Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Waldfee skrev:

Da er jeg ferdig, og tuuusen takk alle sammen for koselige meldinger💗. Det varmer! Egguttaket gikk veldig greit, kun litt ubehagelig og ikke smertefullt. Overstått på 20 minutter. Mer vondt nå, ganske øm i eggstokkene og kjenner godt der nålen har vært. Antallet follikler på UL stemte godt med det endelige antallet. Hadde to egg på venstre side, fem på høyre, totalt 7. Hadde håpet på lykketallet 8 som jeg hadde med sønnen, men som legen sa- du har jo allerede brukt opp den 8.på ham 💙. Det var fint sagt! Legen sa også «håper det er siste gangen vi møtes på denne måten» 😊, det håper virkelig jeg også! 

De forrige uttakene har jeg harr 9,13 og 13 egg, så litt «dårligere» på en måte. Men på en annen måte håper jeg at det kan være færre, men endel bra egg. På de tre forrige uttakene har minst 50 prosent falt fra uten å bli befruktet. Så har endt opp med 3, 7 og 6 befruktede. Håper veldig på 4 den gangen her, men må være fornøyd om vi får 3 befruktede. 

Der blir ICSI denne gangen, det har vi ikke prøvd før. Skal se om det kan øke prosentandelen som blir befruktet 🤞.

Etter at jeg kom hjem, sov jeg en time for jeg blir helt i ørska av medisinene. Vi er heldige og har farmor her som har hentet i barnehagen og fulgt på turning, så da kan jeg slappe av på sofaen. Deilig! 

Godt å være kommet et skritt videre. Nå begynner det nervepirrende med telefon om befruktning, hvordan utvikling går hvis noen er befruktet osv. Grusom tid. Men vi vet at det blir innsett uansett, for vi har to på frys (de må overleve opptining da). Denne gangen er jeg 100 prosent sykmeldt og skal bare ta det med ro, jobbe så mye jeg klarer hjemmefra.Det blir godt, etter mange mislykkede forsøk,exu og MA å se om hvile kan ha noen betydning. Godt for psyken,særlig hvis forsøket ikke går bra da jeg vet det blir tungt med enda en nedtur i så fall. Skal bare kose meg med å pusle med litt julegaver og julekalender til sønnen, gå noen turer og jobbe det jeg får til.

Ååh, så, godt å høre at du endelig er kommer så langt ❤️. Man tenker ofte at flest mulig egg ut er best, men kvantitet hjelper jo ingenting om ikke kvaliteten er god. Mange som sier at det ofte er bedr kvalitet med litt færre. Så blir det jo spennende med ICSI denne gangen. Jeg ønsker deg hvertfall lykke til ❤️😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Butter skrev:

Ååh, så, godt å høre at du endelig er kommer så langt ❤️. Man tenker ofte at flest mulig egg ut er best, men kvantitet hjelper jo ingenting om ikke kvaliteten er god. Mange som sier at det ofte er bedr kvalitet med litt færre. Så blir det jo spennende med ICSI denne gangen. Jeg ønsker deg hvertfall lykke til ❤️😄

Tuusen, tuusen takk 💗 snilleste du! Ja, håper på bra balanse mellom kvalitet og kvalitet denne gangen! Har ikke hatt mye bra egg på søskenforsøkene egentlig, alderen gjør vel sitt, så er litt for spennende dette egentlig. Tenker jo det verste. Klem til deg 💗

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror 7 er et flott antall :) Nå har du sikkert fått beskjed om befruktning også? Og når det blir innsett? Å vente på telefon om befruktning og deling er så nervepirrende at det nesten gjør vondt, syns jeg. Det høres jo ut som dette forsøket ligner en del på forsøket som sønnen deres ble til på. Jeg hadde 6 egg og ett som fortsatt var flott på dag to da det gikk, så jeg har tro på 7 egg! Lykke til :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, @Illy! 💗 Ja, det er fryktelig nervepirrende og jeg måtte sette meg rett ned da telefonen kom fra klinikken om befruktning. Av 7 egg var 6 modne, og 5 har blitt befruktet 👍👍👍 Dette er et veldig bra resultat, sett i lys av at vi har hatt dårlig prosentandel befruktet de siste forsøkene. ICSI var nok lurt, og så kan man jo håpe at det er færre, men bedre egg 🤞🤞🤞. Da vi fikk sønnen ble det 6 befruktet, så vi er fortsatt på ett egg mindre enn da han ble til. Tar det som et godt tegn💙

Innsett er planlagt til fredag (dag 3), men kan bli i morgen om de ser allerede da at ett egg peker seg ut. Klinikken ser an.  Jeg har tro på dag 2 da det er det jeg har blitt gravid med de gangene jeg har blitt gravid. Men på dag 3 vet man jo enda litt mer. Samtidig tror jeg ikke kroppen min har godt av å vente for lenge, heller. 

Åhh så langt er jeg veldig fornøyd med befruktningen, nå tør jeg håpe at vi kanskje kan få et bra egg å sette inn på fredag. Kryss fingrene 💗🤞🤞

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, @Illy! 💗 Ja, det er fryktelig nervepirrende og jeg måtte sette meg rett ned da telefonen kom fra klinikken om befruktning. Av 7 egg var 6 modne, og 5 har blitt befruktet 👍👍👍 Dette er et veldig bra resultat, sett i lys av at vi har hatt dårlig prosentandel befruktet de siste forsøkene. ICSI var nok lurt, og så kan man jo håpe at det er færre, men bedre egg 🤞🤞🤞. Da vi fikk sønnen ble det 6 befruktet, så vi er fortsatt på ett egg mindre enn da han ble til. Tar det som et godt tegn💙

Innsett er planlagt til fredag (dag 3), men kan bli i morgen om de ser allerede da at ett egg peker seg ut. Klinikken ser an.  Jeg har tro på dag 2 da det er det jeg har blitt gravid med de gangene jeg har blitt gravid. Men på dag 3 vet man jo enda litt mer. Samtidig tror jeg ikke kroppen min har godt av å vente for lenge, heller. 

Åhh så langt er jeg veldig fornøyd med befruktningen, nå tør jeg håpe at vi kanskje kan få et bra egg å sette inn på fredag. Kryss fingrene 💗🤞🤞

Så spennende dette er!!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, @Illy! 💗 Ja, det er fryktelig nervepirrende og jeg måtte sette meg rett ned da telefonen kom fra klinikken om befruktning. Av 7 egg var 6 modne, og 5 har blitt befruktet 👍👍👍 Dette er et veldig bra resultat, sett i lys av at vi har hatt dårlig prosentandel befruktet de siste forsøkene. ICSI var nok lurt, og så kan man jo håpe at det er færre, men bedre egg 🤞🤞🤞. Da vi fikk sønnen ble det 6 befruktet, så vi er fortsatt på ett egg mindre enn da han ble til. Tar det som et godt tegn💙

Innsett er planlagt til fredag (dag 3), men kan bli i morgen om de ser allerede da at ett egg peker seg ut. Klinikken ser an.  Jeg har tro på dag 2 da det er det jeg har blitt gravid med de gangene jeg har blitt gravid. Men på dag 3 vet man jo enda litt mer. Samtidig tror jeg ikke kroppen min har godt av å vente for lenge, heller. 

Åhh så langt er jeg veldig fornøyd med befruktningen, nå tør jeg håpe at vi kanskje kan få et bra egg å sette inn på fredag. Kryss fingrene 💗🤞🤞

Så utruleg spanande detta er!! 💜 Hurra for befruktning av 5 egg! Krysser fingrane for at det går rette vegen denne gongen! Denne gongen MÅ det berre gå! Så kjem eg etter om nokre få veker. 😊 på fredag begynner eg opp att på Progynova og forhåpentligvis byrjar eg på menopur rundt 1. Desember 😊

Stor klem frå meg :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen i dag ble veldig rar, fikk telefon fra klinikken mens jeg var i barnehagen på morgenen og det var jo ikke optimalt. Av de fem så var dessverre fire ikke brukbare, hadde delt seg feil. Ett var Ok, hadde hatt noe feil med cellekjerner da det var todelt, men hadde rettet seg til det ble firedelt. Ikke toppkvalitet, men de ville sette det inn siden det jo ikke var noe å vente på med bare ett embryo. Uff, jeg ble ganske satt ut, måtte stresse avgårde uten mannen, som måtte i møte. Ble også ganske nedfor av beskjeden om crazy deling på de andre pg dermed lite optimistisk for denne cellekjerne-tullebukken av en sistemann. Men men, det ble innsett, men håpet er ikke stort altså. Har vel egentlig gitt opp 😢. Tenker at jeg er for gammel og ikke får gode embryo lenger. Føles bittert etter hele høsten med hetetokter og hodepine.... men men, livet er ikke rettferdig gitt. Hadde jeg levd for 40 år siden hadde jeg ikke hatt barn. Så er jo heldig💙! Men trenger en liten timeout nå for å komme meg etter dagens påkjenninger og tapt håp, kjenner jeg. Takk for all støtte💗💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Waldfee skrev:

Dagen i dag ble veldig rar, fikk telefon fra klinikken mens jeg var i barnehagen på morgenen og det var jo ikke optimalt. Av de fem så var dessverre fire ikke brukbare, hadde delt seg feil. Ett var Ok, hadde hatt noe feil med cellekjerner da det var todelt, men hadde rettet seg til det ble firedelt. Ikke toppkvalitet, men de ville sette det inn siden det jo ikke var noe å vente på med bare ett embryo. Uff, jeg ble ganske satt ut, måtte stresse avgårde uten mannen, som måtte i møte. Ble også ganske nedfor av beskjeden om crazy deling på de andre pg dermed lite optimistisk for denne cellekjerne-tullebukken av en sistemann. Men men, det ble innsett, men håpet er ikke stort altså. Har vel egentlig gitt opp 😢. Tenker at jeg er for gammel og ikke får gode embryo lenger. Føles bittert etter hele høsten med hetetokter og hodepine.... men men, livet er ikke rettferdig gitt. Hadde jeg levd for 40 år siden hadde jeg ikke hatt barn. Så er jo heldig💙! Men trenger en liten timeout nå for å komme meg etter dagens påkjenninger og tapt håp, kjenner jeg. Takk for all støtte💗💗💗

Sender masse klemmer!!!
Nå får vi bare håpe at dette embryoet klarer seg og blir en frisk liten baby som klamrer seg fast.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor klem til deg💜 nå må vi bare krysse fingrene for at dette embryoet som startet med litt tull trives kjempe godt hos deg og ikke tuller mer. Plutselig er det dette som er gullegget 🙏🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, man tenker jo litt i disse rugedagene. Skrullete blir man ihvertfall! Kom til å tenke på min beste venninne som ble gravid veldig ung .... husker hun sa at «man kan jo ikke bli gravid av det der, var jo bare et lite piff...» 😂😂😂😂 Det var åpenbart mulig, men ikke for oss alle. Jaja, fint med litt galgenhumor... God helg til alle! Her blir det pakking til flytting om kort tid. Godt å ha noe å holde på med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i rugeriden. Krysser fingrene for at egget viser seg å være veldig bra tross en litt treg start! 😊 Det er fryktelig kjipt med sånne telefoner. Våre egg har det også med å dele seg for fort. Vi har fått beskjed om at de kunne sett flotte ut - hadde vi bare vært på dag 3 og ikke 2. Lykke til med flytting også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Illy skrev:

Masse lykke til i rugeriden. Krysser fingrene for at egget viser seg å være veldig bra tross en litt treg start! 😊 Det er fryktelig kjipt med sånne telefoner. Våre egg har det også med å dele seg for fort. Vi har fått beskjed om at de kunne sett flotte ut - hadde vi bare vært på dag 3 og ikke 2. Lykke til med flytting også!

Takk! Ja, disse eggene er litt for uforutsigbare for min smak altså! Men i dag har jeg bare kost meg med familien og i morgen blir det flyttepakking. Tenker selvsagt BITTELiTTEGRANN på IVF også... og leser her inne.... skrulleuker oh Yes 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi pakket i esker og ryddet og kastet. Gleder oss veldig til flytting! Prøver å tenke på alt som er å glede seg over, for ikke å tenke på skuffelsen. Samtidig vet jeg jo at det blir tungt på testdagen. Håpet er liksom ikke helt endelig knust før den dagen. Jaja, heldigvis er det snart jul også da. Elsker jul 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, i dag har vært en skikkelig drittdag. Jeg var jo innstilt på at dette ikke går veien etter frafall av embryo og ikke topp embryo til innsett, men så er hode og kropp veldig irriterende ved at man likevel begynner å håpe og kjenne etter alle mulige slags tegn og tenker masse... det er så irriterende 😡😢. Og i dag er jeg i kjelleren igjen for vissheten om at dette ikke går veien, og all tid og krefter og stakkars kroppen brukt til dette forsøket, begynner å sige inn over meg. Føles så utrolig bittert at det var til ingen nytte. Blæh! Jo mer det nærmer seg mensen jo mer trist, sint og utilregnelig blir jeg.... 😢😢😢 Har heldigvis kost meg med fine gutten min og fått mange gode klemmer av mannen i kveld. Trengte det! 💙💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stor klem til deg💙 Denne prosessen er tung og vond. Du er utrolig sterk som står på gang etter gang. Håper virkelig dere lykkes nå🙏🏻💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, tuppelene skrev:

Stor klem til deg💙 Denne prosessen er tung og vond. Du er utrolig sterk som står på gang etter gang. Håper virkelig dere lykkes nå🙏🏻💗

Tusen takk, snille du 💗 Ja, denne ventetiden før man vet endelig beskjed - er det aller verste.

Hvordan går det med deg, har du fått vite om det blir fødsel eller ks? På meg måtte de ta innvendig UL til slutt for å se, fant da raskt ut at åpningen var stengt. Klem 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, snille du 💗 Ja, denne ventetiden før man vet endelig beskjed - er det aller verste.

Hvordan går det med deg, har du fått vite om det blir fødsel eller ks? På meg måtte de ta innvendig UL til slutt for å se, fant da raskt ut at åpningen var stengt. Klem 💗

Ventingen er absolutt værst, for det er da tankene begynner å surre. Ikke alltid så lett å være positiv da. Når er testdag?

Skal på ny UL om 17 dager, leeeenge til. Siste sjekk (i uke 32) måtte de ta innvendig UL siden det ikke var så lett å se med utvendig. Har drømt om KS to netter på rad nå, og morkaka var jo over mormunn nå sist. Prøver å stille inn hodet på KS og magefølelsen sier det, men håper fortsatt det kan gå naturlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...