Gå til innhold

Min drøm om en baby


hotfudge

Anbefalte innlegg

Uff så kjedelig 😕 Det er tøft å bære på vonde tanker om graviditet, barn og alt rundt det... Anbefaler temping, så slipper du å lure på om du er gravid hver måned, i tillegg får du en «heads up» før mensen kommer når du ser tempen synker. Jeg har ikke testet med g-test siden før jeg begynte å tempe. Mange skuffelser og penger spart. Uansett, så er ikke alt håp ute for det enda :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ser det ut som at mensen melder sin ankomst i løpet av kort tid. Etter sex i går begynte jeg å blø, men blødningen var ikke mer enn "der og da". Nå har jeg begynt å spotte litt, dessverre. Det blir ingen baby på oss i 2019 heller 😔 Jeg skulle så inderlig ønske at jeg klarte å være positiv, men det er tungt å være prøver - spesielt når vi har prøvd så lenge som i 20 måneder nå. Det blir bare tyngre og tyngre for hver måned som går. Ingen positivitet uten en positiv test.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet jeg er veldig fraværende i dagboken min, og har vel vært det nå de to siste syklusene. Jeg er bare så lei prøvingen og prøver å tenke på alt annet enn den. Samtidig så vil jeg ikke ta noen pause, for jeg vil ikke gå glipp av en mulighet. Likevel prøver jeg å koble mer ut enn tidligere så det ikke blir så alt-oppslukende.

Som forventet fikk jeg mensen 3. april som varte til 8 april, altså i 6 dager. Fredag 12. april dro vil til Fertilitetsavdelingen Sør for å sjekke hvordan det "sto til", jeg er jo på fjerde syklus med letrozol nå. Det så ut som at det kom snart og fikk beskjed om å teste for eggløsning fra mandag 15 og at i løpet av kort tid ville jeg få positiv eggløsningstest. Jeg tester fremdeles med eggløsningstestene fra clearblue som viser lav, høy og maksimal - i går var den lav og i dag var den maksimal. Vanligvis har jeg pleid å få høy før maksimal, men slik ble det ikke nå. Typisk det når samboeren min hadde planlagt å starte allerede fra høy, hehe. Da har samboeren min og jeg en jobb å gjøre de neste dagene. Så snart så er jeg i dpo land igjen. 

Vi fikk vite sist vi var på klinikken at hvis det ikke har skjedd noe innen to sykluser til etter denne, så regner de med at vi setter i gang med ivf ganske raskt. Jeg håper jo selvsagt noe skjer før den tid.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg titter innom her for å si at jeg følger med og heier på deg 😊🙏 Jeg går selv på letrozol. Fikk eggløsning først når jeg doblet dosen, da ble jeg gravid, men mistet med en gang. Nå venter jeg på at kroppen kommer tilbake til normalen sånn at jeg kan fortsette med letrozol. Jeg får ikke alltid mensen heller og har også brukt Provera for det. Jeg sliter med lange sykluser. Begynner å bli veldig utålmodig selv 😫 

Håper du lykkes på neste runde 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2019 den 15.24, Tussi2018 skrev:

Jeg titter innom her for å si at jeg følger med og heier på deg 😊🙏 Jeg går selv på letrozol. Fikk eggløsning først når jeg doblet dosen, da ble jeg gravid, men mistet med en gang. Nå venter jeg på at kroppen kommer tilbake til normalen sånn at jeg kan fortsette med letrozol. Jeg får ikke alltid mensen heller og har også brukt Provera for det. Jeg sliter med lange sykluser. Begynner å bli veldig utålmodig selv 😫 

Håper du lykkes på neste runde 🤞

Tusen takk for det 😊 Hvordan fant du ut at du ikke fikk eggløsning av enkel dose letrozol? Jeg får eggløsning ifølge klinikken og jeg får positive eggløsningstester, men jeg har ikke fått bekreftet det på en annen måte. Så trist at du mistet, jeg heier på deg ❤️ Er kjedelig når ting tar så lang tid, hehe.. Takk det samme 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Frøkenhåpefull skrev:

Lykke til, snart blir det!! Klaffer ikke med meg heller.. 🙄

Tusen takk for det! Håper det klaffer for deg snart også ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 11.21, hotfudge skrev:

Tusen takk for det 😊 Hvordan fant du ut at du ikke fikk eggløsning av enkel dose letrozol? Jeg får eggløsning ifølge klinikken og jeg får positive eggløsningstester, men jeg har ikke fått bekreftet det på en annen måte. Så trist at du mistet, jeg heier på deg ❤️ Er kjedelig når ting tar så lang tid, hehe.. Takk det samme 😊

Jeg tok blodprøve på dag 23/24 begge gangene for å sjekke. Litt usikker på hvilken oppfølging jeg får videre nå som vi vet at jeg får el med dobbel dose. Jeg vet ikke om det er gitt at jeg får det videre etter denne SA'en. Men jeg skal høre med gyn etter påske. Hvis de vet at du får el så har de vel sjekket det på en eller annen måte? Eller er det kun du som sjekker selv med el tester? Jeg tenker å ta tester selv neste runde for å se hvilken dag jeg får el på. Det får man jo ikke vite med en blodprøve, bare at det har vært før man tok prøven 😅 mye å tenke på i denne fasen her 🙈 

Takk! Heier på deg tilbake! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 10 dpo, og jeg måtte ta en test.. Den fikk to streker!! Jeg klarer ikke tro det jeg ser! Derfor måtte jeg ta en til, som heldigvis viste samme resultat 😍 Jeg håper så inderlig at spiren klamrer seg fast og at babydrømmen kan gå i oppfyllelse ❤️ Jeg er så skjelven og lykkelig!

2578068B-F668-434E-AA74-8DD74E8B247E.jpeg

Endret av hotfudge
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, bondekone skrev:

Nei, så fantastisk😍 gratulerer☺

Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om det tok oss 20 prøveperioder, 2 spontanaborter og 4 prøveperioder med letrozol så sitter vi endelig igjen med to streker på graviditetstestene. Det har vært en tung tid for samboeren min og meg, men hvis dette går veien har det virkelig vært verdt alt vi har vært gjennom. Jeg vet jeg ikke har kommet langt på vei, jeg er jo ca. kun 3+3/4 i dag så mye kan fremdeles skje. Likevel sitter jeg igjen med en rolig følelse i kroppen, jeg skal virkelig nyte det at jeg er gravid nå isteden for å bekymre meg over alt som kan skje. Samboeren min og jeg skal kjøpe Clearblue digital graviditetstest i dag som jeg skal ta om noen dager. På mandag skal jeg kontakte Fertilitetsavdelingen sør for å fortelle at jeg har fått positive tester. Jeg håper så indelig dette går våres vei, dette har vi ventet så lenge på ❤️ Jeg er helt i lykkerus akkurat nå! Jeg er klar for alle graviditetssymptomer, hehe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første er 10 dpo og den nederste er 11 dpo ❤️ Jeg ser tydelig at testen har blitt sterkere fra i går til i dag 😄

69FF1F26-BC8B-4C0C-A451-13F8ACAEEA81.jpeg

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja god stigning der! Grattis med to streker, håper spiren klamrer seg fast❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Ja god stigning der! Grattis med to streker, håper spiren klamrer seg fast❤️❤️❤️

Tusen takk ❤️❤️ Godt å se at du også så stigningen, og at det ikke bare er jeg som ser det for meg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så gøy! Dette ble jeg glad av å se 😍 Ser også tydelig stigning de på testene! Og så tydelig strek så tidlig da! 👏 Dette må jo bare gå veien! Krysser fingrene ❤🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tussi2018 skrev:

Åh så gøy! Dette ble jeg glad av å se 😍 Ser også tydelig stigning de på testene! Og så tydelig strek så tidlig da! 👏 Dette må jo bare gå veien! Krysser fingrene ❤🤞

Åå, tusen takk for så fine ord 😃❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en graviditetsdagbok, så hvis du vil fortsette å følge meg er det bare å trykke 👇

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...