Gå til innhold

Waldfee - søskenforsøk IVF, 39 år


Waldfee

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Waldfee skrev:

Ja, jeg krysser alt jeg kan for oss, altså 🤞🤞🤞 Har en god følelse for dette forsøket ditt, kanskje er vinter/vårsyklusene også de beste for deg!💗🤞 

Jeg tror to vil være lurt for meg også: har jo kommet opp i mange mislykkede nå altså. kanskje jeg får satse på å ta innsett uten mannen og oooops der satte de inn to 😂

Ja, eg har lurt litt på det eg og... når våren kjem så føler eg liksom at eg/kroppen vaknar litt opp av vinterdvalen... ;)

Hahahaha! Ja, du kan jo høyra med klinikken om dei kan hjelpa deg med gode argument for å setja inn to? Det kan vera om legane sterkt anbefaler at du får satt inn to at han til slutt høyrer? Det er jo verdt eit forsøk, for legane anbefaler det ikkje om dei ikkje meiner at det faktisk kan auka/betra sjansane dine. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Ysera skrev:

Ja, eg har lurt litt på det eg og... når våren kjem så føler eg liksom at eg/kroppen vaknar litt opp av vinterdvalen... ;)

Hahahaha! Ja, du kan jo høyra med klinikken om dei kan hjelpa deg med gode argument for å setja inn to? Det kan vera om legane sterkt anbefaler at du får satt inn to at han til slutt høyrer? Det er jo verdt eit forsøk, for legane anbefaler det ikkje om dei ikkje meiner at det faktisk kan auka/betra sjansane dine. :klem:

Ja, det er jo noen tider av året som er bedre. Jeg ble gravid i mai med sønnen og i mars da jeg mistet (og november da, men var utenfor livmor). Vi satser alt på vårkroppene🤞💗! Ønsker sånn at dette skal lykkes for deg nå! 

Mannen har blitt forsøkt overtalt av legene før, så litt skeptisk der. Mulig lureri er beste mulighet, men ærlighet varer kanskje lengst 🤔. Vi får se 💗 At det skulle bli to stykker er det jo uansett veldig små sjansene for! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Waldfee skrev:

Det høres veldig likt ut som meg og mannen! 😉 Dessverre så er han nok enda vanskeligere å overtale! Vi får se hva jeg kan få til... innbiller meg at det ville være lurt med to!

Tvilar sterkt på at han er verre å overtala enn min mann. I utgangspunktet meinte mannen min at det var totalt uaktuelt at eg fekk sett inn to egg. Men han fekk litt press på seg når me sat der på venterommet, og legen faktisk anbefalte innsett av to egg. :lur:

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mirabella76 skrev:

Tvilar sterkt på at han er verre å overtala enn min mann. I utgangspunktet meinte mannen min at det var totalt uaktuelt at eg fekk sett inn to egg. Men han fekk litt press på seg når me sat der på venterommet, og legen faktisk anbefalte innsett av to egg. :lur:

Hehe, flink mannen din som lot seg overtale, angrer neppe nå som dere fikk en så fantastisk premie ut av det forsøket 💗 Men min er verre, legen anbefalte to forrige forsøk (før det siste) og mannen nektet selv om det andre embryoet da måtte kastes.... men ble bra nok til å fryses, da. Det ble ikke så god stemning, så må finne ut av det på bedre måte denne gangen! 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på samtale på klinikken og det ble bestemt at jeg skal ta ny laparaskopi om første forsøket på riksen nå ikke går. Legen sendte henvisning i dag.  For å sjekke om det kan være masse endo-oppblomstring der, sikkert lurt! Men utsetter ikke riks-forsøket altså, tar det først for rekkker ikke operasjon så raskt! Starter jo med spray om to uker... Så blir det rett på nesespray igjen etter operasjon eventuelt. Hoi, er egentlig litt fornøyd for har lurt på hva av endo som lurer der inne og lager trøbbel.... 👍😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Waldfee skrev:

Hehe, flink mannen din som lot seg overtale, angrer neppe nå som dere fikk en så fantastisk premie ut av det forsøket 💗 Men min er verre, legen anbefalte to forrige forsøk (før det siste) og mannen nektet selv om det andre embryoet da måtte kastes.... men ble bra nok til å fryses, da. Det ble ikke så god stemning, så må finne ut av det på bedre måte denne gangen! 🤔

Mannen min var nok like sta som din mann altså, men eg pressa han skikkelig. :sjenert: Sa at eg nekta at det eine egget vart kasta, sidan det ikkje var bra nok til frys. Og at det garantert ikkje vart tvillingar, sidan egga ikkje var av topp kvalitet.

Mannen min sa forresten etter lang tids diskusjon, at viss eg fekk sett inn to egg og det vart tvillingar, så måtte eg lova at han skulle få bestemma kor me skal bu (me er ikkje enige om det). Og eg sa berre jada, det er greit, uten å egentlig meina det. Så kanskje like greit at me ikkje enda opp med tvillingar. :fnise:

Håpar du og mannen din finner ut av det før neste innsett. :tommelopp:

Endret av Mirabella76
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, Waldfee said:

Da har jeg vært på samtale på klinikken og det ble bestemt at jeg skal ta ny laparaskopi om første forsøket på riksen nå ikke går. Legen sendte henvisning i dag.  For å sjekke om det kan være masse endo-oppblomstring der, sikkert lurt! Men utsetter ikke riks-forsøket altså, tar det først for rekkker ikke operasjon så raskt! Starter jo med spray om to uker... Så blir det rett på nesespray igjen etter operasjon eventuelt. Hoi, er egentlig litt fornøyd for har lurt på hva av endo som lurer der inne og lager trøbbel.... 👍😊 

Det er sikkert smart, like greit å ruske opp i ting. Men så kjapt du kommer igang på riksen da, det er jo flott. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg

«Grattis» med lapraskopi da :) (eller :P men du skjønner hva jeg mener). 

Men forhåpentligvis blir det ikke nødvendig :nigo: 

Håper ingen spør meg om å sette inn 2 egg, mannen er så naiv at han hadde vært pådriveren mens jeg sannsynligvis hadde måttet sparke fyren i tissen for å unngå muligheten for befruktning :legrine:

 

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt bestemt på to dersom jeg skulle få to bra neste gang. Det er ikke gitt i det hele tatt, man kan jo ende med null. Men blir det to som kan settes inn, skal det bli satt inn to. Må bare finne en måte å få mannen med på det.

Har tenkt en del på laparaskopi. Angrer nesten at jeg har et forsøk nå uten operasjon først. Men må jo håpe at det er en sjanse, nå får jeg ta det først og så evt operasjon før sommeren om det ikke går veien, forhåpentligvis kan det da bli før sommeren.   

Oi, det er mye vi skal gjennom gitt. Fikk meg en fin løpetur i kveld, men må sette inn en mer intensiv innsats mot det fettet på magen altså!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mannen litt motsatt, han setter gladelig inn to. Og det er litt godt, for da er det bare opp til legen å avgjøre. :) 

🌼 Så deilig med løpetur ute i vårværet, har ikke fått gjort det enda. Men skal jammen få gjort det snart! Har noen standhaftige kilo på magen selv som sikkert hadde vært lurt å få vekk. Tror hormonene min er veldig lett påvirkelig av vekten min... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv et brev til mannen din Waldfee, der du kommer med argumenter for hvorfor du sterkt ønsker å få satt inn to egg ❤❤ Gjerne lettere for han å forstå hvor viktig det er for deg når han ser det svart på hvitt, og du får ut alt du har på hjertet. Dere går gjennom denne prosessen sammen, men det er tross alt du og din kropp som uten tvil kjenner på den største belastningen. 

Uansett hvordan du legger det frem, håper jeg du får overtalt han. Man ønsker jo å gjøre det man kan for å forbedre sjansene sine.

Vet at jeg vil sette inn to egg om jeg får mulighet til det neste forsøk.

Lykke til med ny lapraskopi, godt du får sjekket det først ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, prøverpåny skrev:

Her er mannen litt motsatt, han setter gladelig inn to. Og det er litt godt, for da er det bare opp til legen å avgjøre. :) 

🌼 Så deilig med løpetur ute i vårværet, har ikke fått gjort det enda. Men skal jammen få gjort det snart! Har noen standhaftige kilo på magen selv som sikkert hadde vært lurt å få vekk. Tror hormonene min er veldig lett påvirkelig av vekten min... 

Høres ut som bra innfallsvinkel fra mannen din👍😊 Løpetur er flott, men for å ta magen må det noe mer mage-målrettet til tror jeg. Blæh... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mamma til én skrev:

Skriv et brev til mannen din Waldfee, der du kommer med argumenter for hvorfor du sterkt ønsker å få satt inn to egg ❤❤ Gjerne lettere for han å forstå hvor viktig det er for deg når han ser det svart på hvitt, og du får ut alt du har på hjertet. Dere går gjennom denne prosessen sammen, men det er tross alt du og din kropp som uten tvil kjenner på den største belastningen. 

Uansett hvordan du legger det frem, håper jeg du får overtalt han. Man ønsker jo å gjøre det man kan for å forbedre sjansene sine.

Vet at jeg vil sette inn to egg om jeg får mulighet til det neste forsøk.

Lykke til med ny lapraskopi, godt du får sjekket det først ☺

Tusen takk, det kan være en god ide. Jeg er ikke helt sikker hvordan det er lurest å legge det frem. Er jo ikke sikkert vi kommer i den situasjon at vi får to til innsett heller. Og er usikker på om han er mulig å snu (meget bestemt fyr). 

Takk for lykkeønskninger, blir et riksen-forsøk først og så lap - rekker ikke lap før det forsøket! Men tankene svirrer at jeg burde ventet - men får ta det først nå.

hvordan ligger du an med nytt forsøk? 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, det kan være en god ide. Jeg er ikke helt sikker hvordan det er lurest å legge det frem. Er jo ikke sikkert vi kommer i den situasjon at vi får to til innsett heller. Og er usikker på om han er mulig å snu (meget bestemt fyr). 

Takk for lykkeønskninger, blir et riksen-forsøk først og så lap - rekker ikke lap før det forsøket! Men tankene svirrer at jeg burde ventet - men får ta det først nå.

hvordan ligger du an med nytt forsøk? 💗

Ah, sånn var det ja. Så spennende med nytt forsøk. Sikkert godt å være i gang igjen, man får alltid litt påfyll med optimisme før nytt forsøk 🙂

Her blir det nytt uttak i mai, ser frem til det. Vært mange måneder nå uten at det har skjedd noe som helst. Blir lang protokoll denne gangen, første gang jeg har det. Spent på om det gir resultater. Kan ikke hjelpe for å føle at det er noe galt med meg, som gjør at jeg aldri vil lykkes 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2019 den 13.50, Mamma til én skrev:

Ah, sånn var det ja. Så spennende med nytt forsøk. Sikkert godt å være i gang igjen, man får alltid litt påfyll med optimisme før nytt forsøk 🙂

Her blir det nytt uttak i mai, ser frem til det. Vært mange måneder nå uten at det har skjedd noe som helst. Blir lang protokoll denne gangen, første gang jeg har det. Spent på om det gir resultater. Kan ikke hjelpe for å føle at det er noe galt med meg, som gjør at jeg aldri vil lykkes 🙈

Å, beklager sent svar, da har vi jo uttak ganske likt, det er hyggelig 💗 Jeg føler på de samme tingene - man begynner å tvile! Men kanskje må man bare holde ut, så venter det noe fantastisk på oss🤞 Vi klarer dette! Lang protokoll er sikkert lurt, gir vel litt jevnere og bedre follikelvekst. Skal heie masse på deg!!! Klemmer 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, på torsdag begynner jeg med spray. Har ikke fått brev fra sykehuset ennå, men skal hente elektronisk resept så det ordner seg jo. Må bare sjekke hvordan de gjør med spray på riksen igjen, mener det er 2 morgen og 2 kveld men ble usikker... får evt ringe og sjekke.

ellers kjenner jeg at jeg er litt sånn urolig nå. Har hatt så vondt i eggstokkene de siste dagene, ifm eggløsning. Tenker jo da at endoen er verre og det bare er tull å ikke operere først. Men får ikke operasjon før rett før eller rett etter sommeren. Så må vel gi det en sjanse nå. Har bare så nada trua og gruer meg til medisiner og flere psykiske knekker/nedturer. Så i dag er en litt tung dag, selv om vi har kost oss med fint vær og gode venner i dag ☀️☀️☀️ Ved oppstart spray er jeg på jentetur, så det gleder jeg meg til ihvertfall!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det pleier å være 2 om morgenen og 2 om kvelden, men det står jo også på lappen når du henter ut medisinen :) 

Skjønner du tenker på alt som kan gå galt og på å ha optimale forhold, men gynekologen min mente det er veldig fint mulig at symptomene trapper seg opp med så mye ekstra østrogen uten at selve tilstanden gjør det, og hadde det vært store cyster i veien så kan man jo se mye på vanlig UL også så prøv å tenk at mest sannsynlig så er det nok helt ok. Mange leger som har rotet rundt oppi der i det siste uten at de har sett noe tenker jeg! 

Håper du får masse ut av jenteturen, jeg synes alltid det hjelper å komme seg bort litt og få ting på avstand mens man egentlig har det veldig koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Waldfee skrev:

Å, på torsdag begynner jeg med spray. Har ikke fått brev fra sykehuset ennå, men skal hente elektronisk resept så det ordner seg jo. Må bare sjekke hvordan de gjør med spray på riksen igjen, mener det er 2 morgen og 2 kveld men ble usikker... får evt ringe og sjekke.

ellers kjenner jeg at jeg er litt sånn urolig nå. Har hatt så vondt i eggstokkene de siste dagene, ifm eggløsning. Tenker jo da at endoen er verre og det bare er tull å ikke operere først. Men får ikke operasjon før rett før eller rett etter sommeren. Så må vel gi det en sjanse nå. Har bare så nada trua og gruer meg til medisiner og flere psykiske knekker/nedturer. Så i dag er en litt tung dag, selv om vi har kost oss med fint vær og gode venner i dag ☀️☀️☀️ Ved oppstart spray er jeg på jentetur, så det gleder jeg meg til ihvertfall!! 

Jeg tok en spray i hvert nesebor (så to ja) morgen og kveld hvertfall, tilhører riksen. Det bør vel stå på esken og? Gjorde det på min. Skjønner at det er vanskelig å avveie rekkefølge på ting pga endometriosen, man vil jo ikke bruke opp forsøk når det er liten sjanse pga endo.. Håper de får ut mange egg da og at flere blir befruktet. Jeg er i litt samme situasjon, ikke pga endometriose, men pga mulig tette eggledere. Synd det er ventetid på lapraskopi og at det er så dyrt privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Waldfee skrev:

Å, beklager sent svar, da har vi jo uttak ganske likt, det er hyggelig 💗 Jeg føler på de samme tingene - man begynner å tvile! Men kanskje må man bare holde ut, så venter det noe fantastisk på oss🤞 Vi klarer dette! Lang protokoll er sikkert lurt, gir vel litt jevnere og bedre follikelvekst. Skal heie masse på deg!!! Klemmer 💗

Ja da er vi sannelig likt i løypen, jeg begynner og på nesespray på torsdag 😄 Så kjekt 💖 Jeg tror og man bare må holde ut, så får vi håpe denne lange reisen omsider gir uttelling. Det hadde bare vært fantastisk! Heier masse på deg og, dette blir spennende 😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Wiley skrev:

Det pleier å være 2 om morgenen og 2 om kvelden, men det står jo også på lappen når du henter ut medisinen :) 

Skjønner du tenker på alt som kan gå galt og på å ha optimale forhold, men gynekologen min mente det er veldig fint mulig at symptomene trapper seg opp med så mye ekstra østrogen uten at selve tilstanden gjør det, og hadde det vært store cyster i veien så kan man jo se mye på vanlig UL også så prøv å tenk at mest sannsynlig så er det nok helt ok. Mange leger som har rotet rundt oppi der i det siste uten at de har sett noe tenker jeg! 

Håper du får masse ut av jenteturen, jeg synes alltid det hjelper å komme seg bort litt og få ting på avstand mens man egentlig har det veldig koselig!

Tusen takk, @Wiley, kloke ord fra deg som vanlig💗 Det er jo ingen cyster eller lignende å se på UL, og ved forrige lap var det bare bittelitt endo å fjerne. Men ble gravid i etterkant, da. Er vel derfor de vil gjøre det igjen. På den annen side har jeg jo blitt gravid senere også, men mistet da! Jeg må prøve å ta en ting av gangen og ta forsøket først nå. Nå har jeg fått info fra riksen også, det er 2X2, og hentet sprayen. Så da er jeg «klar». Huttetu! Klem til deg💗 Jentetur blir bra!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...