Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2019


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

1 time siden, Fru sau skrev:
 

Jeg er helt hinsides trøtt om dagen, ligger for det meste på sofaene 😂

Skal til legen om litt under 2 uker på første kontroll, skal da ta opp det med jobb. Jeg er sykmeldt ut neste uke pga noe annet, og det er jaggu bra for med den trøttheten her hadde det ikke vært forsvarlig å jobbe 😂

 

Jeg er også trøtt! Men ikke mye sofatid med en ettåring i hus. Bare et par timer på kvelden. Ikke mye husarbeid som har blitt gjort de siste dagene 

Jeg ser du har termin etter meg, og jeg er bare i uke 4. Skal du ha flere kontroller enn normalt gjennom svangerskaoet, eller har du bare tatt en ekstra nå i starten? Min lege nekter å ta inn folk før i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Frostrose skrev:
 

Jeg er også trøtt! Men ikke mye sofatid med en ettåring i hus. Bare et par timer på kvelden. Ikke mye husarbeid som har blitt gjort de siste dagene 

Jeg ser du har termin etter meg, og jeg er bare i uke 4. Skal du ha flere kontroller enn normalt gjennom svangerskaoet, eller har du bare tatt en ekstra nå i starten? Min lege nekter å ta inn folk før i uke 12.

Huff, med ettåring i huset blir det vel ikke mye sofatid nei!

Jeg tar så tidlig siden jeg er ganske nervøs og vet egentlig ingenting 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fru sau skrev:
 

Huff, med ettåring i huset blir det vel ikke mye sofatid nei!

Jeg tar så tidlig siden jeg er ganske nervøs og vet egentlig ingenting 😂 

Hehe 😂

Husker jeg ville ha tidlig sist, men legen ville ikke ta imot meg. Jeg sa det til de på helsestasjonen da jeg kom dit, og da fikk jeg beskjed om at jeg kunne ringt dem og fått time. De snakker med alle. 

Så vidt jeg husker får man ikke så mange beskjeder hos legen om graviditeten utenom at man må spise variert og ta folat frem til uke 12 (og fortsette å ta dersom det er flere tabletter igjen). 😑 Jeg var litt skuffet etter første time. 

Jeg fikk mer informasjon gjennom matportalen. Husk at du ikke kan spise kjøtt som ikke er varmebehandlet (f. Eks. spekemat eller salami), upasteouriserte oster, store ørreter eller store mengder lakris. Skyll all frukt og grønnsaker godt. Jeg har godt på å gå på flere smeller allerede, selv om jeg så vidt har fått positiv test. I går raspet jeg masse parmesan over pastaen min, før mannen min kremtet og sa at jeg ikke spiste det forrige gang jeg var gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parmesan kan du fint spise 😊 Hadde masse på pastaen min istad 😂 men det smakte annerledes 🤔 

Det er egentlig ikke vits med legetime før uke 12. Da skal blodprøvene tas og før det gjør de ingenting, med mindre du er heldig og har lege med ul :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser rundt omkring at første svangerskapskontroll skal være mellom uke 6-10? Tenker at det ikke skader uansett 😊 Skal på tidlig UL i uke 10 og, bare for å være på den sikre siden før vi forteller det til familien, som vi skal gjøre på julaften med gaver 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg heller ikke tid til å slappe av med en ekstremt aktiv 1 åring i hus. Jeg har vært trøtt siden sist gravditet så merker ingen forskjell😴😜😅 Jeg har så dårlig matlyst om dagen. Den tradisjonelle havregrøten min smaker rart om dagen😜☺️

Trodde ikke de ville ha oss på kontroll før uke 12 jeg? Jeg må før denne gangen pga jeg skal ta duo/kub testen...

Jeg var med på en facebook gruppe sist jeg var gravid og det var koselig synst jeg, men vi laget en mindre gruppe. Hadde vært kjekt om vi her inne hadde fått det til også?☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde legetime idag pga medisiner + blodprøver. Det ble måling av hcg likevel 😂 og blodprosent osv. Fikk også løfte om henvisning til tul i desember :hjerte: 

Det blir endel ekstra når man er over en viss BMI, har opplevd flere SA og har hatt sva. dia. tidligere. Så for meg blir det faktisk 2 legetimer før den i uke 12 :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg hadde legetime idag pga medisiner + blodprøver. Det ble måling av hcg likevel 😂 og blodprosent osv. Fikk også løfte om henvisning til tul i desember :hjerte: 

Det blir endel ekstra når man er over en viss BMI, har opplevd flere SA og har hatt sva. dia. tidligere. Så for meg blir det faktisk 2 legetimer før den i uke 12 :) 

 

Men så bra da! Jeg hsr ikke rykket kese om historein din enda, men det er bra du får ekstra oppfølging!❤️ Jeg har helt ny jobb og kan derfor ikke bestille legetime enda pga jeg må ha en helserklering ved kontrakten og jeg er ikke klar for å fortelle den nye arbeidsgiveren om graviditeten enda🙈 Jeg har mistet flere ganger selv, men har egentlig roen enn så lenge. Vet jeg kommer til å bli dårlig før en ultralyd da men. Uke 7 hadde jeg ul sist å vurderer det samme denne gangen bare for å bekrefte at det er liv...

 

Jeg har god kontakt med flere fra facebook gruppen og hun ene er blitt en god vennine tom😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Men så bra da! Jeg hsr ikke rykket kese om historein din enda, men det er bra du får ekstra oppfølging!❤️ Jeg har helt ny jobb og kan derfor ikke bestille legetime enda pga jeg må ha en helserklering ved kontrakten og jeg er ikke klar for å fortelle den nye arbeidsgiveren om graviditeten enda🙈 Jeg har mistet flere ganger selv, men har egentlig roen enn så lenge. Vet jeg kommer til å bli dårlig før en ultralyd da men. Uke 7 hadde jeg ul sist å vurderer det samme denne gangen bare for å bekrefte at det er liv...

 

Jeg har god kontakt med flere fra facebook gruppen og hun ene er blitt en god vennine tom😍 

Jeg har 2 dagbøker så det er ikke så rart at du ikke har rukket 😂 Blir sjokkert om noen orker å lese gjennom de 🙊 Men det jeg skrev er jo en kort oppsummering. 

Veldig deilig med vellykket tul :hjerte: Det hjelper på nervene! 

Så koselig! Jeg er litt betenkt med tanke på anonymitet og slikt, men absolutt ikke imot. Lurt å vente litt kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Jeg har 2 dagbøker så det er ikke så rart at du ikke har rukket 😂 Blir sjokkert om noen orker å lese gjennom de 🙊 Men det jeg skrev er jo en kort oppsummering. 

Veldig deilig med vellykket tul :hjerte: Det hjelper på nervene! 

Så koselig! Jeg er litt betenkt med tanke på anonymitet og slikt, men absolutt ikke imot. Lurt å vente litt kanskje? 

Hehe. Jeg skal ta meg tid til å lese når roen senker seg her!☺️  har du alt bært på TUL??  Ja vi kan vente noen uker før en evenruelt facebook gruppe☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Hehe. Jeg skal ta meg tid til å lese når roen senker seg her!☺️  har du alt bært på TUL??  Ja vi kan vente noen uker før en evenruelt facebook gruppe☺️

Nei har ikke det :) Lite å se enda 😂 Tenkte i forhold til at du skulle ha tul i uke 7, at det er deilig å ha en vellykket tul for nervene sin del 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Nei har ikke det :) Lite å se enda 😂 Tenkte i forhold til at du skulle ha tul i uke 7, at det er deilig å ha en vellykket tul for nervene sin del 😊

Ah sånn ja. Litt surrete om dagen jeg☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Henniie • 28 år • B3 • PP3 • EL 23.10 • IKM 07.11 • TB 9.11. ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna 38 år-B5-Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Fru sau- 31 år- B1- Termin 19.07

 

Vil du legge deg inn med termin her @henniie! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Presentasjon 🤰

Solstråle - 23 år - B1 - Termin 02.07

Kaosgrl - 35 år - B2 - Termin 05.07

Strikkedilla89 - B1 - Termin 08.07

Frk.Sanna - 38 år - B5 - Termin 13.07

Lillemy - 29 år - B2 - Termin 15.07

Frostrose- 30 år - B2 - Termin 11/17.07 (mens/EL) 

Henniie - 28 år - B3 - Termin 18.07

Cambam9 - 29 år - B2 - Termin 04.07

Fru sau - 31 år - B1 - Termin 19.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, fikk fullstendig melt down idag siden ting ikke gikk helt som jeg har planlagt 😂 Ikke vandt til å være et følelsesmessig vrak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Fru sau skrev:

Herregud, fikk fullstendig melt down idag siden ting ikke gikk helt som jeg har planlagt 😂 Ikke vandt til å være et følelsesmessig vrak....

Jeg tok bilde av graviditetstesten, og mannen ringte opp igjen lurte på om testen var invalid 😂
Og når jeg bekrefter at testen var positiv, så sier han (på spøk) at når bør jeg låses inne? I begge mine to foregående svangerskap har jeg vært en hormonell BOMBE! 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, henniie skrev:

Jeg tok bilde av graviditetstesten, og mannen ringte opp igjen lurte på om testen var invalid 😂
Og når jeg bekrefter at testen var positiv, så sier han (på spøk) at når bør jeg låses inne? I begge mine to foregående svangerskap har jeg vært en hormonell BOMBE! 😂 

Haha🤣 Jeg er lur å holder meg langt borte fra mannen. Det er 15 dagen jeg er aleine og så kan jeg ikke fortelle han om hvorfor jeg er ekstra ekstra lei/sliten blæææææ👿😜😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...