Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år

Waldfee

Anbefalte innlegg

10 timer siden, tuppelene skrev:

Ventingen er absolutt værst, for det er da tankene begynner å surre. Ikke alltid så lett å være positiv da. Når er testdag?

Skal på ny UL om 17 dager, leeeenge til. Siste sjekk (i uke 32) måtte de ta innvendig UL siden det ikke var så lett å se med utvendig. Har drømt om KS to netter på rad nå, og morkaka var jo over mormunn nå sist. Prøver å stille inn hodet på KS og magefølelsen sier det, men håper fortsatt det kan gå naturlig. 

Ja, skrekkelig tid. 😝Testdag er 5/12. Jeg har jo hatt nedregulering 12 uker, så denne tiden burde jo gå fort i sammenligning men den går supersakte... 

Hvis den var over mormunnen sist, så er det kanskje lurt å innstille seg på ks, ja. Det skal jo litt til at den flytter seg vekk nå. Men for min del, ks gikk kjempegreit altså. Det var fort gjort, ikke smerter eller komplikasjoner og jeg kom meg raskt. Er litt vondt etterpå, men det går fint. Det man kan være litt obs på er at (ihvertfall hos meg var det slik) melken kan komme litt senere ved ks og litt før termin. For min del tok det en uke før melka kom skikkelig, og babyen var ikke så stor siden født 2 uker før termin. Mistet en del vekt og ble litt styr med mating hver tredje time pluss gi litt tillegg da vi kom hjem. Det kan da være greit istedet å få startet med å gi litt tillegg på sykehuset, til melka kommer. Løste seg fint for oss etterhvert, og fullamming gikk bra! Bare et tips, altså😊. Og så får vi håpe at evt ks kan tas 2/1 og ikke 28/12🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Waldfee skrev:

Ja, skrekkelig tid. 😝Testdag er 5/12. Jeg har jo hatt nedregulering 12 uker, så denne tiden burde jo gå fort i sammenligning men den går supersakte... 

Hvis den var over mormunnen sist, så er det kanskje lurt å innstille seg på ks, ja. Det skal jo litt til at den flytter seg vekk nå. Men for min del, ks gikk kjempegreit altså. Det var fort gjort, ikke smerter eller komplikasjoner og jeg kom meg raskt. Er litt vondt etterpå, men det går fint. Det man kan være litt obs på er at (ihvertfall hos meg var det slik) melken kan komme litt senere ved ks og litt før termin. For min del tok det en uke før melka kom skikkelig, og babyen var ikke så stor siden født 2 uker før termin. Mistet en del vekt og ble litt styr med mating hver tredje time pluss gi litt tillegg da vi kom hjem. Det kan da være greit istedet å få startet med å gi litt tillegg på sykehuset, til melka kommer. Løste seg fint for oss etterhvert, og fullamming gikk bra! Bare et tips, altså😊. Og så får vi håpe at evt ks kan tas 2/1 og ikke 28/12🤞

Ja vi får håpe ventetiden går litt raskere enn 12 uker, selv om det sikkert kjennes ut som 12 uker allikevel. 🤞🤞🤞

Ja det blir spennende å se hva de sier. Jeg er sikkert litt rar, men blir litt uvel av tanken på at de kanskje skal skjære i meg. Ikke at det andre alternativet er noe bedre egentlig, men pr nå virker det bedre😂 det svinger fra dag til dag disse meningene mine😉 Er litt småredd for at operasjonsstuene er fylt opp på nyåret fordi ingen vil ha operasjon i romjula, og at vi MÅ ta romjula fordi det kun er det som er ledig. Men men, i det store bildet spiller det jo ingen rolle da. For moren min er det mest krise tydeligvis, for hun har tatt på seg masse jobbing rundt nyttår😅 Takk for tips. Brukte dere morsmelk erstatning første uken da eller? Var du lenge på sykehuset etter KS forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tuppelene skrev:

Ja vi får håpe ventetiden går litt raskere enn 12 uker, selv om det sikkert kjennes ut som 12 uker allikevel. 🤞🤞🤞

Ja det blir spennende å se hva de sier. Jeg er sikkert litt rar, men blir litt uvel av tanken på at de kanskje skal skjære i meg. Ikke at det andre alternativet er noe bedre egentlig, men pr nå virker det bedre😂 det svinger fra dag til dag disse meningene mine😉 Er litt småredd for at operasjonsstuene er fylt opp på nyåret fordi ingen vil ha operasjon i romjula, og at vi MÅ ta romjula fordi det kun er det som er ledig. Men men, i det store bildet spiller det jo ingen rolle da. For moren min er det mest krise tydeligvis, for hun har tatt på seg masse jobbing rundt nyttår😅 Takk for tips. Brukte dere morsmelk erstatning første uken da eller? Var du lenge på sykehuset etter KS forresten?

Det ordner seg sikkert med plass! Husker vi måtte vente litt på anestesilegen, men fikk operasjonen samme dag som planlagt. Du merker ikke at de skjærer, heldigvis 😂. Det var så spesielt når de tok barnet ut av magen og han skrek - glemmer aldri!! 💙Og nei, problemet for oss var at siden babyen var innenfor normalvekt (de skal ha tillegg hvis mindre enn 2500 g eller større enn 4000 g tror jeg det er) så ga ikke sykehuset noe, for å få i gang ammingen. Men ungen ble jo sulten og gikk ned de dagene uten mat, så hadde vært enklere om han kunne fått litt MME noe før, så hadde vi sluppet det matstyret vi fikk etter hjemkomst for å få opp vekten. DA måtte vi gi tillegg og det var endel styr å få i ham nok, tok laaang tid med amming og MME. Så jeg ville tatt med en liten kartong mme, for sikkerhets skyld. Men kan jo hende du får en rund og god baby, da, og ikke samme problemet! Var ikke lenge på sykehuset - kastet rett ut etter tre dager - det gikk greit det. Det blir spennende jul for dere, dette!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tuppelene skrev:

Jeg har ingen erfaring med KS men vaginal fødsel har vært en veldig fin opplevelse for meg de to gangene jeg har født. Litt klipping og sying ene, revnet og sydde andre. Første ingen problemer ellers. Andre prolaps nedentil men faren for det er visstnok ikke mindre ved keisersnitt. Jeg håper ikke morkaken sperrer fødeutgangen for deg for det er veldig vakkert å få presse barnet ut selv så lenge ting ligger til rette både helsemessig og i forhold til morkaken og sånn selvfølgelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Waldfee skrev:

Det ordner seg sikkert med plass! Husker vi måtte vente litt på anestesilegen, men fikk operasjonen samme dag som planlagt. Du merker ikke at de skjærer, heldigvis 😂. Det var så spesielt når de tok barnet ut av magen og han skrek - glemmer aldri!! 💙Og nei, problemet for oss var at siden babyen var innenfor normalvekt (de skal ha tillegg hvis mindre enn 2500 g eller større enn 4000 g tror jeg det er) så ga ikke sykehuset noe, for å få i gang ammingen. Men ungen ble jo sulten og gikk ned de dagene uten mat, så hadde vært enklere om han kunne fått litt MME noe før, så hadde vi sluppet det matstyret vi fikk etter hjemkomst for å få opp vekten. DA måtte vi gi tillegg og det var endel styr å få i ham nok, tok laaang tid med amming og MME. Så jeg ville tatt med en liten kartong mme, for sikkerhets skyld. Men kan jo hende du får en rund og god baby, da, og ikke samme problemet! Var ikke lenge på sykehuset - kastet rett ut etter tre dager - det gikk greit det. Det blir spennende jul for dere, dette!!

Høres veldig fornuftig ut det du sier her. 
Nå håper jeg at du får to blå snart!!! :duskedame:heia heia heia :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, kvinne35+ skrev:

Høres veldig fornuftig ut det du sier her. 
Nå håper jeg at du får to blå snart!!! :duskedame:heia heia heia :duskedame:

Tusen takk, snille du 😊 Dessverre har jeg mistet troa helt på dette forsøket. Mistet den egentlig fra innsett, men begynte så å klamre meg til et lite håp likevel. Men i dag har jeg vært langt nede og innser at jeg kjenner ingen ting av symptomer, annet enn begynnende PMS. Det var som søren, altså! Takk for oppmuntring, uansett. IVF er bare så pyton og jeg hater kunstige hormoner som lurer kroppen og ødelegger humøret 😡😡😡

Håper det går bedre for din del?!💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har det så bra som du kan, og selvfølgelig at egget overrasker og har festet seg likevel! Ventetid før testing er så slitsomt. Jeg syns den var full av skuffelser, for det var jo uungåelig å få forhåpninger innimellom, som forsvant igjen. Lykke til! 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt lite innom de siste dagene, har vært så langt nede over at jeg ikke tror forsøket går bra og grått masse. Verdens verste pms selvsagt når jeg nå har gått 4 uten mensen. Skikkelig hormontroll😡. Men i dag har vi vært på barneteater med sønnen og kost oss med noen venner. Så det var godt å koble ut💗 Føler meg helt som vanlig i krpppen, og gleder meg på en måte til å få mensen nå og « bli ferdig» med dette forsøket. Samtidig kommer jeg til å trenge tid til å fordøye at dette ikke gikk pg hva vi evt gjør nå - skal vi sette stre for søskenforsøkene snart. Eller skal vi prøve utlandet? Mye å tenke på. God advent til alle 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Waldfee skrev:

Jeg har vært litt lite innom de siste dagene, har vært så langt nede over at jeg ikke tror forsøket går bra og grått masse. Verdens verste pms selvsagt når jeg nå har gått 4 uten mensen. Skikkelig hormontroll😡. Men i dag har vi vært på barneteater med sønnen og kost oss med noen venner. Så det var godt å koble ut💗 Føler meg helt som vanlig i krpppen, og gleder meg på en måte til å få mensen nå og « bli ferdig» med dette forsøket. Samtidig kommer jeg til å trenge tid til å fordøye at dette ikke gikk pg hva vi evt gjør nå - skal vi sette stre for søskenforsøkene snart. Eller skal vi prøve utlandet? Mye å tenke på. God advent til alle 💗

:hjerte: sender masse klemmer med ønske om styrke til å glede deg i nuet og trekke rett valg for dere fremover. Veldig godt at dere har den lille gutten deres! :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snille mennesker som følger med her 💗! I dag har jeg fått mensen. Så da har jeg jo hatt rett angående utfallet av dette forsøket, jeg kjenner jo kroppen min godt etterhvert - dessverre 😢😢😢. Har vært fryktelig lei meg de siste dagene og grått masse. Men dette skyldes også en fantastisk pms som disse hormonene gir... så nå når jeg har fått mensen er jeg litt lettet over at forsøket er ferdig, ikke mer medisiner, men glede meg til flytting og julefeiring med familien. Tross alt er jeg superheldig som har verdens fineste gutt 💙. At vi har fått han, er jo virkelig et mirakel så lite fruktbar som jeg tydeligvis er. Og det er godt å være tilbake på jobb, og få tankene over på andre ting og være sammen med fine kollegaer. 

Vi vet ikke hva som skjer videre. Har to embryo på frys privat, pluss skal på legesamtale om søskenforsøk vi er innvilget på riksen. Har jo veldig tillit til riksen, som laget sønnen vår 💙🤞. Siden jeg har endo/adenomyose skal jeg kanskje ikke vente mange menstruasjoner med nytt forsøk. Vi får se, blir tidligst februar tipper jeg.

Først: Nå blir det mye jobbing, flytting, julegaver og juleforberedelser. Det blir fint🎄🎅. Tusen takk til alle her for herlig støtte og oppmuntring - dere er gode 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var utrolig trist å høre😔 Vil bare gi deg en kjempe stor klem❤️ Kos deg masse i julen med lille fine familien din💙🎄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig synd at det ikke gikk altså! Føler med deg! 

Synes vi er mange her inne nå som står og stamper, og at det ikke skjer noe... 

Nå må det snart løsne, sånn at det kommer positive tester i fleng i 2019 (og helst før)... 

❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære @Waldfee Tenker masse på deg og føler med deg! ♥️ Heilt einig med @tutta23 er eg og, no er det på tide at det løsnar snart!!! Krysser og fingrane for MANGE positive testar i næraste framtid og at du @Waldfee er ein av dei som får oppleva det! :klem: 💜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.12.2018 den 16.00, Waldfee skrev:

Hei snille mennesker som følger med her 💗! I dag har jeg fått mensen. Så da har jeg jo hatt rett angående utfallet av dette forsøket, jeg kjenner jo kroppen min godt etterhvert - dessverre 😢😢😢. Har vært fryktelig lei meg de siste dagene og grått masse. Men dette skyldes også en fantastisk pms som disse hormonene gir... så nå når jeg har fått mensen er jeg litt lettet over at forsøket er ferdig, ikke mer medisiner, men glede meg til flytting og julefeiring med familien. Tross alt er jeg superheldig som har verdens fineste gutt 💙. At vi har fått han, er jo virkelig et mirakel så lite fruktbar som jeg tydeligvis er. Og det er godt å være tilbake på jobb, og få tankene over på andre ting og være sammen med fine kollegaer. 

Vi vet ikke hva som skjer videre. Har to embryo på frys privat, pluss skal på legesamtale om søskenforsøk vi er innvilget på riksen. Har jo veldig tillit til riksen, som laget sønnen vår 💙🤞. Siden jeg har endo/adenomyose skal jeg kanskje ikke vente mange menstruasjoner med nytt forsøk. Vi får se, blir tidligst februar tipper jeg.

Først: Nå blir det mye jobbing, flytting, julegaver og juleforberedelser. Det blir fint🎄🎅. Tusen takk til alle her for herlig støtte og oppmuntring - dere er gode 💗

Uff. Utrolig vondt å høre at det ikke gikk. Det er alltid trist når ikke der går. Og særlig npr du har lagt så mye i det som denne gangen 😪.

Jef skjønner at du må tenke på hva du vil fremover. Det er en krevende prosess og jeg har forståelse for at på et tidspunkt er nok nok, og man heller mø fokusere på det man har. Og du har jo tross alt, slik du skriver, allerede en liten skatt. 

Jef ønsker def uansett masse lykke til fremover. ❤️❤️❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så trist at det ikke gikk. Du er veldig tøff som ser framover, og klarer å glede deg over det som er godt midt oppi hormoner og mensen.

Jeg vet jo at selv om man har vært uendelig heldig og fått et barn, er det en vond prosess å avfinne seg med at det ikke blir flere. Men dere har fortsatt flere sjanser igjen.

Masse lykke til! Håper du får ei god førjulstid med skatten din 💜

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for koselige meldinger 💗 det varmer virkelig! Vi får et forsøk på Riksen, og kommer til å gjøre det, men legen ga oss ikke gode sjanser. Jeg angrer bittert på at jeg ikke begynte med søskenforsøk tidligere.... kanskje er det for sent nå. Det gikk jo så utrolig greit med første forsøket, som ble han vi har... Men nå er det jobbing, flytting og jul som gjelder🎄 Ønsker dere alle en kjempefin jul og så får jeg se hvordan det blir på nyåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en kjempe fin jul🎄 Håper 2019 er året for dere og at det hjelper og komme tilbake til Riksen🤞🏻Krysser alt som krysses kan❤️ Juleklem til deg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tuppelene skrev:

Ønsker deg en kjempe fin jul🎄 Håper 2019 er året for dere og at det hjelper og komme tilbake til Riksen🤞🏻Krysser alt som krysses kan❤️ Juleklem til deg

Tusen tusen takk, snille du 💗 Nå må jeg kikke i dagboken din og se hvordan det blir med fødsel/ks! Ønsker deg så masse lykke til, du har en utrolig spennende og unik tid i vente! Kos deg masse! Jeg ble litt sånn stressa og fikk kolikkbaby, glemte litt å nyte det - det angrer jeg på nå! Husk de blir veldig veldig fort store 💗💙. Du er så omtenksom som er inne og oppmuntrer meg, enda du står rett foran en kjempebegivenhet selv. Setter så utrolig stor pris på det - TAKK 😍!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...