Gå til innhold

Min drøm om en baby


hotfudge

Anbefalte innlegg

På 3.2.2019 den 10.12, Frøkenhåpefull skrev:

Håpet er ikke ute før tanta er her, krysser fingrene for deg! 🤞🏼❤️

Tusen takk ❤️ Er så kjedelig å vente! Hehe..

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er jeg 12 dpo og jeg er på cd 27. Testen i dag viste også blendahvit, så jeg har egentlig mistet håpet. Jeg venter på mensen, selv om det er ingen tegn til at mensen er på vei. Jeg lurer på hvor lang syklus jeg har denne måneden? Det er frustrerende å ikke vite noen ting syns jeg. Det føles som at de som virkelig har et stort ønske om å bli gravid bruker lang tid, mens de som ikke ønsker å bli det blir det med en gang.. Livet er urettferdig! Jeg vil jo så gjerne bli gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, hotfudge skrev:

I dag er jeg 12 dpo og jeg er på cd 27. Testen i dag viste også blendahvit, så jeg har egentlig mistet håpet. Jeg venter på mensen, selv om det er ingen tegn til at mensen er på vei. Jeg lurer på hvor lang syklus jeg har denne måneden? Det er frustrerende å ikke vite noen ting syns jeg. Det føles som at de som virkelig har et stort ønske om å bli gravid bruker lang tid, mens de som ikke ønsker å bli det blir det med en gang.. Livet er urettferdig! Jeg vil jo så gjerne bli gravid!

Ååh 🙄 :( Men selv om du får smiletegn på EL-testen er vel ikke det noen garanti for at det faktisk skjer en EL, bare at kroppen jobber for det?? 

Deler den, livet er urettferdig. Det er så mange her inne som sliter med å bli gravide... Andre blir gravide selv på p-piller og spiral, noen knipser nærmest med fingeren så er de gravide, mens andre sliter som bare det 😩  

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Patriotpaula skrev:

Ååh 🙄 :( Men selv om du får smiletegn på EL-testen er vel ikke det noen garanti for at det faktisk skjer en EL, bare at kroppen jobber for det?? 

Deler den, livet er urettferdig. Det er så mange her inne som sliter med å bli gravide... Andre blir gravide selv på p-piller og spiral, noen knipser nærmest med fingeren så er de gravide, mens andre sliter som bare det 😩  

Det er ikke 100% sikkert at jeg har hatt eggløsning selv om jeg fikk smilefjes på testen, men det betyr at jeg har LH-stigning. Jeg vet det, noen må streve mer enn andre for å få en liten spire i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hotfudge skrev:

Det er ikke 100% sikkert at jeg har hatt eggløsning selv om jeg fikk smilefjes på testen, men det betyr at jeg har LH-stigning. Jeg vet det, noen må streve mer enn andre for å få en liten spire i magen.

Det var ikke ment som kritikk :) Vet at det positiv EL-test betyr LH-stigning. Siden dere har prøvd en god stund, så er det kanskje greit å bli fulgt opp med blodprøve etter antatt EL for å sjekke at det faktisk inntraff en EL? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har mensen kommet! Syklusen min denne måneden var på 27 dager, og lutealfasen var på 12 dager. Tydelig bedre enn syklusen før vi begynte på letrozol som var på 18 dager. Jeg har sendt melding til Fertilitetsavdelingen Sør for å fortelle at jeg ikke ble gravid denne syklusen, og hva planen videre er nå. Det er kjedelig at mensen kom, men slik er det nå bare. Det er svært lite jeg kan gjøre med det, da får vi heller krysse fingrene og håpe på bedre lykke denne syklusen 🙂

Endret av hotfudge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Det var ikke ment som kritikk :) Vet at det positiv EL-test betyr LH-stigning. Siden dere har prøvd en god stund, så er det kanskje greit å bli fulgt opp med blodprøve etter antatt EL for å sjekke at det faktisk inntraff en EL? 

Jeg tok det ikke som kritikk? Vi er under hjelp hos Fertilitetsavdelingen Sør, startet nå i januar. Så det var vår første syklus med hjelp nå. Det er tydelig at letrozolen hjalp, for jeg har hatt sykluser på så korte som 16 dager. Siste syklus før letrozolen var på 18 dager, og de korte syklusene regner jeg ikke med at eggløsning har funnet sted. Vi får bare se hva som skjer videre siden jeg har fått mensen nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var flink til å se fremover i stad da jeg innså at mensen hadde kommet, men nå klarer jeg ikke det. I øyeblikket har jeg det så vondt og er så lei meg over at vi ikke fikk det til denne måneden heller. Jeg bare gråter og gråter, og klarer ikke å forstå hvorfor vi må være så uheldige? Hvorfor blir jeg ikke gravid? Det er vårt største ønske, likevel må vi lide oss gjennom enda en syklus. Denne prøvingen har vært mye tøffere enn jeg så for meg da vi begynte å prøve, og den blir enda tøffere for hver måned som går. Akkurat nå har jeg mest lyst til å gi opp for jeg klarer ikke se lyst på noen ting. Kanskje jeg bare må akseptere et liv uten barn? Fy søren, det her er så vondt at ord kan ikke beskrive hvordan jeg har det nå.

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk vin og vær med gode venner🍷 Gjør noe helt annet noen dager og så ønsker jeg deg lykke til neste runde💜 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Pillowtalk skrev:

Drikk vin og vær med gode venner🍷 Gjør noe helt annet noen dager og så ønsker jeg deg lykke til neste runde💜 

Tusen takk ❤️ Får prøve å tenke på noe annet selv om det ikke er lett, skal jo fortsette på letrozol og starter allerede i morgen. Det å få hjelp gjør jo at det naturligvis blir mer fokus på prøvingen hver måned 🤭 Det er kjedelig å starte helt på nytt, men sånn ble det.. «Bedre lykke neste gang» 😛

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har ikke vært noe bra dag. Jeg har hatt mensensmerter, tidenes hodepine og det føles som at alt har gått mot meg. Det gjør at jeg ikke er den beste versjonen av meg selv, og det plager meg. Jeg hater å være slik som jeg har vært i dag, det føles ikke noe bra i det hele tatt. Og det kan jo umulig være bra for de som har vært rundt meg heller.. I morgen får jeg ta meg sammen!

Jeg har også snakket med Fertilitetsavdelingen Sør i dag. Jeg skal fortsatt ta 2,5 mg Letrozol fra i morgen (cd 3) til mandag (cd 7). På slutten av neste uke skal jeg inn for å ta ultralyd igjen, så da får vi bare se hva som har skjedd. Jeg får prøve å oppholde meg litt mer denne syklusen og tenke litt mindre på prøvingen, hvertfall etter eggløsning. Jeg tror det er viktig for meg og samboeren min å fokusere på noe annet mellom slagene. Jeg skulle så gjerne ønske jeg var en av de som klarte å ikke tenke så mye på det, men når ønsket er så stort er det ikke så lett. Jeg skal uansett gjøre mitt beste denne syklusen! Heldigvis har jeg kun en graviditetstest igjen, så denne syklusen skal jeg prøve å ikke ta en graviditetstest før mensen er forsinket.

Er det noen som har noen gode tips til å få fokuset over på noe annet og dagene til å gå raskere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.2.2019 den 0.41, hotfudge skrev:

Jeg var flink til å se fremover i stad da jeg innså at mensen hadde kommet, men nå klarer jeg ikke det. I øyeblikket har jeg det så vondt og er så lei meg over at vi ikke fikk det til denne måneden heller. Jeg bare gråter og gråter, og klarer ikke å forstå hvorfor vi må være så uheldige? Hvorfor blir jeg ikke gravid? Det er vårt største ønske, likevel må vi lide oss gjennom enda en syklus. Denne prøvingen har vært mye tøffere enn jeg så for meg da vi begynte å prøve, og den blir enda tøffere for hver måned som går. Akkurat nå har jeg mest lyst til å gi opp for jeg klarer ikke se lyst på noen ting. Kanskje jeg bare må akseptere et liv uten barn? Fy søren, det her er så vondt at ord kan ikke beskrive hvordan jeg har det nå.

Kjenner meg så godt igjen, kjære deg ❤️ Har dessverre ingen gode råd, noen dager er det dessverre helt j*vlig. Men kanskje bare prøv å hold deg selv ganske opptatt så du ikke sitter å tenker på det hele dagen.. enklere sagt enn gjort, jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkenhåpefull skrev:

Kjenner meg så godt igjen, kjære deg ❤️ Har dessverre ingen gode råd, noen dager er det dessverre helt j*vlig. Men kanskje bare prøv å hold deg selv ganske opptatt så du ikke sitter å tenker på det hele dagen.. enklere sagt enn gjort, jeg vet..

Tusen takk for gode ord og forståelse, av og til er forståelse som er bedre enn gode råd ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg på syklusdag 3, og jeg har "monstermensen" som jeg pleier å kalle det. Store blødninger som er mørk og klumper seg. Mye informasjon, men dette er jo min dagbok. Jeg vet ikke om dette bare er noe jeg tror jeg har lagt merke til, men mensen de gangene jeg har hatt normal lengde på syklusen og forhåpentligvis eggløsning har jeg ofte større blødning enn de gangene jeg har korte sykluser. Det er vel ett godt tegn? Jeg har tatt min første letrozol tabelett, og nå er det kun 4 dager igjen. Ofte føler jeg at dagene fra mensen til eggløsning går raskt, mens fra eggløsning til mensen snegler det seg avgårde.

Dagen min i dag har vært betydelig mye bedre enn i går. Nå har jeg vel klart å akseptere at jeg ikke ble gravid forrige syklus, og kjenner jeg meg rett tar det vel ikke lang tid før jeg er positiv og tenker at "denne måneden får vi det til" selv om jeg vet sjansen for å bli gravid er mindre enn å ikke bli det. Akkurat nå er jeg ganske nøytral og irriterer meg mest over at jeg må skifte tampong så ofte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at humøret er litt bedre i dag enn i går 😊👏 Skjønner veldig godt at det er følelsesmessig berg og dalbane, det å være kjempepositiv og optimistisk i starten av syklusen og bli kjempeskuffet når man skjønner at mensen kommer og at man ikke ble gravid denne syklusen heller 🙄 Håper du finner noe å bruke tiden på mellom eggløsning og IKM, det er den tiden jeg synes har sneeeeeglet seg avgårde også 😩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er å syklusdg 7 nå og jeg blør enda. Riktig nok ikke mye, men litt. Da jeg sto i dusjen i stad måtte jeg bare kjenne på livmortappen, egentlig mest for å sjekke "hvor mye jeg blødde" for jeg pleier aldri å ta oppe i hønemor til vanlig, men ja. Det jeg syns var så rart var at det var så sinnsykt trangt, og livmortappen kjentes hard og myk ut på en gang. Det var veldig spesielt, men jeg har jo lest at livmortappen ved tidlig graviditet kjennes sånn ut. Samtidig så har jeg jo blødd en del? Og ikke minst lenge! Det frister veldig å ta en test, men det blir jo for dumt å gjøre det når jeg har mensen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lengter sånn etter positiv test.. Jeg skulle så gjerne ønske at jeg var gravid! Herregud så lykkelig jeg hadde blitt da.. Neste måned er ett år siden jeg hadde min siste positive test, som dessverre endte i spontanabort. Ah, hva skal jeg gjøre??? Vi har prøvd så hardt siden vi mistet for snart ett år siden :( Ingenting funker, og det virker som alt i verden går imot oss.

Endret av hotfudge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2019 den 15.34, hotfudge skrev:

I dag er jeg 12 dpo og jeg er på cd 27. Testen i dag viste også blendahvit, så jeg har egentlig mistet håpet. Jeg venter på mensen, selv om det er ingen tegn til at mensen er på vei. Jeg lurer på hvor lang syklus jeg har denne måneden? Det er frustrerende å ikke vite noen ting syns jeg. Det føles som at de som virkelig har et stort ønske om å bli gravid bruker lang tid, mens de som ikke ønsker å bli det blir det med en gang.. Livet er urettferdig! Jeg vil jo så gjerne bli gravid!

Håper det ordner seg for deg!😊 Fortsett å ha troa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, hotfudge skrev:

Jeg lengter sånn etter positiv test.. Jeg skulle så gjerne ønske at jeg var gravid! Herregud så lykkelig jeg hadde blitt da.. I neste måned er ett år siden jeg hadde min siste positive test, som dessverre endte i spontanabort. Ah, hva skal jeg gjøre??? Vi har prøvd så hardt siden vi mistet for snart ett år siden :( Ingenting funker, og det virker som alt i verden går imot oss.

Det er så inderlig vondt, sender gode tanker ❤️🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...