Jump to content
Guest Samme

Anne Brith AS

Recommended Posts

Fortsetter under...

Snaskesnusken
8 minutter siden, MissCortado skrev:

Bokhandlerteorien bekrefter et grandiost selvbilde. Det selges så mye søppel mellom to permer, denne inngår bare i den store massen av bøker som folk (også bokhandlere) driter i. 

Jeg har ikke sett denne snappen men anser det ikke som normalt å komme med slike hysteriske påstander... 

Justlooking
Posted (edited)

postet link som andre hadde postet tidligere

Edited by Justlooking

Elaine Marley

Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporinger. Elaine Marley, mod.

Annonse

MissLucy
21 minutter siden, Eveliina skrev:

Dette lukter bestillingsverk. Noe måtte de vel finne på, for å bøte på manglende generell interesse og omtale av boken. Pussig at Nettavisen ikke skriver saken 'Inni er vi alltid unge herjer boklistene' - til tross for at den boken faktisk har ligger på topp to uker på rad...? 

Her lønner det seg å klikke inn på selve bokhandlerlisten:
http://www.bokhandlerforeningen.no/boklista/Generell+litteratur/724

Se selv hva slags bøker det er snakk om. Ingen av dem er hva jeg ville anta er særlige storselgere? Edit: Nr. 3 på listen er f.eks 'Foreldremagi' (om barneoppdragelse) - til tross for at den har vært i salg i 29 uker. Hvor mye selges det av en slik bok etter over 7 måneder...? Det var det som måtte til for å komme inn som nr. 2 på denne listen.

Legg så merke til, at ingen faktiske salgstall er oppgitt. 

Dette griper inn i en litt annen generell debatt som går, hvordan skal vi forbrukere kunne vite hva slike boklister egentlig betyr? Strengt tatt, så trenger det ikke være mer enn 15 solgte eksemplarer som skiller nr. 1 og nr. 15 på listen her. Hvor mye relevans har en liste uten salgstall? Og som kun baserer seg på salg over disk? Det høres imponerende ut med 'nummer to på bestselgerlisten' - men hvor mange bøker er det egentlig solgt? Og hvor mange flere enn nummer femten på lista? For alt vi vet, så trengs det ikke å selges mer enn 15-20 bøker for å havne på nr 1, sånn i verste fall.

Ja, jeg vet dette er ekstremeksempler, som neppe er helt riktige. Satt på spisse med vilje, for å få fram et poeng :) 

I dag er grunnlaget for den norske bestselgerlisten salg over disk i norsk bokhandel, men selv om man i dag har minutt-for-minutt-statistikk for hvilke bøker som selges, er ikke salgstallet med når de ukentlige salgslistene publiseres. I flere andre land er dette vanlig praksis, slik som i USA - der Publishers weekly publiserer eksakt salgstall for bøkene på bestselgerlistene. Også i Storbritannia er salgstallet på bøker offentlig.

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/qno1re/forlag-vil-ha-slutt-paa-hemmelighold-om-salgstall

Gode poenger. Den er på andre plass på lista for det de kaller "generell litteratur". Men på listen over bestselgere på tvers av genre er den ikke inne i det hele tatt.

Lkk

Kan hun virkelig mene at de gjemmer eller ikke vil selge boken hennes ?? Da kommer vel en politianmeldese nr 19 eller vil det bli nr 20 ? 

kakapo
Posted (edited)

Jeg lurer igjen på dette samarbeidet med magasinet. 

En post fra Forbrukerfrue under fanen "økonomi" - hvorfor har ikke Forbrukerfrue reklamert om dette på egen blogg og sosiale medier? Er ikke dette samarbeidet så stort som man kanskje skulle tenke? Jeg bare spør. 

Fanen "mote" er fortsatt helt tom.

I "skjønnhet" er det en post (noen har bare ikke linket opp til  riktig sted i magasinet)

Edited by kakapo
rettet

Vipser

Er det ikke kun Ark som selger den, forresten? Eller er boka sett andre steder? 

Guest Ispahan
2 minutter siden, Vipser skrev:

Er det ikke kun Ark som selger den, forresten? Eller er boka sett andre steder? 

Den selges i utvalgte matbutikker også.

Tips til de som har sånn slem bokhandler som heller vil brenne inne med bøkene sine: På Strømmen Storsenter kan man fremdeles sikre seg signerte eksemplarer.

Annonse

Oppland
Posted (edited)

Gjemme bøkene. Det skulle vært interessant om hun kan forklare hvorfor akkurat hennes bok skulle bli gjemt. (Noe de selvsagt ikke er).

Edited by Oppland

Snaskesnusken
20 minutter siden, Oppland skrev:

Gjemme bøkene. Det skulle vært interessant om hun kan forklare hvorfor akkurat hennes bok skulle bli gjemt. (Noe de selvsagt ikke er).

Ja, vet du.. dette sirkuset triller i full hastighet. 

Eveliina
Posted (edited)

Det er vel fremdeles restesalg på Mammutsalget...? Regner med det generelt sett har vært mindre fysisk plass i butikkene til å fremme nye bøker på sentral plass akkurat nå i disse ukene. Jeg la  hvert fall ikke merke til den, da jeg titta innom et par bokhandler rett før forrige helg. Den kan ha vært der, tenkte ikke på å undersøke, men da stod den ikke på noe fremtredende sted.

Som før nevnt, så mener jeg forlaget tabba seg ut med lanseringsdato i starten av det største, felles boksalget som er i Norge, samkjørt på tvers av kjeder - hvor butikkene fylles av bord og eldre titler alle veier. 

Edited by Eveliina

Rosalie

Vil vel tro at forfatteren var svært opptatt av å lansere på kvinnedagen.

Christiane_W

Jeg så boka i hylla hos Norli på Liertoppen tidligere i uka. De hadde tre stykker, stod sammen med biografier og lignende. Alle tre eksemplarene stod med ryggen ut, så de stakk seg ikke akkurat frem.

Guest ServiceManagerFrue
4 timer siden, Theresetu skrev:

Hvordan vet du at disse påstandene ikke er sanne?

Du mener det er sannsynlig at en butikkansatt har en personlig agenda og nekter å selge boka? 

Jeg klarer ikke engang å tro på deg hvis du sier at dette er det du tror. 

Guest
This topic is now closed to further replies.

Artikler fra forsiden

• Create New...