Gå til innhold

Min drøm om en baby


hotfudge

Anbefalte innlegg

I dag er jeg 10 dpo og har hatt en del stikking og murring i livmora i dag. Jeg tenker at det er jo litt tidlig om mensen skal komme nå og tenker jo at det kanskje kan passe bra med tidpunktet hvis egget har festet seg? I tillegg har jeg vært veldig trøtt de siste dagene. Jeg håper selvsagt at jeg får en positiv graviditetstest i morgen, det er jo det eneste jeg ønsker. Selv om jeg hele tiden i bakhode har at disse "symptomene" også kan bety at mensen er på vei.. 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kom over en nettside som jeg ønsker å dele med dere som prøver å bli gravide. Denne siden syns jeg er veldig fin siden du kan lese om forskjellige symptomer og sjansen for å få en positiv test etter hvor mange dpo du er. Selvsagt er det en del andre ting du også kan lese i forbindelse med hele pakken som prøver. Jeg har fått en del svar på ting jeg lurer på som er vanskelig å få blant annet her inne, så anbefaler virkelig å sjekke ut siden -> https://www.countdowntopregnancy.com/ 

Jeg er forresten skikkelig spent på i morgen! Jeg håper så at det lyser to streker mot meg på morgenen, det hadde vært drømmen. Lengselen etter positiv test har blitt veldig stor i det siste..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstesten i dag ble blendahvit. Nå har jeg ikke troen på at jeg er gravid lenger, selv om jeg har stikkinger og murringer nedentil. Jeg tror nå for fullt at mensen er på vei og det er bare å tenke "hva er neste steg?". Dette var en skikkelig nedtur og gikk mer inn på meg enn forventet 🙁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, hotfudge skrev:

Graviditetstesten i dag ble blendahvit. Nå har jeg ikke troen på at jeg er gravid lenger, selv om jeg har stikkinger og murringer nedentil. Jeg tror nå for fullt at mensen er på vei og det er bare å tenke "hva er neste steg?". Dette var en skikkelig nedtur og gikk mer inn på meg enn forventet 🙁 

Så synd at den var negativ🙁 Det er bare å tillate deg selv å bli litt trist, og så kommer nok nytt håp igjen når det nærmer seg nye sjanser. Jeg håper jo at du fortsatt kan være gravid, men man kjenner vel som regel sin egen kropps signaler godt.

Hvor lenge er det siden forrige SA? Lenge til det har gått ett år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2019 den 7.23, Irisiri skrev:

Så synd at den var negativ🙁 Det er bare å tillate deg selv å bli litt trist, og så kommer nok nytt håp igjen når det nærmer seg nye sjanser. Jeg håper jo at du fortsatt kan være gravid, men man kjenner vel som regel sin egen kropps signaler godt.

Hvor lenge er det siden forrige SA? Lenge til det har gått ett år?

Ja, selv om jeg «kun» er 11 dpo så testet jeg med en tidlig test så hadde håpet at jeg så noe nå. Slik ble det altså ikke 🙁 Det er ett år siden siste spontanabort 21 mars.. 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, hotfudge skrev:

Ja, selv om jeg «kun» er 11 dpo så testet jeg med en tidlig test så hadde håpet at jeg så noe nå. Slik ble det altså ikke 🙁 Det er ett år siden siste spontanabort 21 mars.. 

Det er mulig du har skrevet om det tidligere, men vurderer du utredning dersom det ikke klaffer snart nå? Hvis dere ikke har hatt utredning, så hjelper det kanskje å sette en dato for når dere vil ringe legen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Irisiri skrev:

Det er mulig du har skrevet om det tidligere, men vurderer du utredning dersom det ikke klaffer snart nå? Hvis dere ikke har hatt utredning, så hjelper det kanskje å sette en dato for når dere vil ringe legen? 

Vi får allerede hjelp fra Fertilitsavdelingen Sør, har skrevet om det her i dagboken 😊 Vi startet med å få hjelp i januar i år.

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 12 dpo og det er fremdeles ingen tegn til at mensen skal komme. For min del kan mensen bare komme nå så vi kan finne ut hva vi gjør neste syklus! Jeg håper at jeg får den sprøyten (husker ikke hva den heter..) som setter i gang eggløsningen og at jeg kanskje dobler letrozolen. Jeg vet at jeg kun har gått på enkel dose letrozol i 2 måneder inkludert denne, men jeg får så store forhåpninger hver gang siden jeg tenker at nå får vi jo hjelp. Dessverre blir jeg like skuffet hver måned det ikke går likevel 😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, hotfudge skrev:

I dag er jeg 12 dpo og det er fremdeles ingen tegn til at mensen skal komme. For min del kan mensen bare komme nå så vi kan finne ut hva vi gjør neste syklus! Jeg håper at jeg får den sprøyten (husker ikke hva den heter..) som setter i gang eggløsningen og at jeg kanskje dobler letrozolen. Jeg vet at jeg kun har gått på enkel dose letrozol i 2 måneder inkludert denne, men jeg får så store forhåpninger hver gang siden jeg tenker at nå får vi jo hjelp. Dessverre blir jeg like skuffet hver måned det ikke går likevel 😔 

Skjønner godt skuffelsen du bærer og man blir skuffet hver måned det ikke klaffer ❤️ Stor klem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Skjønner godt skuffelsen du bærer og man blir skuffet hver måned det ikke klaffer ❤️ Stor klem ❤️ 

Tusen takk ❤️ Stor klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte samboeren min og jeg graviditetstester på Normal, egentlig kun fordi jeg skulle fått mensen for to dager siden. Det som er problemet da er at jeg kun har hatt lutealfase på 10 dager. I dag er det 13 dager siden eggløsning så jeg tok en test kun for å sjekke - og det dukket opp en ultrasvak strek! Jeg så den så vidt, men jeg sjekket i appen checker free også og den syns der også! Den er så svak at jeg ikke tør å si noe enda, men jeg tester på nytt om noen dager. Jeg klarer ikke slå meg til ro med at testen betyr noe, jeg tenker heller at den er ganske svak, men så vet vi jo heller ikke når egget har festet seg.. Jeg har fremdeles murringer, men det kan jo også bety at mensen er på vei. Tiden får bare vise hva denne ultrasvake streken er for noe.. *krysser fingre for at det er en babystrek*

53754282_611060966026021_5311710518820470784_n.thumb.jpg.90326e418fdf672ee3cc7164eaefee4e.jpg 52991308_375876909915440_1562053505038942208_n.thumb.jpg.ba2aa603e238ce33a4a6d908f7321c73.jpg

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetstesten var blitt blendahvit når jeg så på den etter 30 minutter.. Noen som har vært borti det samme eller som vet hva det betyr?

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser streken 🤞

Testene skal vel ikke avleses etter tidsfristen, så det trenger ikke bety noe. Har du noen andre typer tester liggende?

Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Aryamili skrev:

Jeg ser streken 🤞

Testene skal vel ikke avleses etter tidsfristen, så det trenger ikke bety noe. Har du noen andre typer tester liggende?

Krysser fingrene!

Åå, så bra det ikke bare er jeg som er gal! Har ingen andre typer tester dessverre 🙁 

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ultrasvake streken som kom, men forsvant igjen i går var ingen baby strek. I dag kom mensen og mensensmertene. Det var noe dritt, men hva skal jeg si? Bedre lykke neste gang. Jeg kontaktet Fertilitetsavdelingen Sør for å si at mensen har kommet og fikk i min store fortvilelse beskjed om å fortsette med 1 tablet letrozol fra syklusdag 3 - 5. Disse tablettene har åpenbart fungert siden jeg har fått eggløsning, lenger lutealfase og lenger sykluser, men likevel føler jeg de ikke fungerer.. Jeg har jo ikke blitt gravid! Kanskje jeg har for store fåpninger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Melder meg inn som leser hos deg 🙋‍♀️ 

Så frustrerende at det ikke har klaffet med letrozol enda! Krysser fingrene for at det blir en spire neste runde 🤞 

Jeg holder på med min første runde med dobbel dose letrozol og er veldig spent på om jeg kommer til å få eggløsning (ikke hatt det siden pilleslutt mest sannsynlig) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Nå er det 18 dager siden jeg har gitt lyd fra meg her inne. Jeg ble veldig lei meg da mensen kom, og det gikk veldig hardt inn på både samboeren min og meg. Det å være en prøver er utrolig tøft, samtidig som det føles ut som en evighet til vi kommer i mål. Hver gang mensen kommer starter vi tilbake på start igjen, isteden for å komme i mål. Det har vært befriende å la denne dagboken ligge, for da har jeg ikke tenkt så mye på prøvingen som jeg pleier. Det er godt å ta seg en pause av og til, selv om det ikke er noe pause i virkeligheten - for vi er heldige som får hjelp. 

Siden sist har jeg hatt normal mensen som varte i 5 dager og gått på enkel dose letrozol i 5 dager fra syklusdag 2 - 7. Forrige mandag var vi inne hos klinikken for å se hvordan det så ut og to dager etter fikk jeg positiv eggløsningstest. Jeg bruker clearblue digital tester som viser tre forskjellige svar: lav, høy og maksimal. Da jeg dro ut testen den dagen jeg fikk maksimal, så jeg at testen på streken var mye sterkere enn den har vært noen gang. Jeg er med andre ord ganske sikker på at hvis jeg hadde tatt testen kvelden i forveien hadde den blitt maksimal. I følge flo appen er jeg 4 dpo i dag, men jeg mistenker at jeg kanskje er 5. Uansett så er jeg med andre ord 4/5 dpo i dpo i dag. Jeg kan jo også meddele at vi har hatt minimalt med sex før eggløsning, så jeg sitter ikke igjen med en god følelse om at vi har gjort det vi kan for å maksimere sjansene våres. Men vi hadde det de dagene klinikken mener er "nødvendig", det blir dessverre sånn av og til.. Da vi var på klinikken fikk vi også beskjed om at det maks er 6 måneder med letrozol kur før de går i gang med å tenke på ivf. Det betyr at det maks er kun 3 måneder igjen, for jeg har jo gått på den tredje kuren nå. Får håpe det skjer noe snart da! Vil gjerne slippe ivf hvis jeg trenger, jeg ser for meg at det vil være veldig tungt..

I går hadde jeg tidenes øyeblikk. Jeg var så forbanna som jeg aldri har vært før, på noe så teit som at jeg ikke fikk pizzasnurrene rullet sammen opp fra kjøkkenbenken. Det resulterte i at jeg ropte og skrek, mens jeg kastet både deig og fyll rundt meg. Jeg vet heller ikke hvor det kom fra.. Stakkars samboeren min som fikk kjeft for alt og ingenting. 

Jeg kommer nok ikke til å oppdatere så ofte her inne lenger, det føles ikke så greit som det pleide å gjøre. Jeg føler at det å oppdatere her inne hver dag gjør at tankene mine kun er på prøvingen, symptomer og tester. Jeg trenger å tenke på andre ting også, for å få tiden til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. På torsdag forrige uke da jeg forhåpentligvis hadde eggløsning (muligens dagen før) var starten for meg å bli syk. Det startet enkelt med halsen, men utviklet seg raskt til å bli verre. Jeg ble slapp og sliten, hostet og hadde ekstremt vondt i halsen. Jeg var syk som dette frem til mandag denne uken, men allerede på tirsdag ble jeg syk på nytt. Det startet med sterke magesmerter som føltes ut som at jeg måtte på do, men det skjedde ingenting. Det utviklet seg på kort tid til smerter i korsryggen og ryggraden også. Jeg fikk ikke gått på do i går, det var kun smerter. Jeg ble uggen i kroppen og det kjennes ut som at jeg snart skal spy. I en liten periode begynte jeg å kaldsvette og så prikker. Formen min i dag er lik som i går, bare at nå har jeg løs mage. Har fremdeles ikke spydd, men kjennes slik ut hele tiden. Ah, dette er så slitsomt! Jeg hater å være syk. Vurderer sterkt å være hjemme fra jobb i morgen om jeg er slik i morgen også, dagen i dag har bare vært tung.

I tillegg har jeg blitt skikkelig sensitiv for lys og lukter. Syns sollyset ute er fryktelig slitsomt og lukten av kokt egg takler jeg ikke - det lukter skikkelig vondt! Jeg er jo bare 6 / 7 dpo, så jeg tviler på at dette er noe tegn til graviditet - men kroppen min er virkelig ikke på lag nå. Jeg har også fått to store kviser midt i ansiktet! 

Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 11 / 12 dpo. Hele forrige uke var jeg syk, men nå er jeg heldigvis frisk igjen. De siste nettene har jeg våknet på natten for å gå på do, natt til søndag våknet jeg faktisk to ganger av at jeg holdt på å tisse på meg. Natt til i dag våknet jeg kun en gang, men jeg kjenner det er litt tungt å våkne på natten siden søvnen min blir avbrutt. Jeg sliter også med at jeg ikke får gått på do for å gjøre nummer to og at jeg har så mye luft i magen, så jeg har mye vondt i magen om dagen siden den blir så oppblåst. Uff!

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte jo ikke holde meg, og jeg er så irritert på meg selv for det. Jeg tok en test nå som forventet ble negativ, for jeg er jo tross alt kun 11 / 12 dpo og testen hadde en sensitivitet på 25 miu/ml. Selv om jeg forventer at jeg ikke har blitt gravid denne måneden heller, sitter jeg igjen med en følelse om at jeg er gravid. Jeg føler at jeg er gravid! Denne følelsen har jeg kjent før også, og den har jo vært feil en del ganger. Det er så vanskelig for jeg er så negativ til alt rundt graviditet om dagen, og har egentlig vært det siden forrige måned. Likevel har jeg jo et lite håp, som garantert blir knust når mensen kommer i løpet av uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...