlig der i fra. Men jeg var også hodestups forelsket i en gutt på TV :Knegg:  Jeg husker ikke kanalen den gikk på men jeg vet det var ungdom som prøvde seg på hvordan livet var før, på kostskole eller husmorskole, eller hva den het. Tror skolebygget ligger en eller annen plass ved Lillehammer ish. Men det er jeg alt annet enn sikker på. Jeg mener i all fall at man kjører forbi lokalet serien var innspilt på. Og han ene het Wilhelm eller Vilhelm. Guri.. nå irriterer det meg at jeg ikke kommer på hva serien het!! Farsken da! Men det spiller egentlig ingen rolle. 
Jeg husker jeg manna meg sikkelig opp for å overbevise mannen om at dersom det var gutt, så skulle han hete Wilhelm. Sitter i bilen, og jeg begynner med noe sånt som "du... vi må diskutere navn" og han er enig. og jeg sier "om det er gutt vil jeg ha Wilhelm" og forberedte meg på store protester og hadde motargumentene klare. Men jeg fikk enkelt og greit "da heter han det!" tilbake fordi det viste seg at oldefaren hans het Wilhelm ❤️ Så da ble det sånn!

På nr 2, så skrev jeg ett A4 ark fult med navn. Og han tok en sprittusj og strøk ut SAMTLIGE! Guri så sint og fornærma jeg var. Så jeg kan ha sagt noe sånt som at da skal han hete ingenting. Men noen dager senere kom han å sa at han likte egentlig et navn som jeg hadde skrevet opp. Så da ble det Zakarias. Endret på skrivemåten da. Originalt het han Zacharias. Men vi gjorde det litt enklere :)

Nå har jeg foreslått Lauritz, Lavrans og Emrik. Men på jenter er jeg helt blank! 

Wilhelm fikk jeg blankt nei på😩 Lavrans😍

Hos oss begge ligger Maria, Amanda og Ellinor på topp for jente og Oskar, Bjørnar og Albert for gutt. Men jeg har veldig lyst å overbevise han om at Henry er et fint navn, men tror jeg har mye jobb foran meg da🤪

1 time siden, Twilight_Sparkle skrev:

Jeg syns det er kjempevanskelig med navn. Mannen har engelsk som morsmål, og helst vil jeg ha et navn som *uttales* noenlunde likt på både norsk og engelsk. Kan komme på noen sånne jentenavn (f.eks Emma eller Saga, selv om begge er litt for trendy akkurat nå), men er helt blank på guttenavn. Tenker vi venter til ca halvveis når vi kanskje vet hva vi får, så får vi fundere mer da. Akkurat nå har jeg vanskelig for å tro at dette skal ende med en baby, og kommer neppe til å ta det innover meg før vi i alle fall kommer lengre enn forrige gang. Men ser for meg noen diskusjoner om noen måneder om alt går bra 😂

Forstår den med uttale begge veier. Har det litt i bakhodet vi også da mannen har et navn som betyr noe heeeeelt annet enn navnet hans på engelsk😂 alltid like koslig å feriere i engelsktalende land med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, månki skrev:

Wilhelm fikk jeg blankt nei på😩 Lavrans😍

Hos oss begge ligger Maria, Amanda og Ellinor på topp for jente og Oskar, Bjørnar og Albert for gutt. Men jeg har veldig lyst å overbevise han om at Henry er et fint navn, men tror jeg har mye jobb foran meg da🤪

 

Jeg har et problem på jente-navn da. Jeg hadde en farmor som betydde vanvittig mye for meg. Hun het Oline, og jeg har vært inne på tanken på å kalle en ev. datter Olivia. Men så har jeg andre siden av familien, hvor det har vært en tradisjon i generasjoner og kalle den førstefødte jenten noe på H, og en forlovelsesgave som går i arv også, med en inngravert H i. Men jeg vet ikke om jeg er villig til å gi slipp på H'en for å velge O isteden. Jeg vet heller ikke om noe jentenavn på H jeg virkelig liker. Så jeg håper egentlig jeg får gutt, så slipper jeg å dvele sånn på det og ingen blir såret:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit jeg slenger meg med! Foreløpig termin: 12/08. 27 år og andregangsfødende. Har vært aktiv titter på kvinneguiden i mange år, men vært svært lite aktiv 😂 

Laga en tråd om en besatt gravid på et annet underforum, og har vært så pessimistisk at jeg har tenkt at terminforum er lite vits i.. Nå har jeg derimot fått opp håpet litt, og tenker det kan være fint å ha noen å skravle med 😊

Noen som sliter med smerter i korsryggen her? Jeg får det hver natt nå, ingen problemer fra tidligere av. Skylder på gravidhjernen at jeg ikke minnes fra sist svangerskap 🤔

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen @AngryMouse 😊

Ikke uvanlig å kjenne det tidligere i bekkenet andre gangen, det ble mer slarkete ved første svangerskap så her normalt 😊

Derfor jeg trenger gravidpute nå kjenner jeg, brukte det først i uke 28 sist tror jeg 😅 

Anbefaler dere BB-hugme? Den ser så digg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er navn et håpløst prosjekt, så håpløst at vi prater endel om det allerede. Vi trenger nemlig all tiden vi kan få, førstemann var nesten 7uker før han fikk navn 🙄 Jeg fikk «viljen» min til slutt, så mannen har veto med nr. 2. Synes det er mye mer vanskelig denne gangen, nå skal det jo matche et søsken også.. 

Her går det i generasjon olde- navn for min del, mens mannen har en salig blanding. Det er også endel hensyn å ta med tanke på dialekt. 

Men på topplista mi har jeg Helmer, Wilmer, Peder, Karsten, Even, Johan, August, Hermod, Olai, Lavrans og Vegard. 

Ja, vi diskuterer bare guttenavn- er helt sikker på det blir en gutt til ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh navn er så vanskelig. Vi begynner ikke å diskutere navn før etter at vi vet kjønnet. Jeg føler jeg har brukt opp guttenavn (har 3 stk fra før) og minstemann brukte vi lang tid før vi bestemte oss. Jeg har et navn som jeg synst er fint Emanuel, men mannen nekter! Jeg har heller ikke et favoritt jentenavn + mannen er ganske kresen, så dette skal bli spennende. Utrolig nok ble vi enig sist😅

Jeg anbefaler BB huugme puta på det sterkeste. Det må være den beste oppfinnelsen for gravide🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miss.Wildfox skrev:

Velkommen @AngryMouse 😊

Ikke uvanlig å kjenne det tidligere i bekkenet andre gangen, det ble mer slarkete ved første svangerskap så her normalt 😊

Derfor jeg trenger gravidpute nå kjenner jeg, brukte det først i uke 28 sist tror jeg 😅 

Anbefaler dere BB-hugme? Den ser så digg ut!

Ja! 

Navn har vi snakket litt om. Vi brukte lang tid med første og han liker ingen av forslagene mine hittil 😂 Det er litt uvirkelig enda så vi kommer nok til å vente til etter oul med å lete skikkelig :jepp: Håper vi får se hvilket kjønn det blir også! Hvis ikke må det bli 3D :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har opplevd en blødning rundt uke 7-8? Begynte såvidt sent i gårkveld, og har fortsatt i dag. Litt mensaktige smerter i gårkveld, i tillegg til stikking på begge sider av magen. Legen sa det i går at blødninger kunne komme og at de var ufarlige, men så begynner man å tenke da... Er 7+ etterlannet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, J1994 skrev:

Noen som har opplevd en blødning rundt uke 7-8? Begynte såvidt sent i gårkveld, og har fortsatt i dag. Litt mensaktige smerter i gårkveld, i tillegg til stikking på begge sider av magen. Legen sa det i går at blødninger kunne komme og at de var ufarlige, men så begynner man å tenke da... Er 7+ etterlannet nå.

Jeg ville nok tatt en privat UL for å sjekke, for jeg hadde nok ikke klart å roe meg før jeg fikk se at alt er bra❤️ Det er jo mange som har blødninger i svangerskapet og det går fint, men det kan også være starten på en Spontanabort. Hadde dere hatt sex i forkant kanskje? Noen mister også en tvilling tidlig. Det kan være så forskjellige grunner for at man blør. Håper du har en ufarlig blødning iallefall❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, J1994 said:

Noen som har opplevd en blødning rundt uke 7-8? Begynte såvidt sent i gårkveld, og har fortsatt i dag. Litt mensaktige smerter i gårkveld, i tillegg til stikking på begge sider av magen. Legen sa det i går at blødninger kunne komme og at de var ufarlige, men så begynner man å tenke da... Er 7+ etterlannet nå.

Både blødninger og smerter kan være ufarlige, eller det kan være starten på en spontanabort. Med meg var kombinasjonen blødninger og smerter dessverre et dårlig tegn, men fins mange som blør litt uten at det er noe galt. Ville sett det litt an, og kontakta lege for henvisning til ultralyd om du fortsetter å blø, da det er den eneste måten å finne ut av om det fortsatt er liv. Krysser fingrene for at alt er bra! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

J1994 - 24 år - B1 - Termin 27.07

Kathan - 26 år - B2 - termin 30.07

~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

Bringebærpiken - 31 år - B1 - Termin 14.08

Arianna - 25 år - B2 - Termin 15.08

 

 

--- 

Skriv deg på her @AngryMouse og velkommen til oss ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, J1994 skrev:

Noen som har opplevd en blødning rundt uke 7-8? Begynte såvidt sent i gårkveld, og har fortsatt i dag. Litt mensaktige smerter i gårkveld, i tillegg til stikking på begge sider av magen. Legen sa det i går at blødninger kunne komme og at de var ufarlige, men så begynner man å tenke da... Er 7+ etterlannet nå.

Litt blødninger skal vistnok være normalt, men har du smerter også - så hadde jeg ringt til legen bare for å være sikker. Jeg er ingen ekspert der, men det er det jeg hadde gjort ❤️ Masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått bekreftelse/innkalling til TUL 19. desember. Håper håper håper at alt er bra og at vi får se et lite blinkende hjerte i julegave ❤️. (Iom at svangerskapslengde er usikkert så blir spennende å se om jeg har rett i ca når jeg tror jeg hadde eggløsning - jeg vil tippe jeg kommer til å være rundt 7+0 da, men vi får se!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, henniie skrev:

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

J1994 - 24 år - B1 - Termin 27.07

Kathan - 26 år - B2 - termin 30.07

~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

Bringebærpiken - 31 år - B1 - Termin 14.08

Arianna - 25 år - B2 - Termin 15.08

 

 

--- 

Skriv deg på her @AngryMouse og velkommen til oss ;)

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 18.07

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 - *TUL 

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

J1994 - 24 år - B1 - Termin 27.07

Kathan - 26 år - B2 - termin 30.07

~white lady~ -33 år - B2 - Termin 08.08

Twilight_Sparkle - 33 år - B1 - Termin 10.08

Miss.Wildfox - 33år - B2 - Termin 13.08

Bringebærpiken - 31 år - B1 - Termin 14.08

Arianna - 25 år - B2 - Termin 15.08

Månki - 26 år - B1 - Termin 20.08 (veldig usikker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Miss.Wildfox skrev:

Her er navn et håpløst prosjekt, så håpløst at vi prater endel om det allerede. Vi trenger nemlig all tiden vi kan få, førstemann var nesten 7uker før han fikk navn 🙄 Jeg fikk «viljen» min til slutt, så mannen har veto med nr. 2. Synes det er mye mer vanskelig denne gangen, nå skal det jo matche et søsken også.. 

Her går det i generasjon olde- navn for min del, mens mannen har en salig blanding. Det er også endel hensyn å ta med tanke på dialekt. 

Men på topplista mi har jeg Helmer, Wilmer, Peder, Karsten, Even, Johan, August, Hermod, Olai, Lavrans og Vegard. 

Ja, vi diskuterer bare guttenavn- er helt sikker på det blir en gutt til ♥️

Vi har også Karsten på guttelisten, det eer jo så fint! Til gutt har vi tenkt mest på: Kasper, Julian, Oskar, Lukas og Karsten. Og til Jente har vi: Nora, Kornelia, Ida og Oda.  Vi er heldigvis veldig enige om navn og så langt tror jeg vi skal bli veldig fort enige om navn til baby.

Den største diskusjonen her i heimen derimot handler ikke om fornavn men om etternavn! Vi har så utrolig lange etternavn begge to at å bruke begge etternavnene er nesten litt uaktuelt - tror vi.. Men så har jeg kun ett etternavn, som er etter min avdøde mor, som jeg såklart ønsker å ha med videre.. så dette med etternavn er ikke enkelt, hvordan gjør dere det? 

Endret av Memira
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...