Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

8 timer siden, prøverpåny skrev:

Så fint sagt @Wiley :) Skal også prøve å ta med med det når det min tur igjen. Knapt en uke igjen nå til testing nå da @Waldfee? Går jo heldigvis litt raskere når man starter på 5dpo om ikke annet 👍 Følelser altså, jeg er så utrolig lettrørt for tiden. Så nettopp for meg mannen med ny baby og begynte å gråte av det.. 

Det med alkohol er jammen ikke lett det heller. Du kan ikke få sneket litt deg alkoholfri vin eller øl selv om det ikke smaker all verdens godt? Folk bryr seg stort sett ikke hva sidemannen har i glasset, så lenge du ikke må proklamere høyt og tydelig UTEN alkohol når dere sitter rundt bordet.. 😏

Jepp, testdag er neste fredag. Man blir så latterlig emosjonell, jeg begynner straks rugedagene er i gang å fantasere om termindato, hvor glad storebror ville bli osv. Må bare prøve å ikke tenke sånne tanker!!! Da blir jo nedturen desto større. 

Den middagen er litt nøtt, det er ikke så mange heller så det blir fort gjennomsiktig hva jeg foretar meg. Mange kolleger har nok skjønt at vi sliter og spør ikke lenger om søsken, men uff skulle gjerne vært uten en situasjon der de begynner å spørre igjen, kanskje. Av og til hadde det vært greit å være avholds, altså ! 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ovitrelle er nesten den medisinen jeg får mest symptomer av, og merker alltid godt når den forsvinner. Men når det er sagt så skjedde akkurat det samme når jeg faktisk var gravid, så selve manglen på symptomer tror jeg er helt individuell. Innbiller meg også at HCG dosen er såpass høy med ovitrelle at den ikke kan sammenlignes med HCG man produserer selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 11.33, Wiley skrev:

Ovitrelle er nesten den medisinen jeg får mest symptomer av, og merker alltid godt når den forsvinner. Men når det er sagt så skjedde akkurat det samme når jeg faktisk var gravid, så selve manglen på symptomer tror jeg er helt individuell. Innbiller meg også at HCG dosen er såpass høy med ovitrelle at den ikke kan sammenlignes med HCG man produserer selv. 

Ja, det var ganske overraskende med så mye symptomer fra ovitrelle altså! Har jo tatt det mange ganger før, uten å merke noe spesielt, men denne gangen var det helt tydelig. Nå har jeg absolutt ingen symptomer og har vel slått meg mer eller mindre til ro med at dette ikke har gått (gråt endel i går, men bedre i dag, tatt en laaang skitur med nydelige forhold i både spor og ☀️☀️☀️ Og det hjalp for sjelen også!) Måtte jo merket noe i magen om det var noe der, vil jeg tro, merket det veldig godt med sønnen. 

Tusen takk for at du deler erfaringer og kloke ord, @Wiley! 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Waldfee skrev:

Ja, det var ganske overraskende med så mye symptomer fra ovitrelle altså! Har jo tatt det mange ganger før, uten å merke noe spesielt, men denne gangen var det helt tydelig. Nå har jeg absolutt ingen symptomer og har vel slått meg mer eller mindre til ro med at dette ikke har gått (gråt endel i går, men bedre i dag, tatt en laaang skitur med nydelige forhold i både spor og ☀️☀️☀️ Og det hjalp for sjelen også!) Måtte jo merket noe i magen om det var noe der, vil jeg tro, merket det veldig godt med sønnen. 

Tusen takk for at du deler erfaringer og kloke ord, @Wiley! 💗

Jeg tenker som så at ovitrelle kan gi såpass sterke egen symptomer, slik at når den går ut av kroppen vil man merke bortfall av symptomene uavhengig om man er blitt gravid eller ikke. Det er jo snakk om veldig små mengder egenprodusert HCG på det stadiet du er, så er helt naturlig å ikke ha noe symptomer enda (selv om man har hatt det tidlig i andre svangerskap). Skal ikke undergrave hvor godt man kjenner kroppen sin altså, for når man har prøvd så lenge som oss gjør man jo det, men jeg prøver å si at det fortsatt er et reelt håp! 😘 

Var en helt utrolig skidag i går!! Jenta vår gikk i front med skikkelig skiglede i går, det gleder mammahjertet ☺️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2019 at 3:33 PM, Waldfee said:

Ja, det var ganske overraskende med så mye symptomer fra ovitrelle altså! Har jo tatt det mange ganger før, uten å merke noe spesielt, men denne gangen var det helt tydelig. Nå har jeg absolutt ingen symptomer og har vel slått meg mer eller mindre til ro med at dette ikke har gått (gråt endel i går, men bedre i dag, tatt en laaang skitur med nydelige forhold i både spor og ☀️☀️☀️ Og det hjalp for sjelen også!) Måtte jo merket noe i magen om det var noe der, vil jeg tro, merket det veldig godt med sønnen. 

Tusen takk for at du deler erfaringer og kloke ord, @Wiley! 💗

Kjenner godt den følelsen av å bare bestemme seg for at det ikke har gått veien, men til syvende og sist spiller magefølelsen ingen rolle. Når er test dag? Det er helt greit å bearbeide «tapet» før man har endelig resultat men det kan fortsatt ende i en koselig overraskelse:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg

Kjenner meg igjen i å bli KLIN kokos av Ovitrelle - det er liksom en deilig frosting på køppkeiken av hormonella!

Jeg har bare vært gravid en gang naturlig (og en naturlig kjemisk), og jeg merka ikke et kvekk altså før det var gått noen uker etter testdato.

Så jeg håper på at du tar veldig feil på den kjipe følelsen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.3.2019 den 8.00, Waldfee skrev:

Jepp, testdag er neste fredag. Man blir så latterlig emosjonell, jeg begynner straks rugedagene er i gang å fantasere om termindato, hvor glad storebror ville bli osv. Må bare prøve å ikke tenke sånne tanker!!! Da blir jo nedturen desto større. 

Den middagen er litt nøtt, det er ikke så mange heller så det blir fort gjennomsiktig hva jeg foretar meg. Mange kolleger har nok skjønt at vi sliter og spør ikke lenger om søsken, men uff skulle gjerne vært uten en situasjon der de begynner å spørre igjen, kanskje. Av og til hadde det vært greit å være avholds, altså ! 😂😂😂

Ser problemet der ja. Men veit du kvar de skal vera? I så fall kunne du jo kanskje ringt dit og høyrt med dei om dei har alkoholfritt og forklart noko av situasjonen for dei. Eg gjorde det ved eine forsøket vårt, og då gav dei meg namnet på den alkoholfrie vinen sånn at eg kunne bestilla den og dei gav beskjed til servitøren vår (sånn at vedkommande ikkje byrja å understreka at det var alkoholfritt eg bestilte). 😊

Krysser alt eg kan for at dette er forsøket de lukkast på! Forhåpentligvis kjem eg etter om nokre dagar!! 💜

stor klem frå meg!! :klem:

Endret av Ysera
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det skjedd mye siden sist jeg var innom (er sjelden på forum nå, etter oppfordring fra legen 🙈). SÅ spennende tider for deg nå! Håper så inderlig at du har blitt gravid ❤ Kjenner godt igjen frykten for negativ test, og den enorme skuffelsen som følger med. Ord kan ikke beskrive hvor vondt det er, og spesielt etter så mange runder med opp- og nedturer. Jeg krysser som alltid fingrene for deg 🤞🙏

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle dere fine 💗, tusen takk for koselige og oppmuntrende meldinger! Det varmer!

Dessverre så kjente jeg kroppen rett, og mensen kom allerede i dag. Virker som jeg har fått litt kort lutealfase, så der er det enda en ting å bekymre seg over. Men men. Skal ta en time med klinikken, og så blir det å ringe riks og høre når jeg kan få ferskforsøk der. Å hu som det går, og antallet ivf-forsøk stiger enda mer.

Humøret går greit nå, jeg var langt nede i helga, godt forsterket av litt pms. Hadde jo ikke så store forventninger egentlig til kvaliteten på dette embryoet. Jobbmiddagen gikk nå greit, nå visste jeg jo resultatet og kunne ta litt vin uten problemer. Skjebnens fantastiske ironi hadde seg slik at jeg satt ved siden av en kollega som bestilte kjøttet godt stekt og ikke drakk av vinglasset sitt, så det stakk litt ekstra kjente jeg. Hyggelig for henne, men hvorfor skal det være så lett for «alle andre»... 😢😢😢

Æsj, jeg begynner virkelig å tvile på at vi vil nå målet om søsken altså. Det er helt ufattelig at det gikk så lett sist, og så er det bare helt umulig nå. Men det er bare å løfte hodet og stå på videre, og sende en god klem til alle dere fine støttespillere💗 ønsker dere masse lykke til med deres forsøk! 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 15.33, Waldfee skrev:

Ja, det var ganske overraskende med så mye symptomer fra ovitrelle altså! Har jo tatt det mange ganger før, uten å merke noe spesielt, men denne gangen var det helt tydelig. Nå har jeg absolutt ingen symptomer og har vel slått meg mer eller mindre til ro med at dette ikke har gått (gråt endel i går, men bedre i dag, tatt en laaang skitur med nydelige forhold i både spor og ☀️☀️☀️ Og det hjalp for sjelen også!) Måtte jo merket noe i magen om det var noe der, vil jeg tro, merket det veldig godt med sønnen. 

Tusen takk for at du deler erfaringer og kloke ord, @Wiley! 💗

Så spennende med nytt forsøk, selvom jeg ser at du er negativ. Selvom du ikke kjenner noe, kan det jo være at det klaffer likevel. Tenk på alle de som omtrent ikke aner at de er gravide før mensen ikke dukker opp. Når det er sagt vet jeg hvor tunge de dagene du er gjennom nå er. Jeg ønsker deg det beste, og ja, det er godt å få tankene over på noe annet ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Butter skrev:

Så spennende med nytt forsøk, selvom jeg ser at du er negativ. Selvom du ikke kjenner noe, kan det jo være at det klaffer likevel. Tenk på alle de som omtrent ikke aner at de er gravide før mensen ikke dukker opp. Når det er sagt vet jeg hvor tunge de dagene du er gjennom nå er. Jeg ønsker deg det beste, og ja, det er godt å få tankene over på noe annet ❤️❤️❤️

Hei kjære du, så koselig at du titter innom her! Håper alt er bra med deg og lille mageprinsessen?💗 Dessverre gikk det ikke bra med dette forsøket (se innlegg over), jeg kjente kroppen godt også denne gangen. Men har ikke gitt opp helt ennå, selv om det er beintøft. Klem til deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Waldfee skrev:

Hei alle dere fine 💗, tusen takk for koselige og oppmuntrende meldinger! Det varmer!

Dessverre så kjente jeg kroppen rett, og mensen kom allerede i dag. Virker som jeg har fått litt kort lutealfase, så der er det enda en ting å bekymre seg over. Men men. Skal ta en time med klinikken, og så blir det å ringe riks og høre når jeg kan få ferskforsøk der. Å hu som det går, og antallet ivf-forsøk stiger enda mer.

Humøret går greit nå, jeg var langt nede i helga, godt forsterket av litt pms. Hadde jo ikke så store forventninger egentlig til kvaliteten på dette embryoet. Jobbmiddagen gikk nå greit, nå visste jeg jo resultatet og kunne ta litt vin uten problemer. Skjebnens fantastiske ironi hadde seg slik at jeg satt ved siden av en kollega som bestilte kjøttet godt stekt og ikke drakk av vinglasset sitt, så det stakk litt ekstra kjente jeg. Hyggelig for henne, men hvorfor skal det være så lett for «alle andre»... 😢😢😢

Æsj, jeg begynner virkelig å tvile på at vi vil nå målet om søsken altså. Det er helt ufattelig at det gikk så lett sist, og så er det bare helt umulig nå. Men det er bare å løfte hodet og stå på videre, og sende en god klem til alle dere fine støttespillere💗 ønsker dere masse lykke til med deres forsøk! 🤞🤞🤞

Uff, så trist. Ja, det er grusomt det der når det går så lett som bare det for alle andre. Husker da jeg mistet vår første så ventet bestevenninna mi, som blir gravid på null komma niks, nr. 2 bare ti dager etter jeg skulle hatt termin. Var nylig i en sammenkomst der to andre satt og snakket om prosessen med å bli gravid hvor hun ene nevnte at hun nesten ble litt skuffet da hun ble gravid på første forsøk for hun hadde innstilt seg på å kunne snuse lenge enda. Jeg bare orket ikke si noe. Fryktelig urettferdig og keg føler veldig med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Butter skrev:

Uff, så trist. Ja, det er grusomt det der når det går så lett som bare det for alle andre. Husker da jeg mistet vår første så ventet bestevenninna mi, som blir gravid på null komma niks, nr. 2 bare ti dager etter jeg skulle hatt termin. Var nylig i en sammenkomst der to andre satt og snakket om prosessen med å bli gravid hvor hun ene nevnte at hun nesten ble litt skuffet da hun ble gravid på første forsøk for hun hadde innstilt seg på å kunne snuse lenge enda. Jeg bare orket ikke si noe. Fryktelig urettferdig og keg føler veldig med deg. 

Tusen takk 💗 Ja, det er dessverre sånn at livet er ikke rettferdig, og folk tar mye for gitt som ikke er gitt i det hele tatt for dem som sliter.. Men selvsagt er jeg jo heldig med mange ting, når jeg forsøker sette livet i perspektiv. Men ivf-prosessen ødelegger en del for perspektiv-evnen altså. Heldigvis går det bra for mange da. Veldig glad at det har lyktes for deg, du var jammen gjennom mye!! Får inn å lese i dagboka di hvordan det ligger an. Klem💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, tuppelene skrev:

💗💗 Må riksen fungere for dere igjen 💗💗

Ja, Riksen er tipp topp altså. Men er redd jeg blir for gammel, det er noe som ikke stemmer helt med kroppen lenger. Takk for støtten 💗💗💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei!!! Søren også, det skulle jo sitte nå ❤️ Har ikke så mye oppmuntrende p komme med akkurat nå, annet enn at jeg kjenner meg så godt igjen! Imponerende at du klarer å se fram mot et nytt forsøk, men det er vel gjerne det som holder en oppe. 😘

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var virkelig leit å lese at det ikke gikk veien nå heller 💔 Rart hvor godt kjent man blir med kroppen sin av å gå gjennom en slik prosess. Vet at ting er tungt nå, kjenner godt til følelsen. Husk at håpet er langt fra ute, selv om det kanskje føles slik nå. Noen må bare gjennom veldig mange runder før det endelig klaffer. Uansett, du er sterk og RÅ som går gjennom dette, og klarer å se fremover. Men akkurat nå er det lov å være skuffet og lei seg, og føle at verden er urettferdig ❤ For det ER faktisk urettferdig at noen blir gravide akkurat når de har planlagt det, mens andre må gjennom årevis med forsøk, oppturer, nedturer, spontanaborter, venting, sprøyter, medisiner og hormoner på veien mot å bli gravid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kjære @Waldfee det var dårlige nyheter, og selv om du hadde forberedt deg mentalt på det er det jo et spark i tenna uansett. Og selvsagt gjør det litt ekstra vondt når de rundt deg blir gravide også, jeg har kommet til et stadie hvor til og med alle jeg kjenner som har slitt har klart det, ikke bare de som det har gått helt knirkefritt for, og det er litt ekstra slitsomt å tenke på. Og det er jo sant det legene sier at noen ganger tar det bare lenger tid, selv om man ikke vil høre det. Jeg synes du er kjempetøff som fortsetter, det motiverer meg også til å ikke gi opp. En så lenge har ikke legene funnet noe problem så du må bare ha trua på at det vil løse seg. Håper ferskforsøk fungerer bedre for deg, det skal jo være så som så med frys. Det virker i alle fall som om det er god kapasitet på riksen så forhåpentligvis blir det ikke så lang ventetid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Waldfee skrev:

Hei alle dere fine 💗, tusen takk for koselige og oppmuntrende meldinger! Det varmer!

Dessverre så kjente jeg kroppen rett, og mensen kom allerede i dag. Virker som jeg har fått litt kort lutealfase, så der er det enda en ting å bekymre seg over. Men men. Skal ta en time med klinikken, og så blir det å ringe riks og høre når jeg kan få ferskforsøk der. Å hu som det går, og antallet ivf-forsøk stiger enda mer.

Humøret går greit nå, jeg var langt nede i helga, godt forsterket av litt pms. Hadde jo ikke så store forventninger egentlig til kvaliteten på dette embryoet. Jobbmiddagen gikk nå greit, nå visste jeg jo resultatet og kunne ta litt vin uten problemer. Skjebnens fantastiske ironi hadde seg slik at jeg satt ved siden av en kollega som bestilte kjøttet godt stekt og ikke drakk av vinglasset sitt, så det stakk litt ekstra kjente jeg. Hyggelig for henne, men hvorfor skal det være så lett for «alle andre»... 😢😢😢

Æsj, jeg begynner virkelig å tvile på at vi vil nå målet om søsken altså. Det er helt ufattelig at det gikk så lett sist, og så er det bare helt umulig nå. Men det er bare å løfte hodet og stå på videre, og sende en god klem til alle dere fine støttespillere💗 ønsker dere masse lykke til med deres forsøk! 🤞🤞🤞

Huff nei!! 😥 det var ikkje det eg skulle lesa no!! Dette var jo forsøket alt skulle klaffa for deg 😫 

Nei, då får me tru det går neste forsøk!! :klem:  sender deg masse baby-støv og kryssar fingrane for at fersk-forsøk er det som skal til!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koselige meldinger, alle sammen! 💗💗💗 Det er så hyggelig. Er veldig usikker på denne kroppen min og hvordan den vil funke i neste forsøk. Må definitivt ha progesteron-støtte, kanskje også HCG-støtte. Ferskforsøk er nok også bedre ift hormonboost. Har snakket med sykehuset i dag og fått oppstart med nesespray 4/4, så det er jo ikke lenge til i det hele tatt!! Riks leverer virkelig, altså 🤞👍👍. Uttak blir i månedsskiftet april/mai, om ting går etter planen. Det var en opptur! Vi har jo hatt lykke med uttak og innsett på riksen i mai før, med sønnen, så håper på gjentakelse altså💙🤞. Imens skal jeg følge  spent med på dere andre og heie masse!!

skal også ha en time på Hausken til uka for litt tips/råd mht videre forsøk!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...