Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye til både @Regnbue89 og til @Memira ! ❤️ Blir gøy å følge veien deres videre 😄

 

Jeg har ringt legen idag. Men naturligvis er hun ikke på jobb mangager. Så jeg ringte legen min i Oslo, og fikk telefontime i morgen kl 0920 til å finne meg ett kvalmestillende preparat i tillegg til muskelavslappende. Ikke at jeg har tro på at de finner noe jeg kan ta... :Knegg: Tåler ikke ibux-preparater (NSAIDs - eller noe sånt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen sendte henvisning til duotest/Ul etc i Bergen og første svangerskapkontroll i starten av jan. Blir vel omtrent på likt jeg får time i Bergen siden testene skal gjøres i uke 10-12..  Jeg spørte ang NIPT testen, men legene min visste lite om den. Spennende dette her altså og jeg som skal starte i ny jobb etter jul også🙈😜😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

Legen sendte henvisning til duotest/Ul etc i Bergen og første svangerskapkontroll i starten av jan. Blir vel omtrent på likt jeg får time i Bergen siden testene skal gjøres i uke 10-12..  Jeg spørte ang NIPT testen, men legene min visste lite om den. Spennende dette her altså og jeg som skal starte i ny jobb etter jul også🙈😜😅

Hva er alle disse testene? 🙈🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Memira skrev:

Hva er alle disse testene? 🙈🙈

NIPT (blodprøve) er nytt, googler du det finner du det ut. Jeg er så dårlig å forklare meg, men den erstatter feks morkakeprøven☺️ duo/kub test er får jeg siden jeg er 38 år. Jeg vet ikke så mye om testene enn at det er blodprøve og ultralyd for å sjekke bla nakkefold...☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frk.Sanna skrev:

NIPT (blodprøve) er nytt, googler du det finner du det ut. Jeg er så dårlig å forklare meg, men den erstatter feks morkakeprøven☺️ duo/kub test er får jeg siden jeg er 38 år. Jeg vet ikke så mye om testene enn at det er blodprøve og ultralyd for å sjekke bla nakkefold...☺️

Spennende! Lukke til i all fall!

 

Jeg sunst det er sååå gøy at vi har blitt så mange Sunnmøringer i gruppa her! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Minemini - 29 år - B2 - termin 07.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose - 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Henniie - 28 år - B3 - Termin 20.07 *endret etter time hos lege.

Memira - 23 år - B1 - Termin 24.07 (Edit: regnefeil på termin, lagt til alder)

Regnbue89 - 29 år - B1 - Termin 25.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, henniie skrev:

Spennende! Lukke til i all fall!

 

Jeg sunst det er sååå gøy at vi har blitt så mange Sunnmøringer i gruppa her! 😄

Tusen takk!🙏🏻☺️ Jeg er ikke Sunnmøring altså, men har jobbet med en del gnite Sunnmøringer🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, henniie skrev:

Gratulerer så mye til både @Regnbue89 og til @Memira ! ❤️ Blir gøy å følge veien deres videre 😄

 

Jeg har ringt legen idag. Men naturligvis er hun ikke på jobb mangager. Så jeg ringte legen min i Oslo, og fikk telefontime i morgen kl 0920 til å finne meg ett kvalmestillende preparat i tillegg til muskelavslappende. Ikke at jeg har tro på at de finner noe jeg kan ta... :Knegg: Tåler ikke ibux-preparater (NSAIDs - eller noe sånt) 

Er du kvalm hele tiden?🤢 Spyr du også? Her er kvalmen komt tilbake på ettermiddag kveld. Jeg tok ingefær tabl sist + brukte det der balanse armbåndet og det tok toppene...😜☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Tusen takk!🙏🏻☺️ Jeg er ikke Sunnmøring altså, men har jobbet med en del gnite Sunnmøringer🤣

gnetne* haha, nei jeg så bare på presentasjonstråden at det er et par stykker som har skrevet Sunnmøre som bosted 😄 Og vel, sunnmøringer (og vestleninger) har det med å finne hverandre, på de rareste steder! :Knegg:

34 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Er du kvalm hele tiden?🤢 Spyr du også? Her er kvalmen komt tilbake på ettermiddag kveld. Jeg tok ingefær tabl sist + brukte det der balanse armbåndet og det tok toppene...😜☺️

Ja. Og jeg sliter med å få i meg mat. Det står ikke på lysta. Men mer på evnen. Åpner jeg kjøleskapsdøra knekker jeg nærmest sammen. Jeg er slankeoperert, så evner ikke å spy. Men det er ingen problem å gå rundt å brekke seg, eller å ha brekningsfølelse. Den er i all fall i skjønneste orden. Og der sliter jeg. 

De armebånda funka ikke sist. Da satt jeg og var grønnere enn juletreet fordi jeg mente det lukta død og fordervelse, men ingen trodde på meg før det ble grått, juletreet altså.:fred: Men da var jeg småkvalm, og jeg husker den ene gangen jeg faktisk brekte meg. Og da var det fordi en søppelbil kjørte forbi meg 😫 😵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, henniie skrev:

gnetne* haha, nei jeg så bare på presentasjonstråden at det er et par stykker som har skrevet Sunnmøre som bosted 😄 Og vel, sunnmøringer (og vestleninger) har det med å finne hverandre, på de rareste steder! :Knegg:

Ja. Og jeg sliter med å få i meg mat. Det står ikke på lysta. Men mer på evnen. Åpner jeg kjøleskapsdøra knekker jeg nærmest sammen. Jeg er slankeoperert, så evner ikke å spy. Men det er ingen problem å gå rundt å brekke seg, eller å ha brekningsfølelse. Den er i all fall i skjønneste orden. Og der sliter jeg. 

De armebånda funka ikke sist. Da satt jeg og var grønnere enn juletreet fordi jeg mente det lukta død og fordervelse, men ingen trodde på meg før det ble grått, juletreet altså.:fred: Men da var jeg småkvalm, og jeg husker den ene gangen jeg faktisk brekte meg. Og da var det fordi en søppelbil kjørte forbi meg 😫 😵

Huff det der høres fælt ut. I feel you!!🙄 Men spyr man aldri uansett pga slankeoperasjonen????😱

Jeg liker Sunnmøringer jeg😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Huff det der høres fælt ut. I feel you!!🙄 Men spyr man aldri uansett pga slankeoperasjonen????😱

Jeg liker Sunnmøringer jeg😁

De sa det i all fall. Klir kanskje, om det er ille. Men ikke noe mer. Det er tomt i magen? Aner ikke. Har i all fall ikke kasta opp sikkelig siden oprasjon, kun klidd/gulpa på det verste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, henniie skrev:

noen som vet hvor mye reisesyketabletter man kan ta?

Jeg fikk beskjed om "kun i samråd med lege" på apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Frostrose skrev:

Jeg fikk beskjed om "kun i samråd med lege" på apoteket. 

Ja, men jeg fikk beskjed av legen å kjøpe reseptfritt på apoteke, men hun spesifiserte ikke hvor mye. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, henniie skrev:

Ja, men jeg fikk beskjed av legen å kjøpe reseptfritt på apoteke, men hun spesifiserte ikke hvor mye. :bond:

Da haddr jeg ringt legen og spurt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Frostrose skrev:

Da haddr jeg ringt legen og spurt 😊

Ja, skal gjøre det i morgen :P ringte for seint i sta, fordi jeg prioriterte foreldremøte i barnehagen og sov før det :Knegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God morgen jenter! 

I dag skal jeg til første legetime 💕 jeg er bare i uke 6 så det blir nok ingen typisk svangerskapskontroll tenker jeg, men jeg skal inn for å få bekreftet graviditet til jobben slik at de kan sende meg ut i permisjon. Og for at legen skal hjelpe meg med søknad om svangerskapspenger. Jeg håper også at han vil skrive et helsekort til meg, selvom det ikke hører med i denne timen, sånn at jeg kan få det med meg på TUL i uke 10 💕

De siste dagene har jeg begynt å kjenne litt på skuffelsen av at jobben har gjort lite eller ingen innsats på å søke meg over på andre avdelinger og at jeg nå må ut i perm allerede. Dette blir lange 8 måneder hjemme før nye 10 måneder i mammaperm kjenner jeg. Også synes jeg nesten det er litt pinlig. Tenk hvis noe går gale, og jeg må komme med halen mellom bena tilbake på jobb.. det er jo så fryktelig tidlig. Men jobber man med risiko, så gjør man vel det. Det er ikke verdt å risikere at jeg mister fordi jeg ville jobbe og ble overfalt og skadet på jobb. Man har vel disse reglene for en grunn.. 

Ellers er formen fin om dagen, ingen kvalme eller uvelhet. Men jeg er enda helt sinnsykt trøtt og har såå vonde bryster. Også lurer jeg på en ting; får dere «smerter» nederst i magen etter sex? I går kveld var jeg sikker på at «nå går det gale». Det kjentes ut som helt sykt sterke menssmerter, jeg kunne føle at livmoren trakk seg sammen og krampet seg, og herregud så vondt det gjorde. Nå har jeg aldri hatt rier eller kynnere før, men jeg er sikker på at det må ha vært noe lignende i «smerteskala».. tenkte å ta det opp med legen i dag, men hva er deres erfaringer?

Endret av Memira
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammentrekninger er helt normalt etter sex både ved graviditet og ellers :)

Hvis du er i ok form ville jeg funnet en eller flere hobbyer, trent masse og vært sosial ;) Da går dagene. Tror ikke du trenger å bekymre deg for at tiden i permisjon skal gå sakte :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Memira said:

God morgen jenter! 

I dag skal jeg til første legetime 💕 jeg er bare i uke 6 så det blir nok ingen typisk svangerskapskontroll tenker jeg, men jeg skal inn for å få bekreftet graviditet til jobben slik at de kan sende meg ut i permisjon. Og for at legen skal hjelpe meg med søknad om svangerskapspenger. Jeg håper også at han vil skrive et helsekort til meg, selvom det ikke hører med i denne timen, sånn at jeg kan få det med meg på TUL i uke 10 💕

De siste dagene har jeg begynt å kjenne litt på skuffelsen av at jobben har gjort lite eller ingen innsats på å søke meg over på andre avdelinger og at jeg nå må ut i perm allerede. Dette blir lange 8 måneder hjemme før nye 10 måneder i mammaperm kjenner jeg. Også synes jeg nesten det er litt pinlig. Tenk hvis noe går gale, og jeg må komme med halen mellom bena tilbake på jobb.. det er jo så fryktelig tidlig. Men jobber man med risiko, så gjør man vel det. Det er ikke verdt å risikere at jeg mister fordi jeg ville jobbe og ble overfalt og skadet på jobb. Man har vel disse reglene for en grunn.. 

Ellers er formen fin om dagen, ingen kvalme eller uvelhet. Men jeg er enda helt sinnsykt trøtt og har såå vonde bryster. Også lurer jeg på en ting; får dere «smerter» nederst i magen etter sex? I går kveld var jeg sikker på at «nå går det gale». Det kjentes ut som helt sykt sterke menssmerter, jeg kunne føle at livmoren trakk seg sammen og krampet seg, og herregud så vondt det gjorde. Nå har jeg aldri hatt rier eller kynnere før, men jeg er sikker på at det må ha vært noe lignende i «smerteskala».. tenkte å ta det opp med legen i dag, men hva er deres erfaringer?

Skjønner godt at det er kjedelig å måtte gå ut i permisjon så raskt. Du kan ikke ta noen vikar/ekstravakter for en annen avdeling eller noe sånt? Hadde også blitt skuffet om arbeidsplassen ikke prøvde å tilrettelegge. Har du spurt direkte om det? Men selvfølgelig bedre å ikke jobbe enn å løpe en risiko mens du jobber! 

Høres ikke noe godt ut med sånne sammentrekninger, men tviler ikke på at det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått innkallelse til duotest etc i dag. Jeg må til Bergen både i des og tilbake i starten av jan for å få svar på prøvene + ta untralyd. Ekstra spennende denne gangen☺️ Her er formen veldig opp/ned. Kjenner meg gravid stort sett iallefall. Gruer og gleder meg til TUL i morgen😬🤞🏻

 

Memira: Jeg skjønner frustasjonen din. Håper de kan tilrettelegge for deg! Ellers signerer jeg LillemMy at permisjonen kommer nok til å gå alt for fort☺️ Siden formen din er så grei hadde jeg benyttet meg av å gå tur/trene👍🏻☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...