Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

Her var det spennende tider! Krysser fingrene for gode resultater i morgen! Det er litt for spennende med sånne embryoer som skal dyrkes videre, kjenner på den spenningen der, men krysser fingrene for at det er din tur denne gangen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Wiley skrev:

Her var det spennende tider! Krysser fingrene for gode resultater i morgen! Det er litt for spennende med sånne embryoer som skal dyrkes videre, kjenner på den spenningen der, men krysser fingrene for at det er din tur denne gangen!

Tusen takk💗. Det er altfor, altfor spennende. Har heller ikke tro på kroppen i naturlig syklus. Men hva prøver man vel ikke.. klem til deg, nå er du vel snart i gang igjen også 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Waldfee said:

Tusen takk💗. Det er altfor, altfor spennende. Har heller ikke tro på kroppen i naturlig syklus. Men hva prøver man vel ikke.. klem til deg, nå er du vel snart i gang igjen også 🤞

Jeg tenker egentlig at naturlig syklus kan være fint jeg, sånn at kroppen ikke er midt i en hormon krise som jeg ofte føler min er under forsøk. De sa egentlig at de skulle vurdere det for meg også siden jeg reagerer en del på hormonene i etterkant av forsøkene. Men jeg har ikke pushet på det, jeg tenker uansett at det blir siste forsøk på riksen så de får bare kjøre på som de vil. Men ja, snart oppstart igjen for meg, venter bare på mensen, som skal komme en gang neste uke. Det har gått fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, for en dag. Nå ligger jeg på sofaen, ganske så utmattet. Først fikk jeg telefon på morgenen om at det første 2-dagers embryoet som de prøvde å dyrke fra lørdag hadde stoppet opp, så de ville tine det andre, blastocysten. Den overlevde, men så ikke så topp ut. Da de ringte med den beskjeden, fikk jeg et lite sammenbrudd og bare gråt da jeg kom på klinikken. Jeg har jo hatt så mye å gjøre også på jobb også, så jeg burde jo ha tenkt på å ta et lite pusterom i dag, etter å ha fått litt erfaring etterhvert. Men neida.... det hadde jeg ikke tenkt på. De på klinikken er så fantastiske, de trøstet og var helt supre. For en gjeng, det hjalp virkelig 💗. Ble innsett av blastoen, som hadde kommet seg litt før innsett og blåst seg litt opp. Da er det bare å sette i gang med de grusomme rugedagene, heldigvis uten andre medisiner enn blodfortynnende denne gangen. Hjelper å ikke være helt i hormontåka, altså! 

Nå skal jeg rydde litt plass i kalenderen rundt mensen/testdato. Må kunne grine ut skuffelsen uten å ha en haug jobbfrister da.

Uansett, dette var siste runde privat for denne gang. Har blitt så glad i det stedet, selv om vi ikke har lykkes der.  Nå blir det Riksen, om ikke lille blastocysten skulle overraske stort. Men mulig det blir en liten runde til privat etterpå. Vi setter nok strek omtrent et år fra nå. 

Masse gode tanker til alle andre prøvere, vi er jammen tøffe og dette er en skikkelig seig suppe å stå i 💪🏼

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for lille eskimo🤞🏻💗 Håper den er like sterk som deg🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Krysser fingrene for lille eskimo🤞🏻💗 Håper den er like sterk som deg🥰

Tusen takk, så koselig å høre fra deg!! Hvordan går det med deg og lille prinsessen💗?  Nå er hun jo snart to mnd vel alt? Håper alt er bra! Klem til deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, så koselig å høre fra deg!! Hvordan går det med deg og lille prinsessen💗?  Nå er hun jo snart to mnd vel alt? Håper alt er bra! Klem til deg 💗

Ja nå er hun 6 uker og skal på kontroll i morgen. Nå sover hun som en stein etter to timer skriking. Er mye skriking på ettermiddag/kveld og ganske fin ellers. Smiler og snakker et språk bare jeg og mannen skjønner😜

6 uker er kort samtidig som det er så lenge. Det er så rart å tenke på at vi begge to sov i stresslessen på stua i litt over en måned! For det er jo egentlig fryktelig lenge.....Føles som en langhelg bare😅 Nå klarer hun heldigvis sove i sprinkelsenga si om natten og sover 4-5 timer om gangen🥰 Må si det er godt å sove i senga si kontra en stol, selv om vi hadde det ganske så koselig på stua. Om 9 mnd er det din tur til å ligge med baby på deg døgnet rundt💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på deg i dag @Waldfee, enda godt eskimo2 kom seg litt i gang før innsett, men veldig trist at eskimo1 falt av falt på slutten, hadde virkelig håpet for den.. ❤️ Jeg har også bestemt meg for å være litt snillere mot meg selv i forbindelse med innsett og uttak, og skjønner at jeg kanskje må inkludere tiden for testing. Håper eskimo2 fortsetter trenden med positiv utvikling og fester seg godt fast de neste ni månedene 🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter jo inn noe som har gode sjangser, så dette kan veldig fort gå fint! Satser på at du slipper en tur på Riksen og at det sitter denne gangen. Det er alltid så mye oppturer og nedturer i denne prosessen, ikke rart man blir satt ut men heldigvis kommer man seg fort oppå igjen. Høres lurt ut å gi deg selv litt rom for å puste rundt testdato, det er jo den værste delen av hele prosessen, spesielt når man har overbevist seg selv om at det går dårlig. Det er ikke alltid man klarer å holde masken på jobb da. Ta vare på deg selv de neste ukene så kommer jeg rett bak deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, tuppelene skrev:

Ja nå er hun 6 uker og skal på kontroll i morgen. Nå sover hun som en stein etter to timer skriking. Er mye skriking på ettermiddag/kveld og ganske fin ellers. Smiler og snakker et språk bare jeg og mannen skjønner😜

6 uker er kort samtidig som det er så lenge. Det er så rart å tenke på at vi begge to sov i stresslessen på stua i litt over en måned! For det er jo egentlig fryktelig lenge.....Føles som en langhelg bare😅 Nå klarer hun heldigvis sove i sprinkelsenga si om natten og sover 4-5 timer om gangen🥰 Må si det er godt å sove i senga si kontra en stol, selv om vi hadde det ganske så koselig på stua. Om 9 mnd er det din tur til å ligge med baby på deg døgnet rundt💗

Å, så herlig å høre 💗 Veldig bra at hun sover i senga og litt lengre strekk nå, da! Hun høres så fin ut! Håper virkelig at jeg kan få oppleve baby igjen 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, prøverpåny skrev:

Har tenkt på deg i dag @Waldfee, enda godt eskimo2 kom seg litt i gang før innsett, men veldig trist at eskimo1 falt av falt på slutten, hadde virkelig håpet for den.. ❤️ Jeg har også bestemt meg for å være litt snillere mot meg selv i forbindelse med innsett og uttak, og skjønner at jeg kanskje må inkludere tiden for testing. Håper eskimo2 fortsetter trenden med positiv utvikling og fester seg godt fast de neste ni månedene 🤞 

Tusen takk, snille du 💗 denne prosessen er virkelig en tøff berg- og dalbane. Testdato er nesten det verste (ikke hvis det går bra da), jeg klarer ikke funke på jobb akkurat den dagen altså. Kan være lurt å legge inn litt ro de dagene. Men siste gangene har jeg fått mensen litt før testdagen,  så nå har jeg bestemt meg for ikke å teste men bare vente på mensen - negative tester er så pyton. Stor klem til deg for gode ord, heier masse på deg også!! 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wiley skrev:

De setter jo inn noe som har gode sjangser, så dette kan veldig fort gå fint! Satser på at du slipper en tur på Riksen og at det sitter denne gangen. Det er alltid så mye oppturer og nedturer i denne prosessen, ikke rart man blir satt ut men heldigvis kommer man seg fort oppå igjen. Høres lurt ut å gi deg selv litt rom for å puste rundt testdato, det er jo den værste delen av hele prosessen, spesielt når man har overbevist seg selv om at det går dårlig. Det er ikke alltid man klarer å holde masken på jobb da. Ta vare på deg selv de neste ukene så kommer jeg rett bak deg :)

Takk, du sier det så fint💗 Har innstilt meg på tur på riksen, like greit det. Da slipper jeg Menopur også, det er ihvertfall noe, for jammen er jeg lei den medisinen! Den har gitt meg verdens beste gutt 💙, men nå har det vært mange runder med blanding og styr. Ferdigutfylte penner blir bra! Og så heier jeg masse masse masse på deg, @Wiley! Jeg unner deg så veldig at det går bra nå 🤞🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til! :hoppe: Kryssar fingrane for at egget klorar seg godt fast der inne, og at mensen held seg langt unna. :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Mirabella76 skrev:

Masse lykke til! :hoppe: Kryssar fingrane for at egget klorar seg godt fast der inne, og at mensen held seg langt unna. :klemmer:

Tusen takk, snille du 💗Vi krysser alt vi har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg ikke helt orker å skrive disse dagene her, symptomjakten er uunngåelig til tross for at håpet falt helt ned i kjelleren før innsett. Trodde jeg hadde forsonet meg med at det ikke gikk nå heller, og at vi kanskje ikke får fine nok embryo, men så begynner symptomjakt og håp å snike seg inn. Vanskelige dager, dette! Glad jeg har bestemt meg for å ikke teste før testdato, hater negative tester og mensen pleier komme rett før testdato uansett. Huff, at man orker å gå gjennom dette gang etter gang... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Hold deg opptatt og i aktivitet @Waldfee :) Symptomjakten er uunngåelig, og innmari slitsom! Holder helt med deg i å ikke teste før IKM selv om det er fristende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, @prøverpåny!💗 Selv i naturlig syklus har jeg jo tatt ovitrelle, så alt man kjenner kan komme fra den dessverre. Blæh 😡Jeg venter på mensen før jeg tester, ja! Faktisk hater jeg negative tester mer enn den følelsen når mensen kommer... bah. Så skal jeg på noe jobbgreier i begynnelsen av neste uke hvor det blir middag og vin. Jeg vil jo ikke vite resultatet ennå da, og kan jo ikke drikke vin, men fy søren så kjipt om det blir spørsmål eller blikk pga det og så er selvsagt forsøket negativt . Skulle virkelig ønske jeg kunne unngå den middagen! Mye sutring fra meg, altså! Beklager det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære @Waldfee så kjipt at du sliter med følelsene, det er jo helt normalt men allikevel så slitsomt. Gynekologen min sa noe til meg som var veldig fint. Veldig vanskelig å ta innover seg, men alikevel helt riktig. Han sa at trikset er at man må gi litt faen. Tenke at dette er noe legene har kontroll over og bare la det skje. Det er dritvanskelig å gjøre i praksis, spesielt når du er midt inni et forsøk, så jeg skal prøve å gjøre det litt for deg. Det er ingen medisinsk grunn til at dette ikke går, det er bare uflaks at det ikke har skjedd enda. Du vet du kan bli gravid, du vet legene gjør alt de kan for deg og du vet også at selv om månedene tikker så skjer det når det skjer. Om det ikke går denne gangen så har du en plan videre og du har allerede en strek i hodet for når det er nok for dere. Magefølelse og symptomer betyr så lite, kroppen er allerede full av hormoner og følelser. Dette kan fort gå fint! Og om det ikke er denne måneden så er det kanskje neste! Når ting først snur, snur de veldig fort. Og så skal jeg prøve å huske på at jeg sa dette til deg når jeg sitter der om 4 uker og har det akkurat like jævlig. ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint sagt @Wiley :) Skal også prøve å ta med med det når det min tur igjen. Knapt en uke igjen nå til testing nå da @Waldfee? Går jo heldigvis litt raskere når man starter på 5dpo om ikke annet 👍 Følelser altså, jeg er så utrolig lettrørt for tiden. Så nettopp for meg mannen med ny baby og begynte å gråte av det.. 

Det med alkohol er jammen ikke lett det heller. Du kan ikke få sneket litt deg alkoholfri vin eller øl selv om det ikke smaker all verdens godt? Folk bryr seg stort sett ikke hva sidemannen har i glasset, så lenge du ikke må proklamere høyt og tydelig UTEN alkohol når dere sitter rundt bordet.. 😏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Wiley skrev:

Kjære @Waldfee så kjipt at du sliter med følelsene, det er jo helt normalt men allikevel så slitsomt. Gynekologen min sa noe til meg som var veldig fint. Veldig vanskelig å ta innover seg, men alikevel helt riktig. Han sa at trikset er at man må gi litt faen. Tenke at dette er noe legene har kontroll over og bare la det skje. Det er dritvanskelig å gjøre i praksis, spesielt når du er midt inni et forsøk, så jeg skal prøve å gjøre det litt for deg. Det er ingen medisinsk grunn til at dette ikke går, det er bare uflaks at det ikke har skjedd enda. Du vet du kan bli gravid, du vet legene gjør alt de kan for deg og du vet også at selv om månedene tikker så skjer det når det skjer. Om det ikke går denne gangen så har du en plan videre og du har allerede en strek i hodet for når det er nok for dere. Magefølelse og symptomer betyr så lite, kroppen er allerede full av hormoner og følelser. Dette kan fort gå fint! Og om det ikke er denne måneden så er det kanskje neste! Når ting først snur, snur de veldig fort. Og så skal jeg prøve å huske på at jeg sa dette til deg når jeg sitter der om 4 uker og har det akkurat like jævlig. ❤️

Tusen, tusen takk for kloke ord 💗👍😊 Det er helt riktig, men fy søren så vanskelig å leve etter😂. Skal minne deg på det når din tur kommer💗

Var bare så pyton å innse at ømme bryster, økt sultfølelse, andpustethet og mensmurringer kommer av ovitrelle, og ovitrellen er nå mest sannsynlig ute og da forsvant alt sammen. Hadde ikke tenkt på at ovitrellen ga så mye symptomer, for selv om jeg begynner å bli en erfaren ivf-er så har jeg aldri tatt «bare» ovitrelle som eneste medisin før. Men æsj, i dag skal jeg montere nye bokhyller, kjøpe skyvedører til garderobe og prøve å holde meg opptatt så grublingen holdes på avstand!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...